Video, voice search περιεχόμενο, augmented reality και personalization οδηγούν τον κλάδο το 2020, με το conversational marketing να πρωτοστατεί στη δημιουργία αυθεντικού engagement με τους καταναλωτές. Παράλληλα, όλο και μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στο διαδραστικό περιεχόμενο, στο targeting, αλλά και στο… retargeting.

Η νέα δεκαετία φέρνει μαζί της και νέες τάσεις στο κομμάτι του content marketing, οι οποίες αναμένεται να αλλάξουν τη δημιουργία περιεχομένου για τις επιχειρήσεις.
Παράλληλα, μαζί με το content marketing αλλάζουν και οι ίδιοι οι άνθρωποι. Οι ανάγκες του κοινού μεταβάλλονται συνεχώς, αναγκάζοντας τα brands να συμμετέχουν σε «αγώνα δρόμου» προκειμένου να συνεχίσουν να παράγουν και να διανέμουν αποτελεσματικό και engaging περιεχόμενο.

Σύμφωνα με το www.entrepreneur.com, οι κυριότερες τάσεις στο content marketing για το 2020, είναι οι εξής πέντε:

1 Video και live-streaming: Το κομμάτι του video και του live-streaming συνεχίζει να αναπτύσσεται, και θα συνεχίσει στην ίδια τροχιά και φέτος, χάρη σε δημοφιλείς πλατφόρμες όπως οι YouTube, TikTok και Twitch. Σύμφωνα με το HubSpot, το 54% των καταναλωτών θέλει να δει περισσότερο video content από brands ή εταιρείες που υποστηρίζει. Σε αυτό το πλαίσιο, εάν ένα brand στοχεύει σε αποτελεσματικό και engaging content marketing το 2020, πρέπει να επενδύσει σε περισσότερα videos.

Αυτό φυσικά δεν περιορίζεται στις προαναφερθείσες τρεις πλατφόρμες. Το video λειτουργεί εξίσου καλά και σε άλλες, όπως το Facebook, το Instagram, το LinkedIn, ή ακόμα και στην ίδια την ιστοσελίδα ενός brand. Ένας από τους ευκολότερους τρόπους να δοκιμάσει κάποιος την τάση του live-streaming είναι με τα Facebook Live και Instagram Live, με ένα live Q&A για παράδειγμα, για real-time διάδραση με το κοινό.

2 Βελτιστοποίηση του content για φωνητική αναζήτηση: Με την έλευση των smartphones και των βοηθών τεχνητής νοημοσύνης (AI-powered assistants), όπως η Alexa και η Siri, η χρήση του voice search έχει φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ. Συγκεκριμένα, η εταιρεία Canalys αναφέρει ότι η παγκόσμια αγορά των συσκευών φωνητικής αναζήτησης αναπτύχθηκε κατά 187% το δεύτερο τρίμηνο του 2018, φτάνοντας τις 16,8 εκατ. συσκευές.

Αυτό σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι πραγματοποιούν online αναζητήσεις χρησιμοποιώντας τη φωνή τους, αντί να πληκτρολογούν σε κάποιο πεδίο αναζήτησης. Και, όπως είναι φυσικό, το κείμενο που πληκτρολογούμε σε μια Google αναζήτηση είναι διαφορετικό από αυτό που θα υπαγορεύαμε σε μια ψηφιακή βοηθό.

Για παράδειγμα, θα πληκτρολογούσαμε «καιρός Αθήνα», αλλά προφορικά θα ρωτούσαμε «πώς είναι ο καιρός στην Αθήνα σήμερα;». Εξαιτίας αυτού, brands και εταιρείες πρέπει να βελτιστοποιήσουν το content που δημιουργούν για voice search.

Σύμφωνα με το www.entrepreneur.com, οι content marketers πρέπει να εστιάσουν στην πρόβλεψη των ερωτήσεων που θα τους έκανε το κοινό τους, και στην πιθανή διατύπωση αυτών, και να παράγουν περιεχόμενο βασισμένο σε αυτές τις ερωτήσεις και σε ανάλογα keywords.

3 Visuals βασισμένα στο AR: Δεν αποτελεί νέο ότι οι χρήστες λατρεύουν τα augmented reality (AR) φίλτρα που προσφέρουν πλατφόρμες όπως το Snapchat, καθώς μπορούν μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας να «βάλουν» στον εαυτό τους αυτιά και μύτη σκύλου ή ένα καλαίσθητο στεφάνι από λουλούδια. Αυτή τη στιγμή, διατίθενται άπειρα AR φίλτρα, τα οποία οι χρήστες μπορούν να αξιοποιήσουν για να δημιουργήσουν διασκεδαστικό visual content.

Επίσης, το Snapchat δίνει σε όλους τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τα δικά τους φίλτρα, δηλαδή branded φίλτρα για την προώθηση μιας μάρκας στους χρήστες των social . Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του Taco Bell, το οποίο λάνσαρε ένα τέτοιο branded φίλτρο στο Snapchat, καταγράφοντας 224 εκατ. views, καθιστώντας την καμπάνια την μεγαλύτερη έως τώρα στην ιστορία του συγκεκριμένου app. Το 2020 αναμένονται περισσότερα AR-powered visuals σαν αυτό.

4 Conversational marketing: Όλο και περισσότερο, οι επιχειρήσεις συνειδητοποιούν ότι ο γρηγορότερος τρόπος να κινήσουν τους καταναλωτές στο marketing funnel είναι η one-on-one συζήτηση και διάδραση. Για αυτόν τον λόγο, το conversational marketing θα αποτελέσει αξιοσημείωτη τάση μέσα στο 2020. Όταν έχεις τη δυνατότητα να κάνεις one-on-one, προσωπικές συζητήσεις με το κοινό σου, δεν δημιουργείς μόνο μια περισσότερο ανθρώπινη αγοραστική εμπειρία, αλλά παράλληλα, μπορείς να μάθεις πολλά για το κοινό σου, που μπορούν να σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις πιο relevant content και marketing μηνύματα στο μέλλον.

Το conversational marketing φέρει πολλές μορφές, συμπεριλαμβανομένου του email marketing, του live customer support, προγραμμάτων customer success, Facebook Messenger marketing, chatbots και άλλα. Επιπλέον, με τις συνεχείς εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη, τα chatbots θα γίνονται όλο και καλύτερα στη συζήτηση με τους χρήστες. Για τα brands που θέλουν να ηγούνται του ανταγωνισμού και να μαθαίνουν περισσότερα για το κοινό-στόχος τους γρηγορότερα, η επένδυση στο conversational marketing το 2020 είναι παραπάνω από απαραίτητη.

5 Dynamic content: Η σημαντικότητα του persona-lization δεν είναι κάτι που προκύπτει για πρώτη φορά, με τους καταναλωτές να αναμένουν τη λήψη emails και προσωποποιημένων προσφορών που να καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες τους. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με στατιστικά του Instapage, το 54% των αγοραστών αναμένει προσωποποιημένη έκπτωση, μέσα σε διάστημα 24 ωρών από τη στιγμή που θα μοιραστεί προσωπικές πληροφορίες με έναν retailer.

Παρόλα τα παραπάνω, το 2020, οι καταναλωτές αναμένουν το επόμενο επίπεδο του personalization. Και εδώ έρχεται το dynamic content. Αποκαλούμενο και adaptive content, το dynamic content είναι διαδικτυακό περιεχόμενο το οποίο μεταβάλλεται με βάση τα δημογραφικά στοιχεία του χρήστη, τις συμπεριφορές του, τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά του. Για παράδειγμα, το content σε μια ιστοσελίδα μπορεί να διαφοροποιηθεί με βάση τον καιρό στην τοποθεσία που βρίσκεται ο χρήστης.

Μέσω του personalization, τα brands μπορούν να παρέχουν στους χρήστες content που είναι relevant και ενδιαφέρον για αυτούς. Αλλά με το dynamic content, μπορούν να τους παρέχουν και το ακριβές content που θα τους ενθαρρύνει να κάνουν το επόμενο βήμα στην αγοραστική διαδικασία.

CONTEXT ΚΑΙ TARGETING «ΚΛΕΙΔΙΑ» ΤΟΥ NATIVE ADVERTISING
Παράλληλα, blog της Taboola αναφέρει ότι καθώς οι χρήστες του internet εξακολουθούν να απορρίπτουν την παραδοσιακή online διαφήμιση, όλο και μεγαλύτερα budgets επενδύονται σε non-disruptive διαφημιστικές καμπάνιες. Ενδεικτικά, σύμφωνα με το eMarketer, η native display διαφημιστική δαπάνη στις ΗΠΑ θα αναπτυχθεί κατά 20,2% στα 52,75 δισ. δολάρια.

Επίσης, δεδομένου ότι οι άνθρωποι θυμούνται μόλις το 30% όσων βλέπουν, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα brands να δημιουργούν εξαιρετικές διαφημίσεις που αξίζουν το «κλικ» του χρήστη. Σε επίπεδο native advertising, η Taboola εντοπίζει για το 2020 διάφορες τάσεις, όπως την προσοχή στο context, το διαδραστικό περιεχόμενο και το retargeting.

Όπως επισημαίνει, το 2020, το native advertising θα γίνει περισσότερο programmatic και mobile-focused, τη στιγμή όμως που τα social media θα δουν μικρή μείωση ως βασικό διαφημιστικό Μέσο. Παράλληλα, έως το τέλος του 2020, οι διαφημιστές θα αφιερώνουν σχεδόν τα 2/3 του display προϋπολογισμού τους σε native ads.

«Κλειδί» το context: Σύμφωνα με το The Drum, το engagement είναι 50% υψηλότερο σε premium editorial sites από ότι κατά τη διάρκεια γενικού ελεύθερου browsing. Αυτό σημαίνει ότι τα brands πρέπει να ευθυγραμμίζονται και να επιλέγουν προσε