Τα Event Awards πραγματοποιούνται για 8η χρονιά, με Πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής της φετινής διοργάνωσης τον Νικόλα Γιατρομανωλάκη, τ. Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού. Ποια η άποψή του για τον κλάδο των events στη χώρα μας και τι θα ήθελε να δει από τις φετινές υποψηφιότητες;
Το επίπεδο του κλάδου των events στην Ελλάδα είναι υψηλό, υπάρχει αξιοπιστία, σημαντική τεχνογνωσία και καλά production values, υποστηρίζει μεταξύ άλλων ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης, μιλώντας στο DailyFax. Από τη θέση του Προέδρου της επιτροπής των Event Awards 2023, μοιράζεται την οπτική του για τον κλάδο και τα περιθώρια ανάπτυξής του, ενώ προτρέπει όλους όσους δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο χώρο να επενδύσουν στο κομμάτι της αισθητικής, του concept και του περιεχομένου.
DF: Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του τοπίου των events στην Ελλάδα σήμερα;
Νικόλας Γιατρομανωλάκης: Όπως είναι γνωστό, το πεδίο των events είναι ευρύ: ο κλάδος των εκδηλώσεων παρέχει σημαντικά οικονομικά οφέλη στις τοπικές οικονομίες, προσελκύοντας συμμετέχοντες που δαπανούν για διαμονή, μεταφορά, φαγητό και ψυχαγωγία, και δημιουργώντας θέσεις εργασίας. Παράλληλα, συνέδρια, σεμινάρια και εμπορικές εκθέσεις αποτελούν πλατφόρμες για ανταλλαγή γνώσης, δικτύωση, ενημέρωση, συνεργασία και επαγγελματική ανάπτυξη. Αντίστοιχα, οι εκδηλώσεις τοπικού ενδιαφέροντος ενισχύουν την αίσθηση της κοινότητας και του ανήκειν, παρέχουν ευκαιρίες ψυχαγωγίας, άθλησης και μάθησης, φέρνουν τους ανθρώπους κοντά, και ισχυροποιούν τους κοινωνικούς δεσμούς. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πολλές εκδηλώσεις υποστηρίζουν φιλανθρωπικούς σκοπούς, συγκεντρώνουν χρήματα και ευαισθητοποιούν για σημαντικά κοινωνικά ζητήματα.
Το επίπεδο του κλάδου των events στην Ελλάδα είναι υψηλό, υπάρχει αξιοπιστία, σημαντική τεχνογνωσία και καλά production values γενικά. Έχουν γίνει πολύ μεγάλα, προσοδοφόρα και υψηλής αισθητικής events τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας. Παράλληλα, αναπτύσσεται και το event tourism, ο τουρισμός ειδικού ενδιαφέροντος δηλαδή, που εστιάζει σε εκδηλώσεις: άνθρωποι όλων των ηλικιών επιλέγουν να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις ως μέρος της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας, από αθλητικά γεγονότα σε πολιτιστικά φεστιβάλ και από συνέδρια σε εκθέσεις.
Με ποιες προϋποθέσεις θεωρείτε ότι ο κλάδος μπορεί να πάει ένα βήμα μπροστά;
Θεωρώ ότι ο κλάδος θα εξελιχθεί όταν συμπράξουν οι άνθρωποί του με την Πολιτεία. Τόσο σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης όσο και τοπικής αυτοδιοίκησης. Υπάρχουν αρκετά ακόμα που μπορούν και πρέπει να γίνουν και στο κομμάτι των υποδομών, αλλά και ως προς τα κίνητρα. Ειδικά ως προς την Αθήνα είναι γνωστό ότι υπάρχει μία συζήτηση διαρκείας για την ύπαρξη ενός βιώσιμου, κεντρικού venue που θα προσδώσει άλλες δυνατότητες στην πόλη να διεκδικήσει μεγάλης κλίμακας εκδηλώσεις. Επιπλέον θεωρώ ότι υπάρχει περιθώριο μιας αμοιβαία επωφελούς στενότερης συνεργασίας φορέων και οργανισμών που διαθέτουν χώρους και υποδομές με διοργανωτές εκδηλώσεων, πάντοτε με αυστηρούς όρους και προδιαγραφές, αλλά και λιγότερες αγκυλώσεις.
Επίσης θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό να ενισχυθεί και άλλο το προφίλ της Αθήνας, όπως για παράδειγμα με το να ενταχθεί στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO (UCCN), και συγκεκριμένα στο πεδίο του Design, κάτι για το οποίο θα επιμείνω και θα εργαστώ εφόσον εκλεγώ Δημοτικός Σύμβουλος στον Δήμο Αθηναίων, καθώς θεωρώ ότι θα έχει πολλαπλά οφέλη για την πόλη και τους ανθρώπους της.
Ως Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής των Event Awards, ποια στοιχεία θα θέλατε να δείτε στις φετινές υποψηφιότητες;
Πιστεύω ότι ανεξαρτήτως προϋπολογισμού, ένα event πρέπει να είναι πρωτίστως αποτελεσματικό, να εκπληρώνει δηλαδή τον στόχο για τον οποίο σχεδιάστηκε. Ο δείκτης αποτελεσματικότητας λοιπόν αποτελεί κυρίαρχο κριτήριο για εμένα. Φυσικά, χαρακτηριστικά όπως η πρωτοτυπία, η αισθητική και η καινοτόμος προσέγγιση κορεσμένων, συχνά, πεδίων είναι επίσης πολύ σημαντικά.
Εάν σας ζητούσαμε να δώσετε μια συμβουλή σε όλους όσους δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο χώρο, ποια θα ήταν αυτή;
Να επενδύσουν στο κομμάτι της αισθητικής, του concept και του περιεχομένου, που ορισμένες φορές έρχονται σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με το αμιγώς οργανωτικό κομμάτι.