Το 2021 ήταν για brands και brand owners… μια χρονιά αλλαγών και επιτάχυνσης. To περιβάλλον άλλαξε ραγδαία λόγω των συνθηκών και κυρίως της πανδημίας, επηρεάζοντας τους καταναλωτές και τη σχέση τους με τα brands. Κυριότερες μεταβολές ήταν η επιτάχυνση στις digital δραστηριότητες, οι αυξημένες προσδοκίες των καταναλωτών και παράλληλα η αυξημένη συμμετοχή των brands σε κοινωνικά θέματα. Ένας αγώνας ταχύτητας, που οι brands owners κλήθηκαν να έχουν άμεσες αντιδράσεις, ευέλικτη στρατηγική και επαυξημένο ρόλο.
Αν οι marketers θέλουν να είναι καινοτόμοι, πρέπει πλέον να… αξιοποιήσουμε τις νέες δυνατότητες που μας προσφέρει η τεχνολογία. Ζούμε στην καρδιά της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, με τεχνολογικά επιτεύγματα να αναδύονται κάθε μέρα, δυνατότητες με εκθετική ανάπτυξη, νέες εμπειρίες, νέες πλατφόρμες, νέα εργαλεία. Ένα νέο ψηφιακό σύμπαν είναι εδώ και μας δίνει ευκαιρίες καινοτομίας.
H δηµιουργικότητα και η αποτελεσµατικότητα είναι έννοιες… που συνθέτουν το DNA του marketing. Η δημιουργικότητα είναι αναπόσπαστο συστατικό κάθε δραστηριότητας marketing αλλά και στη διάσταση της διαφήμισης είναι το «Holy Grail», που κάνει τη διαφορά και απογειώνει κάθε καμπάνια. Δεν είναι όμως ποτέ αυτοσκοπός. Έρχεται να συμπληρώσει το οικοδόμημα που συνθέτουν οι στρατηγικές, τα πλάνα, κάθε μας ενέργεια, στοχεύοντας σε αποτελέσματα σύνθετα και απαιτητικά.
Η τηλεόραση την επόμενη δεκαετία θα είναι… εξίσου σημαντική όπως σήμερα, ωστόσο με άλλες μορφές. Η linear TV θα μετεξελιχθεί σε Connected TV. To industry της τηλεόρασης αλλάζει ραγδαία και ήδη συμβαίνουν μεγάλες αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και στη χώρα μας, με νέες OTT πλατφόρμες που αναπτύσσονται όχι μόνο από τα συνδρομητικά κανάλια που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, αλλά και από τα free to air κανάλια.
Το remote working είναι… και λύση και πρόβλημα. Δίνει ευελιξία, επιτρέπει να κάνουμε «customize» την επαγγελματική καθημερινότητα, βγάζει από την εξίσωση χρόνο μετακινήσεων, δίνει ποιοτικό χρόνο να σκεφτούμε σημαντικά θέματα. But! Συνοδεύεται από παρενέργειες. Το δικό μας αντικείμενο βασίζεται στην επικοινωνία και τη σύνδεση των ανθρώπων, στα συναισθήματα, την επαφή και τη χημεία της ομάδας. Όλα αυτά μέσα από τις οθόνες υποβαθμίζονται και ουσιαστικά χάνονται. Κατά τη γνώμη μου χρειάζεται balance.