Πέρυσι είχα ξεκινήσει εδώ τη συζήτηση εστιάζοντας στην ανάγκη για αύξηση της αξίας της βράβευσης στα Ermis Design. Φέτος όμως διαπίστωσα και κάτι ακόμα. Αν κοιτάξει κανείς τις άλλες ενότητες των Ermis – AD, Branded Entartainment & Content, Digital, Direct, Media και PR – θα διαπιστώσει ότι οι συμμετοχές αφορούν κυρίως μεγάλους διαφημιζόμενους και μάρκες που απευθύνονται στο ευρύ κοινό, οι οποίες μάλιστα συχνά παρουσιάζονται σε αρκετές ενότητες. Αντίθετα, στην ενότητα Design, οι συμμετοχές ευρέως αναγνωρίσιμων μαρκών, όχι μόνο είναι περιορισμένες, αλλά δεν τυγχάνουν και αξιολόγησης που θα τους επιτρέψει να βραβευθούν. Προφανώς, δεν είναι τυχαίο ότι στις δύο κατηγορίες εταιρικής ταυτότητας «medium/large business» δόθηκαν μόλις δύο από τα έξι βραβεία, χωρίς κάποιο να είναι χρυσό. Ούτε επίσης ότι στην κατηγορία «Συσκευασία και Σειρά Συσκευασιών Τροφίμων και Γαλακτοκομικών / Ευρείας Κυκλοφορίας» βραβεύτηκαν μόνο δύο προϊόντα και αυτά χαμηλής αναγνωρισιμότητας, που στην πραγματικότητα μάλλον αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα επιλεκτικής διανομής.

Δεν είναι πρόθεσή μου να μεμφθώ την επιτροπή αξιολόγησης, κάθε άλλο. Ακόμα και αν δεν γνώριζα προσωπικά τη μεγάλη αξία αυτών που την απάρτισαν, θα ήμουν καλοπροαίρετα διακείμενος απέναντί της. Το ζήτημα έχει να κάνει με τους στόχους και τα κριτήρια των Ermis. Στις υπόλοιπες ενότητες των βραβείων, μια τράπεζα, μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών, μια αλυσίδα καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών ή μια μάρκα τροφίμων ή ειδών προσωπικής φροντίδας ευρείας διανομής, έχει μεγάλη ελπίδα βράβευσης. Σε αυτή του Design ελάχιστες και παρά τη μεγαλύτερη δυσκολία που ενέχουν projects αυτού του είδους.

Αυτό δημιουργεί ένα πρόβλημα συνοχής και πειστικότητας του συνολικού θεσμού. Ή που τα Ermis θα αποδεχτούν τη φύση τους και ως γιορτή του συνόλου της Επικοινωνίας θα δώσουν βήμα και στα μεγάλα brands να καταθέσουν άφοβα τη συμμετοχή τους και στο Design ή που η συγκεκριμένη ενότητα θα στοχεύσει σε πιο niche κατηγορίες, αποσπώμενη από τον υπόλοιπο θεσμό και κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές ώστε να καταστεί πιο ανταγωνιστική στην συγκεκριμένη αγορά.

Κλείνω με την προσωπική μου άποψη: Τα Ermis πρέπει να προσπαθούν να γίνουν Oscar και όχι Sundance Festival. Να αναγνωρίζουν και όσους μπορούν να αξιοποιούν την ποιότητα για να απευθύνονται και στα μεγάλα κοινά και στις εμπορικές κατηγορίες.