Σε καινούργιο χώρο, με νέα δομή και στο πνεύμα των αλλαγών που επιτάσσουν οι καιροί σε όλους τους τομείς, πραγματοποιήθηκαν τα Ermis Awards 2010. Το θέατρο Badminton φιλοξένησε τον κλάδο της Επικοινωνίας για μία ολόκληρη ημέρα αφιερωμένη στη δημιουργικότητα και στους ανθρώπους της.

Μεγάλη κερδισμένη της βραδιάς είναι σίγουρα η Bold Ogilvy, η οποία έφυγε με τον τίτλο του Agency of the Year και πολλά βραβεία. Συγκινητική η στιγμή της απονομής όταν ο Γιάννης Ευσταθιάδης αφιέρωσε εκ μέρους όλης της εταιρείας τη διάκριση στη μνήμη του Αντώνη Ραψομανίκη.

Ο τίτλος του Client of The Year απονεμήθηκε στην εταιρεία Sarantis ενώ Production Company of the Year αναδείχθηκε η Stefi Productions. Το βραβείο Integrated Campaign πήγε στις εταιρείες OgilvyOne, Bold Ogilvy και Mindshare, για την εκστρατεία Love in Action της Lacta.

Οι Grand διακρίσεις
Bold Ogilvy, Frank, UpSet! και Fortune μοιράσθηκαν τα Grand βραβεία της ενότητας Ermis Ad. Συγκεκριμένα, το Grand των διαφημιστικών ταινιών απέσπασε η Frank για την ταινία «Γόβα Τσαρούχι» για το Next Top Model του Ant1. Δύο Grand πήρε η Bold Ogilvy, για τις καταχωρίσεις με το έργο «Ευέλικτο Σκουπιδιάρικο» για το Aloe Mint Dental Floss και το Grand στα Outdoor, με έργο της για το εντομοαπωθητικό Teza.

Η UpSet! απέσπασε το Grand στα ραδιοφωνικά μηνύματα με το έργο «Λογοτεχνία στο κέντρο» για την Fnac και η Fortune το Grand στις Εκστρατείες για τα Goody’s.

Στον χώρο του design, την Grand διάκριση απέσπασε η K2 Design. Στην ενότητα Production, τα τρία Grand (ταινίες, εκδηλώσεις και μουσική), έλαβαν αντίστοιχα οι εταιρείες Stefi, Showhat Events & More και Power Music Productions.

Για τις Δημόσιες Σχέσεις μεγάλη νικήτρια αναδείχθηκε με το Grand της ενότητας η Out of The Box, για το έργο «50 χρόνια Super League-Χρυσές Ενδεκάδες».
Στα Ermis Direct, το Innovation Award απέσπασε η Solid Sales για την ενέργεια «Interactive Sony Ericsson Βιτρίνες στο Γερμανό» για τη Sony Ericsson και το Grand Ermis Direct η OgilvyOne για το «Love in Action» της Lacta.

Το Grand Ermis Media απέσπασε η Mindshare για το έργο «Mega πρεμιέρα Lacta Love in action» και το Grand Ermis Web η UpSet! για το Corporate website του Best 92,6.

 Grand Ermis 2010

 Κατηγορία  Εταιρεία  Τίτλος/Πελάτης
 Grand Ermis Ταινίες Διαφημιστικές  Frank  Γόβα Τσαρούχι/Ant1
 Grand Ermis Καταχωρίσεις  Bold Ogilvy  Ευέλικτο Σκουπιδιάρικο/Aloe Mint Dental Floss
 Grand Ermis Ραδιοφωνικά Μηνύματα  UpSet!  Λογοτεχνία στο κέντρο/Fnac
 Grand Ermis Υπαίθριες Διαφημίσεις  Bold Ogilvy  Ρωμαίος & Ιουλιέτα, Τσίρκο, Piano Bar/Teza
 Grand Ermis Εκστρατείες  Fortune  Όταν δεν μπορείς να πας στο Goody’s/Goody’s
 Grand Ermis Design  K2Design  Κατάλογος Βραβείων ΔΕΣΤΕ/ΔΕΣΤΕ
 Grand Ermis Production/Ταινίες  Stefi Productions  Είναι/Τράπεζα Κύπρου
 Grand Ermis Production/Εκδηλώσεις  Showhat Events & More  Φιέστα Πρωταθλήματος/Παναθηναϊκός
 Grand Ermis Production/Μουσική  Power Music Productions  Jumbo Spanish/Jumbo
 Grand Ermis PR  Out of the Box PR  Superleague Ελλάδα/Χρυσές Ενδεκάδες
 Grand Ermis Direct  OgilvyOne Worldwide Athens  Love in Action/Lacta
 Grand Ermis Media  Mindshare  Mega Πρεμιέρα/Lacta
 Grand Ermis Web  Upset!  Corporate Website/Best 92,6
 Integrated Campaign  OgilvyOne Worldwide Athens, Bold Ogilvy & Mindshare  Love in Action/Lacta
 Ermis Direct Innovation Award  Solid Sales  Interactive Sony Ericsson Βιτρίνες/Sony Ericsson

Οι μεγάλοι κερδισμένοι
Σε επίπεδο αριθμού βραβείων, στην ενότητα Ermis Ad τις εντυπώσεις έκλεψε η Bold Ogilvy με 38 συνολικά βραβεία (2 Grand, 22 Gold, 10 Silver, 4 Bronze). Πολύ καλή και η εμφάνιση της UpSet! με 16 βραβεία (1 Grand, 7 Gold, 4 Silver, 4 Bronze), των Fortune και Spot JWT που έλαβαν από 7 βραβεία η καθεμία και της McCann Erickson με 6 βραβεία.

 ERMIS AD

 Εταιρεία  Grand  Gold  Silver  Bronze  Σύνολο
 Bold Ogilvy  2  22  10  4  38
 UpSet!  1  7  4  4  16
 Fortune  1  2  3  1  7
 Spot JWT    3  2  2  7
 McCann Erickson    2  3  1  6
 Frank  1  2  1    4
 Cream    2  1    3
 DDB    2    1  3
 Adel Saatchi & Saatchi    2      2
 Pollen      2    2
 Day6    1      1
 Karamella    1      1
 Ashley & Holmes        1  1
 Design Park        1  1

Από τα Ermis Direct, η OgilvyOne αποχώρησε με 14 βραβεία και δεύτερη καλύτερη εμφάνιση ήταν της Wunderman, με 4 διακρίσεις.

 ERMIS DIRECT

 Εταιρεία  Grand  Gold  Silver  Bronze  Innovation Award  Σύνολο
 OgilvyOne Worldwide Athens  1  6  5  2    14
 Wunderman      2  2    4
 Proximity zz    1  1  1    3
 Solid Sales    1      1  2
 OgilvyAction      2      2
 Fame Sports Marketing    1        1
 Frank    1        1
 McCann Erickson    1        1
 Action Direct        1    1
 UpSet!        1    1

Στα Ermis PR, τις περισσότερες διακρίσεις απέσπασε η Civitas, 4 συνολικά (1 Gold για το E-bay, 1 Silver για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, 2 Bronze, για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και την Tetra Pak).

Η Πανδώρα Λυκούρη, Γενική Διευθύντρια της Civitas δήλωσε σχετικά: «Τα βραβεία αυτά αποτελούν επιβράβευση για τους ανθρώπους της εταιρείας μας, που μέσα σε μία πολύ δύσκολη χρονιά έβαλαν τα δυνατά τους, δημιούργησαν και υλοποίησαν πρωτότυπες ιδέες που επιβραβεύτηκαν από τους εκπροσώπους του κλάδου. Ευχαριστούμε τους πελάτες μας, που μας δείχνουν εμπιστοσύνη όλα αυτά τα χρόνια και υλοποιούν μαζί μας, τις στρατηγικές που χαράζουμε για τα brand τους. Στρατηγικές που οδηγούν σε πρωτότυπες, καινοτόμες και επιτυχημένες ιδέες, κάτι που αποδεικνύεται από τα 38 συνολικά βραβεία που έχουμε κερδίσει από την καθιέρωση του θεσμού».

Στα Ermis PR πάντα, η Out of the Box έφυγε με 3 βραβεία, από τα οποία 1 Grand και 2 Gold. Επίσης πολύ καλή η εμφάνιση της V+O, με 1 Gold και 2 Bronze.

 ERMIS PR

 Εταιρεία     Grand  Gold  Silver  Bronze  Σύνολο
 Civitas    1  1  2  4
 Out of the Box PR  1  2      3
 V+O Communication    1    2  3
 Publicom Hill & Knowlton    2      2
 PRProgressivePR      2    2
 Solid Relations      1  1  2
 Advocate/Burson-Marsteller    1      1
 AssetOgilvy      1    1 
 PerSe      1    1
 The PR Team      1    1
 Le Spot/Value Com        1  1
 McCann Erickson        1  1

Στα Ermis Production μεγάλη νικήτρια η Stefi, με 1 Grand και 7 Gold. Ακριβώς ίδιες διακρίσεις, από ένα Grand και 1 Gold πέτυχαν οι Power Music και Showhat, ενώ και η Top Cut αποχώρησε με 2 Gold.

 ERMIS PRODUCTION

 Εταιρεiα  Grand  Gold  Silver  Bronze  Σύνολο
 Stefi Productions  1  7      8
 Power Music Productions  1  1      2
 Showhat Events & More  1  1      2
 Top Cut    2      2
 AvionFilms    1      1
 Boo Productions    1      1
 Correct    1      1
 Le Spot    1      1
 Omikron Group    1      1
 Oxyzed    1      1

Στα Ermis Media τα περισσότερα βραβεία (7) πήρε η Mindshare.

 ERMIS MEDIA

 Εταιρεία  Grand  Gold  Silver  Bronze  Σύνολο
 Mindshare  1  3*  2  1  7
 BGM OMD    1    1  2
 Oxygen Media      1  1  2
 OgilvyOne    1  1    2
 re|direct      1    1
 Tempo OMD Hellas/OMD Digital         1  1
 ZenithOptimedia        1  1
* το ένα Gold από κοινού με την Stardust

Τέλος, στα Ermis Design τα περισσότερα βραβεία πήρε η BusyBuilding (4 Gold, 3 Silver), ακολουθούμενη από τη Mousegraphics με 5 (4 Gold και 1 Bronze). Τρία βραβεία, μεταξύ των οποίων και το Grand της ενότητας, έλαβε η K2Design.

 ERMIS DESIGN

 Εταιρεία    Grand  Gold  Silver  Bronze  Σύνολο
 Busybuilding    4  3    7
 Mousegraphics    4    1  5
 K2 Design  1  1    1  3
 Chris Trivizas      1  1  2
 2Yolk    1      1
 Cream    1      1
 Ashley & Holmes      1    1
 UpSet!      1    1
 Bold Ogilvy        1  1
 McCann Erickson        1  1

Στην κατηγορία Ermis Web κυριάρχησε για άλλη μία φορά η OgilvyOne Worldwide Athens, αποσπώντας συνολικά 7 Gold, 9 Silver και 5 Bronze. Πάντως, τη φετινή χρονιά δεν βραβεύτηκε και με το Grand Prix, μιας και αυτό κατέληξε στην τροπαιοθήκη της Upset! για το website του Best 92,6. Άλλο ένα agency που κέρδισε τις εντυπώσεις ήταν η Forthnet η οποία έλαβε 5 Gold, 3 Silver και 3 Bronze, ενώ 3 Gold και 1 Silver απονεμήθηκαν στη Rascal.

 ERMIS WEB

 Εταιρεiα  Grand  Gold  Silver  Bronze  Σύνολο
 OgilvyOne Worldwide Athens    7  9  5  21
 Forthnet    5  3  3  11
 Rascal    3  1    4
 Χρυσή Ευκαιρία Εκδόσεις    2      2
 Upset>Fwd    1  1    2
 re|direct        2  2
 UpSet!  1        1
 Linakis + Associates    1      1
 Gnomi Ltd      1    1
 LE Design      1    1
 NMS      1    1
 Tempo OMD/OMD Digital      1    1
 K2 Design        1  1
 Lowe Athens        1  1
 Team Athens        1  1
 Wedia        1  1

Η Νατάσσα Βορηά, Διευθύντρια Επικοινωνίας της Ανακύκλωσης Συσκευών, δήλωσε σχετικά με τη βράβευση του microsite www.deneinaparamithi.gr με Ermis Gold στην ενότητα Web: «Ευχαριστούμε θερμά την ομάδα της Rascal για το κέφι και την αφοσίωση που έδειξαν κατά τη δημιουργία του microsite μας “Δεν είναι παραμύθι”.

Πρόκειται για ένα πολυσύνθετο και δύσκολο project, που απαίτησε από τους συνεργάτες μας να γνωρίσουν σε βάθος τα θέματα της ανακύκλωσης των συσκευών. Πρωταρχικό ρόλο στην αρτιότητα του αποτελέσματος έπαιξαν οι ξεκάθαροι επικοινωνιακοί στόχοι, ο καλός σχεδιασμός και η μεθοδική οργάνωση ενός μεγάλου όγκου πληροφοριών, που ντύθηκαν με ευφάνταστο “καρτουνίστικο” τρόπο. Τα πολύ θετικά νούμερα, αλλά και σχόλια για την καμπάνια δείχνουν ότι το “Δεν είναι παραμύθι” μας έφερε πιο κοντά στους νέους. Συνεχίζουμε με το ίδιο κέφι και τα καλύτερα έπονται!».

Για την επίδοση της Forthnet, ο Παντελής Μπακής, Διευθυντής Υπηρεσιών Interactive Marketing της Forthnet, δήλωσε σχετικά: «11 βραβεία για την ομάδα μας φέτος, γεγονός που αποδεικνύει ότι η δημιουργικότητα είναι η επιλογή που πάντα κερδίζει! Στη Forthnet στόχος μας είναι να προσφέρουμε δημιουργικές, ποιοτικές και καινοτόμες υπηρεσίες που κερδίζουν το χρήστη και εξασφαλίζουν αποτελεσματική και ουσιαστική προβολή σε κάθε εταιρικό μας πελάτη. Η σημαντική διάκριση που είχαμε στα φετινά βραβεία Ermis αποδεικνύει τη δέσμευσή μας σε αυτόν τον στόχο, με την επισφράγιση του πιο σημαντικού θεσμού βράβευσης στον κλάδο της Διαφήμισης και Επικοινωνίας στη χώρα μας».


Βραβείο κοινού
Καινοτομία της φετινής διοργάνωσης, η απονομή για πρώτη φορά βραβείου κοινού, το οποίο απέσπασε η Bold Ogilvy με το «Σήμα καμπάνα» για την Cosmote. Το βραβείο κοινού θεσπίστηκε σε συνεργασία με τον ΣΕΔΕΑ, και -όπως εξήγησε ο Κώστας Βάνης- βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο και δεν προσθέτει βαθμούς στην τελική βαθμολογία των εταιρειών. Από τις εταιρείες που κατέθεσαν συμμετοχή στα Ermis Ad, η Οργανωτική Επιτροπή ζήτησε να υποβάλουν και μία ταινία για το συγκεκριμένο βραβείο και έτσι λοιπόν 20 διαφημιστικές ταινίες τέθηκαν στην κρίση του κοινού που ψήφισε «Σήμα καμπάνα». Το βραβείο απένειμε ο Σπύρος Ζαβιτσάνος, Πρόεδρος του ΣΕΔΕΑ.

Η τελετή απονομής
Σε δυο μέρη, αλλά με το σκεπτικό να γνωρίσουν οι παρευρισκόμενοι τις καλύτερες δουλειές των συναδέλφων τους απ’όλους τους κλάδους της Επικοινωνίας, έγινε φέτος η τελετή απονομής των βραβείων. Οι ενότητες συνυπήρχαν και στα δυο μέρη, με την απονομή των Ermis Silver και Bronze στο πρώτο μέρος και των Ermis Gold και Grand στο δεύτερο.

Το πρώτο μέρος παρουσίασε η Νάντια Μπουλέ ενώ στο δεύτερο, την καλλιτεχνική επιμέλεια είχε ο Κωνσταντίνος Ρήγος, με παρουσιάστρια την Μαρία Ναυπλιώτου. Σε χωριστή αίθουσα του θεάτρου λειτούργησε η έκθεση «Ψυγείο», αφιερωμένη στις διαφημίσεις των προηγούμενων δεκαετιών, με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Επικοινωνίας και την υποστήριξη της Ένωσης Παραγωγών Κινηματογράφου-Τηλεόρασης.

Στα Ermis Sessions, με θέμα «Το Web Tsunami έρχεται. Πόσο καλά προετοιμασμένοι είστε;», στελέχη του χώρου παρακολούθησαν ενδιαφέρουσες και ενίοτε απρόσμενες παρουσιάσεις από ομιλητές που, ο καθένας από την πλευρά του και την εξειδίκευσή του, μίλησαν για το πώς αντιμετωπίζουν την πρόκληση του web στην καθημερινότητά τους και στην επαγγελματική τους ζωή.

Δημήτρης Γ. Μαύρος: Ψηλά το κεφάλι!
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Πρόεδρος της ΕΔΕΕ, Δημήτρης Γ. Μαύρος τόνισε ότι τα πράγματα είναι δύσκολα, αλλά δεν πρέπει κανείς να το βάλει κάτω. Κάνοντας μια επισκόπηση της κατάστασης, ανέφερε ότι βρισκόμαστε στο τέλος της χειρότερης χρονιάς για τον κλάδο.

Υπάρχει μεγάλη πτώση, οι συνθήκες της αγοράς είναι σκληρές, υπάρχει η αγωνία των επισφαλειών, μείωση των θέσεων εργασίας, συρρίκνωση των κονδυλίων, έλλειψη ρευστότητας, σκληρές συνθήκες ανταγωνισμού. «Μέσα σε δυο μόλις χρόνια η δραστηριότητα του χώρου της επικοινωνίας μειώθηκε 40% και σήμερα βρισκόμαστε πίσω σχεδόν επτά χρόνια, στο 2002-2003.

Η οικονομική χρήση του 2009, όπως αποτυπώθηκε για το σύνολο του κλάδου τον Ιούνιο του 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΔΕΕ, δίνει μια εικόνα μέσης κερδοφορίας της τάξεως του 2,1%. Το 2010 θα κλείσει με ζημίες για πολλές εταιρίες επικοινωνίας», ανέφερε σχετικά. Όπως είπε, το 2011 προδιαγράφεται εξίσου δύσκολο, με μειωμένες πλέον επιχειρηματικές αντοχές. «Ποιο είναι λοιπόν το μήνυμα της σημερινής βραδιάς; Όλοι εδώ πρέπει να δώσουμε τόνο αισιοδοξίας», ανέφερε. «Η απογοήτευση και η παραίτηση είναι ο χειρότερος σύμβουλος για την επιβίωσή μας. Ψηλά το κεφάλι λοιπόν».

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΕ τόνισε επίσης ότι η Ένωση εργάζεται σκληρά για να αντιμετωπίσει καίρια ζητήματα του κλάδου. Με το ξεκίνημα της κρίσης θέλησε να αφυπνίσει όλους τους εταίρους για την αξία της επένδυσης στη Διαφήμιση και σήμερα φαίνεται να αντιλαμβάνονται όλοι πλέον το αυτονόητο.

Η επικοινωνία δεν είναι έξοδο, είναι επένδυση και μοχλός τόνωσης της αγοράς και της ανάπτυξης και η έλλειψή της βυθίζει την αγορά σε μεγαλύτερη ύφεση. «Ως επαγγελματίες της επικοινωνίας οφείλουμε να αναγνωρίσουμε τα νέα δεδομένα και να προσαρμοστούμε, να διαχειριστούμε την αλλαγή. Η καινοτομία πρέπει να είναι το νέο πρόσωπο για τον κλάδο και τις επιχειρήσεις μας», κατέληξε.


Κώστας Βάνης: Η κρίση ακονίζει…
Χαρακτηρίζοντας ως τρελούς όλους όσοι διοργανώνουν φεστιβάλ στη σημερινή συγκυρία, συμπεριλαμβάνοντας και τον εαυτό του που ανέλαβε το ρόλο του Προέδρου, ο Κώστας Βάνης θέλησε να τονίσει ότι η «τρέλα» είναι τελικά βασικό συστατικό της Επικοινωνίας:

«Όλοι όσοι δουλεύουμε στην Επικοινωνία είμαστε τρελοί, γιατί δεν το βάζουμε ποτέ κάτω. Η κρίση τελικά ακονίζει το μυαλό, σε βάζει να σκεφτείς λύσεις, back up plan στο back up plan… Το παλεύουμε. Με όλες μας τις δυνάμεις. Αρνούμαστε πεισματικά να αποτύχουμε. Ακόμα κι αν όλα πάνε στραβά, τίποτα δεν μας φαίνεται αδύνατο. Και ξέρετε ποια είναι η κινητήρια δύναμή μας; Η δημιουργικότητα. Αυτή τιμάμε σήμερα. Και τους ανθρώπους που την υπηρετούν. Δώστε τους απόψε το πιο θερμό σας χειροκρότημα. Το αξίζουν!».

Ο Πρόεδρος της Οργανωτικής των Ermis Awards αναφέρθηκε επίσης στις πολλές αλλαγές της φετινής διοργάνωσης, τονίζοντας ότι ήταν αναγκαίες, καθώς αν κάτι επιτάσσει το πνεύμα των καιρών είναι η αλλαγή, σε όλους τους τομείς.

Highlights της βραδιάς…
Τα ατελείωτα πάνω-κάτω στη σκηνή του Πάνου Σαμπράκου και του Λάζαρου Νικηφορίδη. «Θα χρειαστείτε βανάκι για να μεταφέρετε τα βραβεία σας», σχολίασε η παρουσιάστρια!
• Η εγκυμονούσα Stefi! Μία εικόνα διαφορετική και ωραία, οι τρεις έγκυες κοπέλες της Stefi επί σκηνής στην παραλαβή των βραβείων της εταιρείας.
• Η δυναμική McCann Erickson. Την καλύτερη «κερκίδα» έκαναν ίσως οι άνθρωποι της McCann Erickson, με σφυρίγματα και βροχή από πολύχρωμα χαρτάκια!
• Το μηχανάκι με την εξάτμιση-πυροτέχνημα, που έφερε το φάκελο των Ermis Direct επί σκηνής.
• Οι Melisses που τραγούδησαν σε… άδειο θέατρο. Κρίμα…
• Η… «βελτιοδοξία» του Φραγκίσκου Μονογυιού. Με αυτό τον τρόπο, εξέφρασε τη θέση του για αισιοδοξία, μέσω της διαρκούς βελτίωσης.

Χορηγοi
Η διοργάνωση των Ermis Awards 2010, υποστηρίχτηκε χορηγικά από: Famous Grouse / Χορηγός, ΑΝΤ1 / Χορηγός, newsbeast.gr / Χορηγός, Metro / Χορηγός, Mini / Χορηγός, Cinenews / Χορηγός, Forthnet / Χορηγός Ενότητας Ermis Web, Polichromo / Ermis Digital Printer, Staff Jeans / Υποστηρικτής, Delonghi / Υποστηρικτής, Selector / Ermis Pre-press Services, Χαρτιά Περράκης / Ermis Paper Supplier, Adbusness & Business Today, Daily Fax & Marketing Week / Χορηγοί Κλαδικής Επικοινωνίας.

Αγαλματάκια της Kouros
Για 6η συνεχή χρονιά και σε συνέχεια της συνεργασίας με την ΕΔΕΕ τόσο για τα Ermis όσο και για τα Effie Awards, η Kouros – Integrated Sign Systems κατασκεύασε και φέτος τα 284 βραβεία από διάφανο ακρυλικό και επεξεργασμένο ορείχαλκο, που απονεμήθηκαν στους νικητές της διοργάνωσης.