Όταν όμως στο θέμα επανέρχεται μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου, η Coca-Cola, δεν μπορείς παρά να σταθείς και ν’ ακούσεις τι έχει να πει. Ιδού λοιπόν, ποιες είναι οι τελευταίες τάσεις στο marketing, διά στόματος του Chief Marketing and Commercial Officer της Coca-Cola, Joseph V. Tripodi: «Εάν θέλουμε οι άνθρωποι να πίνουν τη μάρκα μας σε καθημερινή βάση, θα πρέπει να συνδεθούμε μαζί τους σε καθημερινή βάση. Ένα βασικό συστατικό στοιχείο αυτής της διαδικασίας, είναι να μετακινηθούμε προς ένα μοντέλο που βασίζεται στο precision marketing».

Τι είναι αυτό; «Το precision marketing ευθυγραμμίζει το μήνυμα με το μέσο. Έχει να κάνει με την εμπλοκή του καταναλωτή στο σωστό τόπο και στο σωστό χρόνο. Εάν μπορεί κανείς να το κάνει αυτό, θα έχει πολύ μεγαλύτερη απόδοση στην επικοινωνιακή του επένδυση».

Μάλιστα. Και πώς γίνεται, μια πολυεθνική όπως η Coca-Cola, να το πετύχει σε τόσες διαφορετικές αγορές; Ο J. Tripodi λέει: «Όσον αφορά στα media, σκοπός είναι η υιοθέτηση δημιουργικών στρατηγικών που βασίζονται στις “μεγάλες ιδέες”, οι οποίες είναι αποτελεσματικές σε μια ποικιλία από διαφορετικές πλατφόρμες. Η Coca-Cola έχει μια επικοινωνιακή κουλτούρα στην καρδιά της οποίας βρίσκεται το σποτ των 30 δευτερολέπτων. Όμως, η μεγάλη ιδέα θα πρέπει να κάθεται στο κέντρο του τραπεζιού, όχι μόνο στο κέντρο του σποτ».  Ο J. Tripodi κάνει επίσης λόγο για consumer-generated content, new και social media, mobile marketing και όλα αυτά τα ωραία, τα οποία οφείλει λέει η εταιρεία να αξιοποιήσει στο marketing mix της. Μιλάει ακόμη για ανάδυση κοινών lifestyle σε διάφορες αγορές, παρ’ όλο που, όπως λέει χαρακτηριστικά, «δεν μπορεί κανείς να τα βάψει όλα με το ίδιο πινέλο».

Με λίγα λόγια, ο J. Tripodi, λόγω και της οικονομικής κρίσης που τους έβαλε όλους να ψάχνουν για την καλύτερη δυνατή απόδοση της επένδυσής τους, τα θέλει όλα: Τη σύνδεση σε επίπεδο 1-1 με τον καταναλωτή, τα νέα μέσα, τον έλεγχο αλλά και τη μερική παράδοση της μάρκας, την παγκόσμια αλλά και τοπική γλώσσα, όλα…

Μέσα σ’ όλα αυτά, πάλι ένα πράγμα φαίνεται να έχει τη μεγαλύτερη, την ουσιαστικότερη σημασία. «Βρες τη μεγάλη ιδέα». Κι αυτό κι αν είναι χιλιοειπωμένο…