Η πρόσφατη πρωτοβουλία του Τομέα Branding & Design της ΕΔΕΕ να δημιουργήσει τα Branding Dialogues αποτελεί μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη, απολύτως απαραίτητη σήμερα, σε μια εποχή που η αναγκαιότητα του branding είναι πιο επιτακτική από ποτέ.

Τι είναι όμως τα Branding Dialogues; Σύμφωνα με την ΕΔΕΕ, πρόκειται για μια νέα σειρά online συναντήσεων μεταξύ επαγγελματιών που συζητούν πάνω σε branding case studies, τα οποία αναδεικνύουν τον ρόλο, τη μεθοδολογία και την αξία του branding στην ανάπτυξη οργανισμών, προϊόντων και υπηρεσιών στη χώρα μας. «Τα Branding Dialogues αποτελούν, μεταξύ άλλων, μία από τις πρωτοβουλίες της ΕΔΕΕ που στοχεύουν στην εξωστρέφεια των branding και design agencies και στην ανάδειξη των υπηρεσιών τους ως εργαλείο επιχειρηματικής ανάπτυξης στην Ελλάδα» αναφέρει μεταξύ άλλων η σχετική ενημέρωση της Ένωσης.

Το πιο ενδιαφέρον ωστόσο εδώ είναι ότι δεν πρόκειται για μια θεωρητική ανάλυση του branding, μέσα από απλές και στατικές ομιλίες -που πλέον νομίζω είναι ξεπερασμένες-, αλλά για διαδραστικές συζητήσεις, που απαιτούν την αλληλεπίδραση των συμμετεχόντων. Πιο συγκεκριμένα, στα Branding Dialogues θα παρακολουθήσουμε μία σειρά από βιντεοσκοπημένους διαλόγους μεταξύ εκπροσώπου ενός branding agency και ενός πελάτη του, οι οποίοι με αφορμή τη συνεργασία τους πάνω σε ένα προϊόν ή υπηρεσία, συζητούν για τα εργαλεία του branding, την αναγνώριση των μεθόδων και των χαρακτηριστικών που οδηγούν στην επιτυχία των brand – τη δυναμική τους και την ανθεκτική στον χρόνο ανάπτυξή τους.

Πόσο απλή ιδέα και ταυτόχρονα πόσο χρήσιμη. Εάν μάλιστα η επιλογή των συμμετεχόντων είναι αντιπροσωπευτική της σημερινής πραγματικότητας στον κλάδο, με επαγγελματίες που ξεχωρίζουν, νομίζω το αποτέλεσμα θα είναι πολύ καλό. Αν κρίνω πάντως από το πρώτο επεισόδιο της σειράς που βγήκε «στον αέρα» στις 9 Μαϊου και το οποίο κινήθηκε σε υψηλά ποιοτικά standards, οι στόχοι θα επιτευχθούν. Για την ιστορία να πούμε ότι στο πρώτο επεισόδιο της σειράς συμμετέχουν η Εμμανουέλλα Μπιτσαξάκη, Founding Managing Partner της 2yοlk, και η Μαριαλένα Λημναίου, Marketing Director της Μelissa Kίκιζας. Η συζήτησή τους αφορούσε στο πρόσφατο rebranding των ζυμαρικών Melissa, «ως ένα case study που φωτίζει την ευαίσθητη ισορροπία του να επανασυστήσεις μία μάρκα, λέγοντας μία νέα ιστορία και διατηρώντας ταυτόχρονα ζωντανή τη σύνδεση με την κληρονομιά της», σύμφωνα με την ΕΔΕΕ. Αξίζει να βρείτε το επεισόδιο αυτό – αλλά και τα άλλα που θα ακολουθήσουν – στο κανάλι της ΕΔΕΕ στο YouTube.

Η πρωτοβουλία αυτή της ΕΔΕΕ ήταν μια αφορμή να επιβεβαιωθεί ξανά το υψηλό επίπεδό του branding στη χώρα μας. Μην ξεχνάμε ότι την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα αποτελεί σημαντικό εξαγωγέα υπηρεσιών branding και design, αφού επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο επιλέγουν εταιρείες από τον Tομέα Branding & Design της ΕΔΕΕ. Δεκάδες εταιρείες ανά τον κόσμο, ειδικότερα από την Ευρώπη, μικρές και μεγάλες, έχουν εμπιστευθεί ελληνικές εταιρείες του κλάδου, για φιλόδοξα projects, τα οποία μάλιστα έχουν βραβευθεί στα σημαντικότερα διεθνή φεστιβάλ επικοινωνίας και marketing.

Διάβασα και παραθέτω εδώ έναν ενδιαφέροντα ορισμό του branding που δίνει η Δήμητρα Ζερβάκη, Business Coach, Project Manager και Adult Trainer, ο οποίος είναι διαφωτιστικός: «Branding είναι αυτό το κάτι που κάνει triggering στο συναίσθημα και στο μυαλό των ανθρώπων. Σχετίζεται με τη δημιουργία της ταυτότητας μιας εταιρείας, ταυτότητας με την έννοια του ποιοι είμαστε, ποιοι θέλουμε να γίνουμε και πώς θέλουμε οι άλλοι να μας βλέπουν. Είναι αυτό που διαφοροποιεί μία εταιρεία από μία άλλη. Είναι αυτό που μας λέει τι να περιμένουμε από μία εταιρεία. Είναι η αντίληψη, η εντύπωση που έχουν οι άνθρωποι για μία εταιρεία και φυσικά για τα προϊόντα/υπηρεσίες που παράγει». Mπράβο λοιπόν στην ΕΔΕΕ, αναμένουμε τη συνέχεια…