Video, voice search περιεχόμενο, augmented reality και personalization οδηγούν τον κλάδο το 2020, με το conversational marketing να πρωτοστατεί στη δημιουργία αυθεντικού engagement με τους καταναλωτές.

Video, voice search περιεχόμενο, augmented reality και personalization οδηγούν τον κλάδο το 2020, με το conversational marketing να πρωτοστατεί στη δημιουργία αυθεντικού engagement με τους καταναλωτές. Παράλληλα, όλο και μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στο διαδραστικό περιεχόμενο, στο targeting, αλλά και στο… retargeting.

Η νέα δεκαετία φέρνει μαζί της και νέες τάσεις στο κομμάτι του content marketing, οι οποίες αναμένεται να αλλάξουν τη δημιουργία περιεχομένου για τις επιχειρήσεις.
Παράλληλα, μαζί με το content marketing αλλάζουν και οι ίδιοι οι άνθρωποι. Οι ανάγκες του κοινού μεταβάλλονται συνεχώς, αναγκάζοντας τα brands να συμμετέχουν σε «αγώνα δρόμου» προκειμένου να συνεχίσουν να παράγουν και να διανέμουν αποτελεσματικό και engaging περιεχόμενο.

Σύμφωνα με το www.entrepreneur.com, οι κυριότερες τάσεις στο content marketing για το 2020, είναι οι εξής πέντε:

1 Video και live-streaming: Το κομμάτι του video και του live-streaming συνεχίζει να αναπτύσσεται, και θα συνεχίσει στην ίδια τροχιά και φέτος, χάρη σε δημοφιλείς πλατφόρμες όπως οι YouTube, TikTok και Twitch. Σύμφωνα με το HubSpot, το 54% των καταναλωτών θέλει να δει περισσότερο video content από brands ή εταιρείες που υποστηρίζει. Σε αυτό το πλαίσιο, εάν ένα brand στοχεύει σε αποτελεσματικό και engaging content marketing το 2020, πρέπει να επενδύσει σε περισσότερα videos.

Αυτό φυσικά δεν περιορίζεται στις προαναφερθείσες τρεις πλατφόρμες. Το video λειτουργεί εξίσου καλά και σε άλλες, όπως το Facebook, το Instagram, το LinkedIn, ή ακόμα και στην ίδια την ιστοσελίδα ενός brand. Ένας από τους ευκολότερους τρόπους να δοκιμάσει κάποιος την τάση του live-streaming είναι με τα Facebook Live και Instagram Live, με ένα live Q&A για παράδειγμα, για real-time διάδραση με το κοινό.

2 Βελτιστοποίηση του content για φωνητική αναζήτηση: Με την έλευση των smartphones και των βοηθών τεχνητής νοημοσύνης (AI-powered assistants), όπως η Alexa και η Siri, η χρήση του voice search έχει φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ. Συγκεκριμένα, η εταιρεία Canalys αναφέρει ότι η παγκόσμια αγορά των συσκευών φωνητικής αναζήτησης αναπτύχθηκε κατά 187% το δεύτερο τρίμηνο του 2018, φτάνοντας τις 16,8 εκατ. συσκευές.

Αυτό σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι πραγματοποιούν online αναζητήσεις χρησιμοποιώντας τη φωνή τους, αντί να πληκτρολογούν σε κάποιο πεδίο αναζήτησης. Και, όπως είναι φυσικό, το κείμενο που πληκτρολογούμε σε μια Google αναζήτηση είναι διαφορετικό από αυτό που θα υπαγορεύαμε σε μια ψηφιακή βοηθό.

Για παράδειγμα, θα πληκτρολογούσαμε «καιρός Αθήνα», αλλά προφορικά θα ρωτούσαμε «πώς είναι ο καιρός στην Αθήνα σήμερα;». Εξαιτίας αυτού, brands και εταιρείες πρέπει να βελτιστοποιήσουν το content που δημιουργούν για voice search.

Σύμφωνα με το www.entrepreneur.com, οι content marketers πρέπει να εστιάσουν στην πρόβλεψη των ερωτήσεων που θα τους έκανε το κοινό τους, και στην πιθανή διατύπωση αυτών, και να παράγουν περιεχόμενο βασισμένο σε αυτές τις ερωτήσεις και σε ανάλογα keywords.

3 Visuals βασισμένα στο AR: Δεν αποτελεί νέο ότι οι χρήστες λατρεύουν τα augmented reality (AR) φίλτρα που προσφέρουν πλατφόρμες όπως το Snapchat, καθώς μπορούν μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας να «βάλουν» στον εαυτό τους αυτιά και μύτη σκύλου ή ένα καλαίσθητο στεφάνι από λουλούδια. Αυτή τη στιγμή, διατίθενται άπειρα AR φίλτρα, τα οποία οι χρήστες μπορούν να αξιοποιήσουν για να δημιουργήσουν διασκεδαστικό visual content.

Επίσης, το Snapchat δίνει σε όλους τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τα δικά τους φίλτρα, δηλαδή branded φίλτρα για την προώθηση μιας μάρκας στους χρήστες των social . Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του Taco Bell, το οποίο λάνσαρε ένα τέτοιο branded φίλτρο στο Snapchat, καταγράφοντας 224 εκατ. views, καθιστώντας την καμπάνια την μεγαλύτερη έως τώρα στην ιστορία του συγκεκριμένου app. Το 2020 αναμένονται περισσότερα AR-powered visuals σαν αυτό.

4 Conversational marketing: Όλο και περισσότερο, οι επιχειρήσεις συνειδητοποιούν ότι ο γρηγορότερος τρόπος να κινήσουν τους καταναλωτές στο marketing funnel είναι η one-on-one συζήτηση και διάδραση. Για αυτόν τον λόγο, το conversational marketing θα αποτελέσει αξιοσημείωτη τάση μέσα στο 2020. Όταν έχεις τη δυνατότητα να κάνεις one-on-one, προσωπικές συζητήσεις με το κοινό σου, δεν δημιουργείς μόνο μια περισσότερο ανθρώπινη αγοραστική εμπειρία, αλλά παράλληλα, μπορείς να μάθεις πολλά για το κοινό σου, που μπορούν να σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις πιο relevant content και marketing μηνύματα στο μέλλον.

Το conversational marketing φέρει πολλές μορφές, συμπεριλαμβανομένου του email marketing, του live customer support, προγραμμάτων customer success, Facebook Messenger marketing, chatbots και άλλα. Επιπλέον, με τις συνεχείς εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη, τα chatbots θα γίνονται όλο και καλύτερα στη συζήτηση με τους χρήστες. Για τα brands που θέλουν να ηγούνται του ανταγωνισμού και να μαθαίνουν περισσότερα για το κοινό-στόχος τους γρηγορότερα, η επένδυση στο conversational marketing το 2020 είναι παραπάνω από απαραίτητη.

5 Dynamic content: Η σημαντικότητα του persona-lization δεν είναι κάτι που προκύπτει για πρώτη φορά, με τους καταναλωτές να αναμένουν τη λήψη emails και προσωποποιημένων προσφορών που να καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες τους. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με στατιστικά του Instapage, το 54% των αγοραστών αναμένει προσωποποιημένη έκπτωση, μέσα σε διάστημα 24 ωρών από τη στιγμή που θα μοιραστεί προσωπικές πληροφορίες με έναν retailer.

Παρόλα τα παραπάνω, το 2020, οι καταναλωτές αναμένουν το επόμενο επίπεδο του personalization. Και εδώ έρχεται το dynamic content. Αποκαλούμενο και adaptive content, το dynamic content είναι διαδικτυακό περιεχόμενο το οποίο μεταβάλλεται με βάση τα δημογραφικά στοιχεία του χρήστη, τις συμπεριφορές του, τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά του. Για παράδειγμα, το content σε μια ιστοσελίδα μπορεί να διαφοροποιηθεί με βάση τον καιρό στην τοποθεσία που βρίσκεται ο χρήστης.

Μέσω του personalization, τα brands μπορούν να παρέχουν στους χρήστες content που είναι relevant και ενδιαφέρον για αυτούς. Αλλά με το dynamic content, μπορούν να τους παρέχουν και το ακριβές content που θα τους ενθαρρύνει να κάνουν το επόμενο βήμα στην αγοραστική διαδικασία.

CONTEXT ΚΑΙ TARGETING «ΚΛΕΙΔΙΑ» ΤΟΥ NATIVE ADVERTISING
Παράλληλα, blog της Taboola αναφέρει ότι καθώς οι χρήστες του internet εξακολουθούν να απορρίπτουν την παραδοσιακή online διαφήμιση, όλο και μεγαλύτερα budgets επενδύονται σε non-disruptive διαφημιστικές καμπάνιες. Ενδεικτικά, σύμφωνα με το eMarketer, η native display διαφημιστική δαπάνη στις ΗΠΑ θα αναπτυχθεί κατά 20,2% στα 52,75 δισ. δολάρια.

Επίσης, δεδομένου ότι οι άνθρωποι θυμούνται μόλις το 30% όσων βλέπουν, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα brands να δημιουργούν εξαιρετικές διαφημίσεις που αξίζουν το «κλικ» του χρήστη. Σε επίπεδο native advertising, η Taboola εντοπίζει για το 2020 διάφορες τάσεις, όπως την προσοχή στο context, το διαδραστικό περιεχόμενο και το retargeting.

Όπως επισημαίνει, το 2020, το native advertising θα γίνει περισσότερο programmatic και mobile-focused, τη στιγμή όμως που τα social media θα δουν μικρή μείωση ως βασικό διαφημιστικό Μέσο. Παράλληλα, έως το τέλος του 2020, οι διαφημιστές θα αφιερώνουν σχεδόν τα 2/3 του display προϋπολογισμού τους σε native ads.

«Κλειδί» το context: Σύμφωνα με το The Drum, το engagement είναι 50% υψηλότερο σε premium editorial sites από ότι κατά τη διάρκεια γενικού ελεύθερου browsing. Αυτό σημαίνει ότι τα brands πρέπει να ευθυγραμμίζονται και να επιλέγουν προσεκτικά τα sites με τα οποία συνεργάζονται, καθώς η παρουσία τους συνδέεται με το context το οποίο αυτά τα sites παρέχουν.

Επιπλέον, ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι όπως επισημαίνει το Content Marketing Institute, το 70% των καταναλωτών δηλώνει ότι προτιμά να ενημερώνεται για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία μέσω content, παρά μέσω παραδοσιακής διαφήμισης.

Επιπρόσθετα, η digital video διαφημιστική δαπάνη αυξάνεται ταχύτερα από αυτήν των search και display, σύμφωνα με το Business Insider. Έως το τέλος του 2020, τα διαφημιστικά έσοδα από το digital video στις ΗΠΑ θα αυξηθούν με ετήσιο μέσο ρυθμό της τάξης του 21,9%.

Παράλληλα, ανάπτυξη αναμένεται να δει και το hyper-targeting, καθώς οι targeting δυνατότητες των marketers εξελίσσονται με νέα εργαλεία, τα οποία επιτρέπουν τη στόχευση κοινού ανάλογα με την ώρα, την ημερομηνία, την τοποθεσία, την πρόθεση αγοράς και άλλα. Στο ίδιο πλαίσιο, σημαντική τάση αποτελεί και το retargeting, δηλαδή η στόχευση ανθρώπων που έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον για ένα προϊόν και συνεπώς είναι πιο πιθανό να μετατραπούν σε πελάτες.

ΟΤΑΝ ΤΟ NATIVE ΓΙΝΕΤΑΙ INTERACTIVE
Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι το 93% των marketers χαρακτηρίζει ως αποτελεσματικό το interactive content, αναφέρει η Taboola. Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, το Native Advertising Institute τονίζει, στο πλαίσιο της αποτελεσματικότητας αυτής, τη σημασία του επιπέδου του personalization που βιώνουν οι χρήστες μέσα από το διαδραστικό περιεχόμενο.

Επίσης, υπογραμμίζει την αίσθηση του «ανήκειν» και της κοινότητας που προσδίδει το interactive content, όπως αποτελέσματα quiz που ελκύουν τους χρήστες να τα μοιραστούν στα social media ή να τα συζητήσουν με έναν φίλο.

Τέλος, σύμφωνα πάντα με την Taboola, οι ασπρόμαυρες εικόνες έναντι των έγχρωμων, συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στο native advertising, καθώς η χρήση μιας ασπρόμαυρης έναντι μιας έγχρωμης φωτογραφίας μπορεί να αυξήσει το CTR κατά 47%. MW

«ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ΣΠΟΥΔΑΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ, ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ»
«Οι ολοκληρωμένες λύσεις branded content διεκδικούν διαρκώς όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της digital διαφημιστικής δαπάνης, καθώς η συμβολή τους σε μία 360ο καμπάνια είναι πλέον καθοριστική. Το μυστικό κρύβεται στη δυνατότητα του να λέμε σπουδαίες ιστορίες, με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Να καταφέρουμε να μιλήσουμε με αυθεντικότητα στην καρδιά των καταναλωτών. Το 2020 καλούμαστε -τώρα περισσότερο από ποτέ άλλοτε- να προσφέρουμε τη δυνατότητα στον σύγχρονο καταναλωτή να απολαμβάνει και εξατομικευμένες εμπειρίες.

Σε αυτό το πλαίσιο, η ανάπτυξη μιας ισχυρής και ολοκληρωμένης στρατηγικής branded content όπου κυριαρχεί το video, η προβολή του περιεχομένου μέσα από διαδραστικές και tailormade πλατφόρμες, αλλά και η χρήση AI τεχνολογιών για τη στοχευμένη διανομή του, θα βρεθούν αυτή τη χρονιά στο προσκήνιο. Το ερώτημα είναι αν οι όμορφα ειπωμένες ιστορίες κάποτε τελειώνουν… Το 2020 σίγουρα όχι».
Σοφία Μαυραντζά, Native Content Manager, DPG Digital Media

«ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ INFLUENCERS ΚΑΙ VIDEO»
«Στο εξωτερικό, τα trends του content marketing αφορούν σε optimization ως προς τον αριθμό των formats και των placements, συμπεριλαμβανομένης της φωνής ως εργαλείο αναζήτησης μέσα από διάφορα digital assistants, σε κινητά και home devices. Στην Ελλάδα, θα έλεγα ότι το trend που βλέπουμε είναι στην περαιτέρω αξιοποίηση των influencers (από nano μέχρι celebrities), αλλά και του video, καθώς τα αυξημένα πακέτα data των παρόχων σημαίνουν πως το video καταναλώνεται περισσότερο on the go».
Γιώργος Αναγνωστόπουλος, CEO, Socialab

«EXPERIENCE ΚΑΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ»
«Τα δύο σημαντικότερα νομίσματα αυτή τη στιγμή στον κόσμο του branded περιεχομένου σε global επίπεδο είναι το experience και η εμπιστοσύνη. Τα τελευταία χρόνια επενδύσαμε ώστε πέρα από το πρωτογενές native content, να μπορούμε να χτίζουμε από το μηδέν ολοκληρωμένες εμπειρίες για το αναγνωστικό κοινό, μέσα από τις οποίες ανακάλυπταν την πιο ουσιαστική πλευρά των brands.

Παράλληλα, σε έναν κόσμο γεμάτο ad-blocking και δυσπιστία απέναντι στο influence marketing, ενισχύσαμε ακόμα περισσότερο τη σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό μας, εμμένοντας στο καλό περιεχόμενο και τη φιλοσοφία που ανέδειξε τα properties μας. Πρωταγωνιστής για εμάς είναι ο άνθρωπος και η διάδραση που έχει με το εκάστοτε προϊόν, ξεπερνώντας την πεποίθηση ότι αρκεί ως publisher να επικοινωνούμε το μήνυμα του εκάστοτε brand.

Ανεξάρτητα όμως με το τι επιτάσσει η αγορά να είναι το φετινό ή το επόμενο trend, φροντίζουμε ώστε η 24Media να απαρτίζεται από storytellers, από ανθρώπους δημιουργικούς που μπορούν να σκεφτούν και να παράγουν digital και phygital ενέργειες, tailor made στις ανάγκες των πελατών μας. Γιατί όσες τάσεις και αν εμφανιστούν στην αγορά, πάντα μα πάντα ένας πελάτης θα χρειάζεται μια πολύ καλή δημιουργική ιδέα».
Χρήστος Χατζηιωάννου, Head of Native and Branded Content, 24Media

«ΕΣΤΙΑΖΟΝΤΑΣ ΣΤΟ “BRAND CARE”»
«Οι τάσεις του content marketing & native advertising για το 2020, οδηγούν τους διαφημιζόμενους να διαφοροποιήσουν την έννοια του brand safety και να εστιάσουν περισσότερο στο “brand care”. Mία έννοια ουσιαστική και αληθινή που οφείλει να διαμορφώσει το πλαίσιο του περιεχομένου που πρέπει να παραχθεί στο digital οικοσύστημα.

Σε αυτή την εξίσωση οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας τη συμπεριφορά του καταναλωτή, που παύει να αποτελεί έναν παθητικό δέκτη των μηνυμάτων μας, αλλά έναν πολύτιμο συνδιαμορφωτή του content που παράγουμε. Η αξιοποίηση όλων των παραπάνω δυνατοτήτων σε συνδυασμό με τη δυναμική των δεδομένων, συμβάλουν στην επίτευξη εντυπωσιακών μετρήσιμων οργανικών αποτελεσμάτων».
Κώστας Χαμαλίδης, Founder & CEO, Digital Minds

CONTENT MARKETING ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ 2020
«Οι marketers θα πρέπει να δημιουργήσουν περισσότερο φυσικές συζητήσεις για να παραμείνουν στο παιχνίδι του content. Το να μιλούν στους ανθρώπους online, από καρδιάς, με την ίδια γλώσσα, ύφος και τόνο που χρησιμοποιούμε με κάποιον φίλο ή συνάδελφο, βοηθά στο search, ενώ χτίζει βαθύτερες και αξιόπιστες σχέσεις με τους καταναλωτές μέσω του content».
Lisa Dougherty, Content Marketing Institute

«Το writing effectiveness θα καθίσταται όλο και πιο σημαντικό το 2020. Το διαδίκτυο είναι γεμάτο με περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, το οποίο δεν διαβάζει κανείς γιατί δεν μπορεί να το βρει. Είτε ο τίτλος είναι “αδύναμος”. Είτε λείπει η σωστή περιγραφή. Είτε το κοινό δεν ενδιαφέρεται. Προτεραιότητα για τους marketers πρέπει να είναι η αποτελεσματικότητα».
Sarah Mitchell, Typeset

«Οι brand marketers θα αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στη δημιουργία content για niche κανάλια και στη δημιουργία super-personalized content για niche κοινά. Παράλληλα, το 2020 θα είναι η χρονιά που τα brands δεν θα φοβηθούν να εγκαταλείψουν κανάλια που δεν αποδίδουν γι’ αυτά».
Melissa Harrison, Allee Creative

«Το 2020, το content marketing θα εξακολουθήσει να γίνεται πιο προσωπικό. Οι content marketers θα δρουν περισσότερο σαν δημοσιογράφοι, μεταφέροντας την προσοχή τους στους πραγματικούς ανθρώπους, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενό τους με αυθεντικότητα και αξιοποιώντας formats όπως το video, για να κάνουν το κοινό να νιώθει όσο πιο κοντά γίνεται σε μια ιστορία». Kristin Twiford, Libris by PhotoShelter

«Η διανομή content θα γίνει hyper-personalized, καθώς οι brand marketers χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο data analytics για να εντοπίσουν τις καταναλωτικές ανάγκες και να κατηγοριοποιήσουν τα κοινά τους. Επιπλέον, ΑΙ εργαλεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προσωποποίηση μηνυμάτων, καναλιών και εμπειριών».
Maliha Aqeel, EY

«Αναμένω αυξανόμενη έμφαση στο voice-activated content το 2020. Τη στιγμή που τα περισσότερα brands δεν έχουν ακόμα αναπτύξει μια σχετική στρατηγική, η τάση του voice θα ενεργοποιήσει μια back-to-basics επανεξέταση του υπάρχοντος content».
Karen Hesse, 256
Πηγή: contentmarketinginstitute.com