Σε νέες βάσεις τίθενται οι σχέσεις επιχειρηματικότητας-κοινωνίας, με τον εταιρικό κόσμο να τοποθετεί την προσφορά σε άνθρωπο και περιβάλλον στο επίκεντρο της αναπτυξιακής στρατηγικής.

Σε νέες βάσεις τίθενται οι σχέσεις επιχειρηματικότητας-κοινωνίας, με τον εταιρικό κόσμο να τοποθετεί την προσφορά στον άνθρωπο και τον περιβάλλον στο επίκεντρο της αναπτυξιακής στρατηγικής.

Θετικός κοινωνικός αντίκτυπος, μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, δίκαιες πρακτικές, άμεση αντίδραση σε περιόδους κρίσεων: Η εταιρική υπευθυνότητα μετασχηματίζεται βαθμιαία από optional add-on σε οδηγό της ανάπτυξης και συνάρτηση της κερδοφορίας. Με τους καταναλωτές αλλά και τους επενδυτές να επιβραβεύουν τις εταιρείες που τοποθετούν το «purpose» στην καρδιά της στρατηγικής τους, brands από ολόκληρο το επιχειρηματικό φάσμα υφαίνουν από την αρχή τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό τους, με «νήματα» καίρια ζητήματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και διακυβέρνησης.

Στις σελίδες που ακολουθούν, σταχυολογούμε κάποιες από τις σημαντικότερες δράσεις των τελευταίων τριών μηνών της φετινής, γεμάτης προκλήσεις, χρονιάς και φιλοξενούμε τις εκτιμήσεις εκπροσώπων εταιρειών που μετατρέπουν την ΕΚΕ από μεμονωμένη πρακτική σε πυλώνα ανάπτυξης.

ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΕΣΥ
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι πρωτοβουλίες για την ενδυνάμωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, των νοσοκομειακών μονάδων, αλλά και των εργαζομένων σε αυτά, βρέθηκαν στην κορυφή της ατζέντας για εταιρείες από κάθε κλάδο.

Με δωρεές χρημάτων, ιατρικού υλικού και εξοπλισμού σε διάφορα νοσοκομεία και δομές της χώρας συνεισέφεραν μεταξύ άλλων οι ΟΠΑΠ, Mytilineos, όμιλος Ηρακλής, Kaizen Gaming, Nestlé Ελλάς, Interamerican, Rafarm και Μέγα.

Μεριμνώντας για τις επικοινωνιακές ανάγκες του ΕΟΔΥ, η Wind Ελλάς, στηρίζει την πρωτοβουλία του Οργανισμού για τη λειτουργία του νέου κέντρου υποστήριξης στο Μαρούσι, παρέχοντας υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας. Επιπλέον εξοπλίζει όλες τις κινητές ομάδες υγείας, που πραγματοποιούν πανελλαδικά Covid-tests, με απεριόριστα δεδομένα κινητής τηλεφωνίας. Από την πλευρά της, η ACS συνέβαλε με τη δωρεάν διανομή σε κοινωφελείς οργανισμούς σε όλη την χώρα και σε σχολεία νησιωτικών δήμων μασκών προστασίας, δωρεά της εταιρείας Πλαστικά Θράκης.

Στρέφοντας τους προβολείς στους εργαζομένους στις νοσοκομειακές μονάδες, η Celestyal Cruises παρουσίασε την έκπτωση «Hero’s Discount» για τους ανθρώπους στον ευρύτερο κλάδο της υγείας, ύψους έως και 30%, ενώ, προκειμένου να αναβαθμίσουν το περιβάλλον εργασίας τους, τα OK! Anytime Market συνέβαλλαν στην υλοποίηση του προγράμματος «Χρώμα στα Νοσοκομεία» στο Θριάσιο νοσοκομείο, σε συνεργασία με την ομάδα Urban Act, σηματοδοτώντας την αρχή μιας σειράς εικαστικών παρεμβάσεων στο εν λόγω νοσοκομείο.

ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΕ ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
Με τη χώρα να δοκιμάζεται και από πρωτόγνωρα πολλές και αλλεπάλληλες φυσικές καταστροφές, brands κάθε βεληνεκούς έδωσαν το «παρών» απαντώντας στις έκτακτες ανάγκες.Στο πλευρό των πληγέντων της Θεσσαλίας από την κακοκαιρία «Ιανός» βρέθηκε η Ikea του ομίλου Fourlis, η Eurochartiki, αλλά και το Κοινωνικό Πλυντήριο Skip που προσέφερε τον καθαρισμό των ρούχων τους δωρεάν και άμεσα.

Η Palirria ενίσχυσε τους κατοίκους της Εύβοιας, όπου και εδρεύει η εταιρεία, που δοκιμάστηκαν από τις πλημμύρες, αλλά και τους πληγέντες στην Καρδίτσα, με περισσότερα από 5.000 γεύματα. Επιπλέον, η Palirria στάθηκε στο πλευρό των κατοίκων της Σάμου, που χτυπήθηκαν από τον σεισμό. Κοντά στους κατοίκους του νησιού βρέθηκαν και οι TÜV Austria Hellas, ΑΒ Βασιλόπουλος, 3αλφα – Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ, Μύλοι Λούλη, Eurolife FFH, Εθνική Ασφαλιστική, Nova και Wind Ελλάς.

ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ ΜΕ ΜΚΟ
Έντονη ήταν το τελευταίο διάστημα και η δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων μέσα από τη σύναψη συμμαχιών με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, σωματεία και οργανώσεις που μεριμνούν για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Το μη κερδοσκοπικό σωματείο Δεσμός επέλεξε να υποστηρίξει το Google.org, ο ανθρωπιστικός βραχίονας της Google, με δωρεά ύψους 100.000 δολαρίων, το Beat συνέπραξε με το Bloode, για δωρεάν μετακίνηση στους αιμοδότες, η Aim ανέλαβε τη στήριξη του οδοντιατρείου της ανθρωπιστικής οργάνωσης PRAKSIS, ενώ το ArGoodaki των Goody’s Burger House αγκαλιάζει τον Πανελλήνιο Σύλλογο «Φροντίδα».

Η Playmobil υλοποίησε για ένατη χρονιά για το «Play & Give» για τη στήριξη του Συλλόγου «Όραμα Ελπίδας», ενώ η AstraZeneca και η Intersport βρέθηκαν στο πλευρό του Συλλόγου «Άλμα Ζωής».

Μεγάλο το ενδιαφέρον και για τα παιδιά, με τα brands να εστιάζουν στην υποστήριξη αντίστοιχων οργανώσεων και φορέων. Η Coca-Cola συνεργάζεται με την Ένωση «Μαζί για το Παιδί», Henkel και ΑΒ Βασιλόπουλος ενώνουν δυνάμεις για την ΕΛΕΠΑΠ και η Misko βρέθηκε και πάλι στο πλευρό παιδιών σε ιδρύματα.

Διαδικτυακά πραγματοποιεί φέτος ο ΟΠΑΠ, την πρωτοβουλία «Ευχοστολίδια», με στόχο να εκπληρώσει τις ευχές 5.034 παιδιών των οργανισμών «Το Χαμόγελο του Παιδιού», Παιδικά Χωριά SOS και ΕΛΕΠΑΠ. ΜΑΚΒΕΛ, Μύλοι Λούλη, ΟΠΑΠ και Praktiker φρόντισαν να «μεγαλώσει» «Το Χαμόγελο του Παιδιού», με την DDB να αναλαμβάνει pro-bono την επικοινωνία των 25 χρόνων του οργανισμού.

Στο έργο του εθελοντικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού «Κιβωτός του Κόσμου» συνεισέφεραν με διαφορετικούς τρόπους οι Upfield Ελλάς, Vario, Τρακαδάς και Kraft Paints.

ΜΕ «ΠΡΑΣΙΝΟ» ΠΡΟΣΗΜΟ
Επιταχύνοντας έτι περαιτέρω στην κούρσα της βιωσιμότητας, το εγχώριο επιχειρηματικό τοπίο δίνει συστηματικά νέα δείγματα οικολογικής υπευθυνότητας, με όραμα την επίτευξη αειφορίας μέσα από διαφορετικά μονοπάτια.

H Mastercard επεκτείνει την περιβαλλοντική πρωτοβουλία Priceless Planet Coalition, εντάσσοντας σε αυτήν διεθνείς εταιρείες, καθώς και τη Eurobank, η οποία αποτελεί τον ελληνικό εταίρο στην πλατφόρμα, με πρακτικές που επιβεβαιώνουν τη δέσμευση στους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και τις Αρχές Υπεύθυνης Τραπεζικής.

Ένα πρωτοποριακό σύστημα κινητικότητας δημιουργούν στην Αστυπάλαια το Volkswagen Group και η Ελληνική Δημοκρατία, αντικαθιστώντας το τρέχον σύστημα μεταφορών στο νησί με τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, καθιστώντας μακροπρόθεσμα την Αστυπάλαια νησί-πρότυπο για την κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα.

Σε δενδροφυτεύσεις στην πληγείσα περιοχή του Νέου Βουτζά Αττικής προχώρησαν εταιρείες όπως η Interamerican και η AstraZeneca, ενώ δράσεις για το θαλάσσιο περιβάλλον και τις ακτές ανέλαβε η KPMG συμμετέχοντας και φέτος στον Παγκόσμιο Εθελοντικό Καθαρισμό Ακτών.

Παράλληλα, η Pfizer Hellas, σε συνεργασία με την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Εναλεία», «υιοθέτησε» αλιευτικό σκάφος, προκειμένου να βοηθήσει στον καθαρισμό 1.500 κιλών πλαστικού από τις ελληνικές θάλασσες, σε διάστημα ενός έτους. Στη μάχη κατά του πλαστικού και η Lidl Ελλάς, με το Sup Free Hackathlon, μια δράση ανοιχτής καινοτομίας σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, με στόχο την ενεργοποίηση κοινωνίας και επιχειρήσεων για τη δημιουργία εφαρμογών που αξιοποιούν την τεχνολογία κατά των πλαστικών μίας χρήσης.

ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Καίρια είναι και η σημασία εγχειρημάτων που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση του κοινού για ζητήματα υγείας και ασφάλειας. Σε αυτό το πλαίσιο, η AstraZeneca ήταν Χρυσός Χορηγός σε καμπάνια ενημέρωσης για τον Σακχαρώδη Διαβήτη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων – Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη (ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ), ενώ καμπάνια για την ευαισθητοποίηση του κοινού στο θέμα της σύνδεσης ανάμεσα στον διαβήτη τύπου 2 και στις καρδιαγγειακές παθήσεις παρουσίασε η Boehringer Ingelheim Ελλάς.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Μαστού, η Eurocert προσέφερε στις γυναίκες εργαζομένους της δωρεάν διαγνωστικές εξετάσεις για τον καρκίνο του μαστού σε Κέντρο Μαστού ιδιωτικής κλινικής και η Avon δημιούργησε ενημερωτικό υλικό για τη νόσο στέλνοντας το μήνυμα της πρόληψης με διαφορετικές δράσεις.

Ειδική ενέργεια για τον ίδιο σκοπό «έτρεξε» και το Jenny.gr, ενώ η La Roche-Posay αφιέρωσε τον μήνα Οκτώβριο στην ευαισθητοποίηση για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών με καρκίνο, στηρίζοντας τον όμιλο εθελοντών κατά του καρκίνου «ΑγκαλιάΖΩ».

Η Astellas Ελλάδος λάνσαρε νέα εκστρατεία ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του προστάτη, ενώ καμπάνια ενημέρωσης για την ψωρίαση δημιούργησε η Leo Pharma. Ταινία με στόχο την ενημέρωση για την ψωριασική νόσο παρουσίασε και η Novartis Hellas, ενώ η εταιρεία συνέθεσε νέα κοινωνική εκστρατεία, με αφορμή το δεύτερο κύμα της πανδημίας Covid-19 και στόχο την ενίσχυση της υπεύθυνης στάσης όλων των πολιτών.

Τα δέκα χρόνια της ενημερωτικής εκστρατείας [email protected] για την ορθή χρήση του διαδικτύου γιόρτασε φέτος η Wind, ενώ στο μέτωπο της οδικής ασφάλειας, η ACS ήταν χορηγός στην «Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα» για τέταρτη χρονιά.

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ
Εφόδια και προοπτικές στους νέους της χώρας προσφέρουν brands από διάφορα industries, με ενέργειες που προάγουν τον αθλητισμό, την εκπαίδευση και την απασχόληση.

Η LG Electronics Hellas και η Eurohoops Academy συνέχισαν το εγχείρημα «LG Αθλητές του Αύριο» με virtual προπονήσεις, ενώ η Bwin παρέδωσε δύο νέα γήπεδα στο Διδυμότειχο, σε συνεργασία με την Ένωση «Μαζί για το Παιδί». Συμμαχώντας με τον οργανισμό «Αποστολή» και την Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος, η Chipita εγκαινίασε το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Λαμίας «Άγιος Εφραίμ», με στόχο την προσφορά ίσων ευκαιριών ανάπτυξης σε παιδιά οικογενειών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αναλαμβάνοντας την κάλυψη των εξόδων λειτουργίας.

Eduact και Ελληνικός Χρυσός συνεχίζουν για τρίτη χρονιά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ρομποτικής «Μικροί Επιστήμονες στον Δήμο Αριστοτέλη», ενώ η Πλαίσιο Computers και η ομάδα εθελοντών της, #plai_sou, δημιούργησαν την πρώτη Βιβλιοθήκη STEM σε δημόσιο σχολείο στον Κολωνό Αττικής, μέσω του προγράμματος Adopt-a-School.

Η Interamerican συνεργάζεται, για τρίτη σχολική χρονιά, με τον οργανισμό «The Tipping Point» (TTP), υλοποιώντας φέτος την πρωτοβουλία «Θέλω να Ζω ασφαλέστερα και καλύτερα». Αποδέκτες της οι μαθητές και στόχος η ενημέρωσή τους για θέματα που αφορούν στους οδικούς και καταστροφικούς κινδύνους, στο φυσικό περιβάλλον και την ποιότητα ζωής.

Από την πλευρά της, η Coca-Cola Τρία Έψιλον υλοποιεί τον δεύτερο κύκλο του προγράμματος Upside, της ψηφιακής ομπρέλας με δράσεις που αφορούν θέματα καριέρας και προσωπικής εξέλιξης, ενώ την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και την ασφάλεια στο διαδίκτυο έχει ως επίκεντρο το project «Ψηφιακή Ακαδημία» από τη Eurolife FFH.

Προς την ίδια κατεύθυνση, η Cosmote ήταν για μια ακόμη χρονιά στρατηγικός συνεργάτης στη διοργάνωση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2020, από τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης και τον WRO Hellas.

Η Kafea Terra προχώρησε σε συνεργασία με τον ελληνικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό «Odyssea» για το δωρεάν πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης Barista που απευθύνεται σε ανέργους και οικονομικά ασθενέστερους, ενώ η Axa Ασφαλιστική προσέφερε υποτροφία σπουδών πλήρους φοίτησης σε μία κοπέλα που υποστηρίζεται από τα Παιδικά Χωριά SOS, με τη συνδρομή του BCA College. Πρόγραμμα υποτροφιών προσφέρει και η ΙΟΝ, για μεταπτυχιακές σπουδές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Η Nestlé δημιουργεί 300.000 θέσεις απασχόλησης για νέους έως το 2025, με την πρωτοβουλία Alliance for Youth σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική, ενώ Visa Ελλάδος, Τιτάν Τσιμέντων ΑΕ, The Andreas Mentzelopoulos Foundation, The Hellenic Initiative Australia, Ελαΐς-Unilever Hellas, Εταιρεία Λαμπαδάριος & Συνεργάτες, Ίδρυμα Μποδοσάκη, Καλλίστη και Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση, στηρίζουν το ετήσιο πρόγραμμα «Δεσμός για τους Νέους» που υλοποιεί το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο «Δεσμός» με στόχο τη χρηματοδότηση θέσεων απασχόλησης για άνεργους νέους σε κοινωφελείς οργανισμούς.

ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΕΥΠΑΘΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Συστηματικές προσπάθειες ενδυνάμωσης της κοινωνικής συνοχής αναλαμβάνουν όλο και πιο συχνά οι εταιρείες. Σε αυτό το πλαίσιο, η P&G μαζί με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό σχεδίασαν ένα πρόγραμμα πολλαπλών δράσεων στήριξης 2.000 άστεγων ανθρώπων, με τρόφιμα, ρουχισμό, κουβέρτες, αλλά και ιατρική και περαιτέρω βοήθεια.

Από την πλευρά της, η LG Electronics προχώρησε σε επέκταση της συμμαχίας της με την Ithaca, στηρίζοντας το Πολυδύναμο Κέντρο Αστέγων του Δήμου Αθηναίων με δέκα νέες συσκευές και η Upcom ανακοίνωσε τη δωρεάν διάθεση του mobile application «Upcom -13033», μέσω του οποίου, καθ’ όλη τη διάρκεια του lockdown στηρίζει το έργο του «Δείπνο Αγάπης», το οποίο παρέχει τροφή και νερό στους άστεγους της Αθήνας.

Το περιοδικό δρόμου «Σχεδία» επέλεξε να συνδράμει η «Καθημερινή», προσφέροντας την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου όλα τα έσοδα από τις πανελλαδικές πωλήσεις της στην έκδοση, ενώ και η Cosmote ανταποκρίθηκε στην έκκληση του περιοδικού, με την αγορά 250 τευχών Νοεμβρίου για τους εργαζομένους της, την προσφορά τηλεπικοινωνιακών πακέτων για όλους τους πωλητές της «Σχεδίας», αλλά και τη διάθεση για την ομάδα του περιοδικού διατακτικών επιταγών, συνολικής αξίας 3.000 ευρώ, για αγορές σε σούπερ μάρκετ.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζυμαρικών, η Ήλιος παρείχε δωρεάν μεγάλες ποσότητες των ζυμαρικών της στην Τράπεζα Τροφίμων και στο ΚΥΑΔΑ του Δήμου Αθηναίων, ενώ στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για την εξάλειψη της φτώχειας, η KPMG προχώρησε στην οικονομική ενίσχυση του έργου του Κοινωνικού Μαγειρείου Αγίας Παρασκευής, καθώς και της καμπάνιας συμμετοχικής χρηματοδότησης προς το Social Plate στη Θεσσαλονίκη. Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων με τίτλο «Υιοθέτησε την πόλη σου», η Beverage World του ομίλου Φώτος Φωτιάδης ανέλαβε τον ξενώνα «Εστία των Αθηνών» και συνέβαλε στην αναβάθμιση των υποδομών και την εξασφάλιση εξοπλισμού.

Ο ελβετικός όμιλος δημιουργίας και διαχείρισης κέντρων υποδοχής και διαμονής προσφύγων, Ors Group, προσέφερε καινούρια ενδύματα σε γυναίκες πρόσφυγες στην Ελλάδα μέσω του Δικτύου «Μέλισσα», ενώ η Shop & Trade βρέθηκε στο πλευρό του ομίλου UNESCO για τον πολιτισμό της Ειρήνης και δομών φιλοξενίας του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης, δωρίζοντας είδη ένδυσης, καλύπτοντας παράλληλα ανάγκες ένδυσης και υπόδησης των ανήλικων φιλοξενούμενων στη Δομή Φιλοξενίας του Μαλλιοπουλείου Ευαγούς Ιδρύματος Κυψέλης.

ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας των Vodafone και Women On Top, «Breaking the Glass Ceiling», οι γυναίκες πλήττονται δυσανάλογα από τις οικονομικές και επαγγελματικές επιπτώσεις της πανδημίας, ενώ αυτό το διάστημα αυξήθηκε και η ορατότητα της βίας κατά των γυναικών. Υπό αυτές τις συνθήκες, η Avon ξεκίνησε καμπάνια συγκέντρωσης χρημάτων για την εκστρατεία ενάντια στη βία κατά των γυναικών και των κοριτσιών, ενώ παρουσιάζει σταδιακά ένα νέο Πρωτόκολλο για εργαζόμενους που αντιμετωπίζουν περιστατικά έμφυλης βίας.

Τις έμφυλες διακρίσεις έθεσαν στο στόχαστρο MetLife Ελλάδας και Lean in Hellas με δράσεις για την επαγγελματική ανάπτυξη των γυναικών, ενώ τη γυναικεία ενδυνάμωση, ψυχική ενίσχυση και προσαρμοστικότητα είχε ως στόχο και η σειρά διαδικτυακών σεμιναρίων του «Κύκλου Ενδυνάμωσης» που υλοποίησε το Women On Top, με την υποστήριξη του τομέα Απορρυπαντικών & Καθαριστικών της Henkel Hellas και των My market.

ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ
Κινήσεις ενδυνάμωσης της ίδιας τους της ραχοκοκαλιάς, του ανθρώπινου δυναμικού τους, σχεδίασαν αρκετές εταιρείες. Ο όμιλος Olympia προσέφερε δωρεάν συνδρομή, έως το τέλος του έτους, στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διδασκαλίας της πλατφόρμας Brainy στους εργαζομένους με παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου, ενώ η Generation Y, κατά τη διάρκεια του lockdown, διοργάνωσε online μαθήματα yoga. Τη δημιουργική κινητοποίηση των υπαλλήλων της επεδίωξε η Cosmote, με την εσωτερική ψηφιακή δράση καινοτομίας με τίτλο Cosmote Innovation να συγκεντρώνει περισσότερες από 90 ιδέες από ανθρώπους του ομίλου ΟΤΕ.

Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ
Πολλές ήταν και οι πρωτοβουλίες στήριξης του επιχειρείν στη χώρα.

Η Acrossmedia241 προσέφερε 10 δωρεάν native online campaigns για την προβολή των επιχειρήσεων μέσα από το ψηφιακό δίκτυο και τις πλατφόρμες της Verizon Media συμμετέχοντας στην ενέργεια του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Digital Solidarity. Με το πρόγραμμα ΟΠΑΠ Forward, ο ΟΠΑΠ στέκεται για τέταρτη χρονιά αρωγός στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, την οποία έχει ως αποδέκτη και η συνεργασία της Συνεταιριστικής Τράπεζας Ηπείρου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).

Την ελληνική κοινότητα των startups επιδιώκει να βοηθήσει η Microsoft Ελλάδας με το πρόγραμμα Microsoft for Startups, ενώ δράσεις στήριξης των ΜΜΕ ανέλαβε η Google, μέσω του Digital News Innovation Fund, καθώς και η Athens Technology Center (ATC), ως ειδικός σύμβουλος νεοφυών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο των μέσων ενημέρωσης, μέσω του προγράμματος mentoring MediaMotorEurope.

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
Στις αυξημένες ανάγκες της περιφέρειας ανταποκρίνονται οι εταιρείες, με τη σκιά της κρίσης της πανδημίας να καλεί για ένταση των προσπαθειών. Με στόχο να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων στο Καστελόριζο, ο όμιλος Βιανέξ αναβάθμισε τις δυνατότητες του Πολυδύναμου Περιφερειακού Ιατρείου Μεγίστης, με ιατρικό εξοπλισμό και υγειονομικό υλικό, ενώ η Ήπειρος ΑΕΒΕ προσέφερε μονάδες εξυγίανσης αέρα στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων.

Στο ακριτικό ορεινό χωριό Κύμη της Κοινότητας Οργάνης, στα Πομακοχώρια Ροδόπης, βρέθηκαν οι Γιατροί του Κόσμου, με τη στήριξη της Βwin. Εκεί, περισσότερο από το 50% του πληθυσμού υποβλήθηκε σε προληπτικές εξετάσεις, σηματοδοτώντας τον έβδομο σταθμό του προγράμματος παροχής ιατρικής και ανθρωπιστικής βοήθειας των Γιατρών του Κόσμου και της Βwin. Τους συνοριοφύλακες της Ελλάδας στηρίζει η ACS, μέσω συνεργασίας με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συνοριοφυλάκων (ΠΟΣΥΦΥ). Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία μετέφερε δωρεάν υλικοτεχνικό εξοπλισμό, τα οποία παρέδιδαν ιδιώτες, φορείς και επιχειρήσεις στα καταστήματα της εταιρείας.

ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ
Τη δυναμική αλλά και τις δυνατότητες του εθελοντισμού ανέδειξαν πολλά brands, μεταφέροντας όπου χρειαζόταν τις δράσεις στο ψηφιακό περιβάλλον λόγω των περιοριστικών μέτρων. Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντισμού, Eurolife FFH και Ethelon διοργάνωσαν από κοινού τα Ethelon Days, όπου η ασφαλιστική ήταν αποκλειστικός χορηγός, ενώ η L’Oréal Hellas πραγματοποίησε, για πρώτη φορά ηλεκτρονικά τη δράση της εθελοντικής προσφοράς, Citizen Volunteering, με τους εργαζομένους της να συνεργάζονται με το Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος).

Τον Οκτώβριο και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Μαστού, η Έψα διεξήγαγε εθελοντική αιμοδοσία στις εγκαταστάσεις της με σύνθημα «Προσφέρουμε αίμα, σώζουμε ζωές», όπου συμμετείχαν εργαζόμενοί της και οι οικογένειές τους.

«ΣΥΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΣ» ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ
Σε πεδίο εφαρμογής της οικολογικής υπευθυνότητας μετατρέπεται και το packaging, με τη L’Oréal να λανσάρει συσκευασία από ανακυκλωμένες εκπομπές άνθρακα, σε συνεργασία με τις LanzaΤech και Total. Σε συσκευασία που περιλαμβάνει 25% ανακυκλωμένο πλαστικό rPET και 30% ανακυκλωμένο rPE διατίθεται το Κορπή Mania, που απευθύνεται σε παιδιά, ενώ η εταιρεία λανσάρει και νέο κωδικό που θα περιλαμβάνει 50% ανακυκλωμένο πλαστικό rPET- rPE.

Νέες φιάλες που περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό (r-Pet) παρουσιάζει για το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι η Χήτος ΑΒΕΕ, ενώ η Μινέρβα υλοποιεί πρόγραμμα για τη μείωση της χρήσης πρωτογενούς πλαστικού και την αύξηση της χρήσης ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες της. Η εταιρεία, σήμερα, χρησιμοποιεί 20% ανακυκλωμένο πλαστικό στις συσκευασίες λαδιών ενός λίτρου, με στόχο, μέχρι το 2030, το ποσοστό αυτό να ανέλθει στο 30%.

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

  • Για 12η συνεχή χρονιά, ο ΟΤΕ συμπεριλαμβάνεται στη σειρά δεικτών FTSE4Good, οι οποίοι χρησιμοποιούνται από επενδυτικά σχήματα και φορείς της αγοράς ως εργαλείο στην αξιολόγηση εισηγμένων εταιρειών σχετικά με τις επιδόσεις τους σε ζητήματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και εταιρικής διακυβέρνησης (ESG – Environmental, Social, Governance) και στη δημιουργία κοινωνικά υπεύθυνων επενδυτικών κεφαλαίων και άλλων προϊόντων.
  • Η Chep, διεθνής εταιρεία λύσεων, διαχείρισης και επαναχρησιμοποίησης εξοπλισμού για την εφοδιαστική αλυσίδα, απένειμε στη Lidl Ελλάς πιστοποιητικό αειφορίας για τα εξαιρετικά αποτελέσματα κατά την προώθηση της βιωσιμότητας σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας της και τη συνεισφορά της στην προστασία του περιβάλλοντος.
  • Η Sparkle, διεθνής πάροχος τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών διασύνδεσης στην Ιταλία, ανακοίνωσε ότι η θυγατρική της στην Ελλάδα πιστοποιήθηκε για τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στα data centers στη Μεταμόρφωση, στο Κορωπί και στα Χανιά της Κρήτης. Το πιστοποιητικό προέλευσης (certificate of origin) που εκδόθηκε από τα Ελληνικά Πετρέλαια και την Edison (Elpedison), πιστοποιεί ότι από τον Μάιο του 2020, το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιήθηκε από τη Sparkle και όλους τους πελάτες collocation της, προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα.
  • Η Epson έλαβε το πλατινένιο βραβείο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη από ανεξάρτητους αξιολογητές EcoVadis, σε αναγνώριση των παγκόσμιων πρωτοβουλιών της για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη.

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Για εμάς στα everest, το να χρησιμοποιούμε το μέγεθος και την τεχνογνωσία μας ώστε να συνεισφέρουμε στο κοινό καλό αποτελεί βασική αρχή. Γι’ αυτό και επενδύουμε συστηματικά σε δύο κεντρικούς άξονες: τη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος και την κοινωνική προσφορά.

Η περιβαλλοντική πολιτική των everest εκφράζεται με ένα πλέγμα δράσεων με αιχμή τη μείωση του όγκου των πλαστικών μιας χρήσης. Ενδεικτική πρωτοβουλία είναι η αντικατάσταση πλαστικών υλικών με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, η οποία εφαρμόστηκε από τις αρχές του 2019 και είχε ως αποτέλεσμα μια μείωση του όγκου πλαστικού της τάξεως των 10 τόνων ετησίως.

Παράλληλα, υποστηρίζουμε την επαναχρησιμοποίηση μέσω μιας μεγάλης γκάμας επαναχρησιμοποιούμενων συσκευασιών, αλλά και έμπρακτα με κίνητρα προς τους καταναλωτές, όπως η έκπτωση 0,10 ευρώ στον καφέ για όποιον φέρει το δικό του ποτήρι. Τέλος, ως μέλη της «Συμμαχίας για τη Μείωση της Σπατάλης Τροφίμων», αναλαμβάνουμε τη δέσμευση να συμμετάσχουμε ενεργά στην προσπάθεια διάσωσης τροφίμων που είναι κατάλληλα προς κατανάλωση, συμβάλλοντας παράλληλα στη μείωση των αποβλήτων στα πρότυπα της κυκλικής οικονομίας.

Σε επίπεδο κοινωνικής προσφοράς, το 2020 σηματοδοτήθηκε από την ενέργεια υποστήριξης του νοσηλευτικού προσωπικού της χώρας κατά τη διάρκεια της καραντίνας του Μαρτίου. Σε διάστημα 2 μηνών τα everest προσέφεραν περισσότερους από 230.000 καφέδες και χυμούς εντελώς δωρεάν. Παράλληλα, μέσω των καταστημάτων που βρίσκονται κοντά σε νοσοκομεία, μετέφεραν περισσότερα από 2.500 μηνύματα συμπαράστασης των καταναλωτών στους ήρωες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή.»
Γιώργος Λαγός, Group Brand Manager, Everest

Ο ΜΑΚΡΟΒΙΟΤΕΡΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
«Για τα Goody’s Burger House η κοινωνική υπευθυνότητα αποτελεί βασικό στοιχείο του DNA της μάρκας σε όλους τους τομείς της δραστηριοποίησής της. Ειδικά στον τομέα της κοινωνικής προσφοράς, τα Goody’s Burger House διατηρούν συνεπή παρουσία σχεδόν 20 ετών μέσα από το διάσημο πλέον ArGOODaki.

Ως ο μακροβιότερος θεσμός κοινωνικής προσφοράς για παιδιά στην Ελλάδα, το ArGOODaki υποστηρίζει διαχρονικά 3 νευραλγικούς τομείς που είναι θεμελιώδους σημασίας για την εξασφάλιση μιας υγειούς και ποιοτικής διαβίωσης παιδιών και νέων: την εκπαίδευση, τη σίτιση και την ιατρική μέριμνα. Μέχρι σήμερα έχει προσφέρει περισσότερα από 4.000.000 ευρώ, υλοποιώντας ουσιαστικά έργα που βελτίωσαν την καθημερινότητα για περισσότερα από 20.000 παιδιά και τις οικογένειές τους.

Με κοινωνικό αντίκτυπο που ξεπερνά τις υλικές δωρεές, το κύμα επικοινωνίας των δράσεων γύρω από το ArGOODaki ευαισθητοποιεί χιλιάδες καταναλωτές γύρω από κοινωνικά ζητήματα τα οποία χρήζουν διάδοσης και προβολής. Το ArGOODaki των Goody’s Burger House δραστηριοποιείται συνήθως τα Χριστούγεννα. Ωστόσο φέτος, λόγω της ιδιαίτερης συγκυρίας, ανέλαβε δράση «εκτάκτως» την περίοδο του Πάσχα, διαθέτοντας 1 ευρώ από κάθε παραγγελία delivery στους σκοπούς του Σύλλογου Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Φλόγα».

Αυτά τα Χριστούγεννα τo ΑrGOODaki υποστηρίζει τον Πανελλήνιο Σύλλογο «Φροντίδα», ο οποίος στοχεύει στην ενημέρωση, συμπαράσταση, στήριξη και ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για άτομα που πάσχουν από εγκεφαλική παράλυση, νοητική υστέρηση και σύνδρομο Down.»
Λύδια Τούρλου, Group Brand Manager, Goody’s

ΚΑΙ ΞΑΦΝΙΚΑ, ΟΛΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ
«Η εταιρική κοινωνική ευθύνη στο παρελθόν, παρότι ανερχόταν σταθερά στις προτεραιότητες οργανισμών και επιχειρήσεων, τρεμόπαιζε μεταξύ φιλανθρωπίας και στρατηγικής επιλογής, μεταξύ πραγματικής εμπλοκής και δράσης εξ αποστάσεως. Και ξαφνικά όλα αλλάζουν. Και αλλάζουν γρήγορα για δύο εξαιρετικά σημαντικούς λόγους: την ανάδειξη του σκοπού (purpose) των επιχειρήσεων και την τεράστια υγειονομική, οικονομική και κοινωνική κρίση που φέρνει η πανδημία του Covid-19.

H ανάδειξη και ανάπτυξη του σκοπού ενέχει τον ρόλο των επιχειρήσεων στην κοινωνία, την οικονομία, τον άνθρωπο και από τη φύση της έχει μία ΕΚΕ έκφραση. Η πανδημία ισοπέδωσε πολλές αναστολές και δημιούργησε τέτοιες ανάγκες για κοινωνική συμμετοχή των επιχειρήσεων που κάμπτει πολλά εμπόδια και κινητοποιεί δυνάμεις που πιθανόν να μην γνωρίζαμε ότι υπήρχαν. Και για εμάς στον Κωτσόβολο, οι νέες συνθήκες ενίσχυσαν σημαντικά επιλογές του παρελθόντος ή δημιούργησαν καινούριες. Πέρα από την ενδυνάμωση ενεργειών που κάναμε στο παρελθόν, μας έδωσε την ευκαιρία να ενισχύσουμε υγειονομικές δομές, δομές φιλοξενίας, δημόσιους οργανισμούς που πασχίζουν να αντιμετωπίσουν, τόσο την υγειονομική κρίση, όσο και τις συνέπειές της.

Επίσης, μας βοήθησε να προωθήσουμε με δύναμη και ψυχή το πρόγραμμά μας «Τεχνολογία χωρίς εμπόδια» που αποβλέπει στην εξάλειψη όλων των εμποδίων σε φυσικούς ή ψηφιακούς χώρους απέναντι σε άτομα με αναπηρίες και την ανάδειξη τεχνολογιών και χαρακτηριστικών που μπορούν να κάνουν τη ζωή τους καλύτερη. Αυτός εξάλλου είναι και ο σκοπός ύπαρξής μας: «Να ενδυναμώνουμε τους ανθρώπους για να ζουν μία καλύτερη ζωή, με την τεχνολογία».
Κώστας Σταματάκης, Chief Marketing and Customer Officer, Κωτσόβολος – Dixons South East Europe

ΣΥΝΕΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΠΛΑΝΟ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
«Για τον όμιλο Quest, η χάραξη στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς και η διαδικασία ενσωμάτωσης της στρατηγικής αυτής στις εταιρείες του ομίλου είναι ζωτικής σημασίας. Ειδικά φέτος, για πρώτη φορά, στην Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξής μας, περιλαμβάνονται επιλεγμένοι βασικοί, προηγμένοι και κλαδικοί δείκτες του Οδηγού Δημοσιοποίησης Πληροφοριών ESG 2019 του Χρηματιστηρίου Αθηνών, παράλληλα με το πρότυπο GRI, λαμβάνοντας και εξωτερική διασφάλιση.

Επιπλέον, φέτος έχει γίνει ξεχωριστή μελέτη ουσιαστικότητας και ανάλυση θεμάτων βιώσιμης ανάπτυξης για κάθε μία από τις τέσσερεις μεγαλύτερες θυγατρικές, προσεγγίζοντας βαθύτερα και σφαιρικότερα τα ουσιαστικά θέματά τους, με τοποθέτηση στόχων βελτίωσης και δεικτών παρακολούθησης. Όπως κάθε φορά, σταθερή πρόκληση είναι ο ευρύς διάλογος με τα ενδιαφερόμενα μέρη στη μελέτη ουσιαστικότητας. Με όραμα για τη βιώσιμη ανάπτυξη στους άξονες Τεχνολογία, Καινοτομία, Επιχειρηματικότητα, ως ένας μεγάλος εισηγμένος όμιλος, με πολυσχιδείς δραστηριότητες με κέντρο την τεχνολογία και δυναμική ανάπτυξη στην Ελλάδα και το εξωτερικό, λειτουργούμε βάσει ενός συνεκτικού, ευέλικτου και δομημένου πλαισίου Εταιρικής Διακυβέρνησης, επιδιώκοντας τη δημιουργία καινοτόμου αξίας για τα ενδιαφερόμενα μέρη, την κοινωνία και τη χώρα μας.

Πολύ σημαντική είναι και η επένδυσή μας στην ανάπτυξη των περισσότερων από 1.900 εργαζομένων μας, που αποτελούν και το μεγαλύτερο κεφάλαιό μας για την εξελικτική μας πορεία. Τέλος, στο κέντρο του ενδιαφέροντός μας είναι η μέριμνα για τον αντίκτυπο των πράξεών μας στο περιβάλλον και την κοινωνία, αντιμετωπίζοντας υπεύθυνα τα θέματα και συνεισφέροντας σε καθένα από αυτά.»
Έφη Κουτσουρέλη, Αντιπρόεδρος ΔΣ Quest Συμμετοχών και Πρόεδρος της Επιτροπής ΕΚΕ και Βιώσιμης Ανάπτυξης

Η ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΥΓΙΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
«Η Εταιρική Υπευθυνότητα είναι μέρος του DNA μας. Είναι η τήρηση της υπόσχεσης να δίνουμε καθημερινά τον καλύτερό μας εαυτό, για να κάνουμε τη διαφορά στις ζωές των συνανθρώπων μας. Οι δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης μας κινούνται γύρω από τρεις πυλώνες. Τον Άνθρωπο, τόσο των δικών μας όσο και των τοπικών κοινωνιών, τα Προϊόντα μας που προσφέρουμε καθημερινά και με αγάπη, και το Περιβάλλον, στο οποίο ζούμε και οφείλουμε να φροντίζουμε για τις επόμενες γενιές.

Η μεγαλύτερη πρόκληση των ημερών που διανύουμε είναι να μπορούμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες που φέρει ο κάθε πυλώνας. Για μας στην ΑΒ άλλωστε, η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί βάση για μια υγιή επιχείρηση, πάντα με μέριμνα για το περιβάλλον που αποτελεί το σπίτι όλων μας. Από την πλευρά μας, δίνουμε την υπόσχεση να είμαστε εκεί, δίπλα σε όσους έχουν ανάγκη, καθημερινά.»
Αλεξία Μαχαίρα, Sustainable Retail & Corporate Communication Manager, ΑΒ Βασιλόπουλος

ΑΚΟΜΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
«Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας “KPMG 2020 CEO Outlook Covid-19 special edition”, οι καταναλωτές εστιάζουν ολοένα περισσότερο σε εμπορικά σήματα με βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες. Την ίδια στιγμή, οι επενδυτές εστιάζουν ολοένα περισσότερο στην απόδοση των ESG (Environment Society Governance) παραγόντων των επιχειρήσεών τους, με ιδιαίτερη έμφαση στον περιβαλλοντικό κίνδυνο της κλιματικής αλλαγής.

Στην KPMG, η βιώσιμη ανάπτυξη καθώς και οι δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που υπάγονται σε αυτήν είναι στο επίκεντρο αρκετά χρόνια πριν παραχθούν τα αποτελέσματα της έρευνας, δίνοντας έμφαση στους εξής πυλώνες: άνθρωποι, περιβάλλον, κοινότητα και δια βίου μάθηση. Φυσικά, οι παγκόσμιες εξελίξεις και τάσεις δημιουργούν αλλαγές στη βαρύτητα κάθε πυλώνα. Βάσει της ίδιας έρευνας, οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι έχουν ιδιαίτερη επίγνωση ότι η κλιματική αλλαγή αποτελεί σημαντική οικονομική και ανθρωπιστική απειλή για τις επόμενες δεκαετίες και είναι έκδηλη η ανάγκη να αναδιαρθρωθούν οι επιχειρήσεις με τρόπο που θα στηρίζει μια νέα και βιώσιμη οικονομία.

Τα αποτελέσματα της έρευνας οδήγησαν στην αναδιάρθρωση των προτεραιοτήτων μας, καθώς τώρα ο πυλώνας του περιβάλλοντος αποκτά ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα για την KPMG. Έτσι, με όραμα την ενεργό αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η KPMG παγκοσμίως ανακοίνωσε την πρόθεσή της να έχει επιτύχει μηδενική εκπομπή άνθρακα έως το 2030. Η KPMG στην Ελλάδα πέραν των δράσεων που ήδη πραγματοποιεί επιτελώντας το καθήκον της προς την προστασία του περιβάλλοντος (καθαρισμοί παραλίας, εσωτερικές εκστρατείες ενημέρωσης, ανακύκλωση) πρόκειται να ακολουθήσει την παγκόσμια πορεία προς την απεξάρτησή της από τον άνθρακα σχεδιάζοντας μια σειρά δράσεων.»
Κατερίνα Κ. Πουρναροπούλου, CSR and Marketing Coordinator, KPMG

ΑΠΟ ΤΟ «BUSINESS AS USUAL» ΣΤΗΝ ΥΓΙΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ
«Τα 20 χρόνια της ΕΚΕ στην Ελλάδα που συμπληρώνονται το 2020, βρίσκουν τις επιχειρήσεις και την κοινωνία σε κρίση που διαμορφώνεται μετά την εκδήλωση του Covid-19 και δημιουργεί νέες συνθήκες και την ανάγκη για σαφή καθορισμό του μοντέλου κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης, καθώς ξαναθέτει σε βάσεις υγιείς τα θέματα της ατομικής και συλλογικής ευθύνης στον μέγιστο βαθμό.

Οι επιχειρήσεις που έχουν υιοθετήσει με συνέπεια τις αρχές της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης εντάσσοντάς τις στην κουλτούρα και τη στρατηγική τους, μέσα στην κρίση αποδεικνύονται περισσότερο ανθεκτικές καθώς είναι καλύτερα προετοιμασμένες και έχουν διαμορφώσει ισχυρούς και ουσιαστικούς δεσμούς με τους εργαζόμενους, τους πελάτες και τους προμηθευτές τους.

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ
Η πανδημία που αποτελεί το κλειδί των εξελίξεων στη χρονιά που ολοκληρώνεται και αναδεικνύει την ιδιαίτερη σημασία της καλής διακυβέρνησης η οποία αφορά εξίσου πολιτεία και επιχειρήσεις. Η καλή διακυβέρνηση αποτελεί το σημείο στο οποίο θα κριθούν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη με βάση τις αποφάσεις τους. Η καλή αξιολόγηση των κινδύνων και η εκτίμηση των αποτελεσμάτων της δράσης μας αποτελούν τα κλειδιά της εξέλιξης σε πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Στη φάση που ακολουθεί καλούμαστε να αξιολογήσουμε και να μάθουμε με βάση και τα λάθη που έχουν γίνει.

Το 2021 οδηγεί σε πλήρη επανεξέταση της στρατηγικής για την εταιρική ευθύνη. Προτάσσει τη σημασία της προστασίας της υγείας, φυσικής και πνευματικής, των ανθρώπων, αλλά και των ίδιων των επιχειρήσεων, την προληπτική διαχείριση της ασφάλειας και της προστασίας όλων των εμπλεκομένων και φυσικά της αλληλεγγύης και της πειθαρχίας, έτσι ώστε οι περιορισμοί που επιβάλλονται να μην αποτελούν αιτία αναστολής της οικονομικής δραστηριότητας.

Η ΝΕΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ “ΥΓΕΙΑΣ”
Η έννοια της υγείας καθορίζεται πλέον σε διαφορετική βάση. Αυτό που γνωρίζουμε πλέον με τρόπο οδυνηρό μετά την εκδήλωση του Covid-19 είναι ότι αν ο πυρήνας δεν λειτουργεί με τρόπο υγιή από τη βάση του, δεν επαρκεί. Είναι απαραίτητο να διαμορφώσουμε ένα σύστημα συνολικά υγιές. Η έννοια της υγείας αλλάζει και διευρύνεται καθώς περιλαμβάνει πλέον την υγεία των συστημάτων που διαμορφώνουμε με τις δράσεις μας αλλά και τον τρόπο σκέψης μας.

Μέσα στο 2020, μάθαμε πως ό,τι κάνουμε έχει αντίκτυπο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οφείλουμε να στραφούμε προς τη βελτίωση και την εξυγίανση του συστήματος. Ο επανακαθορισμός της έννοιας της υγείας αποτελεί για όλους προτεραιότητα μέσα στο διάστημα που ακολουθεί.

Το 2020 μας έδειξε τη σημασία της συνεργασίας για να κτίσουμε καλύτερα. Το 2021, η έννοια της υγείας σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις, άρρηκτα συνδεδεμένη με τις αρχές της καλής εταιρικής διακυβέρνησης, οφείλει να είναι μετρήσιμη, να αξιολογεί σωστά τους κιν-δύνους και τα αποτελέσματα της δραστηριότητας των επιχειρήσεων και να ενθαρρύνει τις συνεργασίες, τόσο με την ακαδημαϊκή κοινότητα, όσο και με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Η βιώσιμη ανάπτυξη επιβάλλει την ανάληψη ευθύνης σήμερα για το πώς επηρεάζουμε με τις αποφάσεις και την συμπεριφορά μας το μέλλον μας επιλέγοντας τον δρόμο της βιώσιμης και υγιούς ανάπτυξης αντί για το παραδοσιακό “business as usual”.»