Στέλιος Κούλογλου, tvxs.gr

Ο Στέλιος Κούλογλου δεν είναι ούτε ο πρώτος (και σίγουρα δεν θα είναι) ούτε ο τελευταίος, ο οποίος αποφάσισε να αποικήσει στο διαδίκτυο. Γιατί; Διότι, όπως τονίζει ο δημιουργός και Γενικός Διευθυντής του Tvxs.gr, «δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία ότι το μέλλον της δημοσιογραφίας βρίσκεται στο διαδίκτυο».

Marketing Week: Όταν η ΕΡΤ επέλεξε να μην ανανεώσει τη συνεργασία σας, χιλιάδες χρήστες έσπευσαν προς υπεράσπισή σας στο Facebook. Ήταν ίσως η πρώτη φορά που συνειδητοποιήσατε την εντυπωσιακή δυναμική του διαδικτύου και την απήχηση που έχει στις νεότερες ηλικίες;

Στέλιος Κούλογλου: Τη δυναμική του διαδικτύου την είχα συνειδητοποιήσει πολύ καιρό πριν. Η εκπομπή μου «Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα» ξεκίνησε το 1995 και εξ αρχής στηρίχτηκε σε έρευνες και επαφές μέσω διαδικτύου. Χωρίς το internet δεν θα μπορούσα ποτέ να είχα κάνει μια τέτοια εκπομπή. Το γεγονός όμως ότι 45.000 άτομα έτρεξαν, μέσω του Facebook, να συμπαρασταθούν στην εκπομπή όταν αυτή κόπηκε, ήταν πράγματι μια πολύ ευχάριστη έκπληξη.

Marketing Week: Περίπου μισό χρόνο έπειτα από το λανσάρισμα του Τvxs.gr, ποια είναι η άποψη που έχετε σχηματίσει για το ελληνικό διαδίκτυο και τι είναι αυτό που εκτιμάτε περισσότερο σε αυτό;

Στέλιος Κούλογλου: Μάλλον εκτιμώ την… παιδικότητα του. Το ελληνικό ίντερνετ κουβαλάει όλα τα καλά και τα κακά ενός νεογέννητου που μαθαίνει να μπουσουλάει.

Marketing Week: Και ένας από τους λόγους που μπουσουλάει ακόμα είναι γιατί, όπως διαμαρτύρεται η εγχώρια αγορά, οι διαφημιζόμενοι δεν εμπιστεύονται το διαδίκτυο όσο θα έπρεπε. Συμμερίζεστε την άποψή τους;

Στέλιος Κούλογλου: Ασφαλώς και συμμερίζομαι τη διαμαρτυρία. Η ελληνική διαφήμιση κουβαλάει και αυτή όλες τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, όπως είναι η συντηρητική νοοτροπία και η μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με άλλες χώρες.

Marketing Week: Υπό αυτές τις συνθήκες, πόσο εφικτή είναι, λοιπόν, η δημιουργία ενός ανεξάρτητου διαδικτυακού τηλεοπτικού σταθμού όταν αυτός βασίζεται στα έσοδα από διαφημίσεις; Μήπως τελικά είναι μονόδρομος για τα ενημερωτικά sites η δημιουργία συνδρομητικών υπηρεσιών;

Στέλιος Κούλογλου: Δεν νομίζω ότι υπάρχει καλύτερο διαφημιστικό μέσο από το ίντερνετ. Ξέρεις ποιοι και πόσοι ήρθαν στο μαγαζί σου, από πού είναι, πόση ώρα έμειναν μέσα…

Αν διαφημίζεσαι στα άλλα μέσα, είναι σαν είσαι κυνηγός και να ρίχνεις τουφεκιές σε μια περιοχή όπου υποψιάζεσαι ότι υπάρχουν θύματα. Αντιθέτως, στο ίντερνετ είναι σαν να είσαι κυνηγός σε ειδικά διαμορφωμένη φάρμα γεμάτη θηράματα τα οποία ξέρεις που κρύβονται.

Με δεδομένη, όμως, την καθυστέρηση στην οποία αναφέρθηκα, ίσως πράγματι αποτελεί μονόδρομο η δημιουργία συνδρομητικών υπηρεσιών ή τουλάχιστον ο συνδυασμός τους με τη διαφήμιση.

Marketing Week: Το Τvxs.gr προτρέπει τους χρήστες, μεταξύ άλλων, να ερευνούν και να γράφουν τις δικές τους ιστορίες. Είστε υπέρ της «δημοσιογραφίας των πολιτών» ή είστε υπέρμαχος επειδή θεωρείτε ότι συμβάλλει στην ευκολότερη βιωσιμότητα του Τvxs.gr;

Στέλιος Κούλογλου: Η συνεισφορά των χρηστών δεν έχει να κάνει με τη βιώσιμη λειτουργία του Τvxs.gr. Κατά τη δική μου αντίληψη αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του ίδιου του μέσου, που είναι από την φύση του αμφίδρομο. Σαφέστατα, η δημοσιογραφία των πολιτών αποτελεί μια απάντηση στην κρίση αξιοπιστίας των συμβατικών μέσων. Επίσης, εμπλουτίζει το περιεχόμενο με υλικό και ιδέες και αυτό γίνεται κατά κόρο στο Τvxs. Αλλά επειδή έχει γίνει μεγάλη συζήτηση τελευταία, πιστεύω ότι έχουμε ανάγκη και την καλή, κλασική επαγγελματική δημοσιογραφία. Που θα πρέπει όμως να ξαναγίνει τίμια και ανεξάρτητη.

Marketing Week: Μιας και είστε ένας δημοσιογράφος που έγινε γνωστός στην αντίπερα όχθη, εκεί που βρίσκονται τα παραδοσιακά μέσα, θα ήθελα να μου απαντήσετε στο εξής: ο παραδοσιακός τύπος αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα και η τηλεόραση τείνει να απολέσει την πρωτοκαθεδρία. Τελικά το μέλλον της δημοσιογραφίας βρίσκεται στο διαδίκτυο;

Στέλιος Κούλογλου: Δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία. Ειδάλλως δεν θα ήμασταν τώρα εδώ για να συζητήσουμε…