Όμως, ο κόσμος ήταν τόσος πολύς, ώστε αρκετές φορές το Palais des Festivals αποδείχτηκε απελπιστικά μικρό για να μας χωρέσει. Νιώθω, λοιπόν, λίγη απογοήτευση. Διότι, αυτό που κυριαρχεί στη σκέψη μου είναι οι ατελείωτες ουρές και η χαμένη ευκαιρία της ελληνικής Διαφήμισης να πανηγυρίσει και πάλι την κατάκτηση ενός Lion. Η ζωή είναι απρόβλεπτη, όμως. Το ίδιο και η έμπνευση. Και ποτέ δεν ξέρεις πότε θα εμφανιστεί στην οθόνη σου. Ένα τραγούδι -το “Somewhere over the rainbow”- αρκούσε για να γίνουν τα πάντα πιο ξεκάθαρα.

Θυμήθηκα τα παιδιά της Ogilvy να χαμογελούν πλατιά για το πρώτο shortlist της χώρας έπειτα από 8 χρόνια… το τηλεφώνημα λίγες μέρες αργότερα με δημιουργικό της The Newtons για το shortlist στο Film … «αυτό είναι», σκέφτηκα. Μπορεί να μην δαμάσαμε κάποιο λιονταράκι, ωστόσο το νιώθουμε πλέον ότι η διάκριση είναι εφικτή, κάτι που θα αποτελέσει άλλο ένα κίνητρο για να δημιουργήσουμε ως αγορά ακόμα καλύτερες καμπάνιες στο μέλλον. Και -ποιος ξέρει- ίσως κάποτε γίνουμε και εμείς σαν το Βέλγιο. Όπως μας είπε άλλωστε ο Geoffrey Hantson, Ιδρυτής της Duval Guillaume Modem η οποία κατέκτησε εφέτος 14 Lions, «πριν από 8-9 χρόνια, είχαμε κάνει ένα φοβερό πάρτι στις Κάννες. Τι γιορτάζαμε; Το γεγονός ότι είχαμε μπει σε shortlist!».

Άρα, αγαπητοί διαφημιστές και marketers, είστε έτοιμοι να σηκώσετε το γάντι; Είστε έτοιμοι για την πρόκληση της βράβευσης στο σημαντικότερο Φεστιβάλ Δημιουργικότητας; Είστε έτοιμοι να πείτε και εσείς, όπως είχε πει πριν από 25 καλοκαίρια ο μεγαλύτερος θρύλος του ελληνικού αθλητισμού, ότι «αυτή η επιτυχία είναι η μεγαλύτερη μέχρι την επόμενη»;

Film – Branded Content & Entertainment
Η «σοδειά» έβγαλε Grand Prix
Σε ένα από τα φαβορί, το “Back to the Start” της Creative Artists Agency, κατέληξε τελικά το Grand Prix τόσο στο Film όσο και στη νεοσύστατη κατηγορία Branded Content & Entertainment. Πρόκειται για ένα καλογυρισμένο σποτ κινουμένων σχεδίων με πολύ συναίσθημα, το οποίο παρουσιάζει την ιστορία ενός αγρότη ο οποίος, συνειδητοποιώντας τις καταστροφικές συνέπειες των πράξεών του, αποφασίζει να απαρνηθεί την εργοστασιακή κτηνοτροφία.

Η Chipotle, αλυσίδα μεξικάνικων εστιατορίων, έχει δημιουργήσει το Cultivate Foundation, το οποίο ενισχύει, μεταξύ άλλων, τη βιώσιμη γεωργία. Έτσι, στο τέλος του σποτ καλεί τον κόσμο να αγοράσει τη διασκευή του “The Scientist” των Coldplay -το τραγούδι δένει υπέροχα με το σποτ- προκειμένου να ενισχύσει με τα έσοδα από τις πωλήσεις το εν λόγω ίδρυμα.

Ποια ήταν μερικά από τα tvc που, αν δεν υπήρχε το “Back to the Start”, θα μπορούσαν να είχαν τιμηθεί αυτά με το Grand Prix; Το “Three Little Pigs” της BBH London, το “Bear” της BETC EuroRSCG Paris και το “DirecTV” της Grey New York. Συνολικά, δόθηκαν 11 Gold, 19 Silver και 39 Bronze Lions στο Film και 18 Gold, 13 Silver και 24 Bronze Lions στο Branded Content & Entertainment.

Cyber
Τα tweets του… Βολταίρου

Η Σουηδία φημίζεται τόσο για τις digital καμπάνιες, όσο και για τον καινοτόμο τρόπο με τον οποίο επιλέγει να διαφημίζεται ως τουριστικός προορισμός. Κάτι που επιβεβαίωσε και εφέτος, μιας και η Volontaire Stockholm απέσπασε το Grand Prix στην κατηγορία Cyber με την καμπάνια “Curators of Sweden”. Τι είναι ακριβώς; Κάθε εβδομάδα, κάποιος κάτοικος της Σουηδίας αναλαμβάνει το λογαριασμό @Sweden στο Twitter, εκπροσωπώντας ολόκληρη τη χώρα.

Και μπορεί η συγκεκριμένη καμπάνια να έγινε πρόσφατα γνωστή στο ευρύ κοινό εξαιτίας μερικών αφελέστατων tweets από την 27χρονη Sonja, ωστόσο αυτό κάθε άλλο παρά ενόχλησε την Κριτική Επιτροπή. Όπως είπε άλλωστε ο Iain Tait, Executive Creative Director του Google Creative Lab USA και Πρόεδρος της Επιτροπής, ο τρόπος που αντιμετώπισαν οι υπεύθυνοι το περιστατικό επιβεβαιώνει ότι είναι παθιασμένοι υπέρμαχοι της ελευθερίας του λόγου. Η καμπάνια έχει προσελκύσει περισσότερους από 25.000 followers από 120 χώρες, ενώ ώθησε και άλλες χώρες να προβούν σε ανάλογες ενέργειες.

Το έτερο Grand Prix της κατηγορίας δόθηκε στην R/GA και το “Nike+ Fuelband”, ένα ηλεκτρονικό βραχιόλι βγαλμένο από το μέλλον το οποίο αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχο για κάθε αθλούμενο. Ήταν το δεύτερο συνεχόμενο (και τρίτο συνολικά) Cyber Grand Prix για το νεοϋορκέζικο agency και τη Nike+. Στους νικητές δόθηκαν 9 Gold Lions, 31 Silver και 45 Bronze.

Titanium & Integrated
«Φόρεσε» και 2ο Grand Prix η R/GA
Λίγες μέρες αφότου πρόσθεσε στη γεμάτη τροπαιοθήκη της το Cyber Grand Prix, η R/GA βραβεύτηκε, χάρη στο “Nike+ Fuelband”, και με την κορυφαία διάκριση στην κατηγορία Titanium. Μάλιστα, η συγκεκριμένη ενέργεια τιμήθηκε και με το ένα από τα δύο Integrated Gold Lions -το άλλο κατέληξε στην καμπάνια “Day One” της Droga5, η οποία θεωρήθηκε ισάξιά της γι’ αυτό και τα μέλη της Επιτροπής αποφάσισαν τελικά να μην απονείμουν Integrated Grand Prix σε κάποια εκ των δύο. Όπως συμβαίνει σχεδόν κάθε χρόνο, η χώρα που πήρε τα περισσότερα Lions -συνολικά 9- ήταν οι Η.Π.Α.

Film Craft
Η επιβράβευση μιας σινεφίλ αρκούδας
Το Grand Prix στην κατηγορία Film Craft δόθηκε στο σποτ “Bear”, το οποίο περιγράφει την ιστορία μιας σινεφίλ αρκούδας, η οποία διαπρέπει ως σκηνοθέτης! Πώς και απέκτησε πάθος για τον κινηματογράφο; Μα φυσικά επειδή, ως… χαλάκι που ήταν στο σαλόνι, έβλεπε συνεχώς ταινίες στο Canal+. Όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου, το σποτ της BETC Euro RSCG Paris προτιμήθηκε από υποψηφιότητες όπως τα τρία γουρουνάκια της BBH London για την Guardian και τις μαμάδες της Wieden & Kennedy Portland για την P&G. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με τον Esper Horn, Πρόεδρο της Επιτροπής και Executive Producer στην Motion Blur, «όσες φορές και αν το είδαμε -πάνω από 15 φορές- πάντοτε προσέχαμε κάτι καινούργιο. Δεν βαρεθήκαμε, κάθε φορά μας εξέπληττε». Το συγκεκριμένο σποτ απέσπασε επίσης 3 Gold και 1 Silver Lion, ενώ ακόμα μοιράστηκαν 10 Gold, 14 Silver και 31 Bronze Lions.


Press
Φίλα τον πλησίον σου
Ήταν μία από τις πλέον αμφιλεγόμενες καμπάνιες που συμμετείχαν στην κατηγορία, μιας και παρουσίαζε παγκόσμιους ηγέτες, όπως ο Barack Obama και ο Hugo Chavez, να ανταλλάσσουν περιπαθείς ασπασμούς. Και όμως αυτό δεν φάνηκε να επηρεάζει την Κριτική Επιτροπή η οποία δεν δίστασε να απονείμει το Grand Prix στην καμπάνια «Unhate» των Fabrica και 72andsunny Amsterdam για την Benetton. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Tham Khai Meng, Πρόεδρο της Επιτροπής, ουδέποτε υπήρξε δίλημμα, η καμπάνια «απείχε ένα εκατομμύριο μίλια από την επόμενη».

Σκοπός της καμπάνιας, η οποία θύμισε έντονα τις παλιές καταχωρίσεις της εταιρείας που είχαν πολυσυζητηθεί και προκαλέσει αντιδράσει στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ήταν, όπως επισήμανε ο Tham Khai Meng, «να μεταδώσει το μήνυμα της συμφιλίωσης. Όπως επίσης και να προωθήσει την ιδέα ότι η πολιτική, οι θρησκείες και οι ιδέες, όσο διαφορετικές και αλληλοσυγκρουόμενες κι αν είναι, εξακολουθούν να οδηγούν, εν τέλει, στο διάλογο και τον διαλογισμό. Και κατάφερε να κατακτήσει τις καρδιές του κόσμου και να προκαλέσει έντονα συναισθήματα. Επίσης, πυροδότησε και σφοδρές αντιδράσεις σε όλο τον κόσμο και σίγουρα ενίσχυσε κατά πολύ το brand awareness». Πέρα από το Grand Prix, δόθηκαν 14 Gold, 35 Silver και 44 Bronze Lions.

Radio
Απωθεί τα κουνούπια, προσελκύει τα λιοντάρια
Στη βραζιλιάνικη Talent Sao Paulo και σε μία πραγματικά επαναστατική καμπάνια κατέληξε εφέτος το Grand Prix της κατηγορίας. Η εταιρία κλήθηκε να πείσει τους αναγνώστες του περιοδικού “Go Outside”, να κάνουν ακριβώς αυτό που λέει ο τίτλος του: να βγουν έξω. Ωστόσο, στο ζεστό και υγρό κλίμα της Βραζιλίας, μια έξοδος ισοδυναμεί με μία μάχη ενάντια στα κουνούπια!

Έτσι, η εταιρία σκέφθηκε και υλοποίησε το “Radio Repellent”, μια παράλληλη ραδιοφωνική συχνότητα, την οποία δεν συλλαμβάνει το ανθρώπινο αυτί και που διώχνει τα κουνούπια. Με άλλα λόγια, όσοι έβγαιναν στο μπαλκόνι, στον κήπο ή στο πάρκο και άκουγαν τον αγαπημένο τους σταθμό, μπορούσαν, χάρη στην  παράλληλη συχνότητα, να απολαύσουν μια βραδιά χωρίς τσιμπήματα.Απονεμήθηκαν 9 Gold, 19 Silver και 26 Bronze Lions.

Direct – Promo & Activation
Ο διπλός θρίαμβος της CP+B
Η Crispin, Porter + Bogusky πανηγύρισε δύο φορές χάρη στην καμπάνια “Small Business Gets an Official Day” που δημιούργησε για την American Express. Πρόκειται για μία καμπάνια, η οποία καθιέρωσε το Σάββατο μετά την «Ημέρα των Ευχαριστιών» ως την ημέρα που ο κόσμος σπεύδει να ψωνίσει σε μικρές επιχειρήσεις. Πώς; Κάθε εταιρεία μπορούσε να συμμετάσχει και να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της CP+B. Να δημιουργήσει, για παράδειγμα, διαφημιστικά φυλλάδια, τη δική του σελίδα στο Facebook, QR codes, διαφημίσεις στο YouTube, αλλά και να «τρέξει» ειδικές προσφορές μέσω του Foursquare.

Περισσότεροι από 500.000 επιχειρηματίες ανταποκρίθηκαν, η ενέργεια έγινε trending topic στο Twitter, συγκέντρωσε 2,7 εκατ. Likes στο Facebook και, «ώθησε» τη Γερουσία να περάσει ομόφωνα ειδική νομοθεσία για τη “Small Business Day”. Το σημαντικότερο, ωστόσο, που πέτυχε η καμπάνια ήταν ότι έπεισε 103 εκατ. Αμερικανούς – ο Πρόεδρος Obama ήταν ένας από αυτούς- να στηρίξουν τις μικρές επιχειρήσεις. Στην κατηγορία Direct μοιράστηκαν 15 Gold, 25 Silver και 44 Bronze, ενώ στο Promo & Activation δόθηκαν 17 Gold, 26 Silver και 42 Bronze.

Δημήτρης Σαββάκος
, Creative Director, OgilvyOne
Κάτι περισσότερο από διαφημιστική καμπάνια
Ο νικητής στις κατηγορίες Direct και Promo & Activation είναι κάτι περισσότερο από διαφημιστική καμπάνια. Είναι, στην κυριολεξία, μία εκστρατεία, η οποία δείχνει την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν η Διαφήμιση και το Marketing τα επόμενα χρόνια. Από τη δημιουργία διαφημιστικών ιδεών, που προωθούν συγκεκριμένα προϊόντα, γεννιούνται ιδέες οικουμενικές οι οποίες παρακινούν τους καταναλωτές και καταφέρνουν να αλλάξουν έναν ολόκληρο κλάδο. Το brand γίνεται όχι μόνο ο εκφραστής αυτών των ιδεών, αλλά και οργανωτής της κοινής προσπάθειας να γίνουν πραγματικότητα.

Τι είναι, λοιπόν, το “Small Business Gets an Official Day”;´Ένα business 2 business πρόγραμμα προώθησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων που λειτούργησε σε πολλά επίπεδα. Αρχικά δημιούργησε ένα θεσμό, μια εθνική μέρα αγορών από μικρές επιχειρήσεις, την Small Business Saturday. Στη συνέχεια έδωσε, μέσω των Social Media, εργαλεία σε αυτές τις επιχειρήσεις για να διαφημίσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Και, ταυτόχρονα, δημιούργησε ένα πρόγραμμα loyalty μέσα από την χρήση της κάρτας American Express.

Όλα αυτά κατέληξαν στη δημιουργία μιας ενέργειας που πήρε τέτοια έκταση, ώστε να αναφερθεί σε αυτήν ακόμα και ο πρόεδρος της Αμερικής. Με ξεκάθαρα αποτελέσματα τόσο για την American Express, όσο και για τους πελάτες τους, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Και εκεί κρύβεται όλη η ουσία της B2B επικοινωνίας: η επιτυχία σου εξαρτάται από την επιτυχία του πελάτη σου.

Τι άλλο μας έδειξε η εν λόγω καμπάνια; Μα φυσικά τη μεταμόρφωση της Crispin Porter & Bogusky, αλλά και όλου του industry γενικότερα. Από ένα agency που δημιουργούσε τις πιο αμφιλεγόμενες καμπάνιες, έφτασαν στο σημείο να οργανώσουν και να τρέξουν ένα σύνθετο πρόγραμμα για την American Express. Και αυτό θα δούμε να είναι το ζητούμενο όλο και περισσότερο τα επόμενα χρόνια από τα agencies.

Mobile
Σε καμπάνια της Google το Grand Prix
Το Grand Prix δόθηκε στις Grow Interactive και Johannes Leonardo για την καμπάνια “Hilltop reimagined for Coca-Cola” που υλοποίησαν για λογαριασμό της Google. Πρόκειται για την ψηφιακή εκδοχή ενός τηλεοπτικού σποτ της Coca-Cola, που είχε προβληθεί πριν από περίπου 40 χρόνια και στο οποίο δέσποζε το τραγούδι “I want to buy the world a Coke”. Ε, λοιπόν, αυτό ακριβώς έκανε η νέα καμπάνια.

Έδωσε την ευκαιρία στον κόσμο να δωρίσει, μέσω rich-media banners, κουτάκια της Coke σε αγνώστους ανά την υφήλιο. Πέτυχε δε το στόχο της Google που ήταν να αποδείξει ότι το display advertising έχει τεράστιες δυνατότητες. Όπως επισήμαναν τα μέλη της Επιτροπής, η καμπάνια της Google ξεπέρασε οριακά στην «κούρσα» για το Grand Prix το “Backseat Driver” της Party Tokyo, το οποίο απέσπασε τελικά ένα από τα 11 Gold Lions -δόθηκαν, επίσης, 14 Silver και 28 Bronze.


PR
Πες το με ένα τραγούδι
«Η μουσική μπορεί να αλλάξει τον κόσμο γιατί μπορεί να αλλάξει τους ανθρώπους», δήλωσε κάποτε ο Bono και έχει δίκιο. Μόνο που, στην πολυσχιδή καμπάνια που δημιούργησε η JWT San Juan και βραβεύτηκε με το Grand Prix στην κατηγορία PR, χρειάστηκε πρώτα να αλλάξει ένα τραγούδι. Γιατί; Το πρόβλημα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η καμπάνια για την τράπεζα Banco Popular de Puerto Rico ήταν όχι μόνο τα υψηλά ποσοστά ανεργίας, αλλά και η απροθυμία των Πορτορικανών να εργαστούν. Η ιδέα ήταν, λοιπόν, να πείσουν το θρυλικό γκρουπ El Gran Combo να διασκευάσει τη μεγάλη επιτυχία του «Δεν κάνω τίποτα».

Όπερ και εγένετο. Όταν, έπειτα από 50 χρόνια καριέρας, έγινε γνωστό ότι το γκρουπ είχε κάτι σημαντικό να ανακοινώσει, πολλοί υπέθεσαν ότι θα γνωστοποιούσε τη διάλυσή του. Δεν ήταν έτσι, όμως. Αυτό που συνέβη ήταν ότι παρουσίασε τη διασκευή του «Δεν κάνω τίποτα». Με νέους στίχους που προέτρεπαν τον κόσμο να δουλεύει σκληρά. Η ενέργεια των El Gran Combo έγινε αντικείμενο συζήτησης στα ΜΜΕ και σχολιάστηκε θετικά ακόμα και από πολιτικούς της χώρας.

Τότε ανέλαβε δράση και ο πελάτης, ο οποίος με μία πολυδιάστατη καμπάνια ζήτησε από το κοινό να στείλει το τραγούδι στο Νο1 των charts. Παράλληλα, αξιοποίησε και τα Social Media και γρήγορα η πρωτοβουλία της Banco Popular de Puerto Rico εξελίχτηκε σε κίνημα. Ακόμα και ντοκιμαντέρ γυρίστηκαν με παραδείγματα πορτορικανών, οι οποίοι συνέβαλαν στην προσπάθεια της χώρας για ανάπτυξη. Συνολικά μοιράστηκαν 20 Gold, 22 Silver και 26 Bronze Lions.

Γιώργος Σαλιάρης-Φασσέας, Executive Director, Ogilvy
Όταν το PR τραγουδάει σάλσα
Το εφετινό Grand Prix PR γοήτευσε όλη την Επιτροπή, παίρνοντας ενα γνωστο τραγουδι και διασκευάζοντάς το με τέτοιο τρόπο ώστε να περάσει θετικό μήνυμα και να αντιστρέψει την αρνητική εικόνα που υπήρχε για τον πελάτη. Προφανώς το κατάφερε, όμως, προσωπικά, θέλω να σταθώ κυρίως σε 4 ιδιαιτερότητες που αποτελούν ισάριθμα μαθήματα για τις ελληνικές εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων:

1) Το Grand Prix το κατέκτησε η JWT. Με άλλα λόγια, ο ανταγωνισμός στον κλαδο ερχεται
απο παντού.
2) Η JWT… Από το Πουέρτο Ρίκο! Μία χώρα με πληθυσμό ούτε καν το μισό από αυτόν της χώρας μας. Ποιος είπε ότι το μικρό μέγεθος μιας χώρας και τα περιορισμένα budgets εμποδίζουν τις μεγάλες ιδέες;
3) Ο πελάτης ήταν τράπεζα. Η Banco Popular de Puerto Rico. Τι αποδεικνύει αυτό; Μα φυσικά ότι κάθε τύπος πελάτη μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για δημιουργικότητα.
4) Η καμπάνια αξιοποίησε αρχικά το Ραδιόφωνο, υποδηλώνοντας ότι κάθε κανάλι μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να μας βοηθήσει να φέρουμε αποτελέσματα.

Άρα, παραφράζοντας το τραγούδι των El Gran Combo, ας σηκωθούμε από το κρεβάτι και ας κάνουμε τη δουλειά μας όσο πιο δημιουργικά μπορούμε, φέρνοντας ακόμα καλύτερο ROI στους πελάτες μας και κάποτε θα πάρουμε και εμείς ένα βραβείο εδώ στις Κάννες!

Outdoor
Τα billboards των αντιθέσεων
Τι και αν είναι τελείως διαφορετικά τα billboards των Jung von Matt και Ogilvy Shanghai; Τόσο το “The Invisible Driver”, όσο και το “#Cokehands”, αναδείχτηκαν ομόφωνα από την Κριτικής Επιτροπή ως οι άξιοι κάτοχοι των εφετινών Grand Prix στην κατηγορία Outdoor. Το ένα αξιοποίησε στο έπακρο τις νέες τεχνολογίες, το άλλο εντυπωσίασε με την απλότητά του. Όπως ανέφερε ο Lo Sheung Yan, Πρόεδρος της Επιτροπής και Executive Creative Director North East Asia της JWT, «το billboard για την Coca-Cola ήταν ένα εξαιρετικό παράδειγμα έκφρασης της ταυτότητας του brand. Είναι τόσο απλό, μα τόσο βαθύ το μήνυμά που επικοινωνεί». Από την άλλη, η υπέροχη καμπάνια της Jung von Matt για την Mercedes F-Cell ήταν η επιτομή της καινοτομίας. «Μία ενέργεια που επικοινωνεί ιδανικά τα πλεονεκτήματα του προϊόντος και είναι τόσο συναρπαστική ώστε σε καθηλώνει με την εφευρετικότητά της». Συνολικά απονεμήθηκαν 25 Gold, 35 Silver και 50 Bronze Lions.

Λάζαρος Νικηφορίδης, Creative Director, Bold Ogilvy
Οι 7 ζωές του Outdoor
To Outdoor είναι ένα Μέσο που στην Ελλάδα το υποτιμούμε και το οποίο, πολύ συχνά, το θεωρούμε νεκρό. Και όμως, κάθε χρόνο, αποδεικνύεται στις Κάννες ότι μπορεί να αποκτήσει πολλές διαφορετικές διαστάσεις, ότι μπορεί να ξαφνιάσει και γενικά ότι μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικό. Η Jung Von Matt είναι μία εταιρεία που αυτό το κάνει καλά εδώ και πολλά χρόνια. Το “The Invisible Driver” για την Mercedes-Benz είναι η κινούμενη απόδειξη της καινοτόμου τεχνολογίας των κινητήρων της μάρκας και μία εντυπωσιακή διαφήμιση, o αντίκτυπος της οποίας δεν περιορίστηκε στη διάρκεια που το «αόρατο» αυτοκίνητο κυκλοφόρησε στους δρόμους του Αμβούργου. Και αυτό γιατί απέφερε τρομερά οφέλη από τη δημοσιότητα που κέρδισε η ενέργεια και στο Internet.

Στον αντίποδα αυτής της δουλειάς, η Κριτική Επιτροπή βράβευσε με Grand Prix και μία ιδέα που σε κερδίζει με την απλότητα και την αμεσότητά της. Ο τρόπος με τον οποίο η Ogilvy China εκμεταλλεύτηκε το «κύμα» στη συσκευασία της Coca-Cola για να δείξει την αξία του να μοιράζεσαι, είναι τόσο απλός και μονοσήμαντος που εντυπωσιάζει με την ευστοχία του. To Outdoor ως Μέσο έχει τόσες δυνατότητες, είναι τόσο πλούσιο και μπορεί να είναι τόσο αποτελεσματικό, ώστε αξίζει όχι μόνο οι Έλληνες πελάτες αλλά και οι διαφημιστικές εταιρείες να αναθεωρήσουν και να του δώσουν τη σημασία που του αρμόζει. Τo Οutdoor δεν «πέθανε» επειδή καταργήθηκαν οι αφίσες, απέκτησε άλλες 7 ζωές.

Media
Πελάτης – Μίδας η Google
To δεύτερο Grand Prix πανηγύρισε η Google, αυτήν τη φορά με την καμπάνια «Google Voice Search» από την βρετανική Manning Gottlieb OMD. Η ενέργεια αφορούσε στην υπηρεσία Voice Search μέσω κινητού και ξεχώρισε γιατί, σύμφωνα με τον Mainardo de Nardis, Πρόεδρο της Επιτροπής, συνδύασε το storytelling με την έξυπνη χρήση της τεχνολογίας και την αξιοποίηση των analytics. Άρεσε δε επίσης γιατί, σε αντίθεση με άλλες συμμετοχές, δεν βασίστηκε σε στατιστικά όπως Likes, Shares και Tweets, καθώς και για το γεγονός ότι έσπευσε να αξιοποιήσει ένα «παραδοσιακό» Μέσο όπως θεωρητικά είναι η Υπαίθρια Διαφήμιση.
Εκτός από το Grand Prix, δόθηκαν 11 Gold, 28 Silver και 67 Bronze Lions.



Design
Η ηλιακή δύναμη της Δημιουργικότητας
Η Serviceplan Munich κέρδισε το Grand Prix στην κατηγορία Design για τον πελάτη της Austria Solar. Καθότι είναι πάροχος ηλιακής ενέργειας, το agency αποφάσισε για την ετήσια αναφορά της εταιρείας να χρησιμοποιήσει φωτοχρωμική μελάνη. Έτσι, οι σελίδες της αναφοράς φάνταζαν κενές όταν δεν τις έβλεπε το φως του ήλιου. Διότι, πολύ απλά, το συγκεκριμένο μελάνι ενεργοποιείται από τις ηλιακές ακτίνες. «Μας έκανε να νιώσουμε και πάλι παιδιά. Όταν συνειδητοποιήσαμε τι συνέβαινε, ενθουσιαστήκαμε», είπε ο Bruce Duckworth, Πρόεδρος της Επιτροπής και Creative Director της Turner Duckworth. «Άξιζε το Grand Prix περισσότερο από κάθε άλλη συμμετοχή. Ήταν η ιδανική ενέργεια για την εταιρεία». Η Επιτροπή απένειμε 20 Gold, 15 Silver και 41 Bronze Lions.

Cannes Effectiveness
Ένα αποτελεσματικό αποσμητικό
Έπειτα από την υπέροχη καμπάνια “Sandwich” το 2011 από την AMV BBDO, άλλο ένα βρετανικό agency, αυτήν τη φορά η BBH London, κατέκτησε το Grand Prix στην κατηγορία Creative Effectiveness. Και αυτό χάρη στην καμπάνια “Axe Excite” για το Axe της Unilever, το οποίο ξεχώρισε άνετα από τις υπόλοιπες 91 συμμετοχές. Πάντως, ίσως πρέπει να προβληματίσει το Φεστιβάλ το γεγονός ότι, στη δεύτερη χρονιά της κατηγορίας, ο αριθμός των συμμετοχών μειώθηκε κατά 35%.

And the winners are…
• “Network of the Year” αναδείχτηκε η Ogilvy & Mather, η οποία άφησε στη δεύτερη θέση την BBDO για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού.  Μάλιστα, με τα 83 Lions που κατέκτησε, συνέτριψε το περυσινό ρεκόρ της των 61 Lions. Όσο για το τρίτο σκαλί του βάθρου, εκεί ανέβηκε η DDB.
• Με το “Agency of the Year” τιμήθηκε η Wieden & Kennedy Portland, αφήνοντας πίσω της τις BBH London και Ogilvy Sao Paolo. Επίσης, πρόσθεσε στην τροπαιοθήκη της και το “Independent Agency of the Year” – την ακολούθησαν οι Serviceplan Munich και Jung von Matt Hamburg.
• Η Serviceplan πήρε ρεβάνς πάντως από την W+K, μιας και ήταν αυτή που εν τέλει κατέκτησε το βραβείο “Direct Agency of the Year”.
• Ως “Media Agency of the Year” επελέγη η Duval Guillaume Modem, o Ιδρυτής της οποίας συμμετείχε ως keynote ομιλητής στο πρόσφατο Athens Creativity Conference.
• Για πέμπτη φορά σε 7 χρόνια, η MJS έλαβε το “Palme d’Or”, το οποίο απονέμεται στην κορυφαία εταιρεία παραγωγής της χρονιάς.
• Όπως και το 2011, “Holding Company of the Year” ανακηρύχτηκε η WPP, η οποία ξεπέρασε τις Omnicon και Publicis.
• Ως Media Person of the Year” βραβεύτηκε ο Jack Dorsey, Ιδρυτής του Twitter, διαδεχόμενος τους Eric Schmidt (Google), Mark Zuckerberg (Facebook) και Steve Ballmer Microsoft).
• “Advertiser of the Year” αναδείχτηκε η Mars, η οποία πήρε τη σκυτάλη από brands όπως τα Ikea, Unilever και Volkswagen.
• Το “Grand Prix for Good” δόθηκε στην Droga5 για την καμπάνια “Help I want to save a life”.

Χρήστος Λάτος, Γενικός Διευθυντής, OgilvyOne Worldwide, Athens
Αυτή είναι η καλύτερη επένδυση
Συνεχίζω να πιστεύω ότι η καλύτερη επένδυση που μπορεί να κάνει μια εταιρία του χώρου μας – σε επίπεδο εκπαίδευσης –  είναι να στείλει στελέχη της στο Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών.  Εμείς στην OgilvyOne το πραγματοποιούμε τα τελευταία χρόνια και μακάρι να μπορούσαμε να στείλουμε και περισσότερους συναδέλφους.  Ο συνδυασμός εκπαίδευσης και συναναστροφής με άτομα από όλο τον κόσμο, στο πλαίσιο του κορυφαίου διαφημιστικού Φεστιβάλ, αποτελεί το απόλυτο περιβάλλον έμπνευσης.

Από το εφετινό Φεστιβάλ συγκράτησα τα έξης:
1. Επιβεβαιώθηκε για άλλη μία φορά ότι η επικοινωνία είναι μία και δεν χωρίζεται με γραμμές above και below. Είδαμε έργα που στηρίζονται σε λαμπρές ιδέες, οι οποίες διαχέονταν σε πολλαπλά Μέσα και υποστηρίζονταν από την τεχνολογία. Το μοντέλο του «να κάνω ένα τηλεοπτικό και μετά κολλάω και κανά άλλο Μέσο» έχει τελειώσει οριστικά. Δεν το μάθαμε φέτος αυτό, αλλά το αναφέρω γιατί, δυστυχώς, η ελληνική αγορά εξακολουθεί να λειτουργεί έτσι σε πολλές περιπτώσεις.
2. Η επικοινωνία σε mobile περιβάλλον θα μας απασχολήσει πολύ πιο γρήγορα από όσο φανταζόμασταν. Φέτος είδαμε εκατοντάδες έργα και συμμετοχές. Είτε αυτόνομες εφαρμογές που λειτουργούν ως υπηρεσίες, είτε mobile τεχνολογίες ως μέρος μιας καμπάνιας. Μία ολόκληρη γενιά μεγαλώνει κάνοντας χρήση του κινητού για τα πάντα και αύριο δεν θα αντιλαμβάνεται τι σημαίνει το να είσαι offline, γιατί απλά είναι συνεχώς online.
3. Στην κατηγορία Film, το Grand Prix κέρδισε το «Back to the start» για την Chipotle, ένα δίλεπτο stop-motion animation Internet film. Αυτό δείχνει τη δύναμη που μπορεί να αποκτήσει οποιαδήποτε μορφή περιεχομένου η οποία βασίζεται σε δυνατό storytelling και ταξιδεύει με τη δύναμη του Internet.
4.  Η Ελλάδα ήταν πολύ κοντά στο να κερδίσει ένα βραβείο μετά από πολλά χρόνια. Κρατάμε για φέτος την πολύ μεγάλη επιτυχία με τα δυο shortlists της OgilvyOne και της The Newtons και ελπίζουμε για του χρόνου.

Πάνος Σαμπράκος, Executive Creative Director, OgilvyOne
Απερίγραπτη η χαρά μας
Η χαρά μας για την διάκριση του “Lacta Mobile App” στη shortlist των Cannes Lions, είναι απερίγραπτη. Όχι μόνο γιατί είναι αρκετά τα χρόνια που ελληνική συμμετοχή έχει να καταφέρει κάτι τέτοιο, αλλά και γιατί πρόκειται για μια συμμετοχή στα Mobile Lions, τη νέα κατηγορία του Φεστιβάλ και ίσως τον πιο ανερχόμενο και υποσχόμενο τομέα της Διαφήμισης για τα επόμενα χρόνια. Ευχαριστούμε τους πελάτες μας που μας δίνουν την ευκαιρία να υλοποιήσουμε τέτοιες πρωτοπόρες ιδέες, καθώς και όλη την ομάδα που κατάφερε να φτιάξει ένα έργο ικανό να αναμετρηθεί με τα καλύτερα της παγκόσμιας αγοράς. Ευχόμαστε σύντομα να μπορούμε να πανηγυρίσουμε και βραβεία στο Φεστιβάλ!

Αντρέας Γρηγοριάδης, Διευθύνων Σύμβουλος & Υπεύθυνος Δημιουργικού, The Newtons Laboratory
Έχουμε αφήσει πίσω τις συνταγές του παρελθόντος
«Η «Ληστεία» δημιουργήθηκε από την The Newtons Laboratory, για την Wind,  με στόχο να δείξει ότι το “Free 2 Go”, όπως και τα υπόλοιπα προϊόντα της Wind, απευθύνονται πραγματικά σε όλους, χωρίς εξαιρέσεις. Είναι μία σάτιρα της ασυνεννοησίας που συνήθως υπάρχει ανάμεσά μας, όπου ο καθένας καταλαβαίνει ό,τι θέλει και όπως το θέλει, με κωμικοτραγικά αποτελέσματα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο αρχικλέφτης της ταινίας, ο οποίος, από σκληρός στην αρχή, μετατρέπεται σταδιακά σε κάποιον που παρακαλάει για λίγη οργάνωση και λίγη συνεννόηση. Η επιλογή της στη shortlist των Καννών και ειδικά σε μία δύσκολη κατηγορία, είναι μία διάκριση και μία σοβαρή επιβράβευση των προσπαθειών μίας καινούργιας εταιρείας, όπως είναι οι «Νεύτωνες», που έχουν αφήσει πίσω τους όλες τις συνταγές του παρελθόντος και κινούνται σε έναν εντελώς νέο δρόμο, σε όλα τα δημιουργικά πεδία.

Ταυτόχρονα, είναι μία δουλειά που πέτυχε τους στόχους της και κυρίως εκτιμήθηκε και αγαπήθηκε από τον κόσμο. Κάτι που δείχνει ότι δεν υπάρχουν δουλειές εμπορικές και δουλειές βραβείων. Αντιθέτως, η ελληνική Διαφήμιση έχει τους ανθρώπους, τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες, κάνοντας σοβαρά και καλά την δουλειά της στην Ελλάδα, να δημιουργήσει τη δική της ταυτότητα και στο εξωτερικό.