Αποτελούν μια αγορά με δυνατές προοπτικές ανάπτυξης. Με μεγάλο περιθώριο για καινοτομία και «εύφορο» έδαφος λόγω της εντεινόμενης well being φιλοσοφίας των καταναλωτών, τα brands δημητριακών ανανεώνουν τη γκάμα τους προτείνοντας νέες επιλογές, τόσο σε επίπεδο γεύσης όσο και σε επίπεδο κατανάλωσης.

Με την παγκόσμια αγορά δημητριακών πρωινού να εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 54,31 δισ. δολάρια σε αξία έως το 2025, είναι σαφές ότι πρόκειται για μια αγορά με εξαιρετική δυναμική και μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης. Η διαρκής στροφή των καταναλωτών σε έναν τρόπο ζωής που θέτει στο επίκεντρο την υγεία και την ευεξία, παράλληλα με την αυξανόμενη ζήτηση για on-the-go επιλογές πρωινού, όπως τα μπισκότα και οι μπάρες δημητριακών, αναμένεται να δώσουν σημαντική ώθηση στον συγκεκριμένο κλάδο.

Παράλληλα, τα φυσικά προϊόντα και τα συστατικά με ευεργετικά οφέλη αποτελούν πολλές φορές, προτεραιότητα. Αξίζει να σημειωθεί, ότι παράγοντας που επηρεάζει θετικά την κατηγορία είναι και η αύξηση της ζήτησης για επιλογές vegan διατροφής.
Κυρίαρχη θέση σε αυτή την τάση για υγεία και ευεξία κατέχει και η βρώμη, ως θρεπτικό και ευεργετικό για τον οργανισμό δημητριακό, αναφέρει η Αντιγόνη Κουφοπούλου, Senior Brand Manager Quaker Greece.

Σύμφωνα με την ίδια, οι μεγαλύτερες καινοτομίες σε προϊόντα που παρατηρούμε πλέον έντονα στην παγκόσμια αγορά τροφίμων και κάνουν μεγάλη αίσθηση τα τελευταία και στη χώρα μας, είναι γύρω από την αξιοποίηση του εν λόγω δημητριακού: «Καθημερινά λανσάρονται προϊόντα από τις περισσότερες εταιρείες τροφίμων με κύριο ή συμπληρωματικό συστατικό τη βρώμη και αξίζει να σημειωθεί ότι και το 2019 ,ανάπτυξη στην αγορά των δημητριακών παρουσίασαν μόνο οι κατηγορίες Other Family (+0,4% vs. LY), οδηγούμενες αποκλειστικά από τα προϊόντα με βρώμη και κυρίως από τις Τραγανές Μπουκιές και την κατηγορία “Oats” (+5,6%).

Την ίδια στιγμή, οι υποκατηγορίες, Kids, Corn, Muesli και Fiber παρουσιάζουν πτώσεις. Πιστεύουμε ότι και τα επόμενα χρόνια θα δούμε στην αγορά πολλά νέα προϊόντα με βρώμη, αλλά και σημαντικές επενδύσεις από τις εταιρείες στην έρευνα και ανάπτυξη, με στόχο την παραγωγή καινοτόμων και διατροφικά βελτιωμένων προϊόντων (π.χ. περιεκτικότητα σε ζάχαρη, τεχνητά αρώματα, χρωστικές)».

Όπως επισημαίνει η ίδια, οι Οn the Go λύσεις πρωινού, κολατσιού ή ενδιάμεσου σνακ, σε ατομικές μερίδες που μπορούν να καταναλωθούν εύκολα και γρήγορα εκτός σπιτιού, αποτελούν επίσης μία τάση εδώ και χρόνια: «Οι μπάρες και τα μπισκότα δημητριακών για παράδειγμα, γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια μεγάλη ανάπτυξη χάρη στην ευκολία, την πρακτικότητα, την ποικιλία γεύσεων και την ολοκληρωμένη εμπειρία σνακ που προσφέρουν».

ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ, ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Οι τραγανές μπουκιές Quaker εμπλούτισαν πρόσφατα τη γκάμα τους με τη νέα γεύση Cookies & Cream, ενώ όπως μας εξηγεί η Αντιγόνη Κουφοπούλου, το 2020 τα Quaker έχουν στόχο να αναπτύξουν ακόμα περισσότερο την κατηγορία της βρώμης και της διείσδυσης της μάρκας στους Έλληνες καταναλωτές με το λανσάρισμα των Quaker Oat So Simple σε 2 γεύσεις, Golden Syrup και Apple & Blueberry: «Το προϊόν προσφέρει όλα τα οφέλη της βρώμης σε 2 λεπτά, νόστιμα και θρεπτικά, με 3 απλά βήματα.

Φακελάκι στο μπωλ, προσθήκη ζεστού γάλακτος ή νερού ή ζέσταμα στα μικροκύματα, και απλό ανακάτεμα… και όλοι μπορούν να απολαύσουν ένα ιδανικό πρωινό ή ενδιάμεσο σνακ με τη δύναμη της βρώμης Quaker! Πρόκειται για ένα καινοτόμο προϊόν που απαντά στα βασικά “trial barriers” της κατηγορίας της βρώμης, τα οποία είναι ο χρόνος προετοιμασίας της βρώμης (βρασμός και συνεχές ανακάτεμα για αυτούς που επιθυμούν την υφή της κρέμας) και ο χρόνος προετοιμασίας και προσθήκης των υπολοίπων υλικών (μέλι, φρούτα, ξηροί καρποί) που θα της προσδώσουν τη γεύση που επιθυμούμε.

Το προϊόν προσφέρεται σε συσκευασία που περιέχει 10 φακελάκια τα οποία αντιστοιχούν σε 10 ατομικές μερίδες ή 10 νόστιμα και θρεπτικά μπωλ με βρωμη Quaker. Τέλος, η πλατφόρμα αυτή προσφέρει στους Έλληνες καταναλωτές την εμπειρία του “porridge” σε μία νόστιμη και εύκολη εκδοχή. Πρόκειται για τον παραδοσιακό και ευρέως διαδεδομένο τρόπο κατανάλωσης της βρώμης στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο οποίος αποκτά συνεχώς περισσότερους λάτρεις και στη χώρα μας».

H Nestlé μεγάλωσε την «οικογένεια» των δημητριακών ολικής άλεσης Fitness, με τα νέα Fitness Granola σε δύο συνδυασμούς, με βρώμη ολικής άλεσης & σοκολάτα και με βρώμη ολικής άλεσης & μέλι. Παράλληλα, λάνσαρε και τα βιολογικά δημητριακά Fitness Bio, σε δύο συνδυασμούς: με Βρώμη και με Βρώμη & Σοκολάτα, με κομματάκια βιολογικής βέλγικης σοκολάτας. Τα νέα αυτά δημητριακά είναι φτιαγμένα μόνο με βιολογικά δημητριακά ολικής άλεσης και συνδυάζουν όλα τα οφέλη της ολικής άλεσης με αυτά των συστατικών βιολογικής γεωργίας, η οποία σέβεται το περιβάλλον και τη βιοποικιλότητα.

Με βιολογικό προσανατολισμό λανσαρίστηκε και η νέα βιολογική σειρά βρεφικών δημητριακών της Nestlé NaturNes Bio. Xωρίς προσθήκη ζάχαρης, φτιάχνεται από 100% βιολογικά δημητριακά από επιλεγμένες καλλιέργειες, χωρίς χρωστικές και συντηρητικά, σε 3 γεύσεις που διαλύονται εύκολα χωρίς να σβολιάζουν.

Την είσοδό του στην αγορά δημητριακών πραγματοποίησε πρόσφατα και το brand Hemo. Συγκεκριμένα, παρουσίασε τις τραγανές μπουκίτσες δημητριακών Ηemo Granola, οι οποίες περιέχουν, όπως και το ομώνυμο ρόφημα, 11 βιταμίνες, 4 μεταλλικά στοιχεία και βύνη, χαρίζοντας ενέργεια στο σώμα όλη μέρα. Παράλληλα, συμβάλλουν στη διατήρηση της πνευματικής απόδοσης και στη φυσιολογική λειτουργία των μυών, καθώς και την ανάπτυξη των οστών και των δοντιών. Τα δημητριακά Ηemo Granola είναι, επίσης, πλούσια πηγή φυτικών ινών, ενώ δεν περιέχουν γλουτένη.

Νέα προϊόντα δημητριακών κυκλοφορήσαν και στις κατηγορίες μπαρών και μπισκότων, όπως η μπάρα δημητριακών Fitness της Nestlé με κομμάτια σοκολάτας και μπανάνας και η μπάρα Nesquik MaxiChoco με σοκολατένια στρώση στη βάση και τις χαρακτηριστικές μπαλίτσες Nesquik. New entry αποτελούν και τα Παπαδοπούλου ΠολυΔημητριακά Μπουκιές Πρωινού, που παρασκευάζονται με δημητριακά ολικής άλεσης, ενώ είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα. Διατίθενται σε δύο γεύσεις, 4 Δημητριακά & Κακάο-Σοκολάτα και 4 Δημητριακά & Κράνμπερι.

Κάθε συσκευασία περιέχει 4 φακελάκια-μερίδες. Παράλληλα, οι νέες μπουκιές Nutries Παπαδοπούλου συνδυάζουν τη διατροφική αξία της βρώμης, της κινόα, του ηλιόσπορου και του σουσαμιού με τη γεύση των ξηρών καρπών και των φρούτων. Ψημένες στο φούρνο, χωρίς πρόσθετο αλάτι και πλούσιες σε φυτικές ίνες, διατίθενται σε 3 γεύσεις: με μύρτιλο, με φουντούκι και με καρύδα-σοκολάτα.

Με μπουκίτσες δημητριακών διευρύνθηκε και η βρεφική σειρά NaturNes Bio της Nestlé. Οι βιολογικές βρεφικές μπουκίτσες δημητριακών Nutripuffs διατίθενται σε 2 γεύσεις, Σμέουρο & Μπανάνα και Τομάτα & Καρότο, και είναι χωρίς προσθήκη ζάχαρης και αλατιού.

ΟΙ 3 ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΠΡΩΙΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2020
– Οι καταναλωτές απαιτούν λιγότερη ζάχαρη
– Τα δημητριακά γίνονται «γρήγορα» και… portable
– Προσέλκυση νέων κοινών με επίκεντρο τη γευστική καινοτομία
Πηγή: mintel.com

WEB VIDEOS CAMPAIGN ΓΙΑ ΤΑ KELLOGG’S CRUNCHY MUESLI
Η Kellogg’s Hellas λάνσαρε το περασμένο φθινόπωρο digital καμπάνια για τη σειρά Kellogg’s Crunchy Muesli. Με τίτλο «Breakfast Rules», η καμπάνια περιλάμβανε συνολικά 3 σποτ και 4 bumpers, τα οποία ήρθαν να καταρρίψουν παγιωμένες αντιλήψεις σχετικά με τα δημητριακά, όπως για παράδειγμα ότι τα δημητριακά τρώγονται μόνο πρωί ή ότι δεν τρώγονται σκέτα.

Τα επεισόδια παρουσίασαν πρωτότυπες ιστορίες -όπως μια παρέα που πηγαίνει βράδυ σε 24h dinner και αντί να φάει «βρώμικο» καταναλώνει δημητριακά, ή έναν ναυαγό σε μια ερημική παραλία, ο οποίος απολαμβάνει τα δημητριακά του την ώρα της… διάσωσης. Την καμπάνια υπέγραφε το μήνυμα «ακαταμάχητα νόστιμα», με τις φράσεις «όλες τις ώρες της ημέρας» και «ακόμη και σκέτα» να συμπληρώνουν το tagline ανάλογα με την περίπτωση. Η καμπάνια έφερε την υπογραφή των Isobar και Stefi & Lynx Productions, σε μουσική της Musou Music Group.

Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ QUAKER: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, SOCIAL MEDIA ΚΑΙ IN-STORE
«Στα Quaker πιστεύουμε ότι οι δύσκολες συνθήκες της καθημερινότητας δεν πρέπει να αποτελούν εμπόδιο στη σωστή διατροφή μας. Θέλουμε να εμπνέουμε και ενδυναμώνουμε καθημερινά τις υγιεινές επιλογές των ανθρώπων και να είμαστε ο σύμμαχός τους στην προσπάθειά τους να υιοθετήσουν έναν καλύτερο και πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Με μεγάλη γκάμα προϊόντων, νέα λανσαρίσματα, μεγάλη ποικιλία γεύσεων και με επιτυχημένες επικοινωνιακές καμπάνιες ενημέρωσης του κοινού για τα οφέλη της βρώμης στον οργανισμό, αλλά και για τους τρόπους κατανάλωσης με νόστιμους απλούς συνδυασμούς, τα Quaker προσπαθούν να αφουγκραστούν τις επιθυμίες των Ελλήνων καταναλωτών, να απαντήσουν στις ανάγκες τους, αλλά και να ξεκλειδώσουν νέους τρόπους κατανάλωσης της βρώμης.

Εκτός από έντονη τηλεοπτική επικοινωνία, τα Quaker αναπτύσσουν τα τελευταία χρόνια πολύ ενδιαφέρον περιεχόμενο στα Social Media, μέσω των λογαριασμών Quaker Greece στo FB/IG, ενώ αξίζει να αναφέρουμε την ιδιαίτερη σημασία που δίνουμε ως εταιρεία (PepsiCo) και μάρκα (Quaker) στις In-Store ενέργειες στα καταστήματα μεγάλων αλυσίδων του λιανεμπορίου.

Εκεί οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν υπέροχες δημιουργίες smoothies, μπαρών και κέικ με βασικό συστατικό τη βρώμη, ή να απολαύσουν ένα μπωλ με γάλα ή γιαούρτι και τα αγαπημένα τους δημητριακά Quaker (Κλασσικές Νιφάδες Βρώμης, Τραγανές Μπουκιές, Μuesli ή Crunchy Muesli). Με 140 χρόνια ιστορία, με μία εντυπωσιακά αναπτυσσόμενη πορεία τα τελευταία 10 χρόνια στην ελληνική αγορά και με την ευθύνη του “Ειδικού στη Βρώμη”, η μάρκα Quaker θα συνεχίσει να απελευθερώνει τη δύναμη της βρώμης σε όλα τα ελληνικά νοικοκυριά με τα προϊόντα και τη στρατηγική της επικοινωνία».
Αντιγόνη Κουφοπούλου, Senior Brand Manager, Quaker Greece

SOCIAL MEDIA: ΣΥΝΥΦΑΣΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΓΕΥΜΑ ΤΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ
Τους 12 μήνες του διαστήματος Φεβρουάριος 2019-Ιανουάριος 2020, οι αναφορές στα brands δημητριακών Quaker, Fitness, Hemo Granola, Kellogg’s Crunchy Muesli και Special K, ξεπέρασαν τις 2.000.

Η πλειοψηφία των αναφορών αφορά το brand Quaker (1.345 δημοσιεύσεις και 66% μερίδιο δημοσιότητας), το οποίο μάλιστα στις συζητήσεις των καταναλωτών έχει γίνει συνώνυμο των νιφάδων βρώμης. Στη δεύτερη θέση (31,2% και 630 αναφορές) βρίσκονται τα Fitness και ακολουθούν με σημαντικά μικρότερα μερίδια δημοσιότητας τα Hemo Granola (1,5%), Kellogg’s Crunchy Muesli (0,7%) και Special K (0,6%).

Το 62,2% των δημοσιεύσεων είναι tweets, πολλά εκ των οποίων χιουμοριστικά που διακωμωδούν την υγιεινή διατροφή, και ακολουθούν τα news sites και blogs (31,2%). Το 5,1% των αναφορών είναι συζητήσεις σε forums και το 1,5% είναι βίντεο στο YouTube.

Οι λέξεις που αναφέρθηκαν συχνότερα μαζί με τα παραπάνω brands είναι: πρωινό, γιαούρτι και γάλα. Αυτό σημαίνει ότι τα δημητριακά είναι κατεξοχήν συνυφασμένα με το πρωινό γεύμα και συνοδεύονται από γαλακτοκομικά.

Όλα τα στοιχεία έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί με το Monitor by Innews (innews.gr) για λογαριασμό του Marketing Week. Το Monitor είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αποδελτίωσης, καταγραφής και αξιολόγησης δημοσιευμάτων, από έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά), διαδίκτυο (ειδησεογραφικά sites, blogs, forums) και Έλληνες χρήστες social media.