Με τη χρήση των social media, την επιρροή influencers, ΜΜΕ και εφαρμογών να είναι μέσα στη ζωή των χρηστών, το περιεχόμενο και οι ιστορίες των εταιρειών γίνονται ένα με την καθημερινότητα, σχολιάζονται, μοιράζονται, αγνοούνται, απομυθοποιούνται. Οι πληροφορίες εναλλάσσονται με ταχύτατο ρυθμό, οι εξελίξεις τρέχουν, τα εργαλεία και οι τακτικές πληθαίνουν και πλέον η ανάγκη έχει […]

Με τη χρήση των social media, την επιρροή influencers, ΜΜΕ και εφαρμογών να είναι μέσα στη ζωή των χρηστών, το περιεχόμενο και οι ιστορίες των εταιρειών γίνονται ένα με την καθημερινότητα, σχολιάζονται, μοιράζονται, αγνοούνται, απομυθοποιούνται. Οι πληροφορίες εναλλάσσονται με ταχύτατο ρυθμό, οι εξελίξεις τρέχουν, τα εργαλεία και οι τακτικές πληθαίνουν και πλέον η ανάγκη έχει μετατοπιστεί από την απλή δημιουργία περιεχομένου στην επικοινωνία ενός ουσιαστικού νοήματος, ενός μεγαλύτερου σκοπού.

Οι επιχειρήσεις πρέπει να μιλήσουν πλέον για τη φιλοσοφία, τις αξίες τους, το σκοπό που εξυπηρετούν προς όφελος της κοινωνίας, δηλαδή το ουσιαστικό υπόβαθρο των εταιρικών τους υποθέσεων. Στο κέντρο αυτής της αλλαγής βρίσκεται η δυναμική του περιεχομένου και των ιστοριών. Το ίδιο το νόημα, το εννοιολογικό πλαίσιο αρχίζει λοιπόν να αντικαθιστά το απλό περιεχόμενο και την κάθε προϊοντική ιστορία. Ο έλεγχος έχει μετατοπιστεί από τον ένα στους πολλούς. Για το λόγο αυτό οι οργανισμοί εξελίσσουν την επικοινωνία από τη μονόπλευρη ιστορία στην έκφραση μιας συλλογικής έννοιας και εν δυνάμει στη δυνατότητα να διηγηθεί την ιστορία ο καταναλωτής. Πως θα επιτευχθεί αυτή η αλλαγή;

Οι εταιρικές υποθέσεις πρωταγωνιστούν στη δυναμική αυτή της αλλαγής με στόχο να εξυπηρετήσουν ένα υψηλότερο σκοπό, να δημιουργήσουν μια νεα τάση, ένα νέο ρεύμα. Επειδή κάθε εταιρεία μπορεί να μιλήσει για τα νέα χαρακτηριστικά του προϊόντος της, τη διαφορά θα κάνει αυτή που θα μιλήσει για ένα σκοπό, μια καινούρια νοοτροπία και ένα νέο τρόπο ζωής. Για να λειτουργήσει, πρέπει οι εταιρικές υποθέσεις να τοποθετούνται στην καρδιά της επιχείρησης ώστε να οικοδομηθεί μια ισχυρή εταρική κουλτούρα, ένα καλύτερο προϊόν και μια πιο ανθεκτική εταιρεία.

Για να το καταφέρουν επιβάλλεται να κινηθούν έξω από το πλαίσιο των προιοντικών ιστοριών, να αφουγκραστούν τον παλμό της στιγμής και της ανάγκης και με στρατηγικό σχεδιασμό να δημιουργήσουν ένα «κίνημα». Ένα κίνημα το οποίο θα ενθαρρύνει τη δημιουργία σχέσεων – οι οποίες είναι το πραγματικό κεφάλαιο στη σημερινή συνδεδεμένη οικονομία. Ο κόσμος σήμερα έχει ανάγκη να εμπνευστεί, να είναι μέρος ενός μεγαλύτερου σκοπού. Θέλουν να υλοποιήσουν τα όνειρά τους, να κάνουν τον κόσμο τους καλύτερο, να βρουν απαντήσεις σε προβλήματα που δεν φαίνονται να λύνονται.

Το κείμενο υπογράφει η Βένη Κλεονάκου, Μέλος Δ.Ε. Τομέα Εταιρικών Υποθέσεων ΕΕΔΕ.