Το 1890, ο William Hesketh Lever είχε την ιδέα να δημιουργήσει ένα επαναστατικό σαπούνι, «ένα προϊόν που να κάνει την καθαριότητα κοινό αγαθό». Η ιστορία, αποκαλύπτει το DNA αλληλεγγύης της Unilever.

Το 1890, ο Άγγλος κατασκευαστής και ανθρωπιστής William Hesketh Lever είχε την ιδέα να δημιουργήσει ένα επαναστατικό σαπούνι που συνέβαλε στη διάδοση της υγιεινής και της καθαριότητας στη Βικτωριανή Αγγλία. Στις σημειώσεις του έγραφε: «Ένα προϊόν που να κάνει την καθαριότητα κοινό αγαθό, να μειώνει τον κόπο των γυναικών, να προωθεί την καλή υγεία και να συμβάλει στην προσωπική γοητεία».

DNA Αλληλεγγύης
Κι ενώ η μικρή αυτή ιστορία δεν έχει φαινομενικά καμία σχέση με το θέμα της εταιρικής υπευθυνότητας στην εποχή του COVID-19, η αλήθεια είναι ότι αποκαλύπτει ένα μεταφερόμενο DNA αλληλεγγύης, που ξεκινά από τον προαναφερθέντα «πρόγονο» της Unilever και καταλήγει στη σημερινή δέσμευση της εταιρείας να στοχεύει στην αειφόρο ανάπτυξη των κοινωνιών στις οποίες δραστηριοποιείται, κρατώντας πάντα ψηλά το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης. Να είναι, δηλαδή, μια εταιρεία «με σκοπό».

Μάρκες με σκοπό…
Φάρος αυτής της δέσμευσης είναι το Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης για την Αειφορία της Unilever (USLP), που θεσμοθετήθηκε το 2010 με τρεις μεγάλους στόχους: τη βελτίωση της υγείας και της ευημερίας για περισσότερους από 1 δις ανθρώπους, τη μείωση στο μισό του περιβαλλοντικού αντίκτυπου της εταιρείας και τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης για εκατομμύρια ανθρώπους.

Στην ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas το πρόγραμμα αειφορίας υλοποιείται τόσο σε εταιρικό επίπεδο όσο και από πολλές «μάρκες με σκοπό», όπως η Klinex, το Skip, η AIM, η Hellmann’s, το Dove, κ.ά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, ήδη, έχουν καλλιεργηθεί στο πλαίσιο κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας, αντανακλαστικά οργάνωσης και ετοιμότητας για τη συμπαράσταση ΚΑΙ σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Χαρακτηριστικά και μόνο να αναφέρουμε τη λειτουργία του Κοινωνικού Πλυντηρίου Skip ως κινητής μονάδας στις μεγάλες καταστροφές στη Μάνδρα, στο Μάτι και στην Κινέτα.

…που ανταποκρίνονται στις έκτακτες ανάγκες
Σε ό,τι αφορά στην πρόσφατη πανδημία του κορονοϊού, η μεγάλη πρόκληση ήταν -και παραμένει- η ασάφεια στη δυνατότητα κατάρτισης χρονοδιαγραμμάτων και άλλα στοιχεία, που έχουν σχέση με τη φύση του φαινομένου. Πρόκειται για αναπάντητα ερωτηματικά που αποτελούν τον άγνωστο Χ σε όλα τα πλάνα αντιμετώπισης.

Πάντως, το κατάλληλο know how που διαθέτει η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas, επέτρεψε στις μάρκες της να δράσουν σαν ετοιμοπόλεμα… μαχητικά σε κατάστρωμα αεροπλανοφόρου: σε άμεσο χρόνο οργανώθηκαν οι ομάδες, έγιναν οι απαραίτητες επαφές με τις αρμόδιες αρχές και ξεκίνησε η υλοποίηση.

Klinex και Skip στην πρώτη γραμμή
Η ειδικός της απολύμανσης Klinex προχώρησε σε δωρεά άνω των 10.000 λίτρων καθαριστικών και απολυμαντικών προϊόντων σε Δήμους της χώρας μας και σε φορείς όπως το Γηροκομείο Αθηνών, το ΕΚΑΒ, το πυροσβεστικό σώμα, καθώς και το Υπουργείο Υγείας για την κάλυψη απολυμαντικών αναγκών νοσοκομείων. Και παράλληλα συνεχίζει την προσφορά δωρεάν προϊόντων σε δημοτικά σχολεία, μέσα από το πρόγραμμα «Καθαροί ζούμε στο σχολείο».

Το Κοινωνικό Πλυντήριο Skip συνέβαλε στις ανάγκες των νέων δομών αστέγων του Δήμου Αθηναίων με τη δωρεά στεγνωτηρίων και με την προσφορά μεγάλης ποσότητας απορρυπαντικών στο Γηροκομείο Αθηνών, το Γενικό Νοσοκομείο και το Γηροκομείο Καστοριάς, ενώ συνέχισε τη λειτουργία του ως σταθερή δομή στον Κόμβο Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων.

Στην εκστρατεία αλληλεγγύης συμμετείχαν και πολλές άλλες μάρκες, όπως Lipton, Knorr, Dove, Zendium που προσέφεραν τρόφιμα και προϊόντα προσωπικής φροντίδας στο Κέντρο Υποδοχής & Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων, ενώ ο κλάδος παγωτού της εταιρείας πρόσφερε καταψύκτες για την αποθήκη του Κέντρου.

Σταθερά σε επαγρύπνηση
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά η Κλειώ Κούβελα, Communications Manager SEE, Unilever, «η εταιρεία μας βρίσκεται σε επαγρύπνηση μέχρι να είμαστε όλοι βέβαιοι ότι η πρωτόγνωρη αυτή απειλή έχει αναχαιτιστεί σε ασφαλή βαθμό».