Έχουμε καθιερώσει πλέον το ραντεβού κάθε Δεκέμβρη με τον Δημήτρη Ψύλλα, Πρόεδρο της ELF Media Group, ο οποίος και φέτος δηλώνει αισιόδοξος εφόσον, όπως ο ίδιος λέει, «στην αρένα κατεβαίνει πάνοπλος». Σήμερα όμως δεν ήρθε μόνος του. Συνομιλούμε επίσης με τον σύμμαχο της ELF Media, Κωνσταντίνο Γουναρίδη, Σύμβουλο Διεύθυνσης του Κολλεγίου Βακαλό Art&Design, που αποτελεί την πρώτη σχολή εφαρμοσμένων τεχνών που ιδρύθηκε στην Ελλάδα.

Marketing Weeek: Kύριε Ψύλλα σας καλοσωρίζουμε και πάλι στο Marketing Week. Πως θα περιγράφατε σήμερα την εταιρεία σας;
Δημήτρης Ψύλλας:
Ευχαριστώντας και πάλι το έγκυρο Marketing Week για τη φιλοξενία θα απαντήσω ότι η ELF AEBE σήμερα είναι πιο ισχυρή από ποτέ, χωρίς υποχρεώσεις, όπως πάντα, και με λογαριθμική αύξηση αιτημάτων από υποψήφιους διαφημιζόμενους για το 2013. Η επιδεινούμενη κρίση δεν μας επηρέασε έντονα εφόσον οι επενδύσεις μας έγιναν με ίδια κεφάλαια, ενώ την τελευταία πενταετία δεν εκχώρησαμε απαιτήσεις με αποτέλεσμα να έχουμε μηδενικό δανεισμό. Επίσης, η επιλογή μας για εγκαταστάσεις σε σημεία με προφίλ επισκεπτών το ευρύ κοινό, την τελευταία τριετία, μας δικαίωσε, εφόσον η επισκεψιμότητα στους χώρους αυτούς απογειώθηκε.

Άρα να συμπεράνουμε ότι στη Βαρβάκειο αγορά και στα ΚΤΕΛ Κηφισού συνεχίζεται η αύξηση των επισκεπτών;
Δημήτρης Ψύλλας:
Πράγματι και τα δύο σημεία, για διαφορετικούς λόγους το καθένα, συνεχίζουν να παρουσιάζουν αύξηση επισκεψιμότητας. Θα ξεκινήσω με τη Βαρβάκειο αγορά. Η κρίση άλλαξε σημαντικά τις συνήθειες των καταναλωτών, με αποτέλεσμα οι καθημερινές δαπάνες να προσδιορίζονται με τη σχέση καλύτερης ποιότητας – τιμής που εξ ορισμού φέρνει μόνο ο υγιής ανταγωνισμός.

Στη Βαρβάκειο αγορά υπάρχουν 220 καταστήματα που εμπορεύονται σχεδόν τα ίδια προϊόντα. Ο ανταγωνισμός λοιπόν εκεί είναι καθημερινός και έντονος, προς όφελος των καταναλωτών, συνεπώς 100.000 κοινού καθημερινά επισκέπτονται και αγοράζουν από τα καταστήματα, με κάποια βέβαια από αυτά να ξεχωρίζουν και στους τζίρους και στην ποιότητα. Εδώ, μιλώντας με αριθμούς, θα αναφέρω την έκδοση των περίπου 90.000 αποδείξεων λιανικής ημερησίως και τους 20.000 επισκέπτες χονδρικής-διερχόμενους-θαμώνες των 8 διάσημων ρεστοράν και ουζερί.

Σε αυτό το περιβάλον η εταιρεία μας εγκατέστησε τηλεοπτικό δίκτυο όπου στις 3.432 (!) τηλεοπτικές του ίντσες (66 οθόνες) προβάλει καθημερινά τις τηλεοπτικές πλατφόρμες CookTV, SeaCooκTV, με μετρημένη αυθόρμητη ανάκληση που ξεπερνά το 55%, σε κοινό που το ηλικιακό προφίλ του σε ποσοστό μεγαλύτερο του 65% είναι νέοι 18-40 με δεδομένη αγοραστική δύναμη.

Το τελευταίο το σημειώνω με δεδομένο ότι το κοινό στη Βαρβάκειο σε ποσοστό 90% κάνει τις αγορές του μετρητοίς. Προετοιμάζουμε συσχετιζόμενη (γεμάτη bonus), ευχάριστη έκπληξη στους καταναλωτές και θα επανέλθουμε. Θα κλείσω την περιγραφή μου για τη Βαρβάκειο αναφέροντας ότι στον ίδιο χώρο τοποθετούμε γιγαντιαία διαφημιστικά λάβαρα και 2D αντικείμενα, διενεργούμε προωθητικές ενώ «εκπέμπουμε» σχεδόν σε όλο το ιστορικό κέντρο διαφημίσεις μέσω Bluetooth, που μπορούν να είναι πληροφορίες για προϊόντα, ειδικές προσφορές, κουπόνια, κείμενα, video, MP3, εφαρμογές κ.ά. Τα προαναφερόμενα αγκαλιάζουν πολυεθνικοί και εγχώριοι διαφημιζόμενοι με μεγάλη επιτυχία στις πωλήσεις τους.

Πράγματι, σημαντικότερο όλων είναι οι πωλήσεις. Στα ΚΤΕΛ Κηφισού τώρα, ποια είναι τα νέα δεδομένα;
Δημήτρης Ψύλλας:
Η συνεχής αύξηση του κόστους των καυσίμων, η απαξίωση και η νέα τιμολογιακή πολιτική του ΟΣΕ, καθιέρωσαν τις υπεραστικές συγκοινωνίες ως τον κυρίαρχο των μεταφορών. Ο κεντρικός σταθμός υπεραστικών συγκοινωνιών Αθηνών φιλοξενεί το μεγαλύτερο μέρος των επιβατικών μεταφορών στην Ελλάδα. Με τουλάχιστον 35.000 εισητήρια ημερησίως, 200.000 δέματα, 5.500 ταξί και βέβαια εκατοντάδες οδηγούς, εργαζόμενους και συνεργάτες των υπεραστικών συγκοινωνίων, παραμένει το πλέον επισκέψιμο σημείο στην επικράτεια.

Από το σταθμό δρομολογούνται 650 προορισμοί ημερησίως σχεδόν για όλη την Ελλάδα, ενώ νέοι 17-45 ετών  με δεδομένη αγοραστική δύναμη αποτελούν ποσοστιαία το 75% των επισκεπτών του. Η καλή ψυχολογική διάθεση λόγω του επικείμενου ταξιδιού και το στοχευμένο κοινό συνθέτουν τον πλέον κατάλληλο χώρο για προβολή διαφημίσεων, με επιρροή σχεδόν σε όλη την επικράτεια. Όπως πιθανόν οι αναγνώστες να θυμούνται, η εταιρεία μας έχει εξασφαλίσει κατά αποκλειστικότητα το σύνολο των υπηρεσιών πληροφόρησης κοινού (επιβατών – συνοδών – επισκεπτών) στο σταθμό Κηφισού και τη συνδυάζει με την αντίστοιχη διαφημιστική εκμετάλλευση. Στο δαιδαλώδη αυτό χώρο, η εταιρεία μας έχει εγκαταστήσει 120 εντυπωσιακές διαφημιστικές θέσεις που καθοδηγούν χωροταξικά τους επιβάτες-επισκέπτες και ενσωματώνουν διαφημίσεις.

Επίσης το 2004 σχεδιάσαμε εκ νέου δίκτυο ψηφιακής σήμανσης αποτελούμενο από 33 οθόνες από το οποίο αναγγέλονται οι αναχωρήσεις και πριν από αυτές προβάλλονται διαφημιστικά σποτ. Το σύστημά μας θεωρείται απο τα τελειότερα στον κόσμο και το Υπουργείο Μεταφορών έχει εκθειάσει επανειλημμένως τη λειτουργικότητα του. Τέλος και εδώ «εκπέμπουμε» σε όλο το σταθμό διαφημίσεις μέσω Bluetooth που μπορούν να είναι, πληροφορίες για προϊόντα, ειδικές προσφορές, κουπόνια, κείμενα, video, MP3, εφαρμογές κ.ά.



Ποιο είναι το σημερινό προφίλ των διαφημιζομένων στον κεντρικό σταθμό Αθηνών και πώς μετράτε την αποτελεσματικότητα των μέσων;
Δημήτρης Ψύλλας:
Οι διαφημιζόμενοι στον κεντρικό σταθμό υπεραστικών συγκοινωνιών Αθηνών παραμένουν οι κορυφαίες πολυεθνικές και εγχώριες εταιρείες που απευθύνονται στο ευρύ καταναλωτικό κοινό. Η αποτελεσματικότητα σήμερα μετριέται με την αύξηση του μεριδίου των διαφημιζομένων σε σχέση με τον ανταγωνισμό, κάτι που μέχρι σήμερα το επιτυγχάνουμε. Δεν απευθυνόμαστε όμως μόνο εκεί. Ακόμα και όταν το αίτημα του διαφημιζομένου είναι πιο σύνθετο ή το διαφημιζόμενο προϊόν εξειδικευμένο, λειτουργούμε αποτελεσματικά.

Ένα λαμπρό παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη καμπάνια του Κολλεγίου Βακαλό, για την οποία προτείναμε προβολή στον κεντρικό σταθμό υπεραστικών συγκοινωνιών Αθηνών, λόγω της μεγάλης μετακίνησης νέων την καλοκαιρινή περίοδο για διακοπές οι οποίοι σε μεγάλο ποσοστό αποτελούν και «στόχο» ως υποψήφιοι σπουδαστές. Για να δώσουμε νεανικό τόνο προτείναμε στο Κολλέγιο Βακαλό να τοποθετηθούν πλαίσια (κάδρα) στις οθόνες, συνδυασμένα με σποτ που θα «δένουν» με τα πλαίσια (κάδρα), όπως και μεγάλες αυτοκόλλητες αφίσες στα εκδοτήρια που θα έδιναν χρώμα στο σταθμό, με σκοπό να αποσπάσουν την προσοχή και να εντυπώσουν το διαφημιστικο μήνυμα.

‘Οπερ και εγένετο. Το Κολλέγιο σε συνεργασία με το δημιουργικό γραφείο «g design studio», σχεδίασαν πλαίσια και σπoτ που πραγματικά όλο το καλοκαίρι δεν άφηναν τα βλέμματα να ξεκολλήσουν από πάνω τους. Σε σχέση με την αποτελεσματικότητα ορθότερο είναι να μας απαντήσει ο κ. Γουναρίδης.

Κύριε Γουναρίδη σας καλωρίζουμε στο Marketing Week. Πώς προέκυψε η συνεργασία του Κολλεγίου Βακαλό με την ELF Media Group;
Κωνσταντίνος Γουναρίδης:
Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να διευκρινίσω πως η συνεργασία μας δεν άρχισε τώρα. Με την ELF Media Group συνεργαστήκαμε πρώτη φορά το 2008, με αφορμή τη μεγάλη έκθεση που διοργανώσαμε στο Μουσείο Μπενάκη, με τίτλο «Το Ελληνικό Design: 50 χρόνια Σχολή Βακαλό», ύστερα το 2009, για την έκθεση «city.reality.show», και πιο πρόσφατα, το Φεβρουάριο του 2012, στην έκθεση «concept:design:inter/national» που πραγματοποιήσαμε στο χώρο About στο πλαίσιο του Design Walk 2012. Και στις τρεις αυτές εκδηλώσεις μας η ELF Media Group ήταν από τους βασικούς χορηγούς, παρέχοντάς μας τον ψηφιακό εξοπλισμό. Η πορεία αυτής της ιδιαίτερα επιτυχημένης συνεργασίας, μας οδήγησε στην απόφαση να συνεργαστούμε με την εταιρεία και στη μεγάλη ενημερωτική καμπάνια που διοργανώσαμε το καλοκαίρι και το φθινόπωρο του 2012.

Τι ακριβώς είναι εκείνο που εκτιμήσατε από την πλευρά σας και αναπτύξατε αυτή τη στενή συνεργασία;
Κωνσταντίνος Γουναρίδης:
Κοιτάξτε, θα μπορούσα να απαντήσω απλά στο ερώτημά σας και να σας πω ότι η ELF Media είναι μια ταχέα ανερχόμενη εταιρεία, η οποία παρέχει με συνέπεια υπηρεσίες που είναι πρωτοποριακές σε σχέση με την ελληνική πραγματικότητα. Η τεχνογνωσία και η τεχνολογία των ψηφιακών και διαδραστικών μέσων, ειδικά στον τομέα της επιχειρηματικής προβολής, δεν έχουν διαδοθεί ακόμη επαρκώς στη χώρα μας και η ELF Media πρωτοστατεί σε αυτό το πεδίο. Αυτό ασφαλώς ισχύει. Όμως το ζήτημα είναι λίγο πιο σύνθετο, καθότι αφορά αυτόν καθαυτόν τον τρόπο με τον οποίο το Κολλέγιο Βακαλό αντιλαμβάνεται και προβάλει τη δημόσια εικόνα του.

Αυτό είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Μπορείτε να μας το εξηγήσετε λίγο περισσότερο;
Κωνσταντίνος Γουναρίδης:
Το Κολλέγιό μας, πριν από οτιδήποτε άλλο, είναι μια ιδιωτική εταιρεία και από αυτή την άποψη είναι υποχρεωμένo να υπάρξει μέσα στην αγορά, ακολουθώντας τους γενικούς κανόνες που ισχύουν για την ιδιωτική πρωτοβουλία. Η διαφημιστική προβολή ανήκει, φυσικά, στις υποχρεωτικές τακτικές που καλούμαστε να ακολουθήσουμε, και ως προς αυτό η συμβολή των μέσων και της γνώσης που προσφέρει η ELF Media είναι σημαντική.

Ταυτόχρονα, όμως, λόγω της φιλοσοφίας και της ιστορίας του, το Κολλέγιό μας καλείται να διαδραματίσει ένα ρόλο, που έχει ευρύτερη κοινωνική και πολιτιστική σημασία: να ενημερώσει, ή ακριβέστερα, να εκπαιδεύσει, το ελληνικό κοινό σχετικά με το ρόλο του design στη σύγχρονη κοινωνία και οικονομία. Με άλλα λόγια, σε οποιαδήποτε δημόσια ενέργεια του Κολλεγίου μας, είτε πρόκειται για εκθεσιακές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, είτε για καθαυτή διαφημιστική προβολή, ο στρατηγικός στόχος είναι διπλός.

Αφενός η προβολή του Κολλεγίου και αφετέρου η προβολή του design γενικώς. Εδώ, ακριβώς, η συνεργασία με την ELF Media έχει για εμάς μια ιδιαίτερη σημασία, διότι ο τομέας των υπηρεσιών της συνδέεται άμεσα και ουσιαστικά με το ίδιο το αντικείμενο του design – της οπτικής επικοινωνίας και της διαμόρφωσης του χώρου-, και μάλιστα με την πιο προωθημένη εκδοχή του στις ημέρες μας, αυτή των διαδραστικών μέσων και της ψηφιακής επικοινωνίας. Με αυτή την έννοια, η συνεργασία της Βακαλό με την εταιρεία δεν παρέχει απλώς μια πρακτική βοήθεια, αλλά εμπλέκεται με το βαθύτερο σκεπτικό του τρόπου προβολής μας.

Και πώς αξιολογείτε εκ των υστέρων αυτή τη συνεργασία;
Κωνσταντίνος Γουναρίδης:
Πέρα από το γενικό σκεπτικό, και το ευκταίο, υπάρχουν αντικειμενικά δεδομένα που δείχνουν ότι το αποτέλεσμα είναι θετικό. Εντυπωσιακά θετικό, θα έλεγα. Εκτός, λοιπόν, από τα πολύ θετικά σχόλια που δεχτήκαμε για την τελευταία καμπάνια μας, σύμφωνα με τα στατιστικά της Google analytics παρατηρήθηκε πολύ σημαντική αύξηση στα ποσοστά επισκεψιμότητας του website μας και συνεπώς ενδιαφέροντος από το κοινό για τα όσα συμβαίνουν στο Κολλέγιό μας.

Η αύξηση αυτή άγγιξε το 57% για το σύνολο της περιόδου όπου «έτρεχε» η καμπάνια, ενώ ξεπέρασε το 115% στο διάστημα από 10 Σεπτεμβρίου έως 10 Οκτωβρίου, το οποίο αποτελεί και την περίοδο μεγαλύτερου ενδιαφέροντος των υποψηφίων σπουδαστών. Εντυπωσιακή είναι η για πρώτη χρονιά μεγάλη αύξηση ενδιαφέροντος από πόλεις της επαρχίας όπου συνδέονται με την Αθήνα μέσω των ΚΤΕΛ του Κηφισού, όπως η Καλαμάτα (με ποσοστό αύξησης άνω του 400%), τα Γιαννιτσά (250%), η Κοζάνη (213%), η Καβάλα (157%) αλλά και οι μεγαλουπόλεις της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας με ποσοστά άνω του 67%.

Παράλληλα, λόγω των καλοκαιρινών διακοπών, πολλοί νέοι από διάφορες πόλεις της χώρας χρησιμοποίησαν τα ΚΤΕΛ ώστε να ταξιδέψουν στη συνέχεια στα αγαπημένα τους νησιά. Έτσι παρατηρήθηκε αύξηση 225% στα Χανιά και σχεδόν 300% στη Ρόδο. Ολοκληρώνω, αναφέροντας ότι αυτό το καλό αποτέλεσμα, που μετουσιώθηκε και σε αριθμό εγγραφών -ιδίως τα τμήματα των εργαστηρίων μας παρουσίασαν πληρότητα 100% – επιτεύχθηκε σε μια περίοδο κρίσης και με μειωμένο το budget διαφημιστικής προβολής κατά 20%.



Ας επιστρέψουμε στην ELF. κ. Ψύλλα. Ποια είναι η επόμενή σας κίνηση;
Δημήτρης Ψύλλας:
Ήδη σήμερα χαράζουμε τη νέα παράλληλη πορεία μας. Αποφασίσαμε να συμπράξουμε με τον όμιλο επιχειρήσεων Αλέξανδρου Μωραϊτάκη, συμμετέχοντας σε νέα εταιρεία που δημιουργήσαμε από κοινού με ισόποση ποσοστιαία συμμετοχή. Η νέα εταιρεία ονομάζεται «Πρωτοποριακές ψηφιακές σημάνσεις», έχει την σύγχρονη μορφή Ι.Κ.Ε., και έδρα στο Κολωνάκι, στην Αθήνα. Στην παρούσα φάση οργανώνουμε τις νέες δραστηριότητες παράληλλα με την ανάπτυξη των υφιστάμενων.

Κύριε Ψύλλα, συζητούμε για τον γνωστό οικονομολόγο και χρηματιστή Αλέξανδρο Μωραϊτάκη;
Δημήτρης Ψύλλας:
Βεβαίως. Είναι χαρά μας που ο ευρύτατα αποδεκτός στην επιχειρηματική και πολιτική σκηνή, κ. Αλέξανδρος Μωραϊτάκης αποφάσισε να συμπράξει μαζί μας στην εκμετάλλευση διαφημιστικών μέσων και κοινή μας απόφαση είναι να συμμετάσχουμε και σε άλλα media (TV, radio, έντυπα), εφόσον κριθούν κατά περίπτωση βιώσιμα, είτε αυτόνομα, είτε σύμπραττοντας με τρίτους. Στο σημείο αυτό με την ευκαιρία της συνέντευξης του, ζήτησα να μας απαντήσει σε κάποια ερωτήματά σας και σας παραδίδω τις απαντήσεις.

Κύριε Μωραϊτάκη σας καλοσωρίζουμε. Σας γνωρίζουμε ως οικονομολόγο και επιτυχημένο χρηματιστή. Η ενασχόλησή σας με τα media πως προέκυψε;
Αλέξανδρος Μωραϊτάκης:
Όπως λέτε και εσείς, κατά προτεραιότητα είμαι επιχειρηματίας, οικονομολόγος και χρηματιστής. Τα τελευταία 30 χρόνια απέκτησα όλες τις ελληνικές και αμερικανικές πιστοποιήσεις για την παροχή επενδυτικών υπηρεσιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Για 8 έτη σε 3 εκλογές διετέλεσα αιρετός Πρόεδρος του ΣΜΕΧΑ. Ομίλησα πολλές φορές στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής ως οικονομολόγος πρόεδρος του ΣΜΕΧΑ. Παραιτήθηκα για λόγους δεοντολογίας όταν έθεσα υποψηφιότητα στις βουλευτικές εκλογές για να μην ενοχληθούν οι πελάτες χρηματιστηριακών εταιρειών άλλης ιδεολογικής τοποθέτησης.

Επίσης διετέλεσα αιρετό μέλος Δ.Σ. του ΕΒΕΑ, μέλος Δ.Σ. του Συνεγγυητικού, του ΧΠΑ και της ΕΧΑΕ, μεταξύ πολλών άλλων θέσεων που έχω καταλάβει έως σήμερα. Τώρα είμαι μέλος του Δ.Σ. του ΣΜΕΧΑ και Πρόεδρος 4 εταιρειών. Η επιθυμία μου να βοηθήσω την πατρίδα μας με ώθησε επίσης να θέσω υποψηφιότητα για πρώτη φορά στις τελευταίες εκλογές ως βουλευτής στην Α’ Περιφέρεια Αθηνών. Ήλθα 1ος επιλαχών.Από τα μέσα Σεπτεμβρίου 2012 επίσης παρουσιάζω την τηλεοπτική εκπομπή «Οικονομία στο επίκεντρο» στο Extra 3 κάθε Πέμπτη στις 20.55. Εκτός από το μέρος της παραγωγής του τηλεοπτικού υλικού της εκπομπής ασχολούμαι και με το εμπορικό μέρος της, αυτό των διαφημίσεων.

Παράλληλα δραστηριοποιούμαι και σε άλλους επιχειρηματικούς τομείς, συμφέροντες επενδυτικά αλλά κυρίως γιατί μετά από τόσα χρόνια της επαγγελματικής σταδιοδρομίας μου θέλω να στηρίζω πρωτοβουλίες με προοπτικές και νέους ανθρώπους με όραμα, όρεξη για δουλειά και κέφι για δημιουργία και δράση. Γνώρισα τον κ. Δημήτρη Ψύλλα κατά τη διάρκεια της προεκλογικής μου εκστρατείας, όπου αξιοποίησα τα τηλεοπτικά του δίκτυα για την προβολή επίκαιρων προσωπικών συνεντεύξεων, ενώ παράλληλα με έμπειρο προσωπικό του διεξήγαγε εντυποδιανομές προεκλογικού υλικού.

Με εντυπωσίασε η πρωτοποριακή προσέγγιση των διαφημιστικών μέσων σε χώρους, όπως η Βαρβάκειος αγορά και ο Σταθμός ΚΤΕΛ Κηφισού, που όλοι μας έχουμε επισκεφθεί, όλοι μας έχουμε κάνει αγορές ή ξεκινήσει ένα ταξίδι, αλλά δεν θα σκεφτόμασταν εύκολα ότι θα αποτελούσαν τέτοια κομβικά σημεία για την προώθηση διαφημίσεων. Η φαινομενική απλότητα των εγχειρημάτων κρύβει τεράστιο όγκο δουλειάς, που μεταφέρεται στην κοινή μας εταιρεία «Πρωτοποριακές Ψηφιακές Σημάνσεις ΙΚΕ». Ο επαγγελματισμός και η προσήλωσή μας, κάνει τα πιο πολύπλοκα εγχειρήματα να φαντάζουν απλά τόσο στις εταιρείες όσο και στους καταναλωτές. Με εντυπωσίασε επίσης η άμεση προσέγγιση του καταναλωτικού κοινού που μεταφράζεται σε ορατή αύξηση των πωλήσεων για τις διαφημιζόμενες εταιρείες και στους δύο αυτούς χώρους.

Το όραμα και ο ενθουσιασμός και των δύο μας, καθώς και η πεποίθησή μας στην επιτυχία της νέας επιχείρησής μας, μας οδήγησε να δημιουργήσουμε από κοινού την εταιρεία «Πρωτοποριακές Ψηφιακές Σημάνσεις ΙΚΕ» που ασχολείται με τις διαφημίσεις εντός της Βαρβακείου αγοράς και του κεντρικού σταθμού υπεραστικών συγκοινωνιών Αθηνών, όπως και με τη διαφημιστική εκμετάλλευση νέων σημείων που μελετούμε. Παράλληλα προτείνουμε σήμερα στην αγορά χρήσεις νέων πρωτοποριακών τεχνολογιών, άγνωστων στον ανταγωνισμό, εξού και ο σχετικός τίτλος. Μέχρι σήμερα υπάρχει ιδιαίτερα ενθαρρυντική αποδοχή στους διαφημιζόμενους, που ανακαλύπτουν κρυφές, χαμηλού κόστους και ιδιαίτερα αποτελεσματικές λύσεις επικοινωνίας, προβολής και διαφήμισης που μέχρι τώρα δεν είχαν αξιολογηθεί από την αγορά στη σωστή τους, υπέρτερη διάσταση που έχουν στην πραγματικότητα.

Κύριε Μωραϊτάκη πιστεύετε στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και θα τοποθετούσατε τη διαφήμιση «ως μοχλό ανάπτυξης»;
Αλέξανδρος Μωραϊτάκης:
Οι πρόσφατες εξελίξεις με την απόφαση του Eurogroup οπωσδήποτε δίνουν έναν τόνο αισιοδοξίας και προοπτικές στην ελληνική οικονομία. Η δημιουργική εργασία και η αποτελεσματικότητα των υπουργών της κυβέρνησης θα καθορίσουν το μέγεθος της επιτυχίας. Υπάρχουν υπουργοί χωρίς κατάλληλη πείρα πρακτικής αγοράς και επιχειρηματικότητας στην κυβέρνηση, που δεν δικαιούνται υπουργικού θώκου και πρέπει να αντικατασταθούν. Αν όλα αυτά συμβούν, μπορούμε να ελπίζουμε σε καλύτερες μέρες για εμάς και τα παιδιά μας

Κύριε Μωραϊτάκη τι θα παρατηρούσατε ως επίλογο;
Αλέξανδρος Μωραϊτάκης:
Στα φοιτητικά μου χρόνια είχα μάθει ότι και ο Θεός θέλει διαφήμιση, γι’ αυτό και χτυπούν οι καμπάνες. Τόσο αναγκαία είναι η διαφήμιση.

Κύριε Μωραϊτάκη σας ευχαριστούμε θερμά. Κύριε Ψύλλα, έχετε κάτι να προσθέσετε;
Δημήτρης Ψύλλας:
Συμφωνώ με τις απόψεις του Αλέξανδρου. Ευχαριστούμε και οι τρεις το Marketing Week για το αφιέρωμα και πρωτίστως τους αναγνώστες για το ενδιαφέρον τους.