Οι πρωταγωνιστές της δημιουργικότητας
Agency of The Year αναδείχθηκε η Bold Ogilvy, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Η εταιρεία συγκέντρωσε συνολικά 28 βραβεία, από τα οποία 14 χρυσά και δύο Grand Ermis. Πολύ καλή εμφάνιση επίσης για την DDB, η οποία απέσπασε 14 βραβεία, από τα οποία 6 χρυσά και 2 Grand. Η νεότευκτη The Newtons Laboratory έκανε επίσης αισθητή την παρουσία της, κερδίζοντας συνολικά 6 βραβεία, από τα οποία 1 χρυσό, αλλά και ένα Grand Ermis. Πολύ καλή εμφάνιση επίσης για τις Spot JWT, Cream, McCann Erickson Athens, Fortune, Frank, Pollen, Soho Square και Adel Saatchi & Saatchi.  Στα Ermis PR, πρώτη σε αριθμό βραβείων, συμπεριλαμβανομένου του

Grand Ermis PR, ήρθε η V+O Communication, με 8 συνολικά διακρίσεις. Τις αμέσως περισσότερες (4), απέσπασε η Weber Shandwick. Στην κατηγορία Ermis Production, τα περισσότερα βραβεία συνέλεξε η Stefi, συνολικά 8. Στα Ermis Design πολύ καλή ήταν η εμφάνιση της Mousegraphics (που απέσπασε και το Grand της κατηγορίας) και της BusyBuilding, με τον Δημήτρη Γκάζη να πατάει… «γκάζια» και να ανεβαίνει ασταμάτητα στη σκηνή, προκαλώντας τα πειράγματα του παρουσιαστή Χρήστου Φερεντίνου. Στον τομέα του Digital αλλά και του Direct, «σαρωτική» μπορεί να χαρακτηρισθεί η εμφάνιση της OgilvyOne Worldwide Athens, η οποία απέσπασε 29 βραβεία στην κατηγορία Digital και 19 στα Direct, συμπεριλαμβανομένων και των Grand στις δύο αυτές κατηγορίες. Στα Media, τα περισσότερα βραβεία συγκέντρωσε η Mindshare (7), συμπεριλαμβανομένου και του Grand Ermis Media.

Στα Ermis Awards 2012 υποβλήθηκαν συνολικά 1147 συμμετοχές, από τις οποίες 672 έγιναν shortlisted και 232 βραβεύθηκαν. Η τελετή απονομής, κατάφερε να συγκεντρώσει τα μέλη του κλάδου της διαφήμισης και της επικοινωνίας για μία μέρα κάτω από την ίδια στέγη. Ξεκίνησε το απόγευμα με την απονομή των βραβείων των ενοτήτων Ermis Design, Media, Direct, Digital & Integrated Campaign, ενώ στο δεύτερο μέρος, απονεμήθηκαν τα βραβεία των ενοτήτων Ermis Ad, Production & PR. Παρουσιαστές της βραδιάς ήταν ο Χρήστος Φερεντίνος για την πρώτη τελετή και ο ηθοποιός Αργύρης Αγγέλου για τη δεύτερη. Η βραδιά κύλησε σε γρήγορο ρυθμό, με αρκετό κέφι, διάθεση πανηγυρισμού και έντονο χειροκρότημα. Ήταν ίσως η απαραίτητη «ένεση» αισιοδοξίας που τόσο πολύ χρειάζεται ο σκληρά δοκιμαζόμενος κλάδος της επικοινωνίας. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στα εύστοχα και χιουμοριστικά εισαγωγικά βίντεο κάθε ενότητας, τα οποία επιμελήθηκαν διαφημιστικές εταιρείες σε συνεργασία με αντίστοιχες εταιρείες παραγωγής.

“Η δημιουργικότητα αξίζει την επιβράβευση”
Ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Ermis Awards 2012, Γιάννης Σιδέρης στο χαιρετισμό του, τόνισε: «Δημιουργικότητα. Νομίζω ότι είναι η πιο αποτελεσματική απάντηση στην κρίση των καιρών μας. Τη δημιουργικότητα χρειάζεται κανείς να την καλλιεργεί, πρέπει να την προάγει και να την επιδιώκει με κάθε ευκαιρία. Αυτός είναι και ο λόγος που πιστεύω στον θεσμό των βραβείων. Επειδή είναι ένας θεσμός που την αναζητά και την επιβραβεύει. Γι’ αυτό δεν θα μπορούσαμε ποτέ να αφήσουμε τα Ermis Awards να λείψουν. Οι δημιουργικοί άνθρωποι, και φυσικά δεν μιλάω μόνο για όσους δουλεύουν στο δημιουργικό αλλά για όλους όσοι από κάθε θέση είναι δημιουργικοί, αξίζουν την επιβράβευση τώρα, περισσότερο από ποτέ. Είναι οι άνθρωποι που δεν έμειναν στα λόγια αλλά απέδειξαν με τη δουλειά. Είναι εκείνοι που παρά τις δυσκολίες και τον ψυχολογικό πόλεμο που καθημερινά υφιστάμεθα όλοι τα τελευταία χρόνια, συνέχισαν να πιστεύουν ότι μπορούν να τα καταφέρουν».


“Τιμούμε, κυρίως, όσους πλήρωσαν το τίμημα της κρίσης…”
Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΕ, Δημήτρης Γ. Μαύρος στο χαιρετισμό του, είπε μεταξύ άλλων: «Απόψε δεν τιμούμε μόνο όσους θα ανέβουν στη σκηνή των Ermis Awards 2012 και θα βραβευθούν. Τιμούμε όλους εκείνους που βρίσκουν τη δύναμη και τη θέληση να παλέψουν με επαγγελματισμό και μεράκι και να δημιουργούν κάθε μέρα. Αυτούς που, σε πείσμα των καιρών, κοιτάζουν μπροστά και εντείνουν τις προσπάθειές τους. Όσους επιλέγουν να μη μεμψιμοιρούν. Τιμούμε, κυρίως, όσους πλήρωσαν το τίμημα της κρίσης χωρίς να ευθύνονται οι ίδιοι, και που σήμερα δεν είναι μαζί μας. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι αξίζουν, απόψε, ένα δυνατό χειροκρότημα».


ΕRMIS DESIGN
Eταιρεία Grand Ermis Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
Mousegraphics 1 4 2 1 8
Busybuilding   4 3 1 8
Chris Trivizas Design   1 2   3
Day 6   1 1   2
Onoma Architects   1     1
Frank   1     1
Garamond Design       1 1


ERMIS DIRECT
Εταιρεία Grand Ermis Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
OgilvyOne Worldwide Athens 1 9 5 4 19
OgilvyAction     1 2 3
McCann Erickson Athens *   2     2
Solid Sales   1 1   2
Day 6   1 1   2
Newton     1 1 2
Unlimited Creative Services και V&O Communication   1     1
Euro RSCG Athens     1   1
Luminous Design Group     1   1

* To ένα Gold της ΜcCann-Erickson Athens μαζί με την Momentum

ΕRMIS DIGITAL
Εταιρεία Grand Ermis Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
OgilvyOne Worldwide Athens 1 11 8 9 29
Rascal   2 1   3
Tribal DDB Athens   1 1   2
Χρυσή Ευκαιρία       2 2
Forthnet Group     1 1 2
Linakis+Associates   1     1
Wedia   1     1
ANIMaD   1     1
Wind Hellas   1     1
Frank     1   1
L&T Byte Digital Agency     1   1
Atcom     1   1
MRM-McCann Erickson Athens     1   1
Solid       1 1


 

ERMIS MEDIA
Eταιρεία Grand Ermis Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
Mindshare 1 3 1 2 7
OgilvyOne Worldwide Athens   2 2   4
Tempo OMD Hellas     2   2
Carat International Hellas       1 1
DDB       1 1
Initiative       1 1


ERMIS PRODUCTION
Eταιρεία Grand Ermis Ermis Production Award Έπαινος Σύνολο
Stefi Productions 1 4 3 8
Oxyzed 1 3 2 6
Top Cut   2 3 5
Modiano   4   4
Magna Events 1 1 1 3
Movielab   2 1 3
Yard   2 1 3
Avion Films   1   1
X-rated     1 1


ΕRMIS PR
Εταιρεία Grand Ermis Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
V+O Communication* 1 3 1 3 8
Weber Shandwick-McCann Erickson Athens   1 3   4
Civitas Ketchum   1 1 1 3
AssetOgilvy   1 1   2
Publicis Consultants Athens   1   1 2
ProgressivePR     1   1
Solid Relations       1 1
Advocate/Burson-Marsteller **       1 1
Rascal **       1 1

* To Grand Ermis της V+O Communication, καθώς και ένα Gold από τα βραβεία που κέρδισε είναι σε συνεργασία με τα Public. Ενα Silver της, επίσης, είναι σε συνεργασία με την Fiat Automobiles Hellas και ένα Bronze σε συνεργασία με την Unlimited Creativity.
** Το εν λόγω Ermis Bronze είναι από κοινού

ΕRMIS AD
Εταιρεία Grand Ermis Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
Bold Ogilvy 2 14 7 5 28
DDB 2 6 3 3 14
Spot JWT 1 1 3 1 6
The Newtons Laboratory 1 1 1 3 6
Cream   1 1 2 4
McCann-Erickson Athens   1 2   3
Fortune   1 1 1 3
Frank   1 1   2
OgilvyOne Worldwide Athens   1     1
Pollen   1     1
Soho Square   1     1
Adel Saatchi & Saatchi   1     1
Tribe   1     1
Day6     1   1


Δηλώσεις και σχόλια

Το «μέλλον» είναι direct…
Για να απονείμει τα βραβεία στην κατηγορία Direct, ανέβηκε στην σκηνή ο Λουκάς Πετρούνιας, Executive Director της Solid Communications, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα «πολλά αξιόλογα έργα: «Πάνω από το 70% των συμμετοχών πέρασαν στο shortlist». Αναφέρθηκε στην όλο και μεγαλύτερη χρήση Digital και Social Media ενεργειών, στη «δυναμική είσοδο του Mobile Marketing και στο Direct ως το μέλλον της βιομηχανίας».

Το design να γίνει ολοκληρωμένη υπηρεσία
Ο Γιώργος Αναστασιάδης, Managing Partner της Milk Branding Professionals, ως απονεμητής στην κατηγορία Design, έθεσε το εξής ρητορικό ερώτημα: «θα δούμε το Design ως ένα τεχνικής και εκτελεστικής φύσεως στρατηγικό στοιχείο άλλων κλάδων της επικοινωνίας, ή ως μία ολοκληρωμένη υπηρεσία που υπόσχεται την ενίσχυση της σχέσης των brands με τον καταναλωτή και, αντίστοιχα, την εμπορική τους επιτυχία»;

Εξαιρετικές συμμετοχές σε δύσκολη συγκυρία
Η Λήδα Παπαμιχαήλ, Deputy General Manager της Mindshare, έδωσε τα συγχαρητήριά της στους βραβευθέντες της κατηγορίας Media, γιατί «σε δύσκολους καιρούς δεν είναι εύκολο να παράγεις δημιουργικότητα στα Media». Μάλιστα, όπως διευκρίνισε, «η ποιότητα των συμμετοχών ήταν εξαιρετική». 

Γρήγορος ο ρυθμός ανάπτυξης του digital
Τα Ermis στην κατηγορία Digital απένειμε ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Creative Director στην Atcom. Όπως είπε, «ο χώρος της digital Επικοινωνίας δεν βρίσκεται σε κρίση. Σε πρόσφατη έρευνα του Marketing Week, περισσότερο από το 60% των διαφημιζομένων δήλωσε ότι σκοπεύει να αυξήσει την επικοινωνία του στο Διαδίκτυο».

Η επικοινωνία δεν εξαφανίζεται στα δύσκολα
Τα βραβεία της κατηγορίας Δημόσιες Σχέσεις, απένειμε η Έλια Λιατάκη, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ikon Porter Novelli. Όπως είπε, οι φετινές βραβεύσεις έρχονται σε μια δύσκολη συγκυρία, επιβεβαιώνουν όμως ότι η επικοινωνία δεν εξαφανίζεται σε δύσκολους καιρούς: «Η επικοινωνία είναι απαραίτητη όταν είναι αποτελεσματική κι αν είναι και δημιουργική…ακόμα καλύτερα!».

Να βάλουμε τα…κινδυνοευαίσθητα γυαλιά μας!
Μία ιστορία με… εξωγήινους διηγήθηκε ο Γιώργος Γιώσης, Creative Director της Fortune, απονέμοντας βραβεία στην κατηγορία Διαφήμιση. Παρότρυνε τους διαφημιστές να μιμηθούν τον ήρωα του βιβλίου «Γυρίστε τον γαλαξία με ωτοστόπ» και να μη δίνουν τόση σημασία στους κινδύνους: «Ας πέσουμε με τα μούτρα στη δουλειά, ας ασχοληθούμε με αυτά που μπορούμε να αλλάξουμε, να μάθουμε, να ανακαλύψουμε, να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο και μπορεί έτσι να σώσουμε τελικά το μικρό προσωπικό μας σύμπαν», τόνισε.

Never give up
Η Κατερίνα Χούπη, Executive Creative Director της Magnet, άσκησε επίσης καθήκοντα απονεμήτριας. Στο πλαίσιο αυτό, εξέφρασε την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι η αγορά της επικοινωνίας δεν..παραδίνεται: «Never never never give up», είπε χαρακτηριστικά, ευχαριστώντας όλους για τη συνεισφορά τους στον κλάδο.

Τα PR πιο χρήσιμα σήμερα από ποτέ
«Σήμερα, αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο η αξία των PR, καθώς καταφέρνουν με μικρά budgets αλλά πολύ έξυπνες ιδέες, να επικοινωνούν και να προωθούν αποτελεσματικά προϊόντα και υπηρεσίες», τόνισε ο Χάρης Κονίνης, Διευθυντής Marketing Communications OTE-Cosmote, απονέμοντας το Grand Ermis στην κατηγορία PR.

Σας ζηλεύουμε…
Ο Λευτέρης Χαλουλάκος, Managing Director της Kraft Foods Hellas, δεν δίστασε να εκφράσει τη…ζήλια του για το επάγγελμα του δημιουργικού, απονέμοντας με τη σειρά του το Grand Ermis στην κατηγορία Ραδιοφωνικά Μήνυματα: «Θα θελα και γω να χω μια business card που να λέει επάνω “δημιουργικός”… Είναι ευλογία, να το ξέρετε!».

Να είμαστε καλά
Την ευχή η αγορά της επικοινωνίας να συγκεντρωθεί και του χρόνου στα βραβεία Ermis, με ιδέες και δημιουργικότητα, εξέφρασε η Έλλη Παναγιωτοπούλου, Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας: «Η σημερινή βραδιά μας έκανε να χαμογελάσουμε, να ξεσκάσουμε και να εμπνευστούμε. Να μαστε καλά, του χρόνου πάλι όλοι εδώ μαζί, με ιδέες και πολύ δημιουργικότητα».

Οι παραγωγοί δίνουν ψυχή στις ιδέες μας
Ο Μανόλης Παπαπολύζος, Αντιπρόεδρος της ΕΔΕΕ, απένειμε το βραβείο Production Agency of The Year, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Οι εταιρείες παραγωγής είναι οι πιο κοντινοί μας συνεργάτες. Τους ευχαριστούμε, δίνουν ψυχή στις ιδέες μας και αναγνωρίζουμε ότι περνάνε δύσκολα, όπως φυσικά κι εμείς. Είμαστε βέβαιοι ότι όταν τα πράγματα γίνουν λίγο καλύτερα, θα είμαστε εκεί για να το χαρούμε όλοι μαζί». Ο ίδιος, εξήρε τη διοργάνωση του Φεστιβάλ και την Προεδρία του Γιάννη Σιδέρη, προτείνοντας να χρισθεί…παντοτινός Πρόεδρος των Ermis!

Είστε ένας ξεχωριστός κλάδος
«Είστε ένας ξεχωριστός κλάδος», είπε ο Γρηγόρης Αντωνιάδης του ΣΔΕ, εκτελώντας χρέη απονεμητή. «Είστε ένας ξεχωριστός κλάδος που αντιστέκεται στο αυτονόητο, στην απαξίωση, στην αμφισβήτηση των ονείρων, στην αναποτελεσματικότητα. Είστε επαγγελματίες κι εμείς που είμαστε από την άλλη μεριά, αισθανόμαστε την υποχρέωση να σας ευχαριστήσουμε, γιατί φέτος όπως και πέρυσι, δεν μας είπατε θα σας δώσουμε αυτά που πληρώσατε. Το αντίθετο. Συνεχίσατε να δίνετε με δημιουργικότητα και καινοτομία αποτελεσματικές καμπάνιες, που βοήθησαν όλους εμάς».

Είμαστε συγκινημένοι γι’ αυτή τη μεγάλη τιμή
«Είμαστε συγκινημένοι γι’ αυτή τη μεγάλη τιμή», είπε ο Γιάννης Ευσταθιάδης, παραλαμβάνοντας τη διάκριση του Agency of The Year της Bold Ogilvy και λίγο πριν καλέσει επί σκηνής όλα τα στελέχη της εταιρείας για να γιορτάσουν τη μεγάλη αυτή διάκριση. Ο Γ. Ευσταθιάδης στάθηκε στο γεγονός της βράβευσης της Bold Ogilvy με την εν λόγω διάκριση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, γεγονός που, όπως είπε, αυξάνει τη συγκίνηση.

Αποδίδοντας ευχαριστίες, ο Γ. Ευσταθιάδης τόνισε: «Ευχαριστούμε τους πελάτες, διότι σε κάθε μεγάλη καμπάνια είναι συνδημιουργοί. Αυτό το “μ’αρέσει, προχώρα”, είναι μια μορφή συνδημιουργίας. Αλλιώς, οι μεγάλες ιδέες είναι στα συρτάρια και δεν είναι πια μεγάλες ιδέες, είναι νεκρές ιδέες. Δεύτερον, ευχαριστούμε το μεγάλο κοινό, στο οποίο όλοι στοχεύουμε με κάθε καμπάνια. Το κοινό έχει την ικανότητα κάποιες φορές να βραβεύει και να επιβραβεύει διαφημιστικά μηνύματα πριν από τις κριτικές επιτροπές. Τρίτον, ευχαριστούμε τους δημιουργικούς ανταγωνιστές μας, διότι έτσι δημιουργείται μια διαρκής, ειλικρινής και ωραία άμιλλα και όλοι μαζί, φτιάχνουμε το πρόσωπο και το αποτύπωμα της ελληνικής διαφήμισης και σύγχρονο και ωραίο.

Τέλος βεβαίως, να ευχαριστήσω τους ανθρώπους της Bold Ogilvy. Πρωτίστως τους δημιουργικούς, αλλά όχι μόνο. Ξέρετε, αυτό το αγαλματίδιο, έχει καταφέρει να συγκεράσει με πάρα πολύ ωραίο και συνοπτικό τρόπο, τις δημιουργικές ιδέες, το δημιουργικό πάθος, τη συνεργασία, την ομαδική και σκληρή δουλειά περισσότερων από 130 ανθρώπων, για 18 ολόκληρους μήνες. Για όλους αυτούς τους ανθρώπους, είναι αυτό το βραβείο».