Λίγες μόλις μέρες πριν από την έναρξη των αγώνων, μία…ομάδα κρούσης αποτελούμενη ούτε λίγο ούτε πολύ από 300 στελέχη, πραγματοποιεί «εφόδους» με σκοπό να διαπιστώσει ότι brands και εταιρείες που δεν είναι οι επίσημοι χορηγοί, δεν «εκμεταλλεύονται» καθ’ οιονδήποτε τρόπο τους αγώνες. Οι «ράμπο» του ολυμπιακού marketing έχουν τη δυνατότητα να κινήσουν νομικές διαδικασίες εναντίον μαρκών που θεωρούν ότι παραβιάζουν τους κανόνες, με πρόστιμα που φθάνουν και τις 20.000 λίρες. Στους κανόνες συμπεριλαμβάνεται και λίστα με απαγορευμένες λέξεις, όπως «Λονδίνο», «Χρυσό», «Χορηγοί», «Ασημένιο», «Χάλκινο».

Τί μπορεί όμως να σημαίνουν όλα αυτά για τις Δημόσιες Σχέσεις; Πολύ απλά, ότι οι Ολυμπιακοί του Λονδίνου δεν έχουν –ακόμη- προκαλέσει τον «οργασμό» δραστηριότητας που αναμενόταν σε επίπεδο PR. Όλοι κάνουν λόγο για «άγευστες και άοσμες» καμπάνιες PR, υπό το φόβο των “ράμπο”, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους αποξένωσης κοινών και μαρκών από τη γιορτή των Ολυμπιακών.

Όπως λέει χαρακτηριστικά στο PRWeek ο Warren Johnson της W Communications, οι μάρκες οι οποίες δεν έχουν συμφωνίες ολυμπιακής χορηγίας, επιφυλλάσονται μέχρι στιγμής για μεγαλύτερη δραστηριότητα σε επίπεδο PR μετά την τελετή λήξης των αγώνων. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αυστηρές οδηγίες και οι κανονισμοί έχουν ως αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος της δημιουργικής δράσης να διοχετεύεται σε ανεπίσημα «stunts», με τα social media να προσφέρουν την τέλεια πλατφόρμα για τα «5 λεπτά δημοσιότητας» των μαρκών που δεν είναι επίσημοι χορηγοί. Αντίθετα, τα μεγαλύτερα «θύματα» φαίνεται να είναι οι μεγάλες και φιλόδοξες δημιουργικές καμπάνιες. Σε αυτή την περίπτωση, οι αρχικές ιδέες απογυμνώνονται τόσο πολύ για να συμμορφωθούν στα αυστηρά κανονιστικά πλαίσια, ώστε καταλήγουν να είναι ανούσιες και ελάχιστα ελκυστικές.

Ο Steve Earl της εταιρείας επικοινωνίας Speed, συμπληρώνει: «Οι κανόνες των Ολυμπιακών του Λονδίνου 2012, είναι οι πιο δρακόντειοι που έχω συναντήσει ποτέ. Πολλές λοιπόν εταιρείες και μάρκες έχουν επιλέξει να μην πάρουν το ρίσκο ενδεχόμενης παραβίασης των κανονισμών και έχουν μπει έτσι σε αυτό που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε, περίοδο σιωπής…». Σύμφωνα με τον ίδιο, οι απαγορεύσεις έχουν κυριαρχήσει στον online διάλογο καθώς η χώρα βρίσκεται στην τελική ευθεία πριν τους αγώνες και σίγουρα έχουν προκαλέσει την ενόχληση πολλών ανθρώπων, που σε διαφορετική περίπτωση θα υποστήριζαν ένθερμα το γεγονός…