Tα γνωστά σε όλους GIFs (Graphics Interchange Format images) και τα σχετικά νέα Instagram reels, είναι δύο επικοινωνιακά εργαλεία που αναμένεται να αναπτυχθούν σε σημαντικό βαθμό τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε.

Η GIPHY υποστηρίζει ότι η χρήση GIFs, τα οποία βρίσκονται κάπου μεταξύ εικόνας και video, αυξήθηκε σε σημαντικό βαθμό το 2020, σε παγκόσμιο επίπεδο. Εντάσσοντάς τα στη social media στρατηγική τους, τα brands τα αξιοποιούν ήδη για να επικοινωνήσουν με τους καταναλωτές σε έναν πιο «ανεπίσημο», σύγχρονο και άμεσο τόνο, και θα συνεχίσουν να το κάνουν.

Παράλληλα, σημαντικό έδαφος αναμένεται να κερδίσουν φέτος τα Instagram reels, σύμφωνα με το socialmediaexaminer.com. Τα reels, σύντομα multi-clip videos με ήχο, εφέ και πολλά νέα δημιουργικά εργαλεία, έρχονται να ευνοηθούν από την τάση αυξανόμενης κυριαρχίας του video. Όπως έγινε από το 2016 και μετά με τα Instagram stories, τα οποία τράβηξαν την προσοχή των χρηστών (μαζί με το engagement και το reach) από τα posts, η ιστορία φαίνεται να επαναλαμβάνεται.

Τα reels ήρθαν να πάρουν το «στέμμα» από τα stories και τα feed posts σε επίπεδο reach. Η visual marketing πλατφόρμα Later προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι στο άμεσο μέλλον οι αλγόριθμοί τους θα βελτιωθούν, θα λανσαριστούν νέα Instagram διαφημιστικά formats και video editing εργαλεία αποκλειστικά για τα reels, θα αποτελέσουν βασικό εργαλείο του influencer marketing, ενώ αναμένεται να αυξηθεί και η διάρκειά τους, φτάνοντας τα 60 δευτερόλεπτα.

«Content is now our culture», έχει δηλώσει ο Adam Leibsohn, Chief Operating Officer της GIPHY. Όσο εξεζητημένα κι εντυπωσιακά κι αν είναι πλέον τα εργαλεία και οι εφαρμογές, ο παρονομαστής παραμένει πάντα το περιεχόμενο, είτε σερβίρεται μέσα από περίτεχνα GIFs και Instagram reels είτε μέσα από κλασικές τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Σύμφωνα με το WARC, το 2021 θα είναι μια χρονιά «αναδόμησης» και «επαναδημιουργίας» συνολικά για το marketing, όπως φαίνεται και μέσα από το «Marketer’s Toolkit» και τις έξι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα brands, που παρουσιάζουμε στο τεύχος. Από τη μεγάλη εικόνα, έως τις επιμέρους αλλαγές και τις «μικρές» επαναστάσεις, το περιεχόμενο θα είναι πάντα ο πρωταγωνιστής.

Καλή ανάγνωση!