Σύμφωνα με μια μελέτη του ειδικευμένου γραφείου Pantourisme, το 65% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα φύγουν είτε για λίγες μόνο μέρες, είτε για μια ή παραπάνω εβδομάδες, αλλά πάντως θα φύγουν, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 60% το 2008! Το 30% των ερωτηθέντων διαλέγουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό, ενώ το 2008 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 27%. Την πρώτη θέση στις προτιμήσεις τους κατέχουν η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Βόρεια Αφρική και οι ΗΠΑ, ενώ η Ασία, ο Ινδικός Ωκεανός και η Καραϊβική έχουν σαφή υποχώρηση.

«Οι άνθρωποι κάνουν θυσίες σε όλα τα επίπεδα, δέχονται να αναβάλουν την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου η νέας χάι τεκ τηλεόρασης, αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν τις διακοπές τους», σχολιάζει ο Ντιντιέ Αρινό, Διευθυντής της Pantourisme. Ο λόγος; Εξ αιτίας της τρομακτικής αύξησης των καυσίμων το 2008, πολλοί αναγκάστηκαν πέρυσι να θυσιάσουν τις διακοπές τους. Ε, όχι και δυο χρονιές συνέχεια! Αφήστε που είναι πεπεισμένοι ότι οι τιμές γενικά θα είναι φέτος χαμηλότερες από πέρυσι. «Οι άνθρωποι βαρέθηκαν να ακούν για την κρίση, θέλουν να φύγουν για να αλλάξουν παραστάσεις», συνεχίζει ο Αρινό.

Το πρόγραμμα των διακοπών διαφέρει ανάλογα με τις κοινωνικές κατηγορίες: αν τα νοικοκυριά με υψηλό εισόδημα δηλώνουν ότι θα φύγουν πιο πολλές μέρες και ότι θα ξοδέψουν περισσότερα από πέρυσι, οι χαμηλόμισθοι θα αναγκαστούν να περιορίσουν και τη διάρκεια και την ποιότητα των διακοπών τους. Ανάμεσα στα νοικοκυριά που έχουν κάτω από 1500 ευρώ μηνιαίο εισόδημα, μόνο το 45% σκέπτονται να φύγουν, εκ των οποίων οι μισοί χάρη στην κοινωνική βοήθεια και τα επιδόματα. Το αντίστοιχο ποσοστό ανεβαίνει στο 85% των νοικοκυριών που έχουν πάνω από 5000 ευρώ μηνιαίο εισόδημα. Οι υποψήφιοι τουρίστες υπολογίζουν πάντως να μειώσουν τις λεγόμενες δευτερεύουσες δαπάνες: το 64% θα κάνει οικονομίες στην αγορά ρούχων και αξεσουάρ, το 50% στα εστιατόρια και τις νυχτερινές εξόδους, αλλά μόνο το 15% δέχεται να κάνει οικονομίες στο ξενοδοχείο και τον ύπνο.

Αξίζει παράλληλα να σημειωθεί ότι 9 στους 10 Γάλλους, δηλαδή το 89%, έχουν τα τελευταία χρόνια τροποποιήσει κατά μεγάλο μέρος τον τρόπο που διαλέγουν για να φύγουν διακοπές. Συγκεκριμένα διαλέγουν γενικά φτηνότερα «πακέτα», όπως αναλύει το Βαρόμετρο 2009 της Εταιρείας Opodo* που δημοσιεύτηκε πριν λίγες μέρες.

Οι λύσεις που βρίσκουν οι Γάλλοι για να μειώσουν τη συνολική δαπάνη των διακοπών τους, είναι πολυποίκιλες: συγκρίνουν ολοένα και περισσότερο τις υπάρχουσες προσφορές στα ταξιδιωτικά γραφεία ή στο ίντερνετ, κάνουν κρατήσεις ολοένα και νωρίτερα για να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις, χρησιμοποιούν φθηνότερα μεταφορικά μέσα.

«Οι Γάλλοι δεν έχουν καμιά διάθεση να απαρνηθούν τις διακοπές τους και είναι έτοιμοι γι’ αυτό να μάθουν να καταναλώνουν διαφορετικά», σχολιάζει η Πέτρα Φρίντμαν, Γενική Διευθύντρια του γραφείου ταξιδιών online Opodo France. Επιπλέον οι διαμονές σε φίλους η σε συγγενείς αυξήθηκαν κατά 1% και αφορούν το 29% των ερωτηθέντων έναντι των διακοπών με πληρωμένη διαμονή που υποχώρησαν κατά 1% και αφορούν το 32%. «Αυτό το φαινόμενο των συγκοινωνούντων δοχείων ευνοεί λοιπόν τις φθηνότερες λύσεις και κυρίως στον τομέα των τόπων και τρόπων διαμονής» συνεχίζει απτόητη η Πέτρα.

Τα ταξίδια στο εξωτερικό είναι όπως είπαμε σε καθαρή αύξηση και αφορούν 700.000 Γάλλους παραπάνω από πέρυσι! Σύμφωνα πάντα με τη μελέτη του Opodo France, το εξωτερικό έγινε πιο προσιτό χάρη στις προσφορές των εταιρειών low cost και των νέων δυνατοτήτων που παρέχει το ίντερνετ. Έτσι, οι κρατήσεις online αυξήθηκαν και αφορούν πια 9,2 εκατομμύρια Γάλλους σε ένα σύνολο 30 εκατομμυρίων που έφυγαν πέρυσι διακοπές, δηλαδή 31% του συνόλου, ποσοστό κατά 6 σημεία ανώτερο από τα αντίστοιχα νούμερα του 2007. Χαράς ευαγγέλια για το Opodo*.

* Opodo (www.opodo.fr) είναι ένα ταξιδιωτικό γραφείο στο ίντερνετ που συγκεντρώνει, φιλτράρει και προτείνει τις φθηνότερες πτήσεις σε συνεργασία με ένα μεγάλο αριθμό αεροπορικών εταιρειών και που φυσικά πουλάει τα εισιτήρια απευθείας για λογαριασμό τους.