Η «σφραγίδα» αυτής της αναβάθμισης ήταν η διοργάνωση του Regional Media Forum ’17, το οποίο διεξήχθη την ίδια ημέρα με την Τελετή Απονομής και συγκέντρωσε το μεγάλο ενδιαφέρον των περιφερειακών και τοπικών ΜΜΕ, σημαντικών διαφημιζόμενων, διαφημιστικών εταιρειών και media agencies του κέντρου. Κατά τη διάρκειά του αναδείχθηκε σε όλο του το εύρος το μεγάλο «παράδοξο» που ζουν τα περιφερειακά και τοπικά ΜΜΕ εδώ και χρόνια: ενώ απολαμβάνουν την εμπιστοσύνη των πολιτών των τοπικών κοινωνιών και έχουν σημαντική διείσδυση σε αυτές, δεν έχουν αντίστοιχη διαφημιστική απορρόφηση.

Κι αυτό φάνηκε ξεκάθαρα και από την σχετική παρουσίαση της Ξένιας Κούρτογλου, Founder & Managing Partner της Focus/Bari, η οποία έδειξε με συγκεκριμένα στοιχεία την απήχηση των τοπικών και περιφερειακών ΜΜΕ, η οποία διατηρείται σε υψηλά επίπεδα. Οι κάτοικοι της περιφέρειας νιώθουν ως «δικά τους» τα τοπικά ΜΜΕ, τα οποία κατέχουν την αποκλειστικότητα, τη δύναμη και τη σχέση που απαιτείται για να φέρουν τα brands πιο κοντά στο κοινό.
Γιατί όμως η διαφημιστική τους απορρόφηση παραμένει μικρή; Οι λόγοι είναι πολλοί, σύνθετοι και σίγουρα δεν αφορούν μόνο μια πλευρά.

Όπως αναδείχθηκε μέσα από τις συζητήσεις του forum, για να αλλάξει αυτή η κατάσταση χρειάζεται να υπάρχουν συστηματικές έρευνες ακροαματικότητας, τηλεθέασης και αναγνωσιμότητας των Μέσων της περιφέρειας, απαιτείται βελτίωση του περιεχομένου τους, παρουσίαση και τεκμηρίωση των τοπικών αποκλειστικοτήτων και του τοπικού ρόλου τους, με παράλληλη αξιοποίηση των digital & social media για τη διάχυση των δραστηριοτήτων τους και τη μαζική τους επικοινωνία, αλλά και μια μίνιμουμ οργάνωση ανταπόκρισης και επικοινωνίας, καθώς και στελέχη που να μπορούν να συνομιλήσουν με τη διαφημιστική αγορά «στην ίδια γλώσσα». Περισσότερα για το forum στο σχετικό αφιέρωμα των Regional Media Awards ’17, στο σημερινό τεύχος.