Στο πρόσφατο συνέδριο του Marketing Week για τα media specialist agencies, με τίτλο «The Media RoI Forum», πέρα από όλα όσα συζητήθηκαν και αφορούσαν στην παρούσα κατάσταση στην αγορά, αλλά και τα χρόνια δομικά και λειτουργικά προβλήματα που αυτή έχει, τονίστηκε πολλές φορές από τους ομιλητές, Έλληνες και ξένους, ο παράγοντας άνθρωπος. «Δεν έχουν καμία αξία τα data χωρίς τους ανθρώπους που θα τα μελετήσουν και θα τους δώσουν δυναμική». «Στο χώρο της Επικοινωνίας την διαφορά την κάνουν οι άνθρωποι και όχι οι άψυχες έρευνες και τα νούμερα, όσο ακριβή κι αν είναι». «Η εταιρεία Επικοινωνίας πουλάει υπηρεσίες, τις οποίες προφέρουν άνθρωποι, άρα «πουλάει» τις ικανότητες των ανθρώπων της». Οι αναφορές ήταν διαρκείς, επίμονες και καθόλου τυχαίες. Τα τελευταία χρόνια της κρίσης, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, ο ανθρώπινος παράγοντας, τα στελέχη με άλλα λόγια, δείχνουν να περνούν σε δεύτερη μοίρα και να θεωρούνται αναλώσιμα. Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που προκειμένου να μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους, απολύουν έμπειρα στελέχη και προσλαμβάνουν νέα, που ακόμα και αν είναι ικανά και καταρτισμένα (;) και κοστίζουν λιγότερο, δεν έχουν την απαραίτητη εμπειρία να χειριστούν δύσκολες καταστάσεις, όπως αυτές που βιώνουμε σήμερα. Το αποτέλεσμα είναι οι εταιρείες αυτές να απαξιώνονται αργά αλλά σταδιακά από την αγορά και ενώ φαίνεται ότι μειώνουν το μισθολογικό κόστος τους, στην ουσία το κόστος που πληρώνουν από την απώλεια της υπεραξίας τους είναι πολλαπλάσιο, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για το μέλλον τους.
Στο συνέδριο αναφέρθηκε πολλές φορές η ανάγκη να επενδύσουν οι εταιρείες στα έμπειρα στελέχη τους, να τα κρατούν διαρκώς alert, να τα εκπαιδεύουν και να ενθαρρύνουν πρωτοβουλίες, ώστε να αισθάνονται μέλη της ομάδας. «Ένα στέλεχος που η διοίκηση της εταιρείας το ενθαρρύνει να λάβει πρωτοβουλίες παράγει 43% περισσότερα έσοδα γι’ αυτή» τόνισε η Kathryn Pritchard, HR Director EMEA της Aegis Media.
Συμπέρασμα; Όσοι επενδύσουν ορθολογικά και στρατηγικά στο ανθρώπινο δυναμικό τους,
θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να εξέλθουν της κρίσης με τις λιγότερες απώλειες.
Γιατί και στην τελική, ότι πληρώνεις παίρνεις…