Η εταιρεία Peppercom, επιστράτευσε ένα stand up comedy performer (το είδος ευδοκιμεί σ’ αυτήν τη χώρα), ο οποίος επισκέπτεται την εταιρεία ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Σκοπός του είναι να διδάξει στα στελέχη πώς μπορούν να βάλουν το χιούμορ στη δουλειά τους και να τους δείξει γενικότερα ότι το γέλιο κάνει καλό στην παραγωγικότητα. «Είναι ίσως η πιο έξυπνη επένδυση που έχουμε κάνει ποτέ», λέει ο Steve Cody, εκ των διευθυντών και συνιδρυτής της εταιρείας. «Είδαμε την επίδραση της ύφεσης στα γεμάτα ανησυχία πρόσωπα των υπαλλήλων μας και θελήσαμε να ξανακάνουμε τη δουλειά διασκέδαση».

Το «μάθημα» λαμβάνει χώρα στην αίθουσα συνεδριάσεων της εταιρείας, χωρίς φυσικά αλκοόλ, χαμηλά φώτα και μουσική υπόκρουση. Κάτω από το σκληρό φως των λαμπτήρων φθορίου, ο Clayton Fletcher αναλαμβάνει να μεταδώσει ευτυχία και χαρά στους executives και στα υψηλόβαθμα στελέχη, που παρακολουθούν φρόνιμα καθισμένοι στα θρανία τους. «Όταν είσαι αστείος, οι άνθρωποι σε προσέχουν», λέει ο Clayton Fletcher, εξηγώντας στο ακροατήριό του ότι, με αυτόν τον τρόπο έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας με τους πελάτες, θα αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και θα βελτιώσουν τις ικανότητές τους στο public speaking…

Οι εκπαιδευόμενοι δεν καλούνται απλώς να διασκεδάσουν για μισή ώρα, ξεχνώντας τα προβλήματά τους. Συμμετέχουν και οι ίδιοι, ανακαλύπτοντας τα κρυμμένα τους ταλέντα στην κωμωδία. Κλειδί στην εκπαίδευση αποτελεί μια βίντεο κάμερα, τοποθετημένη στην πίσω πλευρά της αίθουσας, μέσω της οποίας κινηματογραφούνται οι συναντήσεις. Ένας άλλος ειδικός, ονόματι Darryl Salerno, αναλαμβάνει στη συνέχεια με βάση αυτό το υλικό, να ενημερώσει ξεχωριστά κάθε υπάλληλο για τις επικοινωνιακές του δυνατότητες, προσφέροντάς του χρήσιμες συμβουλές για να βελτιώσει τις επιδόσεις του, να γίνει πιο… αστείος, πιο ευχάριστος και καθόλου προβληματισμένος…

Η όλη ιδέα ενθουσίασε μέχρι και το θεσμικό όργανο δημοσίων σχέσεων της Νέας Υόρκης, το οποίο ζήτησε από τον Cody να οργανώσει αντίστοιχες συνεδρίες για όλα τα μέλη, στο New York Comedy Club αυτή τη φορά.

Εύγε λοιπόν στους Cody, Fletcher και Salerno, που κατάφεραν να κάνουν την κρίση διασκέδαση και το γέλιο μάθημα παραγωγικότητας. Εγώ δύο απορίες θέλω να καταθέσω μόνο: Πρώτον, αν και πόσο «διασκέδασαν» οι απολυμένοι της ιστορίας και δεύτερον, αν μέσα στην αίθουσα συνεδριάσεων της Peppercom, έχει εγκατασταθεί και φωτεινή επιγραφή, με το μήνυμα: «Εδώ γελάτε…».