Μικρότερη αλλά σημαντική πτώση έχουν και οι κυριακάτικες εφημερίδες, με 7%, οι οποίες μαζί με τις λοιπές εβδομαδιαίες πωλούν κοντά στα 750.000 φύλλα (644.000 οι κυριακάτικες και 101.000 οι λοιπές εβδομαδιαίες). Πρόκειται αναμφίβολα για ενδείξεις μείωσης της επιρροής του Τύπου και μάλιστα μεγαλύτερης από αυτή που φαίνεται, αφού αν πολλαπλασιάσουμε επί 6 εκδόσεις φτάνουμε σε μια μείωση σε επίπεδο εβδομάδας της τάξης των 150.000 φύλλων.

Η πραγματικότητα είναι ότι αυτές οι εξελίξεις δεν αφορούν μόνο στη συνέχιση της ύφεσης. Αποτελούν μια γενικότερη τάση, η οποία κατεξοχήν αποκαλύπτεται όταν κανείς εξετάσει τη διαφορά μεταξύ των εξελίξεων σε ό,τι αφορά τις ημερήσιες και τις εβδομαδιαίες εκδόσεις. Οι ημερήσιες εκδόσεις αντιμετωπίζουν πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα σε σχέση με τις εβδομαδιαίες. Μιλάμε για μια μείωση τετραπλάσια σχεδόν, που σε μια μόνο χρονιά αφαίρεσε (στην περίπτωση των απογευματινών), το ένα τέταρτο της κυκλοφορίας.

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι απλός. Οι εφημερίδες έχουν χάσει εντελώς τη διάσταση της μεταφοράς επίκαιρων ειδήσεων. Η πολύ μεγάλη πλέον διείσδυση του διαδικτύου και η συνεχιζόμενη ισχύς τηλεόρασης και ραδιοφώνου (που πλήττονται, αλλά όχι στην ίδια έκταση), καθιστά την ειδησεογραφική διάσταση του Τύπου εξαιρετικά περιορισμένη. Οι γενικής κυκλοφορίας ειδήσεις έχουν ήδη προ πολλού καταναλωθεί πριν καν τυπωθούν στο χαρτί. Οι εφημερίδες έχουν άλλωστε πολύ μικρότερη επιρροή από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα (που έχουν όμως περιορισμό χώρου) και πολύ λιγότερο χώρο από το διαδίκτυο (που δίνει και άμεση πρόσβαση στις πηγές).

Οπότε οι εφημερίδες έχουν κύρια αποστολή πλέον την ανάλυση και τη διαμόρφωση άποψης, επωφελούμενες του γεγονότος ότι στο διαδίκτυο δεν υπάρχει ακόμα η αναγκαία δημοσιογραφική ισχύς στον τομέα αυτό. Επίσης έχουν ένα πρόσθετο πλεονέκτημα, τη δυνατότητα λόγω στελεχιακής υποδομής και διασυνδέσεων να κάνουν πρωτογενές ρεπορτάζ και να αναδείξουν αποκλειστικά θέματα. Κάτι που σπανιότερα κάνει η τηλεόραση και σχεδόν καθόλου ως τώρα το διαδίκτυο.

Τα ανταγωνιστικά αυτά πλεονεκτήματα μπορούν να υποστηρίξουν σε ό,τι αφορά τις εφημερίδες, μια εβδομαδιαία έκδοση, αλλά είναι πολύ δύσκολο και κυρίως δαπανηρό να συντηρήσουν μεγάλο αριθμό ημερήσιων εκδόσεων. Ιδίως σε μια εποχή που τα άλλα (διαφημιστικά και όχι μόνο), έσοδα των
εφημερίδων έχουν περιοριστεί
δραματικά.

Πόσο θα αντέξει το χαρτί στην επέλαση του διαδικτύου; Η απάντηση είναι ότι όποιος δεν έχει καταφέρει να αποκτήσει σοβαρή διαδικτυακή επιρροή είναι ήδη βαθύτατα προβληματικός, έστω κι αν αντέχει ακόμα από πλευράς χαρτιού. Ο κόσμος δεν κινείται προς πολλές κατευθύνσεις μαζί. Στην συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται για κίνηση εξόχως μονοσήμαντη. Πηγαίνει μόνο μπροστά.