Η διαδικασία μετουσίωσης της δημιουργικής ιδέας σε παραγωγή, είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα, αλλά και πιο δύσκολα κομμάτια της επικοινωνιακής λειτουργίας. Ιδιαίτερα σήμερα, που οι συνθήκες απαιτούν μεγαλύτερη ευελιξία και προσαρμογή στα δεδομένα του περιορισμένου budget, χωρίς όμως να συμβιβάζεται η ποιότητα. Το στοίχημα αυτό, επιδιώκουν να κερδίζουν καθημερινά με τη δουλειά τους τέσσερις παραγωγοί, ο Άγγελος Βενέτης, ο Τάκης Νικολακόπουλος, ο Ηρακλής Μαυροειδής και ο Άρης Ντάγιος, υπό τη σκέπη της Boo Productions, της εταιρείας παραγωγής που δημιούργησαν πριν 8 χρόνια.

Και μάλλον οι νίκες τους είναι πολλές, αν κρίνουμε από τη σειρά γνωστών και αγαπημένων διαφημίσεων που φέρουν την υπογραφή τους. Παράλληλα, η εταιρεία αναγνωρίσθηκε ως Εταιρεία Παραγωγής της Χρονιάς στα τελευταία Ermis Awards, αποσπώντας συνολικά έξι βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Grand Ermis της κατηγορίας. Σύνθημα τους, είναι η ομαδική δουλειά και η καλή επικοινωνία με όλες τις πλευρές, προϋποθέσεις που ευνοούν το καλό αποτέλεσμα. Από κει και πέρα, όπως εξηγούν στη συνέντευξη που ακολουθεί, η παραγωγή σήμερα χρειάζεται πάθος και διαρκή αναζήτηση νέας οπτικής.

Aegean – Λονδίνο
Ένα σενάριο που στηρίζεται στο λεπτό χιούμορ, είναι δύσκολο να αποδοθεί σκηνοθετικά. Στη γνωστή ταινία της Aegean με τους Έλληνες στο Λονδίνο που… τσακώνονται κατά τον ελληνικό, παραδοσιακό τρόπο, η Boo Productions ανταποκρίθηκε με βασικότερα «όπλα» το καλό cast, τις έξυπνες και οικονομικές λύσεις και την άριστη επικοινωνία όλων των πλευρών.

Τι σημαίνει «Boo Productions» και ποια είναι η ιστορία της;
Η ιστορία της Boo Productions ξεκινάει τον Απρίλιο του 2007 στην Αθήνα από τέσσερις βραβευμένους παραγωγούς: τον Άγγελο Βενέτη (μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Παραγωγών Κινηματογράφου Τηλεόρασης, ΠΑΚΤ), τον Τάκη Νικολακόπουλο, τον Ηρακλή Μαυροειδή (μέλος του Συνδέσμου Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων, ΣΑΠΟΕ) και τον Άρη Ντάγιο.

Η πολυετής πείρα στον τομέα της διαφήμισης και της παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών, μας βοήθησε να εδραιώσουμε τη Boo ως μια από τις πιο αξιόπιστες εταιρείες παραγωγής στην ελληνική αγορά, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη σκηνοθετών, συντελεστών και διαφημιστικών εταιρειών. Τα τελευταία χρόνια, η Boo έχει βραβευτεί με πολλούς τίτλους στα ελληνικά βραβεία διαφήμισης Ermis Awards και έχει συμπεριληφθεί στα Shots 2010 με τηλεοπτικό σποτ για την ελληνική αγορά. Επιπλέον, κάποιες από τις ταινίες μεγάλου μήκους της Boo, πρόσφεραν διεθνή φήμη στην εταιρεία.

Ποια είναι τα βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν σήμερα την Boo και τον τρόπο δουλειάς της; Τι διαφορετικό δηλαδή θα βρει κανείς σε εσάς σε σχέση με άλλες προτάσεις της αγοράς;
Αυτό που κυρίως μας χαρακτηρίζει από την πρώτη μέρα της Boo, είναι το πάθος. Το πάθος με το οποίο αντιμετωπίζουμε το κάθε project άσχετα με το budget, το χρόνο, τη δυσκολία. Αυτό μας οδηγεί και πάντα προσπαθούμε να βρούμε τις καλύτερες παραγωγικές λύσεις και τεχνικά αλλά και δημιουργικά, για να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αυτό το «καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα» είναι που μας γεμίζει χαρά ικανοποίηση και ενθουσιασμό για τη συνέχεια. Θέλουμε να βλέπουμε δημιουργικές ιδέες να μεταμορφώνονται σε παραγωγές. Θέλουμε να είμαστε μέρος της μαγείας!

Ποιες δουλειές σας ξεχωρίζετε διαχρονικά ως περισσότερο αντιπροσωπευτικές των δυνατοτήτων σας και γιατί;
Είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς – μέσα από ένα πλήθος βραβευμένων ταινιών- κάποιες παραγωγές, όμως μπορούμε να αναφερθούμε σε ταινίες όπως «Aegean Λονδίνο», «Johnnie Walker Keep Walking Greece» και «Τράπεζα Πειραιώς Συμβολαιακή Τραπεζική».

Την ταινία «Aegean Λονδίνο», την ξεχωρίζουμε γιατί μπορέσαμε με έξυπνους τρόπους να κάνουμε οικονομικά ένα γύρισμα στην καρδιά του Λονδίνου και σε συνδυασμό με την σωστή -σκηνοθετικά- απόδοση του χιούμορ, έχοντας πολύ καλό cast, αρμονική συνεννόηση σε όλα τα επίπεδα (διαφημιστική- πελάτης) και με όλα τα μέρη της παραγωγής, είχαμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Μεγάλη μας χαρά; Η αποδοχή της ταινίας από το κοινό.

Η δεύτερη, «Johnny Walker Keep Walking Greece», είναι μια αμιγώς ελληνική προσπάθεια συν- σκηνοθεσίας και ένας πολύ ελεύθερος τρόπος (πράγμα σπάνιο, αλλά εδώ η οξυδέρκεια και η δημιουργικότητα της διαφημιστικής ήταν καταλυτική) κινηματογράφησης, που κράτησε περίπου ένα μήνα, άρτια συνεργασία με όλους. Για εμάς, συνιστά ένα «μοντέλο παραγωγής» με μεγάλη οικονομία και παράλληλα με production values υπερπαραγωγής.

Η τρίτη ταινία, για την «Συμβολαιακή Τραπεζική» της Tράπεζα Πειραιώς, είναι η επιτομή της δύσκολης αλλά καλά οργανωμένης παραγωγής, με πολλά χιλιόμετρα, πολλά ταξίδια, δύσκολα τεχνικά γυρίσματα και πολλές παραγωγικές απαιτήσεις. Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες, όλα κινήθηκαν άψογα και χωρίς τα γνωστά -και πολλές φορές καταστροφικά- απρόβλεπτα.


Τι σημαίνει για εσάς σήμερα, παραγωγή διαφημιστικής ταινίας; Ποιες είναι οι νέες απαιτήσεις της εποχής στις οποίες καλείστε να ανταποκριθείτε;
Οικονομικές λύσεις που δεν επηρεάζουν την ποιότητα! Αυτό είναι το ζητούμενο σήμερα. Και σε αυτό προσπαθούμε να ανταποκριθούμε με μία συνεχή αναζήτηση της νέας ματιάς που χρειάζεται στην εποχή μας η διαφήμιση, δημιουργώντας pool σκηνοθετών από το εξωτερικό αλλά και με νέα ταλέντα από την τοπική αγορά.

Πειραιώς
Μία παραγωγή με εξαιρετικά υψηλές απαιτήσεις όσον αφορά στην οργάνωση, στις τεχνικές και παραγωγικές απαιτήσεις. Ωστόσο, το αποτέλεσμα δικαίωσε τις προσπάθειες και τα… πολλά χιλιόμετρα που διανύθηκαν για την ολοκλήρωσή της. Το σποτ, επικοινώνησε τη Συμβολαιακή Τραπεζική της Τράπεζας Πειραιώς.

Ποιο κομμάτι της διαδικασίας είναι κατά τη γνώμη σας σημαντικότερο για να επιτευχθεί το καλό αποτέλεσμα; Και πώς ανταποκρίνεστε εσείς;
Η παραγωγή των διαφημιστικών και των ταινιών γενικώς είναι 100% ομαδική δουλειά. Το σενάριο και η απόδοσή του σκηνοθετικά, μας «δείχνει» κάθε φορά που πρέπει να πέφτει το μεγαλύτερο βάρος των προσπαθειών της ομάδας παραγωγής. Εμείς, δύο βασικά πράγματα επιδιώκουμε σε κάθε παραγωγή μας: Τη σωστή ομάδα παραγωγής και την καλή επικοινωνία με όλα τα μέρη, (ομάδα παραγωγής- διαφημιστική- πελάτης). Έτσι, είμαστε σίγουρα ένα βήμα πιο κοντά σε ένα καλό αποτέλεσμα.

Είστε υπέρ του outsourcing, ή της εσωτερικής, κάθετης δομής; Για ποιους λόγους;
Η Boo ήταν ανέκαθεν υπέρ του out-sourcing και του μικρού – ευέλικτου σχήματος. Ο κύριος λόγος -εκτός του οικονομικού- είναι για να μπορούμε να έχουμε κάθε φορά τον τεχνικό εξοπλισμό και τα στελέχη που χρειάζεται το project και όχι αυτά που -τη συγκεκριμένη στιγμή- μπορεί να έχει διαθέσιμα η εταιρεία.

Ποια είναι η άποψή σας για την παραγωγή online video; Πώς διαφοροποιείται η δική σας δουλειά όταν μιλάμε γι’ αυτή τη νέα, ανερχόμενη μορφή επικοινωνίας;
Επί της ουσίας, δεν υπάρχει διαφορά στην παραγωγή ενός online video γιατί η παραγωγή είναι πάντα παραγωγή… Λόγω της αλλαγής του Μέσου προβολής, υπάρχει πολλές φορές η ευκαιρία – δυνατότητα συμμετοχής νέων ταλαντούχων συνεργατών (π.χ. σκηνοθετών-αρτ-μοντέρ και άλλων συντελεστών). Με αυτό τον τρόπο, μπορεί να έχουμε σε πολλές περιπτώσεις μία μείωση του κόστους παραγωγής. Όμως, εδώ δημιουργείται και μια μεγάλη παρεξήγηση -όπως π.χ. με τα περισσότερα επιτυχημένα viral του εξωτερικού- που είναι ότι, επειδή «δείχνουν» ερασιτεχνικά video, είναι και πολύ φτηνά.. Όμως, δεν είναι πάντα έτσι.

Johnnie Walker
Η ταινία «Keep Walking Greece», ήταν η πρώτη ελληνική παραγωγή του Johnnie Walker, στο πλαίσιο της διαχρονικής επικοινωνιακής πλατφόρμας «Keep Walking». Υπό το σλόγκαν «εμπνέουμε ο ένας τον άλλο», η ταινία κάλεσε τους θεατές να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να βαδίζουν όλοι μαζί. Η Boo κατάφερε να αποδώσει production values υπερπαραγωγής, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη οικονομία στο budget…

Πώς μπορούμε να έχουμε σήμερα καλές παραγωγές, με τα χαμηλά budgets που η αγορά έχει στη διάθεσή της;
Το πιο σημαντικό είναι το σενάριο. Τα σενάρια πρέπει να συμβαδίζουν με το όποιο budget έχει διαθέσιμο ο πελάτης. Από εκεί και πέρα, οι παραγωγοί πρέπει να αναζητούν συνεχώς λύσεις για οικονομία, αλλά συγχρόνως και λύσεις που αυξάνουν τα production values του κάθε project.

Ποιες αλλαγές έχει ίσως φέρει στο χώρο της παραγωγής διαφήμισης η εξέλιξη της τεχνολογίας;
Η εξέλιξη στην τεχνολογία τα τελευταία χρόνια πραγματικά είναι εντυπωσιακή και στον χώρο μας είναι πολύ εμφανής, αν δει κανείς πόσο εξελίχθηκαν τα διάφορα κινηματογραφικά «εργαλεία» (π.χ. μακενιστικά, φώτα, drones, κ.λπ.), με σημαντικότερη εξέλιξη αυτή των ψηφιακών καμερών. Όλα αυτά έφεραν οικονομία, ευελιξία και γενικώς άλλαξαν δραστικά το τοπίο και τις δυνατότητες της παραγωγής. Βέβαια, παράλληλα με αυτήν την εξέλιξη, άλλαξαν και οι απαιτήσεις όλων μας (θεατών, πελατών, σκηνοθετών, παραγωγών κλπ) όσον αφορά στην ποιότητα, στο κόστος, στον χρόνο, έτσι που για να ικανοποιούμε αυτές τις νέες απαιτήσεις βρισκόμαστε σε μια συνεχή αναζήτηση για κάθε τι καινούργιο που θα βοηθήσει σε αυτή την κατεύθυνση!

Πιστεύετε ότι είναι οι υποδομές, ή οι άνθρωποι που κάνουν τελικά τη διαφορά στη δική σας δουλειά;
Οι άνθρωποι! Οι άνθρωποι!! Οι άνθρωποι!!!