Μία διαφορετική integrated καμπάνια, λάνσαρε πρόσφατα το Ούζο Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου. Στόχος της ενέργειας είναι, όπως επισημαίνει η Marketing Director της Ποτοποιϊας Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου, Ελευθερία Καλφοπούλου, να δώσει την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να μεταφέρουν την social media εμπειρία στην πραγματική ζωή.

Όλο και μεγαλύτερο είναι το ενδιαφέρον που δείχνουν τα νεανικά κοινά για μία κατηγορία προϊόντων που είθισται να θεωρείται παραδοσιακή, όπως είναι τα αποστάγματα. Η εξέλιξη αυτή, αναδεικνύει την ανάγκη για σύγχρονες μορφές επικοινωνίας και διασύνδεσης των brands της εν λόγω κατηγορίας με τους νέους, μέσα από μία «γλώσσα» που όχι μόνον δεν αποποιείται την έννοια της παράδοσης, αλλά την ενσωματώνει δημιουργικά στα ζητούμενα της νεανικής κουλτούρας. Μία τέτοια ενέργεια είναι το «Πάμε για Πλωμάρι», που λάνσαρε πρόσφατα το Ούζο Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου, μέσα από την οποία το brand γίνεται πλατφόρμα κοινωνικής συναναστροφής και διασκέδασης για νέους ανθρώπους.

MW: Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται επιστροφή των νεανικών κοινών σε παραδοσιακά brands και κατηγορίες, όπως η δική σας που αφορά στα αποστάγματα. Θεωρείτε ότι είναι μια τάση που θα διατηρηθεί και θα διευρυνθεί;
Ελευθερία Καλφοπούλου:
Το διαπιστώνουμε όλο και πιο έντονα και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με αυτή την εξέλιξη. Τα παραδοσιακά αποστάγματα δεν καταναλώνονται πλέον μόνον από τις μεγαλύτερες ηλικίες. Τα νεανικά κοινά δείχνουν ενδιαφέρον για τα αποστάγματα και μάλιστα όσο αυτά ακολουθούν την παράδοση (τρόπος απόσταξης, αναλλοίωτη γεύση στο χρόνο), τόσο περισσότερο τα προτιμούν, καθώς στην παράδοση αναγνωρίζουν το στοιχείο της αυθεντικότητας. Μάλιστα πιστεύουμε ότι αυτή η τάση θα διευρυνθεί, αν συνυπολογίσουμε ότι το ούζο και γενικότερα τα αποστάγματα είναι ποτά «της παρέας», ποτά της κουβέντας και της διασκέδασης γύρω από ένα τραπέζι, με λίγα λόγια ένας τρόπος με τον οποίο ολοένα και περισσότερο διασκεδάζουν οι νέοι σήμερα.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να συνδυαστούν οι έννοιες της παράδοσης και του μοντέρνου στην κατηγορία;
Κάθε άλλο παρά δύσκολο είναι, καθώς πλέον δεν υπάρχει τίποτα πιο μοντέρνο από την παράδοση, ειδικά όταν μπορεί να ταξιδεύει μέσα στον χρόνο και κάθε φορά να ανακαλύπτουμε σε αυτή κάτι «καινούργιο». Το Ούζο Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου, μια ελληνική, οικογενειακή αποσταγματοποιία ανταποκρίνεται απολύτως σε αυτό το χαρακτηριστικό. Ένα απόσταγμα που παράγεται για πάνω από 120 χρόνια με τον ίδιο, παραδοσιακό τρόπο, από 100% διπλή απόσταξη, δεν μπορεί παρά να διατηρεί αναλλοίωτες τις παραδοσιακές αξίες, τον ατόφια ελληνικό χαρακτήρα του, στοιχεία που μεταφέρει με συνέπεια από γενιά σε γενιά. Γι’ αυτό και έρχεται πρώτο στην αγάπη των καταναλωτών όλα αυτά τα χρόνια.

Θα φανταζόταν κανείς, ότι για ένα τόσο iconic brand με τεράστια παράδοση όπως είναι το Ούζο Πλωμαρίου, οι όποιες αλλαγές θα είναι ελάχιστες και «χειρουργικής» ακρίβειας! Πόσο «ανοιχτό» στην αλλαγή είναι τελικά το Ούζο Πλωμαρίου;
Ένα πράγμα μόνο είναι αδιαπραγμάτευτο κι αυτό είναι ο παραδοσιακός τρόπος παραγωγής του. Είμαστε ιδιαίτερα θετικοί στην διερεύνηση διαφορετικών τρόπων κατανάλωσης ή και επικοινωνίας. Έχουμε για παράδειγμα αναπτύξει μια σειρά από cocktails σε συνεργασία με bartenders, με βάση το Ούζο Πλωμαρίου. Είμαστε λοιπόν, ανοιχτοί στις αλλαγές, όσο αυτές ενισχύουν τον παραδοσιακό χαρακτήρα του, την εικόνα του προς τον καταναλωτή αλλά και τις αξίες που θέλουμε να μεταφέρει, όπως Υπερηφάνεια, Θέληση, Ψυχή, Αισιοδοξία, Κληρονομιά. Αυτές οι ελληνικές αξίες που είναι περισσότερο επίκαιρες από ποτέ, αποτυπώνονται μάλιστα και στην τηλεοπτική καμπάνια με τα κατάρτια με τίτλο «Έχει ήλιο, έχει Πλωμάρι».

Κατά πόσο μπορεί μια μάρκα όπως το Ούζο Πλωμαρίου, να αξιοποιήσει και να ενσωματώσει στο marketing mix ψηφιακές αλλά και b-t-l ενέργειες, όπως events κ.α.; Τι περιλαμβάνει η δική σας στρατηγική;
Θέλοντας να ταυτιζόμαστε με τον τρόπο ζωής των νέων και να μιλάμε την ίδια γλώσσα, έχουμε έντονη παρουσία στα social media μέσα από τις σελίδες μας στο Facebook και στο Ιnstagram, αλλά και σε συνεργασία με τους influencers μας σε αυτά τα digital μέσα, καθώς πιστεύουμε ότι φέρνουν την «ουζοκατάσταση» πιο κοντά στους νέους. Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η καλοκαιρινή μας ενέργεια, ένα κάλεσμα με τίτλο «Πάμε για Πλωμάρι». Σκοπός της είναι η ταύτιση της «ουζοκατάστασης» με την κατανάλωση του Ούζου Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου και η προσέγγιση του νεανικού κοινού. Αφορά στην εμπειρία του socializing in real και το μήνυμα που θέλει να μεταδώσει, είναι ότι όλοι μπορούν να γίνουν μια παρέα κάτω από το κάλεσμα «Πάμε για Πλωμάρι».

Αυτή η ενέργεια στοχεύει στο να καλλιεργήσει τη σχέση του  Ούζου Πλωμαρίου με τα νεανικότερα κοινά και να τη διατηρεί σε εγρήγορση;
Ακριβώς. Μέσα από ένα εναρκτήριο βίντεο, ο Φάνης Λαμπρόπουλος, γνωστός για την απήχησή του στους νέους, τους παρακινεί να αποδράσουν από την ρουτίνα, να κάνουν ένα διάλειμμα από την καθημερινότητα και να τον ακολουθήσουν ως το Πλωμάρι της Λέσβου σε ένα ταβερνάκι, για Ούζο Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου. Βλέπουμε νέους ανθρώπους, άγνωστους και διαφορετικούς μεταξύ τους να ακολουθούν τον Φάνη, να ενώνονται κάτω από την ομπρέλα του Ούζου Πλωμαρίου, να γνωρίζονται, να αστειεύονται και να γίνονται μια μεγάλη ελληνική, κεφάτη παρέα. Μέσα από το video, καλούμε τους νέους να μπουν στο microsite της ενέργειας www.pamegiaplomari.gr, να πάρουν μέρος σε έναν απολαυστικό, χιουμοριστικό διαγωνισμό και να κερδίσουν συμμετοχή σε γεύματα του Πάμε για Πλωμάρι.

Πρόκειται για 18 γεύματα των δέκα ατόμων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λέσβο, για το διάστημα από 6/7 έως 28/7, στα οποία άγνωστοι άνθρωποι γίνονται μια παρέα. Στόχος της ενέργειας είναι να δώσουμε την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να μεταφέρουν την social media εμπειρία στην πραγματική ζωή και με αφορμή το Ούζο Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου να γνωρίσουν νέες παρέες, να διασκεδάσουν, να χαρούν. Άλλωστε το moto μας είναι «έχει ήλιο, έχει Πλωμάρι». Κλείνοντας θα ήθελα να δώσω ιδιαίτερες ευχαριστίες στην διαφημιστική μας εταιρία Pollen που εμπνεύστηκε την ενέργεια «Πάμε για Πλωμάρι», στην εταιρία παραγωγής Ribeye καθώς και στον εξαιρετικά ταλαντούχο και επαγγελματία Φάνη Λαμπρόπουλο, ο οποίος ενσάρκωσε με τον καλύτερο τρόπο τη χαρά,  το κέφι και την αισιοδοξία που θέλουμε να μεταφέρει στους νέους το Ούζο Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου.

«Απoσταγμα» βιωματικης εμπειριας!
Πόσο σημαντική θεωρείτε τη δημιουργία «βιωματικών» εμπειριών;
Ελευθερία Καλφοπούλου: Μια βιωματική εμπειρία και μάλιστα για όλες τις αισθήσεις, έχουν οι επισκέπτες του μουσείου Ούζου «Ο Κόσμος του Ούζου», στο αποστακτήριο μας στο Πλωμάρι της Λέσβου, εκεί  όπου απόστάζεται και εμφιαλώνεται το Ούζο Πλωμαρίου από την οικογένεια Καλογιάννη με αγάπη και μεράκι. Ένας χώρος για τον οποίο καμαρώνουμε και όχι άδικα, καθώς όσοι τον επισκέπτονται γίνονται κοινωνοί της ιστορίας του brand. Μπορούν να αγγίξουν τους καρπούς και τα βότανα της συνταγής,  όπως το γλυκάνισο που καλλιεργείται στα ιδιόκτητα κτήματα της αποσταγματοποιίας στο Λισβόρι, να γευτούν και να μυρίσουν το εκλεκτό απόσταγμα, να παρακολουθήσουν από κοντά την διαδικασία της απόσταξης με τους χειροποίητους χάλκινους άμβυκες, να δουν την συλλογή μουσειακών αντικειμένων κλπ.

Για εμάς το Ούζο Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου είναι ένα ελληνικό brand που αγαπάμε και αγκαλιάζουμε με μεράκι. Και αυτή την αγάπη και το μεράκι μας θέλουμε να μεταφέρουμε σε όσους προτιμούν τα παραδοσιακά ελληνικά αποστάγματα, αλλά και σε όσους θέλουν να τα γνωρίσουν. Επίσης μια άλλη, άμεση και αισιόδοξη βιωματική εμπειρία που απευθύνεται στους νέους είναι η καλοκαιρινή integrated campaign «Πάμε για Πλωμάρι». Δημιουργεί αισιοδοξία και θετικό κλίμα, είναι άμεση, προωθεί τη «στιγμή του ούζου», υποστηρίζει και αυξάνει την επιτόπια κατανάλωση στα σημεία. Μάλιστα από την πρώτη ημέρα που βγήκε στον αέρα ο διαγωνισμός, είχε μεγάλη ανταπόκριση στους νέους στους οποίους απευθύνεται.