Αυτά δεν τα λέμε εμείς. Έρχονται κατευθείαν από τη Madison Avenue, τη Μέκκα της Διαφήμισης, όπως έχουμε συνηθίσει να την αποκαλούμε. Σε πρόσφατο άρθρο στη Wall Street Journal, υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών επικοινωνίας καταθέτουν τις προβλέψεις τους για το μέλλον της Διαφήμισης και εντοπίζουν ακριβώς τις συνέργειες που προκύπτουν από τον συνδυασμό κλασικών και νέων μοντέλων. Η τεχνολογία έδωσε καινούργια πνοή στα κλασικά κανάλια, με το YouΤube για παράδειγμα να διευρύνει την τηλεθέαση των τηλεοπτικών διαφημίσεων και το iPad, να ξανακάνει σέξι τις έντυπες διαφημίσεις.

Νέες εφαρμογές υπόσχονται να μετατρέψουν την τηλεθέαση σε virtual community event. Το Get Glue είναι μία εφαρμογή που δίνει στους θεατές τη δυνατότητα να έχουν συζητήσεις με άλλους γύρω από το ίδιο πρόγραμμα, το οποίο βλέπουν την ίδια στιγμή. «Τα τηλεοπτικά κανάλια σίγουρα θα προωθήσουν μια τέτοια εφαρμογή, καθώς ενθαρρύνει τη live τηλεθέαση και κατά συνέπεια την εμπορική τηλεθέαση», λέει ο Daniel Khabie, chief executive officer της digital-marketing εταιρείας Digitaria.

Η Kraft Foods από την άλλη πλευρά, βάζει όλη τη δημιουργικότητά της και την πιο προχωρημένη τεχνολογία στην υπηρεσία του sampling, δηλαδή μίας από τις πιο παλιές μορφές του Μάρκετινγκ. Θέλοντας να προωθήσει τα ζελεδάκια Temptations σε μεγαλύτερες ηλικίες, κατασκεύασε έναν αυτόματο πωλητή, ο οποίος χρησιμοποιεί τεχνολογία facial recognition. Η μηχανή επιτρέπει στους μεγάλους να πάρουν το προϊόν, αλλά όχι και στα παιδιά, τα οποία αναγνωρίζει λέγοντάς τους ότι εδώ υπάρχει μία απόλαυση μόνο για… ενήλικες: «Κάντε στην άκρη κι αφήστε τους μεγάλους να πάρουν το δωράκι τους!».

Ναι, το άλλο κύριο συστατικό της συνταγής για την Επικοινωνία στο 2012 είναι μάλλον το χιούμορ, σύμφωνα με τη Madison Avenue. Τα πιο απίθανα τεχνολογικά ακροβατικά δεν θα είναι αρκετά για να ξεχωρίσει κανείς μέσα στο απίστευτο επικοινωνιακό clutter. Θα χρειαστεί πολύ χιούμορ και ίσως… μεγάλη πρόκληση, λένε τα στελέχη. «Το 2012, η Διαφήμιση θα έχει να κάνει όσο ποτέ με τη διασταύρωση της τεχνολογίας και της αφήγησης», λέει ο Christian Haas, executive creative director της Goodby Silverstein & Partners. Και όχι μόνο της αφήγησης, αλλά κάθε έκφρασης της Επικοινωνίας και του Μάρκετινγκ.