Μιχάλης Αδάμ, Badminton

<‘Σελίδα 1: Οι νέες τάσεις στην ελληνική αγορά του entertainment και στην αγορά του family entertainment, τα μελλοντικά επιχειρηματικά σχέδια για το Badminton και η δραστηριοποίηση στις εταιρικές εκδηλώσεις’>
Το Badminton, ένας από τους πλέον δραστήριους χώρους καλλιτεχνικών εκδηλώσεων σήμερα, αποτελεί ένα από τα επιτυχημένα παραδείγματα αξιοποίησης ολυμπιακών εγκαταστάσεων. Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, το Badminton πέρασε ύστερα από διεθνή διαγωνισμό στην Athens Badminton Cultural Development SA, η οποία προχώρησε στη ριζική ανακαίνιση των υποδομών του, μετατρέποντάς το σε έναν σύγχρονο πολυχώρο, ικανό να φιλοξενήσει μια ευρύτατη γκάμα διοργανώσεων. Το ύψος μάλιστα της επένδυσης άγγιξε τα 16 εκατ. ευρώ.

Σήμερα, παράλληλα με το πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα που φιλοξενεί, στις αίθουσές του πραγματοποιούνται διεθνή συνέδρια, σεμινάρια και ένα πλήθος από διαφορετικές εταιρικές εκδηλώσεις.

Ο Μιχάλης Αδάμ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Athens Badminton Cultural Development ΑΕ, μιλάει στο Marketing Week για τη στροφή του πολυχώρου στο corporate market, για την αγορά του entertainment στην Ελλάδα και καταθέτει τις μελλοντικές κινήσεις του Badminton τόσο σε επιχειρηματικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο προβολής.

Marketing Week: Ποιες νέες τάσεις εντοπίζετε στην ελληνική αγορά του entertainment γενικότερα και στην αγορά του family entertainment στην οποία δραστηριοποιείστε εντονότερα; Υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στην ελληνική αγορά σε σχέση με τη διεθνή;

Μιχάλης Αδάμ: Για να απαντήσω συνοπτικά, ως νέα τάση θα χαρακτήριζα το άνοιγμα της ελληνικής πολιτιστικής σκηνής προς τις μεγάλες παραστάσεις και τις διεθνείς παραγωγές, κάτι που ήλθε να καλύψει κατά κύριο λόγο το Θέατρο Badminton. Απαιτητικά long-run shows, original musicals του Broadway και του West End είναι κάτι που σχεδόν δεν υπήρχε πριν μια δεκαετία.

Γενικά πάντως, από πολύ παλιά διακρίναμε ότι η καταναλωτική συμπεριφορά των ελλήνων θεατών δεν διαφέρει ιδιαίτερα από το κοινό των περισσότερων μεγαλουπόλεων. Η δυναμική της Ελλάδας στο family entertainment είναι αντάξια της διεθνούς αγοράς, και σε πολλές περιπτώσεις καλύτερη.

Marketing Week: Σε τι βαθμό έχει επηρεαστεί η εν λόγω αγορά από την κρίση; Τι προοπτικές βλέπετε;

Μιχάλης Αδάμ: Η αγορά του θεάματος έχει επηρεαστεί σε αισθητό βαθμό. Αυτό γίνεται αντιληπτό από τις πωλήσεις εισιτηρίων ή από το κλίμα που επικρατεί και σε άμεσα σχετικούς κλάδους, όπως η διαφήμιση.

Όμως αυτό είναι αναμενόμενο. Όλοι όσοι είναι πεπειραμένοι επαγγελματίες ζυγίζουν καλύτερα τα νέα -και οπωσδήποτε προσωρινά- δεδομένα, και προσπαθούν να εντοπίσουν τις ευκαιρίες που κρύβονται σε αυτήν την κρίση.

Όπως αναφέρετε κι εσείς, προσπαθούμε να εστιάσουμε στις προοπτικές. Για παράδειγμα, η περίσταση μπορεί να είναι ευνοϊκή για καλύτερες και ακόμα πιο εύστοχες win-to-win συνεργασίες των εταιρειών. Αναφέρομαι σε συνεργίες που θα ενδυναμώνουν τα εταιρικά κοινωνικά προφίλ και την αίσθηση παροχής υπηρεσιών και προϊόντων καλύτερης ποιότητας.

Marketing Week: Ποια είναι τα μελλοντικά επιχειρηματικά σας σχέδια όσον αφορά στο Badminton;

Μιχάλης Αδάμ: Σε ό,τι αφορά στο καλλιτεχνικό κομμάτι, θα συνεχίσουμε να φιλοξενούμε παραγωγές υψηλού ποιοτικού επιπέδου.

Στο κομμάτι του corporate και private market, συνεχίζουμε τις επενδύσεις σε αγορά εξοπλισμού και από το 2008 κάνουμε μια δυναμική στροφή με τρομερή ανταπόκριση.

Αναφέρομαι σε εταιρικά events, ιδιωτικές εκδηλώσεις ακόμα και για 50 άτομα σε πρωτότυπους χώρους και κυρίως συνέδρια που θα μπορούσαν να υποδεχτούν από 600 άτομα έως μέχρι και πάνω από 2.000 επισκέπτες.

Marketing Week: Το Badminton δραστηριοποιείται το τελευταίο διάστημα εντονότερα στις εταιρικές εκδηλώσεις. Ποιες ευκαιρίες εντοπίσατε σε αυτόν τον τομέα; Θέλετε να μας πείτε παραδείγματα εταιρειών και εκδηλώσεων που έχουν πραγματοποιηθεί εκεί μέχρι στιγμής;

Μιχάλης Αδάμ: Αυτό που αντιληφθήκαμε άμεσα, είναι η έλλειψη μεγάλων κλειστών χώρων ικανών να φιλοξενήσουν εκδηλώσεις στην Αττική.

Στα δύο χρόνια λειτουργίας του Badminton, έχουμε ήδη πραγματοποιήσει διάφορες συνεργασίες. Από συλλόγους που θέλησαν να διοργανώσουν ένα gala event ή κάποιο διαγωνισμό χορού, μέχρι εταιρείες που θέλησαν να κόψουν τη χριστουγεννιάτικη πίτα ή να κάνουν βράβευση των μελών τους.

Επίσης, έντονο ενδιαφέρον υπάρχει και από εταιρείες παραγωγής που έκαναν γυρίσματα σε διάφορους χώρους (So You Think You Can Dance, γυρίσματα για κινηματογραφικές παραγωγές κ.ά.) και εταιρικές εκδηλώσεις (Telmaco, JTI, Coca Cola, Κorres κ.ά.), μέχρι εταιρείες που οργάνωσαν κάποιο συνέδριο (Εθνική Ασφαλιστική, Special Olympics 2011, PricewaterhouseCoopers κ.ά.).

Μάλιστα η PwC προγραμμάτισε μια ακόμα ημερίδα στο Badminton μέσα στον Απρίλιο με θέμα «Discover a Leader: Discover You».
<‘here’>


<‘Σελίδα 2: Το πρόβλημα της έλλειψης μεγάλων υπερσύγχρονων συνεδριακών κέντρων, η βαρύτητα που δίνεται στο καλλιτεχνικό και το εταιρικό κομμάτι των εργασιών και η προβολή του Badminton, τόσο προς το καταναλωτικό κοινό όσο και σε B2B επίπεδο’>
Marketing Week: Ένα από τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η συνεδριακή αγορά είναι η έλλειψη μεγάλων υπερσύγχρονων συνεδριακών κέντρων. Πώς ανταποκρίνεται το Badminton σε αυτό το αίτημα;

Μιχάλης Αδάμ: To Badminton είναι ένας πολυχώρος που έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην ελληνική αγορά στον τομέα των εκδηλώσεων μεσαίας και μεγάλης κλίμακας.

Από τα πιο δυνατά μας πλεονεκτήματα είναι η χωρητικότητά του που το καθιστά το μεγαλύτερο κλειστό χώρο φιλοξενίας διοργανώσεων στην Αττική και η πραγματικά αξιοζήλευτη θέση του στην καρδιά της Αθήνας. Αυτοί ήταν και οι λόγοι που το διεκδικήσαμε.

Καθένας από τους 6 διαθέσιμους χώρους του Badminton, μελετήθηκε και κατασκευάστηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε να αξιοποιεί στο μέγιστο χρηστικές και πολυμορφικές δυνατότητες.

Αυτό που λέμε με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση τώρα που έχουμε τις ενδείξεις, είναι ότι μια επίσκεψη θα σας αποκαλύψει την τεράστια δυναμική.

Marketing Week: Όσον αφορά στα δύο σκέλη, το καλλιτεχνικό και το εταιρικό, τι βαρύτητα δίνετε επιχειρηματικά στο καθένα και για ποιους λόγους; Ποιοι είναι οι στόχοι σας όσον αφορά στην αναλογία των δύο κομματιών στον κύκλο εργασιών σας;

Μιχάλης Αδάμ: Μπορεί μέχρι στιγμής η κύρια χρήση να είναι για καλλιτεχνικές παραγωγές, ωστόσο η δυναμική που διαφαίνεται ξεκάθαρα στο συνεδριακό και εταιρικό κομμάτι μας οδήγησε στο να επενδύσουμε και εκεί.

Η αναλογία στην οποία αναφέρεστε δεν είναι προαποφασισμένη. Είναι κάτι που διαμορφώνεται από τον προγραμματισμό, τα requests και τις συμφωνίες που κλείνονται πολλούς μήνες πριν. Οπότε μια καλλιτεχνική παραγωγή δεν θα μπορούσε να δράσει εις βάρος μιας εταιρικής, εκτός και αν προγραμματιζόταν πιο έγκαιρα.

Ο στόχος μας λοιπόν δεν έχει να κάνει με την αναλογία αλλά με την ποιότητα εξυπηρέτησης που προσφέρουμε στις συνεργαζόμενες εταιρείες και φυσικά στο κοινό μας.

Marketing Week: Με ποιους τρόπους γίνεται η προβολή του Badminton, τόσο προς το καταναλωτικό κοινό όσο και σε B2B επίπεδο;

Μιχάλης Αδάμ: Θεωρώ πως ο κύριος τρόπος προώθησης θα είναι πάντα το word-of-mouth, οι εντυπώσεις που μεταφέρονται από στόμα σε στόμα από τους επισκέπτες αλλά και από τις εταιρείες που συνεργάζονται με το Βadminton.

Ωστόσο, αναπτύσσουμε και μια πιο στοχευμένη επικοινωνιακή στρατηγική η οποία περιλαμβάνει τη φιλοξενία στο site μας [http://www.badmintontheater.gr/] ενός εσωτερικού site που θα απευθύνεται σε διοργανωτές εκδηλώσεων και συνεδρίων και θα έχει όλες τις σχετικές πληροφορίες. Παράλληλα, έχουμε αναπτύξει ήδη και αναπτύσσουμε περαιτέρω καλές σχέσεις με τον κλαδικό τύπο. Δημοσιογράφοι του επιχειρηματικού ρεπορτάζ και του real estate είναι πια σε διαρκή επικοινωνία μαζί μας, όπως και σημαντικά περιοδικά που ενημερώνουν τα στελέχη της συγκεκριμένης αγοράς.

Σε αντίστοιχη λογική δημιουργούμε profiles του Badminton και στα πιο μεγάλα internet tools όπως Wikipedia, social networks κ.ά.

Στα μελλοντικά μας σχέδια είναι και η πιθανή μας εκπροσώπηση σε στοχευμένες εκθέσεις της εταιρικής αγοράς και επιλεγμένες συνέργειες με τα γραφεία του ΕΟΤ παγκοσμίως.