Καμπάνιες με fun χαρακτήρα, εμπλουτισμός του portfolio προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και συνεπή προγράμματα εταιρικής υπευθυνότητας «καθαρίζουν την παρτίδα» για την αγορά betting and gaming, με την τεχνολογία να δημιουργεί διαρκώς νέες δυνατότητες και επιλογές.
Σημαντική ανάπτυξη καταγράφει η παγκόσμια στοιχηματική αγορά, με έρευνα της Research and Markets να εκτιμά τον μέσο ετήσιο ρυθμό της για το διάστημα 2019-2024 στο 8,8%. Η κατηγορία του online sports betting οδηγεί την κούρσα, με διψήφια ποσοστά ανόδου και διεύρυνση που αναμένεται να μεταφραστεί σε 144,44 δισ. δολάρια μέχρι το 2024, όπως προκύπτει από στοιχεία της Gammastack.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η πανδημία και το πλήγμα που επέφερε στο αθλητικό στερέωμα οδήγησαν τις εταιρείες να αναπτύξουν καινοτόμες επιλογές, επενδύοντας στην τεχνολογία και την εμπειρία των χρηστών. Η εντονότερη στροφή στα virtual sports, η συνεπής επικοινωνιακή παρουσία, καθώς και η περαιτέρω ενίσχυση του πυλώνα της εταιρικής υπευθυνότητας καθορίζουν τις εξελίξεις στην εγχώρια αγορά, με τα brands του κλάδου να αξιοποιούν κάθε παράθυρο ευκαιριών.
ΣΤΡΟΦΗ ΣΕ VIRTUAL ΚΑΙ E-SPORTS
Ενσωματώνοντας τις τεχνολογικές εξελίξεις, οι εταιρείες στοιχήματος εμπλουτίζουν τη βεντάλια των επιλογών για το κοινό τους, δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τα virtual sports. Έρευνα της Gammastack καταδεικνύει την πρόσφατη αλλά δυναμική εξέλιξη της ενσωμάτωσης των e-sports στις στοιχηματικές επιλογές, με παιχνίδια όπως τα Call of Duty, League of Legends, Fortnite και DOTA 2 να βρίσκονται μεταξύ αυτών. Το community του gaming μεγεθύνεται διαρκώς και είναι εξαιρετικά ενεργό, ενώ τα σύγχρονα και ελκυστικά features για στοιχήματα φαίνεται πως έχουν όλο και μεγαλύτερη απήχηση σε αυτό, δημιουργώντας μια ακόμα πηγή εσόδων για τις μάρκες.
Την ίδια στιγμή, το virtual sports betting, αποτελώντας μια on-demand εναλλακτική στοιχήματος, συνεχίζει να κινείται ανοδικά σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα και οι εταιρείες εστιάζουν, τόσο στην αισθητική και την εμπειρία, όσο και στην πληθώρα των επιλογών betting. Προς αυτή την κατεύθυνση, ο ΟΠΑΠ ανανέωσε το Πάμε Στοίχημα Virtual Sports Ποδόσφαιρο και Πρωτάθλημα, καθώς και το Πάμε Στοίχημα Virtual Sports Μπάσκετ, το οποίο κυκλοφορεί τους τελευταίους μήνες. Τα παιχνίδια εμπλουτίστηκαν με νέα γραφικά, φάσεις αγώνων και χαρακτηριστικά, με στόχο να προσφέρουν μια ρεαλιστική εμπειρία παιχνιδιού, ενώ διαθέτουν ευρεία γκάμα στοιχηματικών επιλογών.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΧΟΡΗΓΙΚΟΥ ROSTER
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην «οργανική» σύνδεση με τον κόσμο των γηπέδων, μέσα από νέες και μακροχρόνιες χορηγικές συμμαχίες που στηρίζουν έμπρακτα τους ανθρώπους του αθλητισμού, ιδιαίτερα σε δύσκολες συγκυρίες όπως η σημερινή. Σε αυτό το πλαίσιο, η Winmasters ανακοίνωσε πρόσφατα την ανανέωση της χορηγικής της συνεργασίας με τον Ερασιτέχνη Ολυμπιακό για δεύτερη χρονιά, ενώ προχώρησε σε συμφωνία με τον ΑΣ ΠΑΟΚ και την ΑΕΚ.
Από την πλευρά του, ο ΟΠΑΠ επεκτείνει το χορηγικό του πρόγραμμα, με στόχο να ενισχύσει τη νέα γενιά αθλητών, εντάσσοντας 6 ακόμη και, συγκεκριμένα, τους Κατερίνα Δίβαρη (windsurf), Σπυριδούλα Καρύδη (τριπλούν), Κορίνα Πολίτη (100μ., 200μ., 400μ.), Μιχάλη Αναστασάκη (σφυροβολία), Ευαγγελία Αναστασιάδου (κωπηλασία) και Νίκο Παπαγγελή (ποδηλασία). Οι νέοι αθλητές συμπληρώνουν την ομάδα ΟΠΑΠ Champions, στην οποία υπάγονται, επίσης, μεταξύ άλλων, οι Απόστολος Χρήστου (κολύμβηση), Παναγιώτα Δόση (άλμα εις ύψος), Δέσποινα Γεωργιάδου (ξιφασκία) και Άλεξ Αντετοκούνμπο (μπάσκετ).
ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ DIGITAL
Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο digital, τα brands του κλάδου αναπτύσσουν στο ψηφιακό περιβάλλον ευφάνταστες ιδέες και δημιουργικά που εμπλέκουν το κοινό, συχνά με στοιχεία gamification. Ενδεικτικά, Cambo και Bwin εγκαινίασαν τη συνεργασία τους δημιουργώντας ένα παιχνίδι γνώσεων, το «Βwin έγινε», με έμπνευση από το concept του time travelling και με χιουμοριστική ματιά στην ιστορία του αθλητισμού και των τυχερών παιχνιδιών.
Ο χρήστης, μπαίνοντας στο custom microsite bwin-egine.gr και απαντώντας σε 20 ερωτήσεις σχετικές με τον αθλητισμό και το καζίνο διεκδικούσε PlayStation 5 ή iPhone 12. Το γεγονός ότι οι ερωτήσεις δεν ήταν οι ίδιες για όλους τους χρήστες και το ότι το αποτέλεσμα βασιζόταν στις ερωτήσεις που είχε απαντήσει ο κάθε χρήστης έκαναν το παιχνίδι προσωποποιημένο και shareable. Μέσα σε τρεις εβδομάδες, καταγράφηκαν πάνω από 50.000 sessions, ενώ περισσότεροι από 10.000 χρήστες μοιράστηκαν το αποτέλεσμά τους.
ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
Βασική προτεραιότητα αποτελεί για τις εταιρείες του industry η υλοποίηση προγραμμάτων εταιρικής υπευθυνότητας, με αποδέκτες νέους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, συχνά σε συνεργασία με τους αθλητές και τις ομάδες με τις οποίες συνεργάζονται.
Πρόσφατα, η Novibet λάνσαρε την πρωτοβουλία «The GiANT Heart», ενώνοντας δυνάμεις με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο. Η πρωτοβουλία «The GiANT Heart» αφορά την υλοποίηση μιας σειράς στοχευμένων δράσεων, που σκοπό έχουν να βελτιώσουν τις ζωές πολλών ανθρώπων. Πρώτος σταθμός είναι η υποστήριξη του έργου του Σωματείου «Ελπίδα-Σύλλογος Φίλων Παιδιών με καρκίνο» και η ενίσχυση του εξοπλισμού της Ογκολογικής Μονάδας Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη- Ελπίδα», προσφέροντας ένα μηχάνημα Ανιχνευτή Φλεβών.
Από την πλευρά της, η Kaizen Gaming με το brand Stoiximan συνέβαλε στη διαδικτυακή διοργάνωση του Athens Science Festival από τις 27 έως τις 29 Μαρτίου. Στο πλαίσιο αυτό, οι «Μικροί Ήρωες by Stoiximan», σε συνεργασία με τον οργανισμό SciCo, ταξίδεψαν στην «Εποχή των Ηρώων» παρέα με δύο από τους πρεσβευτές του προγράμματος, τους Λευτέρη Πετρούνια και Κατερίνα Στεφανίδη. Επιπλέον, η Kaizen Gaming ανέλαβε να στηρίξει τη μη κερδοσκοπική εταιρεία Emfasis Foundation, στο πλαίσιο της εσωτερικής δράσης της εταιρείας OneTeam-Race με τη συμμετοχή του ανθρώπινου δυναμικού της στον φιλανθρωπικό αγώνα δρόμου που διήρκησε για δύο μήνες.
Περισσότεροι από 300 Kaizeners από Ελλάδα, Πορτογαλία, Ρουμανία, Κύπρο, Βραζιλία και Γερμανία περπάτησαν, έτρεξαν, κολύμπησαν και ποδηλάτησαν καταγράφοντας συνολικά 16.100 χιλιόμετρα, τα οποία η Kaizen Gaming μετέτρεψε σε χρηματική δωρεά ύψους 33.400 ευρώ, καλύπτοντας τις ανάγκες τριών ΜΚΟ σε Ελλάδα, Ρουμάνια και Πορτογαλία. Παράλληλα, η εταιρεία διοργάνωσε για πρώτη φορά ψηφιακά την πρωτοβουλία Οι «Μικροί Ήρωες για την Ελλάδα», με τη συμμετοχή της δημοσιογράφου Δέσποινας Καμπούρη και των ανθρώπων της HOPEgenesis. Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η Stoiximan μαζί με την ΠΑΕ ΠΑΟΚ επισκέφτηκε το Ορφανοτροφείο Θηλέων «Μέλισσα» στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης και προσέφερε τεχνολογικό εξοπλισμό, ώστε να διευκολυνθεί η παρακολούθηση των μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης.
Στην ίδια λογική, η Bwin εντάσσεται ως βασικό μέλος στο CSR Hellas, αποσκοπώντας στην ανταλλαγή απόψεων για την κοινωνική ευθύνη, στην ανάπτυξη ακόμα περισσότερων πρακτικών και στην προαγωγή νέων ιδεών, με στόχο τη βιωσιμότητα και τη βελτίωση της κοινωνίας. Μεταξύ άλλων, η εθελοντική ομάδα της εταιρείας στήριξε τη πανελλαδική «πράσινη» κινητοποίηση της ομάδας «Save Your Hood», καθαρίζοντας από κοινού το πευκοδάσος του Σχινιά στην Αττική, ενώ σε συνεργασία με την ΚΑΕ Ολυμπιακός διοργάνωσαν τη σειρά των φιλανθρωπικών αγώνων «Βwin Monday Night Game Against Covid-19», προσφέροντας έμπρακτη υποστήριξη προς το Εθνικό Σύστημα Υγείας και ομάδες που χρειάζονται αρωγή.
IN THE NEWS
- Το νέο του πρόγραμμα πιστότητας «ΟΠΑΠ Επιβραβεύσεις» παρουσίασε στα καταστήματά του ο ΟΠΑΠ. Μέσω της δωρεάν εφαρμογής OPapp, οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στα παιχνίδια της προτίμησής τους, κερδίζοντας επιβραβεύσεις και δώρα. Προκειμένου να γίνουν μέλη του προγράμματος, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κατεβάσουν την εφαρμογή OPapp στο κινητό τους και να κάνουν εγγραφή στις «ΟΠΑΠ Επιβραβεύσεις» με τον αριθμό κινητού τους. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να παίξουν, να σκανάρουν τον λαχνό τους και να συμμετάσχουν στις κληρώσεις.
- Δύο διακρίσεις απέσπασε η Bwin στα Bravo Sustainability Awards 2021. H πρώτη διάκριση αφορά τον πυλώνα In Action, για το πρόγραμμα «Η Bwin στηρίζει τα Γενναία Παιδιά της ΕΛΕΠΑΠ». H δεύτερη αφορά τον ειδικό πυλώνα Covid-19, για το πρόγραμμα «Πρωτοβουλίες Bwin για την αντιμετώπιση της πανδημίας του Covid-19»
- Ξεκίνησε η κατασκευή του νέου κτιρίου της Kaizen Gaming (Stoiximan | Betano), το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2022. Τη μελέτη και κατασκευή έχει αναλάβει η Dimand. Η αρχιτεκτονική μελέτη προβλέπει την κατασκευή 3 ορόφων με 3 πτέρυγες συνολικού εμβαδού 7.500 τ.μ. Ο σχεδιασμός του κτιρίου ενσωματώνει της βασικές αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού και θα πιστοποιηθεί σύμφωνα με το διεθνές σύστημα πιστοποίησης αειφόρου ανάπτυξης LEED σε επίπεδο Gold και με τo διεθνές πρότυπο Well.
- H Novibet εισήλθε σε «νέα ψηφιακή εποχή», μέσα από συνεργασία της με τη Microsoft. Η in-house πλατφόρμα μεταβαίνει πλέον στο Microsoft Azure Cloud και «ξεκλειδώνει» τις δυνατότητες του cloud, όπως αδιάλειπτη διαθεσιμότητα, άμεση και δυναμική επεκτασιμότητα, ταχεία υλοποίηση ψηφιακού μετασχηματισμού της πλατφόρμας (microservices), και αύξηση της αποδοτικότητας και δια-λειτουργικότητα.
ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ ΜΕ FUN ΔΙΑΘΕΣΗ
Διασκεδαστικές αλλά και συναισθηματικές οι καμπάνιες της κατηγορίας, προτάσσουν τον ενθουσιασμό για το παιχνίδι μέσα από 360 στρατηγικές.
- Λαϊκό Λαχείο
Με μήνυμα «Όσα χρόνια και αν περάσουν, είναι στην καρδιά σου», η νέα καμπάνια του ΟΠΑΠ για το Λαϊκό Λαχείο κάνει μια αναδρομή από το 1962, παρουσιάζοντας μια σειρά από στιγμές όπου το Λαϊκό Λαχείο ήταν παρόν. Με υλικά σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, digital, καθώς και στα καταστήματα του ΟΠΑΠ, σε print και OOH, η καμπάνια δημιουργήθηκε από την The Newtons Laboratory. Την παραγωγή της επιμελήθηκε η Filmiki, σε σκηνοθεσία Χρήστου Κανάκη. - Πάμε Στοίχημα Virtual Sports
Στον «αέρα» βρίσκεται η νέα τηλεοπτική καμπάνια την οποία δημιούργησε η The Newtons Laboratory για το Πάμε Στοίχημα του ΟΠΑΠ. Η καμπάνια αφορά το Πάμε Στοίχημα Virtual Sports και απεικονίζει 2 φίλους να διαφωνούν σχετικά με τα γραφικά στο virtual ποδόσφαιρο και μπάσκετ. Η καμπάνια αναπτύσσεται σε TV, digital και in-store, σε παραγωγή Stefi & Lynx Productions και σκηνοθεσία του Θάνου Μήτσιου. - Σκρατς
Η καμπάνια για το νέο Σκρατς «Έχεις κέρδη», με την υπογραφή της The Newtons Laboratory, απεικονίζει τον «νικητή» του Σκρατς, σε διάφορα στάδια της ζωής του, να συνοδεύεται σε κάθε πλάνο της ταινίας από μια κότα η οποία δίνει έναν χιουμοριστικό χαρακτήρα στο ευρηματικό concept. Η καμπάνια «τρέχει» εκτός από την τηλεόραση, σε ραδιόφωνο, digital και τα καταστήματα ΟΠΑΠ. Η παραγωγή είναι της Boo Productions, με σκηνοθέτες τους Stefano Caprile και Alejandra Cano. - Betshop
Nέα καμπάνια καμπάνια με αφορμή το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα παρουσίασαν το Betshop.gr και η Soho Square Athens, με μήνυμα «Και στο Ευρωπαϊκό είμαστε μαζί». Όπως αναφέρει ο αφηγητής, «έτσι είναι η αγάπη για το Ευρωπαϊκό. Να το ζεις και ας μην το βλέπεις, να ρίχνεις κλεφτές ματιές στο σκορ και ας είσαι στη δουλειά, σε κάθε γκολ να πανηγυρίζεις και ας μην είναι για την Εθνική, γιατί υποδέχεσαι κάθε παιχνίδι όπως του αξίζει». Η καμπάνια αναπτύσσεται σε τηλεόραση, digital και ραδιόφωνο. Την επιμέλεια παραγωγής ανέλαβε η Stefi σε σκηνοθεσία Μπάμπη Μακρίδη. - Novibet
Με βασικό μήνυμα «Ευρωπαϊκό χωρίς Έλληνες δεν γίνεται», η Novibet παρουσιάζει τη νέα της καμπάνια για το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, η οποία προβάλλεται σε τηλεοπτικό, ραδιοφωνικό, outdoor, digital και social media περιβάλλον. Παρότι η Ελληνική Ομάδα δεν συμμετέχει στη φετινή διοργάνωση, η Novibet μέσα από τη νέα καμπάνια της, με την υπογραφή της 4 Wise Monkeys, υπενθυμίζει ότι η Ελλάδα έχει γράψει τη δική της ιστορία στο Euro. Υπό τον ήχο του τραγουδιού «Σήκωσέ το», συνώνυμο της κορυφαίας στιγμής του ελληνικού ποδοσφαίρου, η καμπάνια ξεδιπλώνεται μέσα από τρία τηλεοπτικά σποτ. - Stoiximan
Η νέα καμπάνια της Stoiximan μας συστήνει τον σκύλο Rex και τα εμπόδια που φαίνεται να συναντά η σχέση του με τον καλύτερό του φίλο, τον Αλέξανδρο, πιστό φίλαθλο, λόγω Euro. Ο Rex όμως δεν το βάζει κάτω και είναι αποφασισμένος να κάνει τα πάντα ώστε να… γυρίσει το παιχνίδι και να ζήσει τη μεγάλη ποδοσφαιρική γιορτή σαν μέλος της ομάδας. Άλλωστε, «κανείς δεν χάνει αυτό το Ευρωπαϊκό!». Η καμπάνια αποτελεί καρπό της συνεργασίας της Stoiximan με την Another Circus, ενώ την παραγωγή ανέλαβε η Filmiki.
TRENDS-TO-WATCH
- Χρήση automations: Σε μια περίοδο που κάθε industry μετασχηματίζεται χάρη στην αυτοματοποίηση ποικίλων λειτουργιών, το online betting δεν αποτελεί εξαίρεση. Καθίσταται έτσι εφική η ενσωμάτωση διαφορετικών features που εξατομικεύουν το παιχνίδι και δημιουργούν νέες εναλλακτικές σε πραγματικό χρόνο για τους παίκτες.
- Αξιοποίηση big data για sports analytics: Μεγαλύτερη αξία αποκτούν πλέον οι αθλητικές αναλύσεις χάρη στη χρήση big data. Διαχρονική πρακτική για τους επαγγελματίες του χώρου αλλά και για πιο «ψαγμένους» παίκτες, τα analytics μπαίνουν σε νέα διάσταση χάρη σε μοντέλα που βασίζονται σε big data που βασίζονται σε πληθώρα στοιχείων.
- Ενσωμάτωση της τεχνολογίας blockchain: Εφαρμογή και στο online betting βρίσκει η τεχνολογία του blockchain, με στόχο αυξημένα επίπεδα διαφάνειας και ασφάλειας σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας.
- Crypto-based betting: Η στοιχηματική με κρυπτονομίσματα δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στους παίκτες, χωρίς εκπτώσεις σε ζητήματα ασφάλειας.
- VR και AR: Oι τεχνολογίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας αναμένεται να διεισδύσουν πιο δυναμικά στις πλατφόρμες sports betting, συμβάλλοντας στον ρεαλισμό και την ποιότητα της εμπειρίας του παιχνιδιού. Πηγή: Gammastack
FOCUS POINTS
- Τα brands της κατηγορίας αναπτύσσουν δημιουργικά διαφημιστικά concepts σε 360 στρατηγικές
- Η εταιρική υπευθυνότητα ανάγεται σε κορυφαία προτεραιότητα για τις εταιρείες, με αθλητικές συνεργασίες και δράσεις αλληλεγγύης