Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, σε μία από τις πιο ανεπτυγμένες αγορές επικοινωνίας όπως είναι οι Η.Π.Α., ξεκινούν σήμερα εκ νέου να ψάχνουν για τον καταλληλότερο και πιο αντιπροσωπευτικό ορισμό της έννοιας των Δημοσίων Σχέσεων. Με μια πινελιά σύγχρονης τεχνολογίας φυσικά.

Η μεγαλύτερη εθνική ένωση Δημοσίων Σχέσεων, η Public Relations Society of America, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ξεκινά προσπάθεια ανάπτυξης ενός καλύτερου ορισμού των Δημοσίων Σχέσεων, ενός ορισμού που θα ταιριάζει περισσότερο σε όσα είναι οι Δημόσιες Σχέσεις στον 21ο αιώνα. Σε μια γενναία επίδειξη εξωστρέφειας, τα μέλη της PRSA στρέφονται για έμπνευση στο κοινό και ευελπιστούν να βρουν αυτό που ψάχνουν με τη μέθοδο του croud-sourcing. Πάνω σε μια συγκεκριμένη πλατφόρμα στο site prdefinition.prsa.org, οι επισκέπτες μπορούν να διατυπώσουν τους δικούς τους ορισμούς, δημιουργώντας «word clouds» βασισμένα στις λέξεις και φράσεις των προτεινόμενων ορισμών, μέχρι τις 2 Δεκεμβρίου. Η PRSA σε συνεργασία και με άλλες Ενώσεις, θα μελετήσει τις προτάσεις και θα καταλήξει σε τρεις επικρατέστερες, οι οποίες θα τεθούν σε online ψηφοφορία. Οι εμπνευστές ελπίζουν να έχουν στα χέρια τους τον νέο ορισμό των PR, μέχρι το τέλος του 2011.

Η τελευταία φορά που η Ένωση επαναδιατύπωσε τι εστί Δημόσιες Σχέσεις, ήταν το 1982, ενώ άλλες προσπάθειες που έγιναν το 2003 και το 2007, δεν ευδοκίμησαν. Τι έχει αλλάξει λοιπόν τώρα; «Πριν από την έκρηξη των Social Media, οι Δημόσιες Σχέσεις είχαν να κάνουν με τη διαχείριση των μηνυμάτων που ένας οργανισμός μοιραζόταν με τα διάφορα κοινά του. Σήμερα, οι Δημόσιες Σχέσεις αφορούν περισσότερο στη διευκόλυνση ενός διαρκούς διαλόγου σε έναν μόνιμα διασυνδεδεμένο κόσμο», λέει ο Adam Lavelle, μέλος της αμερικανικής Word of Mouth Association, που συμμετέχει στο project.

Σύμφωνα με τις απόψεις που διατυπώνονται στο πολύ ενδιαφέρον σχετικό άρθρο των NY Times, το όλο θέμα αποτελεί μια «άσκηση ετοιμότητας» για τους ίδιους τους επαγγελματίες των PR: «Σε έναν κόσμο όπου ο μέσος καταναλωτής περιφέρεται έχοντας στην τσέπη του τη δυνατότητα να δημιουργεί περιεχόμενο παγκόσμιας εμβέλειας ανά πάσα στιγμή, ο ρόλος των PR έχει σίγουρα μετακινηθεί από τη δημιουργία περιεχομένου, στην προσπάθεια επηρεασμού του περιεχομένου που δημιουργούν άλλοι». Προσπαθώντας να το διατυπώσεις, σίγουρα το αντιλαμβάνεσαι καλύτερα και ίσως-ίσως να το εφαρμόσεις κιόλας.