Ένα agency με πολύ όρεξη και ταλέντο, ένας τολμηρός πελάτης και μια αμοιβαία σχέση εμπιστοσύνης, φαίνεται να είναι το μυστικό για την επιτυχία μιας καμπάνιας. Έχοντας επανεφεύρει τον εαυτό τους, Cream και Rascal δίνουν έμφαση στη στρατηγική και στο αποτέλεσμα, επιλογή που φαίνεται να αποδίδει όπως αποδεικνύουν και οι πολλαπλές και μεγάλες διακρίσεις τους στα πρόσφατα Ermis Awards 2021.

Με αφορμή τη διάκριση «Agency of the Year 2021» στα τελευταία Ermis Awards, στελέχη των Cream/Rascal περιγράφουν τη στρατηγική που ακολούθησαν σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο. Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, έκαναν τη σωστή επιλογή! Περισσότερες πληροφορίες μοιράζονται με το MW οι Σωτήρης Παγώνας, Διευθύνων Σύμβουλος, Cream, Εύη Σισαμή, Γενική Διευθύντρια και Χρήστος Κουτσούκος, Executive Creative Director.

MW: «Ad Agency of the Year» στα Ermis. Τι σημαίνει για εσάς η διάκριση αυτή;

Σωτήρης Παγώνας: Η διάκριση ως Agency of the Year 2021 μας δίνει χαρά, μας επιβεβαιώνει και μας δίνει ενέργεια και δύναμη για ακόμα καλύτερα πράγματα στο άμεσο μέλλον. Ήταν μια δύσκολη χρονιά, το ξέρετε και το συζητάμε όλοι μεταξύ μας, αλλά σε τέτοιους καιρούς η επικοινωνία πρέπει να κλείνει δημιουργικά το μάτι στη ζωή και να γίνεται ένας φάρος κανονικότητας. Συγχαρητήρια στους πελάτες μας και στους ανθρώπους μας που δίνουν καθημερινά τον καλύτερό τους εαυτό για να γιορτάζουμε έτσι κάθε μας δουλειά.

Εύη Σισαμή: Είμαστε πολύ χαρούμενοι με τη διάκριση Agency of the Year ειδικά φέτος, που ζούμε σχεδόν δυο χρόνια σε μια πανδημία που δεν λέει να τελειώσει και έχει επηρεάσει αρνητικά όλες τις αγορές και μαζί και τη δική μας. Οι εταιρείες, ειδικά αυτές που δεν ανήκουν σε πολυεθνικά δίκτυα, όπως η Cream και η Rascal έχουν βιώσει όλη αυτή την περίοδο ιδιαίτερα δύσκολα. Αυτές οι δυσκολίες μας οδήγησαν στο να επανεφεύρουμε τον εαυτό μας. Είδαμε ξανά το μοντέλο λειτουργίας μας, τον τρόπο δουλειάς μας και πειραματιστήκαμε εκ νέου. Κι αυτό μας έφερε στο σήμερα και στη φετινή διάκριση που μας γεμίζει ενθουσιασμό, γιατί τελικά αν διακρίνεις τις ευκαιρίες πίσω από τις δυσκολίες μπορείς να ξαναγεννηθείς. Επιχειρηματικά και βεβαίως δημιουργικά.

Προέρχεται δε και από μια ιδιαίτερη χρονιά, με περιορισμούς και αλλαγές στην καθημερινότητα, οι οποίες από ότι αποδείχθηκε δεν κατάφεραν να επηρεάσουν τη δημιουργικότητά σας. Πώς αντιμετωπίσατε όλες τις προκλήσεις του προηγούμενου αυτού διαστήματος;

Ε.Σ.: H αλήθεια είναι ότι η πανδημία αρχικά μας πάγωσε όλους, αλλά γρήγορα καταλάβαμε ότι μέσα σε αυτή την αβεβαιότητα της επόμενης μέρας, ο κόσμος αποζητούσε την αισιοδοξία και τα θετικά συναισθήματα. Παρακινήσαμε τους πελάτες μας να ακούσουν τι θέλει ο καταναλωτής και να αντιμετωπίσουν έτσι, αυτή τη δύσκολη περίοδο. Και οι περισσότεροι συστρατεύθηκαν πίσω από αυτή την ιδέα. Παρόλα αυτά, κάνοντας ένα γρήγορο ζάπινγκ μπορεί κανείς να καταλάβει πόσο στα back to basic έχουμε γυρίσει. Προϊοντικές επικοινωνίες with a twist είναι το καινούργιο trend που κατακλύζει τα breaks. Κατανοώ ότι πριν την πανδημία προηγήθηκε μια δεκαετή οικονομική κρίση στη χώρα μας και άρα όλο αυτό που βλέπουμε στη διαφήμιση του σήμερα είναι απόρροια μεγάλων, δύσκολων και οικονομικά δυσδιαχείριστων περιόδων. Όμως, κάνουμε μια δημιουργική δουλειά και η ελπίδα οφείλει να πεθαίνει τελευταία.

Χρήστος Κουτσούκος: Στην πανδημία είδαμε μια έξαρση της ανθρώπινης απλής καθημερινής δημιουργικότητας, η αισιοδοξία, το χιούμορ, η καλή διάθεση νίκησαν ξεκάθαρα τον τρόμο, τον φόβο και το δόγμα ενός δυστοπικού μέλλοντος. Εμείς μαζί με τους πελάτες μας πρέπει να ακολουθήσουμε, ο κόσμος πλέον δεν ξεχωρίζει ούτε μέσα, ούτε αλγόριθμούς, ούτε διαφημιστικούς κώδικες. Ο κόσμος θέλει να βλέπει από τα brand κάτι το οποίο τον διασκεδάζει, τον παρακινεί, του προκαλεί συναισθήματα.

Ποιο θα λέγατε ότι είναι το USP των Cream, Rascal, το βασικό τους πλεονέκτημα σε μια άκρως ανταγωνιστική διαφημιστική αγορά;

Σ.Π.: Έμφαση στο αποτέλεσμα. Είναι ωραία τα βραβεία και μας δίνουν χαρά και ενέργεια όταν έρχονται, αλλά η δουλειά μας φαίνεται στο αποτέλεσμα κι από αυτό επιθυμούμε να μας κρίνουν οι πελάτες μας. Η κάθε δουλειά μας χαρακτηρίζεται από έμφαση στη στρατηγική, αλλά και στην insightful, δημιουργική απόδοσή της και την πλήρη αξιοποίηση της όποιας επένδυσης στα Μέσα.

Τα περισσότερα βραβεία που αποσπάσατε είναι για την καμπάνια «Το Καλόχαρτο» για την Ευρωχαρτική. Μια λίγο… τολμηρή καμπάνια θα έλεγε κανείς. Θεωρείτε ότι τόσο τα agencies όσο και οι διαφημιζόμενοι της ελληνικής αγοράς παίρνουν εύκολα την απόφαση να βγουν από τα καθιερωμένα και να καινοτομήσουν σε επίπεδο επικοινωνίας; Κατά τη γνώμη σας, ποια χαρακτηριστικά της καμπάνιας την έκαναν να ξεχωρίσει;

Χρ.Κ.: Eδώ και κάποια χρόνια έχουμε επιλέξει σαν εταιρεία τον δύσκολο δρόμο, έχουμε δημιουργήσει μια κουλτούρα ώστε η δουλειά μας να είναι πάντα διαφορετική και κυρίως σύγχρονη, δεν το καταφέρνουμε πάντα, αλλά πάντα το προσπαθούμε. Tα τελευταία χρόνια είμαστε στις πρώτες εταιρείες στα Ermis Awards. Φέτος είχαμε μια ιδέα που αγαπήθηκε καθολικά, τόσο από τον κόσμο όσο και από την αγορά μας.

Το Καλόχαρτο είναι από τις ιδέες που δεν εμφανίζονται συχνά, οπότε όταν τη σκεφτήκαμε γνωρίζαμε πως έχουμε κάτι πολύτιμο και απλά έπρεπε να βάλουμε όλη μας την τέχνη ώστε να υλοποιηθεί όσο πιο σωστά γίνεται. Αυτό από μόνο του ήταν κάτι αρκετά δύσκολο, έπρεπε να κάνουμε τους θεατές να σκεφτούν, να γελάσουν, να συγκινηθούν ταυτόχρονα και όλα αυτά για ένα χαρτί υγείας. Το αποτέλεσμα φυσικά μας δικαίωσε, είναι μια από τις πιο εμβληματικές δουλειές που έχουμε κάνει. Και απ’ ότι φάνηκε και στα βραβεία μια από τις πιο εμβληματικές δουλειές της ελληνικής διαφήμισης.

Παράλληλα με τη δική σας μεγάλη διάκριση, η Ευρωχαρτική αναδείχθηκε «Client of the Year». Ποιο είναι το «κλειδί» για μια επιτυχημένη συνεργασία agency-πελάτη;

Ε.Σ.: Αν έπρεπε να πούμε ότι υπάρχει συνταγή, θα λέγαμε ότι χρειάζεται μια εταιρεία με πολύ όρεξη και ταλέντο, ένας τολμηρός πελάτης και μια αμοιβαία σχέση εμπιστοσύνης. Στις εποχές που διανύουμε, που είναι τόσο προηγμένες τεχνολογικά και δυνητικά, όλοι γίνονται δημιουργικοί στη θέση του δημιουργικού μιας και έχουν πρόσβαση σε ιδέες από όλο τον κόσμο, είναι σπάνιο να σου λέει ο πελάτης «εσύ ξέρεις τι πρέπει να κάνεις, εγώ οφείλω να σε εμπιστευτώ» και να σε σπρώχνει να γίνεσαι ακόμη πιο τολμηρός.

Κλείνοντας, τι να περιμένουμε από τις Cream και Rascal στο μέλλον;

Σ.Π.: H διαφήμιση, ως industry, ανιχνεύει το μέλλον της παντού σε όλο τον κόσμο και τα agencies ψάχνουν πλέον να βρουν μια νέα «θέση στον ήλιο». Έχοντας ολοκληρώσει την αλλαγή του μοντέλου μας θεωρώ ότι είμαστε πιο έτοιμοι από ποτέ να υποδεχτούμε και, γιατί όχι, να διαμορφώσουμε το νέο τοπίο για την επικοινωνία στη χώρα μας, παντρεύοντας τα πλεονεκτήματα του παραδοσιακού agency με τις εξειδικευμένες τεχνικές που μας διαθέτει πλέον η τεχνολογία. Συνεχίζουμε δυνατά και δεν παύουμε να ονειρευόμαστε μαζί με τους πελάτες μας, που μας εμπιστεύονται τόσα χρόνια τώρα.