Και αυτό δεν θα ήταν κατ’ ανάγκη πρόβλημα, αν οι άνθρωποι αυτοί δεν ήταν συνεργάτες– επαγγελματίες, οι οποίοι όφειλαν μέσω σύμπραξης μεταξύ τους να χαράξουν και εντέλει να υλοποιήσουν την οικοδόμηση κάποιων συγκεκριμένων, λίγων μαρκών… Αναρωτιόμουν: Πόσο ενήμεροι και συνειδητοί είμαστε για τους όρους που χρησιμοποιούμε; Και, φυσικά, δεν είναι η κατανόηση των όρων αυτοσκοπός, όσο οι ενέργειές μας ως απόρροια της νοηματοδότησης που δίνουμε σε κάποιους όρους!

Δείτε και πιστεύω ότι θα διαπιστώσετε πως το ίδιο συμβαίνει ακόμη και με τους πιο «πολυφορεμένους» όρους, όπως: engagement, bonding ή ακόμη και brand authenticity (που να δείτε με άλλους, όπως το “brand resilience”)! Σαν να κυκλοφορούμε τον τελευταίο καιρό με 10-15 όρους-καραμέλα και να νομίζουμε ότι η αβίαστη χρήση τους και μόνο, μας καθιστά αυτοδίκαια τους καταλληλότερους για τη λήψη αποφάσεων γύρω από αυτούς.

Όμως η οικοδόμηση της μάρκας, με την οποία συνδέονται και στην οποία αποσκοπούν εντέλει όλες αυτές οι έννοιες, δεν γίνεται εκφέροντας λέξεις, αλλά κάνοντας πράξεις. Και είναι τόσο απλό: Η όχι καλή – δηλαδή η όχι σε βάθος κατανόηση των όρων-, μας οδηγεί σε… άλλα αντ’ άλλων πράξεις!

Ίσως η παλιά κλασική συνταγή για τη διερεύνηση του επιπέδου κατανόησης ενός ατόμου για κάτι, η οποία ακούει στο «εξήγησέ το απλά, ώστε να το κατανοήσει και κάποιος που δεν είναι του χώρου», να εξυπηρετούσε ως άσκηση ελέγχου, πριν προβούμε σε οποιαδήποτε χρήση και γενικότερα ενέργεια που συνδέεται με κάποιον όρο… Γιατί η οικοδόμηση της μάρκας εμπεριέχει την οικοδόμηση των σωστών, κατάλληλων θεωρήσεων (considerations) στο μυαλό των εμπλεκόμενων κοινών (stakeholders). Και αυτές είναι η… ιστορία που η μάρκα έχει να πει (brand story)!

A, μια και αναφέρθηκα στο brand story: Οι συνεργάτες σας, που είναι και από τους πρωταγωνιστές στη διαμόρφωση αυτού του brand story, αναγνωρίζουν και τον εαυτό τους στις ιστορίες αυτές; Μπορούν (και επιθυμούν) να αναγνωρίσουν τον εαυτό τους σε αυτές; Η οικοδόμηση της μάρκας προϋποθέτει τη στενή οικοδόμηση σχέσης των δημιουργών/συντελεστών μιας μάρκας με αυτήν, άρα και την αλληλεπίδρασή τους. Το συνειδητοποιούμε; Το επιτρέπουμε; Το αντέχουμε;