Ένας στους 4 καταναλωτές θεωρεί ότι οι διαφημίσεις πρέπει να αλλάξουν.

Διίστανται οι απόψεις των καταναλωτών παγκοσμίως σχετικά με τη διαφημιστική δραστηριότητα των brands κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με έρευνα της GlobalWebIndex σε 13 αγορές (Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Μ. Βρετανία, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Κίνα, Βραζιλία, Φιλιππίνες, Αυστραλία, Ν. Αφρική, Σιγκαπούρη).

Όπως προκύπτει από τη μελέτη που διεξήχθη 16-20/03, το 37% των καταναλωτών υποστήριξε ότι οι μάρκες πρέπει να συνεχίσουν να διαφημίζονται κανονικά. Ωστόσο, αντίστοιχο ποσοστό (36%) δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρο, ενώ το 28% θεωρεί ότι τα brands πρέπει να μεταβάλλουν τη διαφημιστική τους παρουσία.

Αυτό συνάδει με τα αποτελέσματα και άλλων ερευνών, σύμφωνα με τις οποίες οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο για τις έμπρακτες αντιδράσεις υποστήριξης από τα brands, αλλά και για την παροχή από μέρους τους ουσιαστικής πληροφόρησης.

«Αυστηρότερες» Γαλλία και Γερμανία
Γαλλία και Γερμανία ήταν οι μόνες χώρες στις οποίες το μεγαλύτερο μέρος του κοινού πιστεύει ότι οι εταιρείες θα πρέπει να μετασχηματίσουν την επικοινωνία τους σε ποσοστά 40% και 60% αντίστοιχα. Στον αντίποδα, πάνω από τους μισούς καταναλωτές σε Βραζιλία (59%), Φιλιππίνες (53%) και Ιταλία (52%) θεωρούν ότι η διαφήμιση πρέπει να συνεχιστεί όπως πριν.

Διαφοροποίηση ανά δημογραφική ομάδα
Οι άντρες καταναλωτές είναι πιο πιθανό να συμφωνούν με τη συνέχιση της προ-κορωνοϊού διαφημιστικής δράσης (40%) σε σχέση με τις γυναίκες (34%), ενώ κάποιες διαφορές εμφανίζονται και μεταξύ ηλικιακών groups: οι Gen Z που επιθυμούν να δουν διαφορά στην επικοινωνία των εταιρειών είναι περισσότεροι (31%) σε σχέση με τους millennials (25%). Όσον αφορά το οικονομικό υπόβαθρο, τα δύο πέμπτα (39%) του κοινού με υψηλότερα εισοδήματα επιθυμούν τη συνηθισμένη επικοινωνία ενώ οι καταναλωτές χαμηλότερων εισοδημάτων εμφανίζονται διχασμένοι: 33% λέει κανονικά και 32% διαφορετικά.

Η σημασία για τα brands
Τα δεδομένα αυτά έχουν μεγάλη σημασία για τα brands, τα οποία βρίσκονται σε μια στιγμή κατά την οποία καλούνται να αποφασίσουν αν θα μετατοπίσουν το κέντρο βάρους τους από βραχυπρόθεσμα activations με στόχο τις πωλήσεις σε μακροπρόθεσμες ενέργειες brand-building, με φόντο τις μεταβολές στις συνήθειες χρήσης των Μέσων αλλά και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Για τις μάρκες που προσανατολίζονται σε επαναπροσδιορισμό της επικοινωνιακής στρατηγικής τους, η έμφαση σε κοινωνικές αξίες όπως η ασφάλεια και η υπευθυνότητα αναδύεται ως η πλέον κατάλληλη επιλογή, με στόχο τον καθησυχασμό και τη στήριξη των καταναλωτών.
(Πηγή: WARC)