Αποδεικνύοντας τη σχέση που έχουν χτίσει τόσα χρόνια, επιχειρήσεις εστίασης και εταιρείες τροφίμων και ποτών κάνουν μαζί «επανεκκίνηση», στηρίζοντας ο ένας τον άλλον.

Αποδεικνύοντας τη σχέση που έχουν χτίσει τόσα χρόνια, επιχειρήσεις εστίασης και εταιρείες τροφίμων και ποτών κάνουν μαζί «επανεκκίνηση», στηρίζοντας ο ένας τον άλλον. Ήδη «τρέχει» πληθώρα πρωτοβουλιών που προωθεί την επιστροφή των καταναλωτών στα αγαπημένα τους στέκια, αλλά και δράσεις
που στηρίζουν τις ίδιες τις επιχειρήσεις Ho.Re.Ca. σε αυτή τη νέα εποχή.

Η εστίαση ανήκει στις κατηγορίες της οικονομίας που επλήγησαν σημαντικά τους προηγούμενους μήνες, λόγω των απαγορευτικών μέτρων λειτουργίας εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19. Μετά από μακροσκελές lockdown, κλήθηκαν να επιστρέψουν σε μια «διαφορετική» καθημερινότητα, με νέους κανόνες και μέτρα για την προστασία εργαζομένων και καταναλωτών.

Οι βασικοί συνεργάτες και προμηθευτές τους, οι εταιρείες τροφίμων και ποτών, επέλεξαν να σταθούν δίπλα τους την ιδιαίτερη αυτή περίοδο, είτε με ενέργειες που προωθούν την επιστροφή των καταναλωτών στις επιχειρήσεις Ho.Re.Ca., είτε με ενέργειες που εστιάζουν στις ίδιες τις επιχειρήσεις και στη βιωσιμότητά τους.

Στις επιχειρήσεις εστίασης και τα ξενοδοχεία ήταν αφιερωμένη, άλλωστε, και συζήτηση που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του φετινού Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών με συντονιστή τον δημοσιογράφο της Καθημερινής Τάσο Τέλλογλου. Μεταξύ άλλων ομιλητών, ο σεφ Δημήτρης Σκαρμούτσος ανέφερε ότι το 30% με 35% των επιχειρήσεων δεν κατάφεραν να ανοίξουν μετά το lockdown, ενώ το 20% έχει ανοίξει δοκιμαστικά, σημειώνοντας ότι υπάρχει μείωση τζίρου της τάξης του 40%, παράλληλα με αύξηση των λειτουργικών εξόδων.

Στο πλαίσιο αυτό, η συσπείρωση του επιχειρηματικού κόσμου είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρα, καθώς επιχειρήσεις και προμηθευτές συμπορεύονται με κοινό στόχο την εξασφάλιση της βιωσιμότητάς τους και την επιστροφή στην ανάπτυξη. Ακολουθούν κάποια ενδεικτικά παραδείγματα πρωτοβουλιών και δράσεων για τη στήριξη της εστίασης, κατά την πολυαναμενόμενη επανεκκίνησή της.

«FUTURE LOADING»
Η Coca-Cola στην Ελλάδα ανακοίνωσε τον σχεδιασμό μίας κοινωνικής πρωτοβουλίας για τις μικρές επιχειρήσεις του κλάδου καφεστίασης και φιλοξενίας (Ho.Re.Ca), με στόχο να τις βοηθήσει να ανταποκριθούν επιτυχώς στη νέα πραγματικότητα μετά την πανδημία.

Πρόκειται για το πρόγραμμα «Future Loading», το οποίο προσφέρει υποστήριξη και εργαλεία που θα βοηθήσουν ουσιαστικά τις μικρές επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα μέσα από ειδικές εκπαιδεύσεις και βέλτιστες πρακτικές γύρω από την ασφαλή λειτουργία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, να υιοθετήσουν αρχές της Κυκλικής Οικονομίας & της Ανακύκλωσης, και να προσελκύσουν πελάτες στις επιχειρήσεις τους, μέσα από πιστοποιήσεις ασφαλούς λειτουργίας που ενδυναμώνουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αλλά και δωρεάν προβολή τους σε ψηφιακά μέσα.

Από το βήμα του Delphi Economic Forum όπου και παρουσιάστηκε το «Future Loading», η Coca-Cola στην Ελλάδα μαζί με τον συνεργάτη του προγράμματος Ίδρυμα Μποδοσάκη, απηύθυναν ανοιχτή πρόσκληση σε εταιρείες, φορείς και Ιδρύματα να γίνουν συμμέτοχοι στην πρωτοβουλία αυτή, ώστε όλοι μαζί να στηρίξουν τις μικρές επιχειρήσεις του κλάδου Ho.Re.Ca. Μέχρι στιγμής, συνεργάτες της πρωτοβουλίας είναι η TÜV Austria, η ΜΚΟ Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, η Coca-Cola Τρία Έψιλον με το πρόγραμμα #Youth Empowered: The HoReCa Edition και η efood.

«ALWAYS OPEN FOR YOU»
Η Nestlé σχεδίασε μια νέα πρωτοβουλία για την υποστήριξη των επιχειρήσεων εστίασης και φιλοξενίας που έχουν πληγεί από τις επιπτώσεις της πανδημίας, με κεντρικό μήνυμα #AlwaysOpenForyou. Η πρωτοβουλία αυτή περιλαμβάνει μια σειρά από δράσεις για τη στήριξη των επαγγελματιών του κλάδου. Συγκεκριμένα, η Nestlé θα διαθέσει δωρεάν μια γκάμα προϊόντων σε περισσότερα από 5.000 μικρά σημεία εστίασης πανελλαδικά, που περιλαμβάνει καφέ Buondi Craft, Nescafé Classic, Λουμίδης Παπαγάλος, αλλά και εμφιαλωμένα νερά S. Pellegrino, Perrier και Acqua Panna.

Επιπλέον, θα εντατικοποιήσει τις εκπαιδεύσεις σε baristi και ιδιοκτήτες καφετεριών, ώστε να ενισχύσουν τις γνώσεις τους στο αντικείμενό τους. Στόχος είναι η εκπαίδευση 1.200 επαγγελματιών μέχρι το τέλος του χρόνου. Όπως σημειώνει η ίδια η εταιρεία, από την αρχή αυτής της κρίσης, η Nestlé έμεινε κοντά στους επαγγελματίες τόσο σε επίπεδο εκπαίδευσης και ενημέρωσης, όσο και σε επίπεδο τεχνικής υποστήριξης με υπηρεσίες σέρβις και προληπτικής συντήρησης μηχανολογικού εξοπλισμού.

«ΤΑ ΛΕΜΕ ΕΚΕΙ!»
Με κεντρικό μήνυμα «Τα λέμε Εκεί!», η Ολυμπιακή Ζυθοποιία λάνσαρε νέα πρωτοβουλία για την υποστήριξη της επανεκκίνησης του κλάδου της εστίασης. Σύμφωνα με την εταιρεία, για την ομαλή επάνοδο όλων των καταστημάτων της κρύας αγοράς, είναι σημαντική η άμεση επιστροφή των καταναλωτών στις αγαπημένες τους συνήθειες, όπως μια μάζωξη στο γνώριμο στέκι, μια κράτηση στο εστιατόριο της επιλογής τους, μία μπίρα μετά τη δουλειά.

Για την Καμπάνια Ενδυνάμωσης δημιουργήθηκε μία σειρά videos, με μηνύματα παρότρυνσης και ενθάρρυνσης, εστιάζοντας στον καταλυτικό παράγοντα της ψυχολογίας του πελάτη, αλλά και του επιχειρηματία για την επανεκκίνηση του κλάδου της εστίασης. Βασικό στόχο έχει το να προτρέψει το κοινό να επισκεφθεί ξανά και με ασφάλεια τα αγαπημένα σημεία της γειτονιάς, της πόλης, της χώρας, στηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο το νέο ξεκίνημα των καταστημάτων της κρύας αγοράς. Τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία υπογράφει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, με τη συμμετοχή των τριών τοπικώς παραγόμενων σημάτων της, FIX Hellas, Mythos και Kaiser.

WELCOME BACK DRINKS
Από την πλευρά της, η Diageo προσκάλεσε τους καταναλωτές για ένα Welcome Back Drink, στηρίζοντας την προσπάθεια επιστροφής τους σε μπαρ όλης της χώρας, μετά το lockdown. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Ιουνίου, η εταιρεία κάλεσε το κοινό να ανακαλύψει τα ειδικά σχεδιασμένα μενού «Welcome Back Drinks» σε 104 μπαρ σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, με classic κοκτέιλ ή long drink με αποστάγματα, όπως τα Johnnie Walker Black Label Whisky, Cardhu 12yrs Single Malt Whisky, Ketel One Vodka, Tanqueray London Dry gin & Tanqueray No.TEN gin, Don Julio Τequila, Smirnoff Vodka και Pampero Especial Rum. Επιλέγοντας μία από τις προτάσεις των Welcome Back Drinks μενού, είτε το βασικό τους απόσταγμα σκέτο ή με πάγο, το μπαρ προσέφερε ένα επιπλέον ποτό εντελώς δωρεάν.

«ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ»
Το πρόγραμμα δωρεάν σεμιναρίων «Πετυχαίνουμε Μαζί» των Metro Cash and Carry επέστρεψε και φέτος, για 3η συνεχόμενη χρονιά, σε online μορφή και με θέμα την «Επόμενη Μέρα στην Εστίαση». Σε ένα διήμερο ψηφιακό σεμινάριο, στις 16 και 17 Ιουνίου, επαγγελματίες του χώρου της εστίασης και όχι μόνο, μοιράστηκαν συμβουλές και απλές λύσεις για άμεση εφαρμογή.

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για όλες τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν στην κουζίνα, το μπαρ, το κρασί, αλλά και νομικά θέματα που αφορούν τις επιχειρήσεις εστίασης προκειμένου να πάρουν ιδέες για εφαρμογή. Επιπλέον, 4 τυχεροί είχαν τη δυνατότητα να κερδίσουν προσωπικό mentoring στον χώρο τους ή online με έναν από τους ομιλητές για να συζητήσουν εξατομικευμένες λύσεις για τη δική τους επιχείρηση.

ΜΕΝΟΥ ΣΕ QR CODE
Η ελληνική εταιρεία Εurochartiki λάνσαρε υπηρεσία τραπεζομάντηλων μιας χρήσης με εκτύπωση QR code, στην προσπάθειά της να βοηθήσει τους επιχειρηματίες εστίασης στην τήρηση των αποστάσεων, σύμφωνα με τις θεσμικές οδηγίες. Η ίδια η εταιρεία αναλαμβάνει τη δημιουργία QR code του μενού του επαγγελματία, αλλά και την εκτύπωσή του στο τραπεζομάντηλο της επιλογής του.

«BACK THE BARS»
Σε διεθνές επίπεδο, πρωτοβουλία για τη στήριξη των εστιατορίων και bars λάνσαρε εν μέσω πανδημίας και η εταιρεία Heineken. Θέλοντας να στηρίξει οικονομικά τους συνεργάτες της, η Heineken παρουσίασε την πρωτοβουλία «Back the Bars», δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές, κατά το lockdown, να αγοράσουν vouchers για την κατανάλωση ποτών στο αγαπημένο τους μπαρ ή εστιατόριο.

Τα vouchers αυτά μπορούσαν να εξαργυρωθούν μετά την επανεκκίνηση της εστίασης, με την αξία τους να αποδίδεται αμέσως στον επιχειρηματία, για την κάλυψη των εξόδων του. Το «Back the Bars» έτρεξε σε 22 αγορές ανά τον κόσμο, συνοδευόμενο και από άλλες ενέργειες, όπως διαφημιστική καμπάνια για την επιστροφή των καταναλωτών στα bars. MW

«ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΜΑΣ ΜΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ»
«Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον, από την αρχή της κρίσης, στόχος μας ήταν να σταθούμε δίπλα στους πελάτες μας με ουσιαστικό και δυναμικό τρόπο. Μέσα από στοχευμένες έρευνες σε καταναλωτές και πελάτες μας, παρακολουθούσαμε καθ’ όλη τη διάρκεια του lockdown στενά την εξέλιξη και τη διαφοροποίηση των τάσεων που διαμορφώνουν την αγορά. Βασιστήκαμε σε αυτά τα στοιχεία για να δημιουργήσουμε εξειδικευμένα πλάνα για να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας και να ενισχύσουμε την κίνηση στα καταστήματα.

Προσαρμόσαμε το πλάνο των υλικών επικοινωνίας στη νέα πραγματικότητα, προσφέροντας χρηστικά για τον πελάτη υλικά και προσωποποιημένες λύσεις μέσα από ηλεκτρονικούς καταλόγους. Για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, με γνώμονα την περαιτέρω αύξηση της κίνησης, ακολουθούν προωθητικές ενέργειες στα social media, αλλά και καινοτόμοι μηχανισμοί αύξησης των πωλήσεων μέσα στα καταστήματα.

Παράλληλα, προκειμένου να τονώσουμε την κίνηση στην αγορά, λαμβάνουμε μέρος στην πρωτοβουλία Save One Seat, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να στηρίξουν το αγαπημένο τους κατάστημα και να απολαύσουν την 24/7 γκάμα μας σε προνομιακή τιμή, αυξάνοντας παράλληλα την άμεση ρευστότητα του πελάτη μέσα από προκρατήσεις τραπεζιών.

Τέλος, μαζί με την Coca-Cola Hellas παρουσιάσαμε το πρόγραμμα Future Loading, μία κοινωνική πρωτοβουλία για τις μικρές επιχειρήσεις του κλάδου Ho.Re.Ca., που στόχο έχει να τις βοηθήσει να ανταποκριθούν επιτυχώς και με βιώσιμο τρόπο στη νέα πραγματικότητα».
Όλγα Ζαροκανέλλου, Customer Marketing Manager HoReCa & IC KAs, Coca-Cola Τρία Έψιλον

«ΤΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ: ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ, ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ»
«Με τη σημερινή υγειονομική και κατ’ επέκταση οικονομική κρίση, χρησιμοποιούμε σαν “ευαγγέλιο” το τρίπτυχο της επιτυχίας στην αγορά της εστίασης: το πρώτο κομμάτι αφορά το προϊόν, εμείς σαν εταιρεία παρέχουμε ποιοτικά προϊόντα και επενδύουμε στην καινοτομία, το δεύτερο είναι η σωστή διαχείριση του προϊόντος, αυτό επιτυγχάνεται σε συνεργασία με τον συνεργάτη με συνεχή εκπαίδευση, και το τρίτο είναι το κομμάτι της προώθησης, το οποίο περιλαμβάνει από τον τρόπο που αντιμετωπίζει ένα κατάστημα τον πελάτη μέχρι και την απόδοση του τελικού προϊόντος στον καταναλωτή. Όταν το παραπάνω τρίπτυχο ακολουθείται και ενισχύεται καθημερινά, τότε αποτελεί συστατικό επιτυχίας για κάθε κατάστημα στην αγορά της εστίασης, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες».
Σωτήρης Γιδόπουλος, Sales Manager, Elvida Foods S.A.

«ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΚΑΛΙΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ»
«Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει να αγκαλιάζει την εστίαση, υποστηρίζοντας ενεργά επαγγελματίες και επιχειρήσεις του κλάδου να ανταποκριθούν σε μια διπλή πρόκληση: Αφενός να επανέλθουν σε μία επιχειρηματική κανονικότητα που δεν θα απειλεί τη βιωσιμότητά τους, αφετέρου να υιοθετήσουν μία νέα κουλτούρα υγείας και ασφάλειας, εφαρμόζοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποτροπή νέας εξάπλωσης του Covid-19. Σε ότι αφορά το πρώτο, με κεντρικό εταιρικό μήνυμα το “Ξανά Μαζί”, αλλά και ειδικές καμπάνιες που υπογράφουν οι μάρκες μας, προωθούμε την επανεκκίνηση, “προσκαλώντας” τους καταναλωτές να απολαύσουν και πάλι τις στιγμές τους στα αγαπημένα τους στέκια.

Σε ότι αφορά το δεύτερο, μοιραζόμαστε τεχνογνωσία υποστηρίζοντας την προσπάθεια των επιχειρήσεων να λειτουργούν με ασφάλεια για εργαζόμενους και πελάτες, με τη δημιουργία ενός ειδικά σχεδιασμένου μηχανισμού που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει online οδηγό με προτάσεις και συμβουλές για την εφαρμογή μέτρων υγιεινής, τη διαχείριση του χώρου, την απολύμανση του εξοπλισμού, αποστολή αφισών στους πελάτες μας, αλλά και εξατομικευμένη συμβουλευτική σε θέματα υγείας και ασφάλειας σε εβδομαδιαία βάση κατόπιν αιτήματος των πελατών μας».
Αυγουστής Στέφας, Διευθυντής Πωλήσεων, Αθηναϊκή Ζυθοποιία

«ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΕΚΔΗΛΩΝΟΝΤΑΙ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ»
Την οπτική των ίδιων των επιχειρήσεων Ho.Re.Ca. δίνει στο MW ο Γιώργος Καββαθάς, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών & Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ).

MW: Σε μια τόσο ιδιαίτερη συγκυρία, τι προσδοκούν οι επιχειρήσεις εστίασης από τους προμηθευτές τους, προκειμένου να εξομαλυνθεί η κατάσταση και να ενισχυθεί η επανεκκίνηση του κλάδου;

Γιώργος Καββαθάς: Οι προμηθευτές αποτελούν έναν κρίσιμο παράγοντα για τη λειτουργία οποιασδήποτε επιχείρησης. Στην παρούσα συγκυρία, οι επιπτώσεις από την υγειονομική κρίση εκδηλώνονται οριζόντια, που σημαίνει ότι επηρεάζουν τόσο τις επιχειρήσεις εστίασης όσο και τους προμηθευτές τους, δεδομένου ότι η μείωση της ζήτησης οδηγεί και σε μείωση των παραγγελιών πρώτων υλών και αγαθών. Δεν τίθεται συνεπώς ζήτημα προσδοκιών, καθώς αντιμετωπίζουμε τις ίδιες δυσκολίες. Οι σχέσεις με τους προμηθευτές συνήθως έχουν σφυρηλατηθεί και δοκιμαστεί σε βάθος χρόνου.

Αποτελούν σταθερές συνεργασίες και σε αυτό το πλαίσιο πιστεύω ότι από όλες τις πλευρές καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να ξεπεραστεί η δύσκολη αυτή περίοδος με τις λιγότερες δυνατές απώλειες και χωρίς να διαταραχτούν οι μεταξύ των συνεργατών σχέσεις.

Κατά την άποψή σας, αυτή τη στιγμή, ποιος είναι ο βασικότερος παράγοντας που μπορεί να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων εστίασης;

Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή οι επιχειρήσεις εστίασης είναι η μειωμένη ζήτηση, η έλλειψη ρευστότητας και η συσσώρευση οφειλών για το μέλλον, όπως οι ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις. Η ΠΟΕΣΕ έχει καταθέσει μια δέσμη προτάσεων για την αντιμετώπιση των προαναφερομένων. Από αυτά, εκείνο που αποτελεί ζήτημα άμεσης προτεραιότητας είναι η αντιμετώπιση του προβλήματος της ρευστότητας των επιχειρήσεων.

Η έλλειψη ρευστότητας – η αδυναμία δηλαδή να χρηματοδοτήσεις την καθημερινή σου λειτουργία – μπορεί να οδηγήσει σε κλείσιμο ακόμα και τις πιο υγιείς επιχειρήσεις ανάλογα με την συγκυρία. Δυστυχώς τα χρηματοδοτικά σχήματα που έχει υιοθετήσει η κυβέρνηση δεν επαρκούν για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα αυτό. Αυτός είναι και λόγος που επιμένουμε για την μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση στο 6%. Αν υιοθετηθεί, θα αποτελέσει μια σημαντική έμμεση ένεση ρευστότητας προς τις επιχειρήσεις του κλάδου, ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν και να καλύψουν τις συσσωρευμένες υποχρεώσεις τους.

«Η ΟΜΑΛΗ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ»
«Η ομαλή επανεκκίνηση της εστίασης είναι ένα στοίχημα, που θα κερδίσουμε όλοι μαζί, μέσα από συνέργειες και ευελιξία.
Γι’ αυτό και από την πρώτη στιγμή, ενεργοποιηθήκαμε για την ουσιαστική στήριξη των συνεργατών μας στο κανάλι της κρύας αγοράς, με στόχο την αύξηση του τζίρου και της ρευστότητάς τους. Προχωρήσαμε σε προσαρμογές στην εμπορική μας πολιτική και σε στοχευμένες εμπορικές ενέργειες για παροχή εκπτώσεων σε όλη τη γκάμα των προϊόντων μας, στη διαχείριση επιστροφών προϊόντων και σε ενίσχυση προνομίων μέσω loyalty προγραμμάτων.

Παράλληλα, υλοποιήσαμε και endorsement καμπάνια, με βασικό μήνυμα “Τα λέμε εκεί!”, προτρέποντας τους καταναλωτές να επισκεφθούν και πάλι τα αγαπημένα τους μαγαζιά, πάντα με ασφάλεια. Σίγουρα, όλοι μας έχουμε γίνει αυστηρότεροι σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας. Οι επαγγελματίες που θα είναι καλύτερα προετοιμασμένοι, θα έχουν όφελος, ενώ και εμείς, οι ζυθοποιίες, μπορούμε να δώσουμε σημαντικό input ως προς τις νέες τάσεις και συνήθειες που διαμορφώνονται».
Δημήτρης Μαστρογιαννόπουλος, National Sales Manager On Trade & Convenience, Ολυμπιακή Ζυθοποιία

«ΣΕ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΜΕ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ»
«Αναμφισβήτητα, η πανδημία του Covid-19 επηρέασε σημαντικά πολλούς τομείς της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης και της Μαζικής Εστίασης, τόσο στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων όσο και στη διαμόρφωση των καταναλωτικών συνηθειών. Η McCain, ως ηγέτιδα εταιρεία στον χώρο της πατάτας, δεν θα μπορούσε παρά να δίνει τον ρυθμό σε τέτοια γεγονότα παγκόσμιας εμβέλειας, μέσω της υποστήριξης στους πελάτες μας, προκειμένου να ξαναμπούν δυναμικά στο παιχνίδι.

Με αυτό το δεδομένο, πραγματοποιήσαμε διαδοχικές Β2Β Digital καμπάνιες μέσω newsletters, του εταιρικού μας website και των social media, με στόχο την ενδυνάμωση του επαγγελματία και την ενίσχυση της σχέσης με τον τελικό καταναλωτή, δείχνοντάς του έμπρακτα ότι “Σε όλο αυτό που βιώνουμε, είμαστε ΜΑΖΙ”. Εστιάσαμε κυρίως σε:

– Εφαρμογή και επικοινωνία βέλτιστων πρακτικών στο τελικό σημείο (μέτρα ασφάλειας και υγιεινής)

– Ενδυνάμωση/ενεργοποίηση των υπηρεσιών delivery/takeaway (προτεινόμενος οδηγός, κ.ά.)

– Ενίσχυση της σχέσης του επαγγελματία με τον τελικό καταναλωτή και με την τοπική κοινωνία, σε συνδυασμό με social media & ευρύτερα digital επικοινωνία

– Προϊοντικές λύσεις & ολοκληρωμένες προτάσεις μενού που απαντούν στις νέες συνθήκες και ανάγκες και εγγυώνται μια γευστική εμπειρία τόσο στο εστιατόριο όσο και στο σπίτι, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ποιότητα και ασφάλεια του τροφίμου.

Στο σημείο αυτό, η McCain απαντά με καινοτόμα προϊόντα/concepts υπεραξίας, πατάτας και ορεκτικών, όπως πατάτες Surecrisp & Crispers, καθώς και μια ολοκληρωμένη γκάμα ορεκτικών (Onion Rings, Mozzarella Sticks, Crispy Chicken Wings).

Το μήνυμα μας ήταν και παραμένει “ΜΑΖΙ θα βγούμε μέσ’ απ’ αυτό πιο δυνατοί!”.
Νίκη Φουρλή, Marketing Manager Food Service South East Europe, McCain Hellas