Τον τελευταίο μήνα, ένα… ιδιαίτερο trend έχει αρχίσει να εμφανίζεται όλο και συχνότερα στο TikTok: το de-influencing. Τι είναι; Ότι λέει και η ίδια η λέξη. Content creators ενθαρρύνουν τους χρήστες της πλατφόρμας να μην αγοράσουν ή να μην χρησιμοποιούν ένα προϊόν. Ένας από τους βασικούς του στόχους είναι να ωθήσουν τους καταναλωτές να ξανασκεφτούν και να επαναπροσδιορίσουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες, καθώς και να καταπολεμήσουν την επιθυμία τους να ακολουθούν όλες τις τελευταίες τάσεις.
Με περισσότερα από 78 εκατομμύρια views στο TikTok, το hashtag #deinfluencing ήρθε να πυροδοτήσει μια ευρύτερη συζήτηση γύρω από την υπερκατανάλωση. Σε πολλά από τα σχετικά videos, οι creators μοιράζονται τη δική τους αλήθεια σχετικά με προϊόντα που αγόρασαν αφού τα είδαν στο TikTok. Σε άρθρο του huffpost.com, η TikToker Alyssa Kromelis (και δημιουργός deinfluencing video, το οποίο έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 5,4 εκατ. views), χαρακτηρίζει τέτοια videos ως «recession-core influencing». Χαρακτηριστικά, αναφέρει ότι τη στιγμή που η τιμή των αυγών έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 60% τους τελευταίους 12 μήνες, οι περισσότεροι followers δεν ενδιαφέρονται να αγοράσουν π.χ. ένα κραγιόν των 30 δολαρίων: «Το περιεχόμενο που δημιουργείς πρέπει να ταιριάζει με τις συνθήκες του σήμερα».
Κατά την άποψή μου, καλό είναι να ακούγονται πάντα όλες οι πλευρές. Δεν θεωρώ ότι το #deinfluencing θα φτάσει στο σημείο να πλήξει βαθιά ή ακόμα και να καταργήσει το influencer marketing. Απόψεις όπως αυτές υπήρχαν πάντα, απλώς πλέον εκφράζονται «φωναχτά».
Άλλωστε, βασικό χαρακτηριστικό των μελών της Generation Z – το βασικό κοινό το οποίο αφορά το trend του #deinfluencing – είναι το θάρρος της γνώμης τους. Στο τρέχον τεύχος, μεταξύ πολλών άλλων θεμάτων, θα βρείτε και άρθρο για τη συγκεκριμένη γενιά, με τα στοιχεία που τη χαρακτηρίζουν, με ευρήματα διεθνών ερευνών και με πληροφορίες για τη marketing προσέγγισή της. MW