Βελτιστοποίηση του customer journey, αξιοποίηση της τεχνολογίας, αλλά και βαθιά, ανθρώπινη κατανόηση του πελάτη.

Βελτιστοποίηση του customer journey, αξιοποίηση της τεχνολογίας, αλλά και βαθιά, ανθρώπινη κατανόηση του πελάτη. Θέτοντας τους στόχους του καταναλωτή ως αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα, τα e-shops «γυρνούν σελίδα», επενδύοντας στην εξατομικεύμενη επικοινωνία, με οδηγό τα data και άξονα την ενσυναίσθηση.

Αρχικά προγραμματισμένο για τον Μάρτιο σε φυσικό χώρο, το e-Commerce Conference που διοργάνωσε το Marketing Week της Boussias Communications διεξήχθη τελικά διαδικτυακά, με το καλύτερο line-up διεθνών ομιλητών που έχει εμφανιστεί σε ελληνικό συνέδριο για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Χάρη στην ευρεία χορηγική υποστήριξη της αγοράς, η τριήμερη διοργάνωση, σε δύο συνεδριακές ημέρες στις 23 και 24 Ιουνίου και ένα workshop στις 15 Ιουνίου, φιλοξένησε περισσότερους από 20 διεθνείς και Έλληνες experts, οι οποίοι παρουσίασαν χρήσιμα insights για την αύξηση της κερδοφορίας του e-shop, αλλά και tips για την αποτελεσματικότερη προσέγγιση ολόκληρου του customer journey. Παρά τη φυσική απόσταση, το event έδωσε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες για networking και εποικοδομητικές συναντήσεις στα virtual booths των χορηγών.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Το ταξίδι του καταναλωτή είναι εξαιρετικά περίπλοκο και οι marketers καλούνται να το εξερευνήσουν ταξιδεύοντας… στο «παρελθόν». Αυτό υποστήριξε ο Russell McAthy, CEO & Co-Founder της Ringside Data, τονίζοντας ότι δεν έχει σημασία μόνο η καταγραφή του customer journey αλλά και η κατανόηση του γιατί ακολουθήθηκε η συγκεκριμένη διαδρομή, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί το conversion rate μελλοντικά. Όπως σημείωσε, είναι απαραίτητη η δημιουργία dashboards και reports που χρησιμοποιούν trends και όχι μόνο εβδομαδιαία στοιχεία, προκειμένου να καταστεί εφικτή η πρόβλεψη για το μέλλον.

Παράλληλα, πρότεινε τη χρήση ΑΙ και machine learning για την εκτίμηση της αξίας όλων των στοιχείων του customer journey, χωρίς ωστόσο να παραγνωρίζεται η σημασία «παραδοσιακών» στατιστικών προσεγγίσεων για την αναζήτηση των σημείων που έχουν σημασία για τον καθορισμό των επόμενων κινήσεων σε επίπεδο marketing. Ως μεγαλύτερη πρόκληση αναγνώρισε την προσφορά του κατάλληλου περιεχομένου, το οποίο να ανταποκρίνεται στην ανάγκη που κινητοποίησε την εκάστοτε επίσκεψη -που δεν είναι πάντα η αγορά-, αλλά και την αξιοποίηση ενός data-driven testing framework για συνεχές optimization.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΡΩΤΗΣΗ;
Δεν μπορείς να ρωτήσεις τους πελάτες αυτό που θέλεις να μάθεις. Δυστυχώς. Αυτό υποστήριξε η Els Aerts, co-Founder της AGConsult, επισημαίνοντας ότι οι ερωτήσεις που απευθύνουμε τελικά στο κοινό σε μια έρευνα ή συνέντευξη θα πρέπει να παρουσιάζουν την προβληματική που επιχειρούμε να επιλύσουμε με έναν πιο συγκεκριμένο και απτό τρόπο. Έτσι, είναι πιο διαχειρίσιμες από τους χρήστες, οι οποίοι νιώθουν άνετα να τις απαντήσουν. Για να διασφαλίσουν την αποτελεσματικότητα ερευνών και συνεντεύξεων, τα brands οφείλουν να:

  1. ρωτήσουν τα σωστά άτομα
  2. μην κάνουν υποθετικές ερωτήσεις
  3. μη ρωτούν πράγματα από το μακρινό παρελθόν
  4. μη χρησιμοποιούν καθοδηγητικές ερωτήσεις, θεωρώντας δεδομένη τη θετική απάντηση.

Σε συζήτηση με το κοινό και τον Μάκη Παναγόπουλο, Head of Marketing, Routee & WayMore, η Els Aerts αναφέρθηκε στο περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου και στην ανάγκη συνδυασμού ανοιχτών και κλειστών ερωτήσεων.

Νέα payment gateways
Το case study της σύμπραξης του PayByBank με το e-shop.gr παρουσίασαν οι Διονύσης Φακίρης, Marketing Director του e-shop.gr και Πάνος Σκλάβος, Head of Commercial Operations, PayLink. Σύμφωνα με τον Πάνο Σκλάβο, παρατηρείται αυξανόμενη ροπή προς τα ελληνικά e-shops, καθώς, μεταξύ άλλων, έχουν βελτιωθεί τα functionalities, όπως το payment gateway. Σε αυτά εντάσσεται και το PayΒyBank: πρόκειται για μια intuitive υπηρεσία, η οποία επιλέγεται όταν ο πελάτης κάνει την αγορά, δίνοντας τη δυνατότητα πληρωμής με digital και physical τρόπους. Η ενημέρωση για την πληρωμή γίνεται σε real time, προκειμένου να προχωρήσει άμεσα η εξυπηρέτηση, ενώ ενημερώνονται αυτόματα και τα back office συστήματα. Ευελιξία, ασφάλεια, ταχύτητα, αλλά και εξοικονόμηση κόστους εντάσσονται στα βασικά του πλεονεκτήματα.

ΤΟ «ΚΛΙΣΕ» ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ
Έχει γίνει μάλλον «κλισέ», αλλά αν εφαρμοστεί στην πράξη φέρνει όντως μετρήσιμα αποτελέσματα. Πρόκειται για τη φιλοσοφία: «ο πελάτης στην καρδιά κάθε δραστηριότητας». Τη θέση αυτή ανέπτυξε ο Karl Gilis, Managing Partner της AGConsult, σημειώνοντας ότι οι χρήστες εγκαταλείπουν ένα e-shop όταν τους δημιουργείται η εντύπωση ότι η επιχείρηση ενδιαφέρεται περισσότερο για τα αποτελέσματά της παρά για τους ίδιους.

Η λειτουργικότητα, η ευχρηστία, το ποιοτικό και πειστικό περιεχόμενο, καθώς και η αυξημένη εξατομίκευση στοιχειοθετούν την επιτυχία του e-shop, στη βάση όλων ωστόσο βρίσκεται το κατά πόσον κάνει τη ζωή των καταναλωτών καλύτερη, ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους.

«Γνωρίστε τους καταναλωτές σας και κατανοήστε για ποιους λόγους σας επιλέγουν ή όχι, φροντίζοντας να εξαλείψετε τα pain points, εστιάζοντας σε αυτούς και όχι στην επιχείρηση», προέτρεψε τους marketers. Και όλα αυτά, με μοναδικό τρόπο ώστε να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό. Στη συζήτησή του με τον Δημήτρη Θεοφάνους, Managing Partner, eTURN e-Transformation Consulting, ο Karl Gilis αναφέρθηκε στη σημασία της εμπειρίας από τις ηλεκτρονικές αγορές και την ανάγκη για συστηματική επένδυση στα ψηφιακά καταστήματα.

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ
Την επόμενη μέρα της πανδημίας για το ηλεκτρονικό και όχι μόνο εμπόριο έφερε στο προσκήνιο ο Ian Jindal, Founder & Editor in Chief της InternetRetailing. Η μετάβαση σε phygital μοντέλα αναμένεται να κερδίσει έδαφος, ενώ η προσαρμογή της καταναλωτικής εμπειρίας στα νέα δεδομένα θα αποτελέσει σίγουρα μεγάλο στοίχημα.

Σύμφωνα με τα ερευνητικά στοιχεία που παρουσίασε, οι καταναλωτές δίνουν μεγάλη έμφαση στη διαφάνεια αναφορικά με τα μέτρα ασφάλειας που εφαρμόζουν οι retailers, αλλά και στη διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων τους, αξιολογώντας παράλληλα τα επίπεδα εταιρικής υπευθυνότητας.

Όπως σημείωσε ο ίδιος, οι επιχειρήσεις καλούνται να προτάξουν τις αξίες τους, αλλά και να αναζητήσουν feedback από τους εργαζομένους της πρώτης γραμμής, τολμώντας να πειραματιστούν. Στο Q&A session με συντονιστή τον Πάνο Σκλάβο, ο Ian Jindal τόνισε τη σημασία της προσβασιμότητας με ορίζοντα την ανάπτυξη και της άνεσης με στόχο τη διατήρηση της πελατειακής βάσης.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS
Τον καταλυτικό ρόλο των logistics στη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό ανέλυσε ο Παναγιώτης Ανδριανόπουλος, Managing Director του Supply Chain Institute. Ρίχνοντας το βάρος στην έγκαιρη προετοιμασία και την άρτια οργάνωση, εκφράζοντας παράλληλα αισιοδοξία για την επόμενη μέρα, παρουσίασε απλά αλλά καθοριστικά βήματα που κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να εφαρμόσει:

  1. Προσφέρετε value added services στο last mile σας, αξιοποιώντας το δίκτυό σας.
  2. Εξελίξτε τις αποθήκες σας βάσει του μεγέθους του business σας.
  3. Διαχειριστείτε την προϊοντική σας γκάμα και τα αποθέματα με σαφώς ορισμένους κανόνες.

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ PWAs
Τζίρος και traffic αυξάνονται συνεχώς σε mobile συσκευές, με τα Progressive Web Apps να κερδίζουν σταθερά έδαφος και την προτίμηση μεγάλων εταιρειών. Όπως εξήγησε ο Γιάννης Καραλής, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος της Netsteps, συνδυάζοντας την εμπειρία μιας εφαρμογής κινητού με χαμηλά κόστη, τα PWAs έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα native apps, αφού, σε αντίθεση με τα τελευταία, είναι linkable, είναι indexed από την Google, έχουν χαμηλές απαιτήσεις σε data και δεν χρειάζονται updates. Μέσα από το case study του superpanes.gr, έδειξε την ευκολία εγκατάστασης, καθώς και τις πολλαπλές τους δυνατότητες, στις οποίες συγκαταλέγονται το shareability, η υψηλή ταχύτητα, αλλά και το άμεσο check-out.

Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ «ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ» ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ
Οι χρήστες που καταφεύγουν στη λειτουργία αναζήτησης στο site έχουν τρεις φορές υψηλότερο conversion rate και τείνουν να ξοδεύουν 15% περισσότερο. Ο Steve Lamar, Senior Web Analyst της Blue Moon Digital εξέθεσε τρόπους βέλτιστης αξιοποίησης του on-site search, προτείνοντας τη διερεύνηση του ιστορικού αναζητήσεων για τη συγκέντρωση data που μπορούν να πληροφορήσουν τον προγραμματισμό αντίστοιχων marketing campaigns, και μοιράστηκε tips για optimization διαφορετικών τύπων αναζήτησης. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη διευκόλυνση της αναζήτησης στο mobile, αλλά και στο monitoring του αντικτύπου διαφορετικών αναζητήσεων και keywords για τη διερεύνηση του πώς ψωνίζουν οι χρήστες και τι προβληματίζει ενδεχομένως τους επισκέπτες.

GO WITH THE FLOW
Με άξονες τα audience segmentation, personalized εμπειρία και omnichannel προσέγγιση, ο Μάκης Παναγόπουλος, Head of Marketing, Routee & WayMore, ανέλυσε workflows για ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στα:
Welcome flow: Συνοδέψτε τα μηνύματα υποδοχής με ένα νέο call to action, εστιάζοντας σε micro-conversions, με στόχο advanced profiling.

Post sales flow: Υπερβείτε το e-mail και στείλτε time-sensitive μηνύματα, αλλά και έρευνες για να γνωρίσετε περισσότερο τον πελάτη σας.

Cart-abandonment: Χρησιμοποιήστε πειστικό copy, σε διαφορετικά κανάλια και επιστρατεύστε τις πληροφορίες που διαθέτετε για τον πελάτη, ώστε να τον στοχεύσετε με ομοειδή εναλλακτικά προϊόντα.

Re-engagement series: Με πραγματικά προσωποποιημένα μηνύματα, ρωτήστε τον καταναλωτή τι τον κρατάει μακριά σας, προτιμώντας κανάλια πέρα από το e-mail.

STEP-BY-STEP
Hands-on tips για κάθε στάδιο της δραστηριότητας στο e-commerece προσέφερε ο Νίκος Βαρβαδούκας, Chief Omnichannel Officer της Cosmos Sport σε συζήτησή του με τον Δημήτρη Τραυλό, Head of Omnichannel Acceleration στην ContactPigeon.

Οδηγός για newcomers:

  1. Μην ξεχνάτε το εμπορικό κομμάτι και λάβετε υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κλάδου.
  2. Δώστε βάση στην επιλογή των συνεργατών.
  3. Επενδύστε στις σωστές τεχνολογίες με βάση μακροχρόνιο σχεδιασμό.
  4. Λάβετε την απαραίτητη εκπαίδευση σε digital marketing και e-commerce.
  5. Το e-commerce έχει το δικό του P&L και απαιτεί εξαρχής οργάνωση για παρακολούθηση του business.

Marketing effectiveness:

  1. Επένδυση πόρων για δημιουργία μοντέλου μέτρησης απόδοσης.
  2. Χαρτογράφηση των καναλιών επικοινωνίας στο journey του πελάτη της εκάστοτε εταιρείας.
  3. Ενοποίηση των δεδομένων.
  4. Συνδυασμός attribution μοντέλου performance και πώς αυτό αποτυπώνεται σε brand metrics.

Business continuity:

  1. Προετοιμασία σε επίπεδο προϊόντος, για ευελιξία στο απόθεμα.
  2. Διασφάλιση αρτιότητας του supply chain: κούριερ, τηλεφωνικές γραμμές, τεχνολογία, servers, maintainance, καταστήματα.
  3. Προετοιμασία ανθρώπινου δυναμικού: ψυχολογία και ευελιξία σε resources.

Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ MARKETPLACES
To τελευταίο διάστημα, υπάρχει εντεινόμενο ενδιαφέρον ακόμα και από ηλεκτρονικά καταστήματα για τη δημιουργία marketplaces. Όπως εξήγησε ο Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, CEO της Lighthouse, το format αυτό ηλεκτρονικού εμπορίου προσφέρει πλεονεκτήματα, τόσο για τον καταναλωτή, όσο και για τον ιδιοκτήτη και τους συμμετέχοντες σε αυτό.

Η λειτουργικότητα, η ποικιλία, η εμπιστοσύνη, αλλά και διάφορα οικονομικά πλεονεκτήματα είναι κάποια από τα στοιχεία που κάνουν τον χρήστη να επιστρέφει, ενώ ο ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα, μεταξύ άλλων, να αποκομίσει μεγαλύτερο revenue, έχοντας μάλιστα την ευκαιρία να πουλήσει και το δικό του range προϊόντων, αλλά και να διευκολύνει τη διαχείριση του e-shop, μέσω delegations. Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Παπαδόπουλο υπάρχουν 6 κομβικές παράμετροι που πρέπει να καθοριστούν στρατηγικά:

  1. Διαχείριση πληρωμών
  2. Διαχείριση αποστολών
  3. Διασφάλιση ποιότητας και ομοιογένειας περιεχομένου
  4. Ανάγκη ανθρώπινης ομάδας για το review του περιεχομένου
  5. Έλεγχος ποιότητας και αξιοπιστίας προϊόντων και εμπόρων
  6. Επένδυση σε διαφήμιση.

TIPS ΓΙΑ WEB SURVEYS ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ELS AERTS
Web surveys:

  1. Επιλέξτε την κατάλληλη στιγμή και τη μέθοδο που παρεμβαίνει λιγότερο στην εμπειρία του χρήστη.
  2. Χρησιμοποιήστε πάντα ερώτηση ανοιχτού τύπου μετά από μια ερώτηση αξιολόγησης σε κλίμακα. Εξατομικεύστε και προσαρμόστε τη δεύτερη ερώτηση ανάλογα με το σκορ που λάβατε στην πρώτη.

Συνεντεύξεις:

  1. Μην την αποκαλείτε συνέντευξη, αλλά κουβέντα (chat).
  2. Αντιμετωπίστε την ως κουβέντα. Ακολουθήστε την πορεία της συζήτησης, μην μένετε προσκολλημένοι στον οδηγό ερωτήσεων και ακούστε πραγματικά τι σας λέει ο συνομιλητής.
  3. Έχετε πάντα στο μυαλό σας ποιο είναι το αρχικό ερευνητικό σας ερώτημα.

Η (ΚΡΥΦΗ) ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΟΥ RETENTION
Εφόσον οι νέοι πελάτες παράγουν το 41% των εσόδων ενός e-shop, ενώ οι πελάτες που επιστρέφουν το 59%, γιατί το μεγαλύτερο μέρος του marketing budget κατευθύνεται στην απόκτηση νέων πελατών; Αυτό αναρωτήθηκε η Talia Wolf, Founder & Chief Optimizer της GetUpLift, εμμένοντας εμφατικά στη σημασία του retention. Όπως ανέφερε, ο πιο σίγουρος δρόμος για τη διατήρηση της πελατειακής βάσης είναι η δημιουργία συνηθειών και καταναλωτικών συμπεριφορών, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την κατανόηση των pain points των πελατών και την προσφορά της λύσης σε αυτά, ακολουθώντας ένα ασφαλές roadmap:

  1. Εστιάστε στον πελάτη και σταματήστε να μιλάτε για την επιχείρησή σας.
  2. Οικοδομήστε σχέσεις στη βάση της εμπιστοσύνης, δείχνοντας ότι τον γνωρίζετε και προβάλλοντας το social proof.
  3. Επικοινωνήστε τακτικά με τους πελάτες, προσφέροντας πραγματική αξία, επενδύοντας σε gamification, e-mail marketing και community building, για ουσιαστικό engagement.

Δοκιμασμένες τακτικές για βελτιωμένο retention

  1. Επενδύστε στα Thank you pages
  2. Επενδύστε στο E-mail marketing
  3. Εξατομίκευση

CASE STUDIES
Wecare.gr
Το case study του Wecare.gr και τον ψηφιακό του μετασχηματισμό εξέθεσε ο Βασίλειος Κολλάρας, CEO της Advisable. Έχοντας ξεκινήσει από τη βάση, έγινε redesign του προϊόντος, εισάγοντας tools για βελτιωμένη αγοραστική εμπειρία και ώθηση στην κερδοφορία του retailer. Σταδιακά, ολοκληρώθηκαν micro-transformations και εντάχθηκαν automations σε επίπεδο παραγγελιοληψίας και marketing, live stock και picking. Αποτέλεσμα, από το 2015 έως σήμερα έχουν δεκαπλασιαστεί τα νούμερα που αφορούν τζίρο και επισκεψιμότητα. Key data του μετασχηματισμού αποτέλεσαν, μεταξύ άλλων, ο καθορισμός των στόχων σε συνεργασία με τον πελάτη και σε επίπεδο ROAS, επιτυγχάνοντας πολύ χαμηλού κόστους επαναληπτικές παραγγελίες, σε συνδυασμό με αύξηση του CLV.

Famous Sports
Τη στρατηγική πίσω από το case study του ηλεκτρονικού καταστήματος Famous Sports παρουσίασαν οι Νανά Ιωακειμίδου, Chief Commercial Officer της Generation Y και Σόφη Παπακυριακού, Εκτελεστικός Σύμβουλος της ΑΜ Παπακυριακού Ltd. Το πλάνο χαράχθηκε με βάση τα data και κύριο άξονα το personalization, ενώ εφαρμόστηκε ολοκληρωτικό redesign στη βάση πρωτογενούς έρευνας, με τα εικαστικά και το περιεχόμενο site και επικοινωνίας να αντιστοιχούν στις περσόνες που είχαν εντοπιστεί. Μείωση του bounce rate, διεύρυνση του revenue του e-mail marketing, βελτίωση του ROAS, αλλά και αύξηση του conversion rate, με χαμηλότερο κόστος πρόσκτησης πελάτη, ήταν μερικά από τα πιο σημαντικά αποτελέσματα. Την περίοδο του lockdown τα branded searches αλλά και τα έσοδα αυξήθηκαν και τα δύο πάνω από 300%.

ENGAGEMENT ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΕΛΙΔΑ
Actionable insights για την αύξηση του engagement στα e-commerce sites παρουσίασε ο Mogens Møller, CEO & co-Founder της Sleeknote, βασιζόμενος στα αποτελέσματα από 240 usability tests.

Homepage
– Εύκολη πρόσβαση στην πλοήγηση και την αναζήτηση.
– Διαχωρισμός τυχόν διαφορετικών κοινών.
– Ενημέρωση για τρέχουσες καμπάνιες.
ΤΙΡ: Μια hero image δημιουργεί πολύ θετική πρώτη εντύπωση.

Category & product pages
– Χρήση ετικετών στα προϊόντα, που βοηθούν τον επισκέπτη να βρει ευκολότερα αυτό που αναζητά και τραβούν την προσοχή.
– Θεωρήστε ότι ο επισκέπτης είναι πάντα βιαστικός και οργανώστε έτσι τις σελίδες ώστε να επιταχύνεται η εύρεση του επιθυμητού περιεχομένου.
– Δώστε τη δυνατότητα επιστροφής σε προηγούμενες σελίδες εντός site, ειδικά αν σχεδιάζετε για mobile.

Checkout
– Μειώστε στο ελάχιστο τον χρόνο του checkout, χρησιμοποιώντας εφαρμογές όπως το Apple Pay.
– Προσθέστε προσωποποιημένα μηνύματα για να συνοδεύσετε το κλείσιμο της συναλλαγής.
ΤΙΡ: Η εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών δεν είναι αρκετή, αν δεν συνοδεύεται από έρευνα των πελατών του εκάστοτε website.

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΟΥ E-RETAIL MEDIA
Τις προοπτικές του e-commerce advertising συζήτησε το πάνελ με συντονιστή τον Νίκο Κομνηνό, Commercial Director Europe του Project Agora. Η Κατερίνα Καραντώνη, E-Commerce Manager του ofarmakopoiosmou.gr, ανέδειξε τις ευκαιρίες που προσφέρει το e-retail media μέσα από την αξιοποίηση της βαθιάς γνώσης των χρηστών των e-commerce sites και εντόπισε ως το πιο ανερχόμενο είδος προβολής το merchandizing.

Μιλώντας από την πλευρά της μάρκας, ο Αλέξανδρος Κολλύρης, Head of Modern Trade & eCommerce της RB Healthcare, τόνισε τη μετρησιμότητα, ακόμα και σε real time, των ενεργειών στο ηλεκτρονικό περιβάλλον, καθώς και τη διάθεση πολύ μεγαλύτερου κωδικολογίου, με τον παράγοντα της ευελιξίας και της άμεσης προσαρμογής των δράσεων marketing να συνιστά βασικό πλεονέκτημα.

Μεταφέροντας την εμπειρία του retailer, η Εύη Μπολομύτη, E-Commerce Director της AΒ Vassilopoulos, αναφέρθηκε στην ανάγκη σύγκλισης brands και e-commerce sites, με επίκεντρο την ικανοποίηση του πελάτη και στρατηγικό σύμμαχο την τεχνολογία, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε η Λίλα Πραπίδη, Digital Manager της Bayer Hellas AG, στη συνολική προσέγγιση του customer journey, όπως και στην ανάγκη διαφάνειας και σωστού attribution.

Από την πλευρά του, ο Παναγιώτης Χατζηηλίας, E-Business Project Manager της Pierre Fabre Hellas, αναφέρθηκε στις δυνατότητες που δίνουν νέα εργαλεία όπως αυτό του Project Agora, με στόχο τη βελτίωση του σχεδιασμού και την υλοποίηση του συνολικού πλάνου.