Σύμμαχος σε αυτή τη προσπάθεια καθιστάται η έκθεση Mini Market και Περίπτερο, η οποία για δεύτερη χρονιά φέτος θα δώσει την ευκαιρία σε προμηθευτικές εταιρείες να συναντήσουν τα μικρά σημεία λιανικής σε ένα μεγάλο επαγγελματικό ραντεβού που ανοίγει νέους ορίζοντες σε μια δυναμική αγορά. Μετά την επιτυχία που σημείωσε η πρώτη έκθεση τον Νοέμβριο του 2012, οι διοργανωτές της προχωρούν εντατικά στη δεύτερη διοργάνωση που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο του 2013. Ο Σταμάτης Βρεττός και ο Μανώλης Κανδάκης, Υπεύθυνοι διοργάνωσης της έκθεσης, εξηγούν τη σπουδαιότητά της για την αγορά της μικρής λιανικής και παραθέτουν τους φετινούς της στόχους.

Marketing Week: Τα μικρά σημεία πώλησης ενισχύονται λόγω της οικονομικής κρίσης, καθιστώντας όλο και πιο δυναμικό τον κλάδο της μικρής λιανικής. Πώς αποτυπώθηκε αυτό στην πρώτη διοργάνωση της έκθεσης Mini Market και Περίπτερο που πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2012;
Σταμάτης Βρεττός & Μανώλης Κανδάκης:
Είναι γεγονός ότι η οικονομική κρίση έχει συμβάλλει στη δημοτικότητα των μικρών σημείων και μάλιστα παρατηρείται μια τάση για ολοένα και μεγαλύτερη χρήση τους από τους καταναλωτές. Έτσι, λοιπόν, η αγορά της μικρής λιανικής αποκτά μια νέα δυναμική, που λόγω του όγκου της, δικαιούται και πρέπει να έχει. Αυτός ο δυναμικότερος ρόλος της μικρής λιανικής αποτυπώθηκε στη διοργάνωση του 2012 με ποικίλους τρόπους: από τη μεγάλη επισκεψιμότητα που γνώρισε η έκθεση και μάλιστα από όλη την Ελλάδα, καθώς επίσης από την επισκεψιμότητα από όλους τους τύπους των μικρών σημείων της ελληνικής αγοράς.

Τα χιλιάδες mini markets, τα περίπτερα, τα καταστήματα ψιλικών, τα παντοπωλεία που επισκέφθηκαν την έκθεση έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες, ενδιαφέρον για προσφορές της αγοράς και ενημέρωση πάνω σε θέματα του κλάδου που εκπροσωπούν. Ακόμα ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο που αποτυπώθηκε από την έκθεση είναι ο υψηλός επαγγελματισμός που επιδεικνύουν πλέον τα μικρά σημεία. Βλέπετε, τα μικρά σημεία αποτελούν για πολλούς βασικό επάγγελμα που καλούνται τώρα όχι μόνο να το υπερασπιστούν, αλλά και να το αναπτύξουν με τρόπους που μπορούν να πληροφορηθούν μέσα στην έκθεση.

Με δεδομένες τις πιέσεις που δέχεται η εκθεσιακή αγορά λόγω της οικονομικής κρίσης, πώς υποδέχτηκε γενικά την απόφασή σας να πραγματοποιήσετε μία νέα έκθεση; Σε τι βαθμό τα αποτελέσματα της πρώτης διοργάνωσης δικαίωσαν αυτήν την απόφασή;
Αυτό που μας ώθησε να διοργανώσουμε μια εξειδικευμένη έκθεση για τη μικρή λιανική είναι οι ανάγκες που προκύπτουν μέσα από την ίδια την αγορά.
Σύμφωνα με δικές μας έρευνες λοιπόν, πολλοί προμηθευτές αναζητούσαν και ακόμη αναζητούν, νέους τρόπους για να θεμελιώσουν ένα μόνιμο κανάλι επικοινωνίας με τα μικρά σημεία λιανικής. Από την άλλη, η ανάγκη δημιουργίας μιας πλατφόρμας ενημέρωσης, επικοινωνίας και συνάντησης των χιλιάδων σημείων της μικρής λιανικής, τονίζοντας και προβάλλοντας τη σημαντικότητα του συγκεκριμένου κλάδου, ήταν επιτακτική.

Έτσι λοιπόν, όταν έχεις να καλύψεις τόσο βασικές ανάγκες και μάλιστα μιας μεγάλης αγοράς όπως η μικρή λιανική, η εκθεσιακή αγορά σε υποδέχεται θετικά. Άλλωστε, η Rota που διοργανώνει την έκθεση Mini Market & Περίπτερο κατέχει ηγετική θέση στην εκθεσιακή αγορά και η εμπειρία της τής επιτρέπει να πετυχαίνει τους στόχους της.
Όταν το γιατί να εκθέσεις και το γιατί να επισκεφθείς πηγάζουν μέσα από την ίδια την αγορά και απαντούν σε βασικές της ανάγκες, κρίνουν και την επιτυχία μιας διοργάνωσης. Και αυτό νομίζω ότι το πετύχαμε σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Ποια είναι τα μηνύματα που πήρατε από την πρώτη έκθεση όσον αφορά στη σπουδαιότητα της έκθεσης για τον κλάδο της μικρής λιανικής;
Ο κλάδος της μικρής λιανικής περνά ένα μεταβατικό στάδιο, θα έλεγα προς τον εκσυγχρονισμό του. Καλείται να αντιμετωπίσει προκλήσεις σε μια σειρά θεμάτων που αφορούν όχι μόνο στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του, αλλά και στο management του κάθε σημείου. Το στοίχημα είναι να μπορέσουν να μετατρέψουν το μεταβατικό αυτό στάδιο σε ευκαιρία. Σε αυτό ακριβώς συμβάλλει η έκθεση και αυτό ακριβώς το μήνυμα πήραμε από τα σημεία.

Πώς θα αναπτύξουν τα σημεία τους, πώς θα τα βελτιώσουν, πώς θα προσφέρουν περισσότερα στους πελάτες τους, πώς θα διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό, πώς θα αυξήσουν την κερδοφορία τους, πώς μπορούν να μάθουν περισσότερα γύρω από το επάγγελμα τους κ.ά. Στην έκθεση μπορούν να ενημερωθούν από τις προμηθευτικές εταιρείες μέσα από ένα μεγάλο φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών, βρίσκοντας στην ουσία συγκεντρωμένα όλα τα προϊόντα που ενδιαφέρουν την επιχείρηση τους σε λίγες μόνο ημέρες.

Θα θέλατε να μας δώσετε ορισμένα ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία σχετικά με την περσινή έκθεση; Πόσους επισκέπτες είχε, πόσους εκθέτες, τι μεγέθους είναι η αγορά που εκπροσωπούν και ποιες είναι οι σημαντικότερες εταιρείες που συμμετείχαν ως εκθέτες;
Ο απολογισμός της πρώτης διοργάνωσης είναι απόλυτα θετικός. Την έκθεση επισκέφθηκαν πάνω από 6.000 σημεία αποτυπώνοντας ένα ιδιαίτερα μεγάλο κομμάτι της αγοράς. Η κατανομή τους ανά δραστηριότητα είναι: mini markets 31%, καταστήματα ψιλικών 22%, περίπτερα 21%, 20% παντοπωλεία / κάβες / φούρνοι / κυλικεία και τέλος 6% χονδρέμποροι / διανομείς.


Οι εταιρείες που συμμετέχουν στην έκθεση, αντιπροσωπεύουν πλήρως την αγορά και την ποικιλία των ειδών που διαθέτει το περίπτερο ή το mini market και φυσικά τις ανάγκες εξοπλισμού του. Τρόφιμα, γαλακτοκομικά, προϊόντα ευρείας κατανάλωσης (FMCGs), ζαχαρώδη, ποτά–αναψυκτικά, καπνικά, συστήματα πληροφορικής, τηλεπικοινωνίες, τύπος, ψιλικά, είδη προσωπικής φροντίδας, τεχνολογικός εξοπλισμός, κ.ά.

Μεταξύ των 115 προμηθευτικών εταιρειών που συμμετείχαν στην πρώτη διοργάνωση είναι η Nestlé, η Chipita, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η JTI, η ΕΛΓΕΚΑ, η Kraft Foods, η Παπαστράτος-Phillip Morris International, η Κρι-Κρι, ο όμιλος Kioskys, η Metro cash and carry, ΕΛΜΑ, ΕΝΑ cash and carry και πολλές άλλες που μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα της έκθεσης.

Όπως βλέπετε την πρώτη κιόλας διοργάνωση επισκέφθηκαν χιλιάδες σημεία και συμμετείχαν κορυφαίες εταιρίες της αγοράς. Αυτό μας τιμά ιδιαίτερα και μας κάνει να δουλεύουμε ακόμη πιο εντατικά για τη διοργάνωση ακόμα μιας επιτυχημένης έκθεσης τον Νοέμβριο του 2013.

Στη δεύτερη διοργάνωσή της φέτος η έκθεση Mini Market και Περίπτερο, τι νέο έχει να προτείνει;
Η επόμενη διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί στις 2, 3 και 4 Νοεμβρίου 2013 με ακόμα μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα και υπηρεσίες για τη μικρή λιανική. Θα δούμε νέες προτάσεις και ιδέες και φυσικά θα συνδράμουμε και εμείς με έμπειρους ανθρώπους της αγοράς την εκπαίδευση των μικρών σημείων μέσω του συνεδρίου της έκθεσης.
Δουλεύουμε εντατικά στο να ανταποκριθούμε στις υψηλές απαιτήσεις τόσο των εκθετών μας αλλά και των επισκεπτών της έκθεσης και να εκπληρώσουμε τις πολλές και πολυσύνθετες ανάγκες τους. Η αυξημένη ζήτηση για την έκθεση του 2013, αποδεικνύει άλλωστε και την καλή δουλειά που έχει ήδη γίνει.