Δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις, αλάνθαστες συνταγές, σίγουρες διέξοδοι. Η μόνη σταθερά είναι η εξέλιξη και η διαρκής βελτιστοποίηση σε κάθε πυλώνα και διάσταση αποτελεί τη μοναδική απάντηση. Σε ποια ερώτηση; Σε κάθε ερώτηση!

Αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν περισσότερα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν ταυτόχρονα από τα brands από ό,τι ποτέ άλλοτε». Αυτό υποστηρίζει η Chloë Thomas, Συγγραφέας, Podcaster και διεθνώς αναγνωρισμένη e-commerce marketing expert, μιλώντας στο Marketing Week για τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μάρκες στο digital σήμερα.

Απαριθμώντας τα βασικά εργαλεία και τις στρατηγικές-κλειδιά που θα πρέπει να δομούν τον σχεδιασμό, τονίζει την ανάγκη για διαρκή έλεγχο και measurement όλων των assets σε τακτική βάση, με στόχο το διαρκές optimization σε κάθε επίπεδο.

Αναδεικνύοντας τα συχνότερα προβλήματα που καλούνται να διαχειριστούν σήμερα οι εταιρείες, προτείνει συγκεκριμένες λύσεις και σαφή χρονοδιαγράμματα, με κεντρικούς άξονες την ευελιξία, τη διαφάνεια και την κατανόηση των προσδοκιών και της «γλώσσας» του κοινού-στόχος, για συνεχή εξέλιξη. Νούμερο ένα συμβουλή της: «Μην μένετε ποτέ σε ακινησία!».

MW: Δεν υπάρχει μια «χρυσή συνταγή» που να ταιριάζει σε όλους, αλλά μπορείτε να φτιάξετε μια σύντομη λίστα με τα «απαραίτητα» για μια αποτελεσματική στρατηγική e-commerce marketing;

Chloë Thomas: Εντάξει, είναι δύσκολη ερώτηση, αλλά πάμε: Βασικές μέθοδοι marketing: Ε-mail, διαφημίσεις (σε Google, Facebook κ.λπ.), SEO, social media (για branding, ανάπτυξη σχέσεων και customer service), συνεργασίες ώστε να επωφεληθείτε από την εμπιστοσύνη που ο πελάτης ήδη αισθάνεται προς κάποιον ή κάτι άλλο (μπορεί να είναι συμμαχίες με retailers, influencers, συνεργάτες, PR).
Βασικές στρατηγικές: Delivery και εξυπηρέτηση που υπερβαίνει τις προσδοκίες, ένα «γιατί»/purpose/λόγος που είστε αυτό που λέτε ότι είστε, ένα εξαιρετικό προϊόν, διαφάνεια γύρω από τον περιβαλλοντικό σας αντίκτυπο.

Φιλοξενείτε ένα πολύ χρήσιμο podcast, το «Keep Optimising». Πώς μπορούν οι marketers να επιλέξουν το πού να εστιάσουν τις προσπάθειες βελτιστοποίησης ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις τους;

Η απάντηση βρίσκεται στους αριθμούς. Ξεκινήστε με έναν έλεγχο όλων όσα κάνετε: εξετάστε από πού προέρχονται πραγματικά οι πωλήσεις σας, πού υπάρχει αλληλεπίδραση. Στη συνέχεια, υπολογίστε πόσο σας κοστίζουν αυτά, σε χρόνο, ενέργεια και χρήματα. Για τα στοιχεία της λίστας σας με τις καλύτερες επιδόσεις σκεφτείτε: πώς μπορείτε να κάνετε περισσότερα με αυτά; Για τα χειρότερα αναρωτηθείτε: πώς μπορείτε να τα διορθώσετε; Μήπως θα πρέπει να τα σταματήσετε;

Ξεκινάτε πάντα από τα μεγαλύτερα στοιχεία πρώτα. Για παράδειγμα, αν ένα κανάλι φέρνει 1.000 παραγγελίες με κόστος 5 ευρώ έκαστη και ένα άλλο φέρνει 10 παραγγελίες με κόστος 50 ευρώ για κάθε μία, ξεκινήστε από το πρώτο. Αφού έχετε πραγματοποιήσει τον έλεγχο, καταγράψτε τις ημερομηνίες στο αρχείο σας ώστε να εξετάσετε ξανά το performance για κάθε στοιχείο. Χοντρικά, η συχνότητα με την οποία θα πρέπει να επιστρέφετε στα βασικά κανάλια σας θα πρέπει να κυμαίνεται κάπως έτσι:

Διαφημίσεις: Ιδανικά, ημερήσιος έλεγχος και εβδομαδιαίο optimization.

Ε-mail: Ολοκληρωμένος έλεγχος ανά τρίμηνο.

Website: Μηνιαίος έλεγχος για προβλήματα, έλεγχος ανά τρίμηνο για νέες ευκαιρίες.

SEO: Ανά τρίμηνο.

Έχετε αναγνωριστεί παγκοσμίως για την ικανότητά σας να επιλύετε προβλήματα στο e-commerce marketing. Ποια είναι τα προβλήματα των brands που συναντάτε συχνότερα;

Αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν περισσότερα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν ταυτόχρονα από ποτέ άλλοτε.

Πρόβλημα: Πώς να αντιμετωπίσετε τον αυξανόμενο πληθωρισμό που συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους και την καταναλωτική δαπάνη.

Λύση: Ενισχύστε το branding, το περιεχόμενο και την ικανότητά σας να είστε χρήσιμοι! Μιλήστε στη γλώσσα των καταναλωτών σας και αποφασίστε έξυπνα για το πού και πότε θα προχωρήσετε σε προσφορές. Τέλος, να έχετε συνεχή και πλήρη έλεγχο των marketing καναλιών σας και να μετακινείτε το budget σας όπως χρειάζεται.

Πρόβλημα: Πώς να διαχειριστείτε την επιθυμία των καταναλωτών να ξοδέψουν με γνώμονα τη βιωσιμότητα και να το εντάξετε αυτό στην επικοινωνία σας, χωρίς να δεχθείτε επίθεση επειδή κατά λάθος κάτι δεν πήγε όπως θα έπρεπε.

Λύση: Διαφάνεια, διαφάνεια, διαφάνεια. Και προσθέστε την ιστορία σε όλα σας τα κανάλια. Αλλά να θυμάστε, δεν πρόκειται για USP αλλά για αξιακό παράγοντα που επηρεάζει τη συνολική αντίληψη για το brand (hygiene factor).

Πρόβλημα: Τα iOS updates έχουν αλλάξει ριζικά τα Facebook ads.

Πρόβλημα: Πώς να αντιμετωπίσετε τον εντεινόμενο ανταγωνισμό.

Λύση (και για τα δύο): Εξαιρετικό δημιουργικό. Το κείμενο, η εικόνα, το video, η ιστορία, το μήνυμα που διαπερνά τον «θόρυβο» και αυτό που το κοινό σας αγαπά.

Στο E-commerce Conference της Boussias εστιάσατε στη διάσταση της βιωσιμότητας, προτρέποντας τους marketers να επικοινωνήσουν τις πρωτοβουλίες τους στους καταναλωτές. Υπάρχει σωστός και λάθος τρόπος να το κάνουν;

Ναι, και είναι πολύ απλούστερο απ’ ό,τι πιστεύουν τα περισσότερα brands.

Λάθος τρόπος: Ψέματα, υποκρισία, προσποίηση, υπερβολική έμφαση σε κάτι πολύ μικρό.

Σωστός τρόπος: Διαφάνεια, ειλικρίνεια, υιοθέτηση μιας ανθρώπινης προσέγγισης απέναντι σε αυτό.

Κανείς δεν είναι τέλειος σε αυτό το πεδίο.

Ως διακεκριμένη επαγγελματίας και ομιλήτρια με εντυπωσιακή καριέρα, ποια θα ήταν η νούμερο ένα συμβουλή σας σε όλους του e-commerce marketing professionals εκεί έξω;

Keep Optimising! Μην σταματάτε να βελτιστοποιείτε! Είναι το προσωπικό μου μάντρα και φυσικά ο τίτλος του podcast μου.

Το marketing εξελίσσεται ασταμάτητα και εσείς θα πρέπει διαρκώς να βελτιστοποιείτε τον εαυτό σας, την ομάδα σας, τη στρατηγική σας, τα μηνύματά σας, τις μεθόδους marketing που χρησιμοποιείτε. Μην μένετε ποτέ σε ακινησία!


Short Bio
H Chloë Thomas είναι διεθνώς αναγνωρισμένη «problem solver» στο πεδίο του e-commerce marketing. Είναι η συγγραφέας πολλών best-sellers, keynote ομιλήτρια και οικοδέσποινα του βραβευμένου podcast «eCommerce MasterPlan», καθώς και του νέου «Keep Optimising», το οποίο κατάφερε να βρεθεί στη λίστα με τα 15 κορυφαία podcasts για marketing, έναν μόλις μήνα μετά το λανσάρισμά του. Η Chloë εργάζεται στον χώρο του online marketing από το 2001 και εμπλέκεται βαθύτερα με το e-commerce από το 2004. Αυτό το διάστημα, έχει επικεντρωθεί στο να βοηθά όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις να επιλύουν τα προβλήματά τους σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο και το marketing, καθώς και να μπουν στον «δρόμο» του net zero, μέσω insights και έμπνευσης που προσφέρει μέσα από podcasts, βιβλία κ.ά. Στην ομιλία της στο E-commerce Conference, ανέδειξε το νέο περιβάλλον στο οποίο οι καταναλωτές είναι όλο και πιο ευαισθητοποιημένοι στα θέματα βιωσιμότητας, ενώ οι marketers καλούνται να εκπαιδεύσουν το κοινό και να πιέσουν τους συνεργάτες τους για στροφή σε βιώσιμες πρακτικές. Προέτρεψε τις μάρκες να εντοπίσουν ένα περιβαλλοντικό ζήτημα το οποίο συνδέεται με το business τους και να εκφράσουν την υποστήριξή τους, συνδυάζοντας την προβολή των sustainability claims με assets όπως η τιμή των προϊόντων. Κάλεσε επίσης τους marketers να αναδείξουν ξεκάθαρα τα οικολογικά πλεονεκτήματα των προϊόντων τους σε κάθε touchpoint, αλλά και να μοιραστούν την εμπειρία μετάβασης σε πιο αειφόρα μοντέλα, βοηθώντας παράλληλα τους πελάτες τους να ακολουθήσουν.