Και η ιντερνετική εταιρεία (είτε είναι standalone μαγαζί, είτε κομμάτι μιας διαφημιστικής, καλή ώρα) σπεύδει να πειθαρχήσει –όχι μόνο επειδή ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, αλλά και επειδή ξέρει και η ίδια ότι, υπό τις τρέχουσες συνθήκες, παρουσία στο Ίντερνετ χωρίς κοινωνική δικτύωση, απλώς δεν υφίσταται. Ακολουθούν συσκέψεις επί συσκέψεων και meetings επί meetings, για να βρεθεί τελικά η φόρμουλα (η οποία ξεκινάει, βεβαίως, από το πώς θα βγάλουμε Likes και συχνά μένει εκεί και τέλος), στη συνέχεια η φόρμουλα εφαρμόζεται και όλοι πηγαίνουν ευχαριστημένοι στα σπίτια τους.

Ναι, όλοι πάνε στα σπίτια τους (κάποτε, εν πάση περιπτώσει) αλλά δεν πάνε ευχαριστημένοι –ίσως μόνο ο πελάτης. Αλλά αυτό συμβαίνει είτε επειδή δεν ξέρει ακόμα ότι πέταξε τα λεφτά του, είτε γιατί η εταιρεία υπερέβαλλε εαυτόν προκειμένου ο πελάτης να μην έχει πετάξει τα λεφτά του. Όχι, δεν παριστάνω το θύμα. Πολύ συχνά, συνειδητοποιούμε ότι ο μόνος τρόπος να δει ο πελάτης αποτελέσματα, είναι να κάνουμε εμείς αυτό που θα έπρεπε να κάνει εκείνος. Αφενός μεν επειδή ελπίζουμε ότι στη διαδρομή θα τον πείσουμε να κάνει “the right thing”, αφετέρου δε επειδή δεν γίνεται διαφορετικά και εμείς που είμαστε online το ξέρουμε.

Προκειμένου, όμως, να κάνουμε αυτό που πρέπει να γίνει, αναγκαζόμαστε να υποδυθούμε ρόλους που είναι ιδιαίτερα δύσκολοι και για τους οποίους δεν έχουμε εκπαιδευτεί –όπως ο ρόλος του Social Media Manager. Ναι, το ξέρω ότι μέχρι πριν από λίγο καιρό, μια τέτοια θέση ακουγόταν κάπως σαν το… «σιτιστής ωδικών πτηνών» στον Ελληνικό Στρατό. Όμως, πλέον, τα πράγματα δεν είναι έτσι και όσο πιο σύντομα το συνειδητοποιήσουν άπαντες, τόσο καλύτερα θα είναι τα πράγματα για όλους μας. Η θέση του υπεύθυνου Social Media είναι πλήρους απασχόλησης ειδικότητα, και μάλιστα με πολύ ιδιαίτερα προσόντα –προσόντα που, πολύ συχνά, οι άνθρωποι των ιντερνετικών εταιρειών όχι μόνο δεν έχουν αλλά και που δε θα μπορούσαν να έχουν.

Όπως ξέρετε, έχω περάσει ένα μέρος της επαγγελματικής μου ζωής στις εφημερίδες.  Δικαιούμαι, λοιπόν, να πω ότι αυτό που κάνει καλό έναν (δυστυχώς, παλαιού τύπου) δημοσιογράφο, είναι αυτό που κάνει καλό και έναν content producer. Ναι, για όποιον δεν το έχει καταλάβει, ο υπεύθυνος Social Media δεν είναι απλώς κάποιος που προσπαθεί να σκεφτεί τρικάκια για να φέρει Likes στη σελίδα (συνήθως αγοράζοντας πελάτες). Είναι ένας άνθρωπος που παράγει περιεχόμενο, όπως παρήγαγαν περιεχόμενο οι παλιοί δημοσιογράφοι. Και επειδή το θέμα είναι μεγάλο, θα επανέλθω.

(*) Με χαιρετισμούς στο θείο Νώντα