Θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω με μια παρένθεση. Ο φετινός Αύγουστος σημαδεύτηκε μεν από τις πυρκαγιές, αλλά ανέδειξε και τη θέληση του ιδιωτικού τομέα να συνδράμει άμεσα την κοινωνία. Με ταχύτατα αντανακλαστικά, από τις πρώτες κιόλας ώρες, εταιρείες και brands έσπευσαν να συμβάλουν στην ανακούφιση των πληγέντων, στην ενίσχυση και στήριξη του Πυροσβεστικού Σώματος και των αρμόδιων Αρχών και στην προστασία και αποκατάσταση του περιβάλλοντος. Με μικρές ή μεγάλες πράξεις, άμεσου ή μακροπρόθεσμου οφέλους, απέδειξαν ότι πλέον διαθέτουν την ικανότητα, τον τρόπο και την ευελιξία που απαιτείται.

Ας περάσουμε τώρα στο κυρίως θέμα: bloodvertising. Πρόσφατα, δημοσιεύθηκε μια είδηση για τον επαγγελματία skateboarder Tony Hawk, στο πλαίσιο συνεργασίας του με την Liquid Death, εταιρεία εμφιαλωμένου νερού σε κουτάκια αλουμινίου. Hawk και Liquid Death λανσάρουν 100 limited edition σανίδες skateboard, για φιλανθρωπικό σκοπό, με την μπογιά με την οποία είναι βαμμένες οι σανίδες να περιλαμβάνει και αίμα του ίδιου του Hawk.

Για του λόγου το αληθές, υπάρχει διαθέσιμο video με όλη τη διαδικασία. Νωρίτερα φέτος, πραγματοποιήθηκε άλλη μια παρόμοια… αιματοβαμμένη ενέργεια, με το streetwear label MSCHF και τον τραγουδιστή Lil Nas X να λανσάρουν τα «Satan Shoes», μια παραλλαγή του παπουτσιού Nike Air Max 97s, τα οποία έφεραν και μια σταγόνα ανθρώπινου αίματος στη σόλα. Το λανσάρισμα ακολούθησε θύελλα αντιδράσεων (για διάφορους λόγους), ενώ και η ίδια η Nike κινήθηκε νομικά εναντίον του. Το bloodvertising δεν είναι όμως κάτι καινούριο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Adweek, μία από τις πρώτες σχετικές ενέργειες χρονολογείται στο 1977 (!), με το μουσικό συγκρότημα Kiss να αναμειγνύει αίμα των μελών του με το κόκκινο μελάνι που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του δικού τους Marvel comic book.

Από τότε μέχρι σήμερα, έχουμε δει outdoor ads που κυριολεκτικά έσταζαν μια ουσία σαν αίμα για την προώθηση του video game «Gladiator: Sword of Vengeance», τον Wayne Coyne, frontman των The Flaming Lips, να δίνει αίμα του για τη δημιουργία αφίσας του band, περιοδικά να χρησιμοποιούν αίμα ως μελάνι εκτύπωσης για την προώθηση κοινωνικών ζητημάτων, καθώς και σκίτσα προσώπων από αίμα σκοτωμένων κουνουπιών (BBDO Russia), τα οποία εκτέθηκαν σε μουσείο ως κίνηση marketing του brand εντομοαπωθητικών προϊόντων Glorix, αλλά και ως μέσο προώθησης της αιμοδοσίας. «Blood is a very special juice» είχε πει ο Goethe στον Φάουστ. Και με πολλαπλές χρήσεις, όπως αποδεικνύεται.