Η General Motors και συγκεκριμένα η Chevrolet. Οι τρεις τους αποδεικνύουν ότι στην εποχή των οικονομιών κλίμακος δεν χωράνε υπερφίαλοι εγωισμοί. Omnicom και IPG δημιούργησαν πρόσφατα την κοινοπραξία Commonwealth, η οποία αναλαμβάνει παγκοσμίως το δημιουργικό της μάρκας Chevrolet, για λογαριασμό της GM.

Οι συνεργασίες μεταξύ εταιρειών επικοινωνίας δεν είναι βέβαια κάτι καινούργιο, αν και περισσότερο το έχουμε δει να συμβαίνει σε πιο «ανώδυνους» λογαριασμούς, του δημόσιου τομέα για παράδειγμα. Στη συγκεκριμένη πάντως περίπτωση, όλες οι πλευρές έκαναν λόγο για μία «ιστορική» μέρα και συμφωνία. Η ιδιαιτερότητα έγκειται στο γεγονός ότι δεν πρόκειται απλά για μία συνεργασία, αλλά για τη δημιουργία μίας ξεχωριστής «οντότητας», η οποία θα συνδυάσει το ταλέντο 280 υπαλλήλων της Goodby Silverstein & Partners και της McCann Erickson Worldwide. Η ιδιοκτησία της κοινοπραξίας Commonwealth μοιράζεται εξίσου μεταξύ IPG και Omnicom, ενώ για τα κέρδη η διανομή θα γίνεται, όπως είπαν, με «γεωγραφικούς» όρους. Σε κάθε περίπτωση, σημασία δεν έχουν εδώ οι λεπτομέρειες της ιστορίας. Αυτό που αξίζει ίσως να δούμε είναι το πνεύμα υπό το οποίο όλες οι πλευρές αντιμετώπισαν το γεγονός.

«Στην κορυφή των εταιρειών υπάρχει ένα φυσικό είδος αντιπάθειας και τα συμφέροντά τους είναι αντικρουόμενα» λέει ο Jeff Goodby. «Όμως, αυτό δεν διαχέεται προς τα κάτω μέσα στους οργανισμούς. Όταν κλείσαμε πίσω μας την πόρτα τη μέρα που συναντηθήκαμε, είπα σε όλους ότι το “agency” και το “δίκτυο” και όλα αυτά θα μένουν έξω από αυτή την πόρτα». Στο ίδιο μήκος κύματος, ο CEO της McCann Nick Brien, ανέφερε: «Γκρεμίσαμε ένα τείχος. Χρειάστηκε όχι μόνο κουράγιο, αλλά πραγματική εμπιστοσύνη για να δημιουργηθεί αυτό το νέο μοντέλο, αλλά ακόμη περισσότερο για να εδραιωθούν ουσιαστικές και βαθιές σχέσεις ανάμεσα στους ανθρώπους που θα ηγηθούν»…

Και ο πελάτης; Αυτός μάλλον είναι απόλυτα σαφής: «Είναι το τέλος μιας μακράς διαδικασίας που μελετήσαμε πολύ, με σκοπό να βρούμε τον καλύτερο τρόπο για να χτίσουμε τη μάρκα διεθνώς. Έχουμε να αντιμετωπίσουμε μάρκες όπως Toyota, Ford, Hyundai και VW κι αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε ένα πιο καθαρό, μεστό και συνεπές μήνυμα» λέει ο Joel Ewanick VP-CMO της GM.

Ποιος είναι όμως ο καταλύτης, το μυστικό συστατικό αυτής της πρωτότυπης συνταγής; Μα φυσικά το budget του λογαριασμού: 1,1 δισ. δολάρια πέρυσι μόνο για την αγορά των ΗΠΑ. Σίγουρα, για ένα τέτοιο budget, οι κύριοι Goodby και Brien θα γίνουν οι καλύτεροι φίλοι. Μέχρι το επόμενο spec…