Με έμφαση στην εξειδίκευση και την καινοτομία ανταποκρίνεται η κατηγορία στις νέες εξελίξεις που αναδύονται. Τα προϊόντα βρεφικής φροντίδας γίνονται πιο φιλικά στο δέρμα, βιώσιμα για το περιβάλλον, με δημιουργικές καμπάνιες και πρωτότυπες ιδέες, στοχευμένα μηνύματα και επικοινωνία που ενισχύει το customer loyalty.

Αισιόδοξα μηνύματα δίνουν εκτιμήσεις της αγοράς για ανάπτυξη της κατηγορίας Baby Care της τάξεως του 5,2% μέχρι το 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Μordor Ιntelligence. Οι παγκόσμιοι παίκτες της κατηγορίας, Unilever, Johnson&Johnson, Abbott, Nestle, P&G, Kimber by Clark, Cotton Babies Inc. και άλλοι στρέφονται και επικεντρώνονται σε πρωτοπόρα προϊόντα, βιώσιμα και φιλικά στο περιβάλλον.

Σύμφωνα με την Μordor Ιntelligence, η τάση της αγοράς σε παγκόσμια κλίμακα δείχνει μια προσέγγιση στα δερματολογικά προβλήματα και λανσάρονται ολοένα και περισσότερα προϊόντα προς την κατεύθυνση αυτή. Παράλληλα, οι πάνες κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς σε Βόρεια Αμερική και Ευρώπη. Ο ολοένα αυξανόμενος ρυθμός των γεννήσεων σε χώρες της Ασίας κατά 16,6%, δείχνει μια εκτίμηση για ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς τα επόμενα χρόνια.

Πρόσφορες αγορές, επίσης εξαιτίας του αυξανόμενου ρυθμού γεννήσεων, αναμένεται να είναι και οι Ινδία, Ινδονησία, Βενεζουέλα, Τουρκία και Μεξικό, με τον ανταγωνισμός των κυρίαρχων παικτών να εντείνεται στις εν λόγω αγορές. Η ανάπτυξη των νέων αγορών σε Ασία φέρνει τους κυρίαρχους παίκτες σε ένα νέο πεδίο ανταγωνισμού σύμφωνα με την Mordor Intelligence.

Οι μεγάλες εταιρείες στοχεύουν σε φυσικά καταστήματα στις αναπτυσσόμενες χώρες της Ασίας και σε προωθητικές ενέργειες που θα αποφέρουν έσοδα στις επενδύσεις τους. Το 2021 είναι η χρονιά που θα σηματοδοτήσει την αρχή του τέλους της πανδημίας κάτι που θα επιφέρει περαιτέρω ανάπτυξη σε νέες αγορές και λανσαρίσματα προϊόντων που θα έχουν καινοτομία.

ΝΕΑ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ, ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Νέα λανσαρίσματα, αξιοσημείωτες διακρίσεις των δημοφιλών brands και καινοτόμα προϊόντα χαρακτηρίζουν την κατηγορία βρεφικής φροντίδας.

Τα μωρομάντηλα Septona Εcolife κυκλοφόρησαν μέσα στο 2020 με πρωτότυπα prints. Η οικολογική σειρά είναι από 100% βαμβάκι για να φροντίζουν με φυσικό τρόπο την ευαίσθητη βρεφική επιδερμίδα και να καθαρίζουν απαλά το δέρμα του μωρού. Παράλληλα, η σύνθεσή τους με καλέντουλα αφήνει την επιδερμίδα ενυδατωμένη. Επιπλέον, τα μωρομάντηλα Ecolife είναι βιοδιασπώμενα και η συσκευασία είναι 100% ανακυκλώσιμη, βοηθώντας τους καταναλωτές να μειώσουν το προσωπικό τους περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Έχουν 0% παραβένες, αλλεργιογόνα, οινόπνευμα, σαπούνι, προπυλενογλυκόλη και ισοθειαζολινόνες.

Στα εξειδικευμένα προϊόντα baby care που αναπτύσσει η Septona, εκτός της κλασικής της σειράς Calm n’ Care αφρόλουτρου και σαμπουάν, εντάσσονται και παιδικό σαμπουάν και αφρόλουτρο για δέρμα με τάσεις ατοπίας.

Το 2020 κυκλοφόρησε και το Εύρηκα Newborn, ένα μαλακτικό που φροντίζει τα ρούχα προσφέροντας εύκολο σιδέρωμα, ενώ τα διατηρεί απαλά. Το προϊόν είναι υποαλλεργικό και δερματολογικά ελεγμένο χωρίς προσθήκη χρωστικών, φωσφορικών, σιλικόνης και nitro-musks. Επίσης το υγρό απορρυπαντικό Εύρηκα Baby, υποαλλεργικό και δερματολογικά ελεγμένο με 100% φυτικό σαπούνι με λάδι ελιάς και εκχύλισμα από βιολογικό χαμομήλι, διατίθεται πλέον σε νέα μοντέρνα και πρακτική φιάλη που συνδυάζεται με extra αποτελεσματική σύνθεση.

Προϊόντα της κατηγορίας baby care απέσπασαν και σημαντικές διακρίσεις τη χρονιά που μας πέρασε. Για έκτη συνεχή χρονιά, η εταιρεία Μέγα διακρίθηκε στα Super Market Awards 2020, αποσπώντας τέσσερα βραβεία. Συγκεκριμένα, η εταιρεία έλαβε ένα χρυσό βραβείο στην κατηγορία «Καινοτομία & Νέες Τεχνολογίες» για τα Babylino Sensitive, και τρία ασημένια βραβεία μεταξύ αυτών και στην κατηγορία «Επιτυχημένη Εισαγωγή Προϊόντος/Σειράς Προϊόντων» για τα μωρομάντηλα BabyCare Calming.

Το βραβείο «Προϊόν της Χρονιάς» (Voted Product of the Year) στην κατηγορία τους απέσπασαν τα μωρομάντηλα Baby Care της Μέγα, μετά από ανεξάρτητη καταναλωτική έρευνα που διεξήχθη από την IRI σε δείγμα 3.200 καταναλωτών στην Ελλάδα. Τα νέα μωρομάντηλα BabyCareCalming Pure Water είναι σχεδιασμένα με απαλή σύνθεση και περιέχουν νερό (πάνω από 96%), φυτικά εκχυλίσματα βαμβακιού και οργανικής λεβάντας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ
Η επικοινωνία στο διαδίκτυο κορυφώθηκε μέσα στην πανδημία, ενισχύοντας το customer loyalty, ενώ παράλληλα νέες καμπάνιες με πρωτότυπες ιδέες παρουσίασαν γνωστά brands της κατηγορίας. Η Εύρηκα μέσω του microsite www.eurekababy.gr ενημερώνει και πληροφορεί τις νέες και δυνητικές μαμάδες για θέματα σχετικά με τα βρεφικά ρούχα και το πλύσιμο, τα βρεφικά σκεύη, την εγκυμοσύνη, ενώ περιλαμβάνονται και γενικότερες πρακτικές συμβουλές για τα βρέφη.

Επιπλέον η παρουσία της εταιρείας στο διαδίκτυο περιλαμβάνει και διαγωνισμούς όπου οι καταναλωτές κερδίζουν προϊόντα βρεφικής φροντίδας. Στους δύο τελευταίους διαγωνισμούς «Εύρηκα BabyExpert» και «Ποια μαμά;», όπου οι νικητές κέρδιζαν τα Εύρηκα Νewborn μιας ολόκληρης χρονιάς, οι συμμετοχές έφθασαν τις 18.000. «Η φιλοσοφία μας είναι επικεντρωμένη στον άνθρωπο και στην ενίσχυση της ποιότητας ζωής. Πρωταρχικός στόχος είναι η συνεχής ικανοποίηση του καταναλωτή φροντίζοντας με ποιοτικά προϊόντα να διευκολύνουμε την καθημερινή του ζωή.

Προς αυτή την κατεύθυνση λανσάραμε και τα Εύρηκα Νewborn απορρυπαντικό και μαλακτικό, αφού με >94% φυσικά και φυτικής προέλευσης συστατικά, δερματολογικά ελεγμένα και υποαλλεργικά, έχουν την ιδανική σύνθεση να γίνουν “το πρώτο απορρυπαντικό και μαλακτικό” για τα ρούχα του νεογέννητου», αναφέρει ο Τάσος Λοπατατζίδης, Brand Manager της Εύρηκα.

Έντονη φαίνεται να είναι η δραστηριότητα της κατηγορίας και στο «παραδοσιακό» διαφημιστικό περιβάλλον. Νέα καμπάνια λάνσαραν τα Baby Care Calming της εταιρείας Μέγα, με το τηλεοπτικό σποτ να έχει ως κεντρικό μήνυμα «Η φύση σύμμαχος στην προστασία του μωρού σας!». Τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό σποτ «έτρεξε» και η σειρά της Pharmasept, Baby Care που λάνσαρε νέα προϊόντα προστασίας και βρεφικό αφρόλουτρο. Το Johnson Baby Shampoo παρουσίασε τηλεοπτικό σποτ με κεντρικό τίτλο «Απαλό για όλη την οικογένεια» και τα Pamper Pants λάνσαραν έντυπες καταχωρίσεις για την περιμετρική εφαρμογή των Pampers και τηλεοπτικό σποτ για τα PampersPremium.

Η Weleda λάνσαρε νέα σειρά προϊόντων βρεφικής προστασίας με νέο τηλεοπτικό σποτ και digitalπαρουσία και τα Babylino Sensitive παρουσίασαν καμπάνια με κεντρικό μήνυμα «Ασφαλής προστασία με αποδείξεις».

Παράλληλα, η Procter & Gamble έχει λανσάρει νέα corporate brand καμπάνια, με την οποία δεσμεύεται ότι θα πραγματοποιήσει, μέσα στο 2021, 2.021 πράξεις αγάπης. Η καμπάνια, με τίτλο «Lead with love», ξεκινά με την ταινία «Emotions», διάρκειας 60΄΄, η οποία παρουσιάζει εικόνες από μωρά και νήπια, τα οποία βιώνουν τα οκτώ συναισθήματα με τα οποία, όπως αναφέρει η εταιρεία, γεννιέται ο άνθρωπος, με ισχυρότερο όλων την αγάπη.

Η καμπάνια, η οποία περιλαμβάνει μια σειρά από δράσεις της P&G σχετικές με κοινωνικά, πολιτιστικά και περιβαλλοντικά ζητήματα, έχει ξεκινήσει με δωρεά προϊόντων υγιεινής και καθαρισμού, ειδών ατομικής προστασίας και οικονομική ενίσχυση αξίας δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων σε ανθρώπους που επλήγησαν από την πανδημία. Επιπλέον, η εταιρεία θα συνεχίσει προγράμματα των top brands της, όπως των Pampers για πρόωρα μωρά.

CSR ΣΕ ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Πάνω από 650.000 προϊόντα οικιακής και προσωπικής φροντίδας, τρόφιμα, απολυμαντικά και απορρυπαντικά προσέφερε, μέσα στο 2020, η Unilever σε ευπαθείς ομάδες, για την αντιμετώπιση των συνεπειών της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης. Στην εκστρατεία συμμετείχαν πολλές μάρκες της εταιρείας συμπεριλαμβανομένου και του Proderm.

MOM BLOGGERS ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Μέσα στο 2020 ευνοήθηκε η digital επικοινωνία. Το YouTube έδωσε πρόσφορο έδαφος σε μαμάδες που έχουν blogs στο διαδίκτυο να επικοινωνήσουν με το κοινό τους για αρκετά προϊόντα της κατηγορίας. Ο νέος προσφιλής τρόπος επικοινωνίας των brands μέσω των μαμάδων αποφέρει καρπούς στις εταιρείες και η τάση για ενίσχυση των αντίστοιχων ενεργειών είναι στο άμεσο μέλλον εμφανής. Η άμεση και στοχευμένη επικοινωνία των YouTubers μαμάδων ενισχύει την εμπιστοσύνη του brand απευθείας με τον τελικό καταναλωτή, χτίζοντας μια πιο προσωποιημένη σχέση.

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΟ CUSTOMER LOYALTY
Όλο και περισσότερες εταιρείες «επενδύουν» στο customer loyalty και χτίζουν μια σχέση εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή ακόμα και από την περίοδο της εγκυμοσύνης. Πολλές ενέργειες γίνονται από brands που αφορούν την νέα μητέρα όπως ομαδικές συνεδρίες, ενημερωτικά forumsγια τον θηλασμό και την περίοδο της εγκυμοσύνης ακόμα και events που στοχεύουν στη δημιουργία ομάδων που φέρνουν κοντά τους νέους γονείς. Η ενίσχυση αυτών των πρωτοβουλιών είναι στα trends που αφορούν την κατηγορία και στην χώρα μας και στο προσεχές μέλλον που οι συνθήκες θα επιτρέπουν θα δούμε μεγάλη αύξηση τέτοιων πρωτοβουλιών από τις εταιρείες των βρεφικών προϊόντων.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

«Οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα φιλικά προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον, αλλά και προϊόντα με υψηλή αποτελεσματικότητα»
«Τα δύο κυρίαρχα insights στην ελληνική αγορά για τη χρονιά που μας πέρασε είναι τα εξής: Η αναζήτηση προϊόντων που είναι πιο φιλικά προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον, αλλά παράλληλα διατηρούν την αποτελεσματικότητα τους και τα προϊόντα που έχουν υψηλή αποτελεσματικότητα αλλά δρουν σε σύντομο χρόνο. Πολλές φορές μες στη μέρα ο χρόνος δεν είναι αρκετός για όλα αυτά που θέλουμε να κάνουμε. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι συνηθισμένο να είναι αρκετά πιεστικός και οι καταναλωτές προσπαθούν να βρουν λύσεις και τρόπους είτε για να διεκπεραιώσουν όσες περισσότερες υποχρεώσεις γίνεται είτε να “δημιουργήσουν” περισσότερο ελεύθερο χρόνο».
Τάσος Λοπατατζίδης, Brand Manager, Εύρηκα