Το σημαντικότερο marketing lesson που μας άφησε το 2020 για τα επόμενα χρόνια είναι…

H σημασία της Ενσυναίσθησης (empathy). Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι απαράμιλλης σημασίας σε ό,τι και αν κάνουμε – από τους εργαζομένους, τους συνεργάτες και προμηθευτές μας μέχρι και τους καταναλωτές είμαστε όλοι άνθρωποι. Με τον όρο ενσυναίσθηση όμως, δεν εννοούμε το να μιλάμε και να ακούμε με κατανόηση, αλλά στην πραγματικότητα σημαίνει να έχουμε αληθινούς διαλόγους με διάθεση να κάνουμε κάτι ο ένας για τον άλλον.

Γνωρίζουμε ότι 90% των ανθρώπων θέλουν τα brands να δείχνουν ενσυναίσθηση, όχι μόνο μέσα από λόγια αλλά από πράξεις και ότι το 86% θεωρούν ότι η ενσυναίσθηση είναι πολύ σημαντική στο να μείνουν πιστοί σε μία μάρκα. Ακόμη και τα YouΤube stats δείχνουν ότι πλέον οι άνθρωποι δεν καταναλώνουν περιεχόμενο παθητικά, αλλά επειδή θέλουν να μάθουν κάτι.

Το διαχρονικό «σημάδι» της πανδημίας στον καταναλωτή είναι…

H ανάγκη οι επιλογές τους να υποστηρίζουν brands που κάνουν the right thing για την κοινωνία και το περιβάλλον. Το βασικό implication για τα brands είναι η διαφάνεια (transparency) που πρέπει να προσφέρουν στους καταναλωτές ώστε εκείνοι να μπορούν να κάνουν πιο conscious επιλογές με σιγουριά.

Στη σημερινή συγκυρία, η τεχνολογία συνεισφέρει…

Σημαντικά σε όλο το φάσμα της καθημερινότητας από το να μας ενώνει ακόμα και όταν είμαστε μακριά ο ένας από τον άλλο έως το να βοηθά τα brands να προσφέρουν πιο εξατομικευμένες εμπειρίες, υπηρεσίες και προϊόντα μέσα από την αξιοποίηση των data.

Η μεγαλύτερη πρόκληση όσον αφορά στο ψηφιακό οικοσύστημα σήμερα είναι…

Η ανάγκη για συνεχόμενο digital upskilling των ομάδων μας, καθώς η τεχνολογία αλλάζει συνεχώς.

Οι δεξιότητες που πρέπει να έχει ο επαγγελματίας του αύριο είναι…

Υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη και δημιουργικότητα – η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να κυριαρχήσει σε πολλά tasks της καθημερινότητας, αλλά η επικοινωνία σε συναισθηματικό επίπεδο θα συνεχίσει να είναι ανθρώπινο προνόμιο.

Αν οι marketers θέλουν να είναι καινοτόμοι, πρέπει πλέον να…

Είναι τολμηροί, ευέλικτοι (agile), να πειραματίζονται, να μαθαίνουν και να διορθώνουν και κυρίως να έχουν το resilience να ξεκινήσουν αυτόν τον κύκλο ξανά από την αρχή.