Το νέο της εργοστάσιο στο Κρυονέρι παρουσίασε σε δημοσιογράφους η εταιρεία Αττική Mελισσοκομική, επένδυση που ξεπέρασε τα 4,7 εκατ. ευρώ και αποτελεί σημείο-σταθμό στη μεγάλη ιστορία της, αφού αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στην αναπτυξιακή της πορεία, τόσο εντός της χώρας, όσο και στις αγορές του εξωτερικού.

Το νέο εργοστάσιο αποτελεί ουσιαστικά τη μετεγκατάσταση και τον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής μονάδας, του εργαστηρίου – τμήματος Διασφάλισης Ποιότητας, των αποθηκών και των γραφείων από το Περιστέρι, όπου η εταιρεία είχε την έδρα και το εργοστάσιό της από το 1950. Μέρος της συνολικής δαπάνης καλύφθηκε από επιδότηση του Μ123 Α του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με ποσό που ανέρχεται περίπου στο 1,4 εκατ. ευρώ. Όπως ανέφερε ο Γιώργος Πίττας, Πρόεδρος της εταιρείας, η Αττική δημιούργησε μια σύγχρονη μονάδα τυποποίησης και συσκευασίας μελιού, «η οποία πληροί τις απαιτήσεις όλων των διεθνών προτύπων διασφάλισης της ποιότητας των τροφίμων, της ισχύουσας νομοθεσίας και του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών και αποτελεί πρότυπο για τις μονάδες του κλάδου διεθνώς. Ο εκσυγχρονισμός του τμήματος Διασφάλισης Ποιότητας βελτίωσε την ποιότητα των εργαστηριακών ελέγχων και έδωσε τη δυνατότητα στην εταιρεία για διεξαγωγή ακόμη περισσότερων και καλύτερων ερευνών».

Όπως είπε ο ίδιος, η Αττική διαθέτει τμήμα Ανάπτυξης Μελισσοκομίας, που προσφέρει συμβουλευτική υποστήριξη και εκπαίδευση στους συνεργάτες μελισσοκόμους, εφαρμόζει πλήρες σύστημα ιχνηλασιμότητας, ενώ στηρίζει ιδιαιτέρως την έρευνα για το μέλι και τα προϊόντα της μέλισσας σε συνεργασία με Πανεπιστήμια και τους επίσημους φορείς. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, ο τζίρος της εταιρείας για το 2013 ανήλθε στα 17,6 εκατ. ευρώ, ενώ το μερίδιο αγοράς της στο οργανωμένο εμπόριο είναι 40%. Την ίδια στιγμή, ο συνολικός τζίρος του μελιού στην ελληνική αγορά ανέρχεται περίπου στα 30 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία απασχολεί 110 υπαλλήλους, ενώ υποστηρίζει και συνεργάζεται με 2.000 Έλληνες επαγγελματίες μελισσοκόμους από όλη την Ελλάδα, εξάγοντας τα προϊόντα της ήδη από τη δεκαετία του 1930. Η εταιρεία Αττική δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα του οργανωμένου λιανεμπορίου, τομέας που αποτελεί το 85% του τζίρου της, με κύριους πελάτες τα super markets.

Διαθέτει πλήρες δίκτυο πωλητών-αντιπροσώπων και ειδικών συνεργατών σε όλη την ελληνική επικράτεια, με τις ποικιλίες Αττική να κατέχουν τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς. Η εταιρεία είναι προμηθευτής σε μέλι μεγάλων βιομηχανιών τροφίμων και καλλυντικών που παράγουν προϊόντα με μέλι. Διαθέτει παρουσία και στο χώρο του catering εδώ και αρκετά χρόνια, όντας προμηθευτής πολυάριθμων και μεγάλων ξενοδοχειακών συγκροτημάτων. Όσον αφορά στις εξαγωγές της, αυτές αποτελούν το 15% του τζίρου της, όπως είπε ο Γ. Πίττας, με τα προϊόντα της να κατευθύνονται σε περισσότερες από 37 χώρες όπως της Ε.Ε, Μέσης Ανατολής, ΗΠΑ, Καναδά, Ιαπωνίας κ.λπ. και με τη ζήτηση να είναι συνεχής και αυξανόμενη. «Οι εξαγωγές μας είναι πάντα επώνυμες και τα μέλια τοποθετούνται στα καλύτερα καταστήματα στον κόσμο, όπως π.χ. στα Harrod’s και Tesco, στη Μεγάλη Βρετανία και στα Zabar’s, στη Νέα Υόρκη» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Δεν πιστεύουμε στη φιλοσοφία του private label»
«Δεν έχουμε προϊόντα private label, διότι δεν πιστεύουμε σε αυτή τη φιλοσοφία», τόνισε σε σχετική ερώτηση η Αλεξάνδρα Χαζάπη-Πίττα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Αττική, ενώ ερωτώμενη για τις ενέργειες κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας ανέφερε: «Για εμάς οι ενέργειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας και στρατηγικής μας πολλά χρόνια πριν ενδιαφερθούν γι’ αυτή άλλες εταιρείες και κλάδοι. Η δική μας ΕΚΕ είναι να στηρίζουμε την Ελλάδα, το κάνουμε και δεν χρειάζεται ούτε να το λέμε, ούτε να το φωνάζουμε, ούτε να το δείχνουμε».

Στη γκάμα των προϊόντων της Αττική, εκτός από το μέλι Αττική και Φίνο, περιλαμβάνονται σήμερα ο χαλβάς και ο χαλβάς με ελληνικό μέλι, το ταχίνι και το ταχίνι με ελληνικό μέλι, μαρμελάδες (πλέον πρόσφατη δραστηριότητα, με 8 κωδικούς μέχρι στιγμής), γλυκό υποβρύχιο και παραδοσιακά λουκούμια. Η Αττική Μελισσοκομική αποτελεί ίσως την πλέον πολυβραβευμένη ελληνική εταιρεία τόσο εντός, όσο και εκτός χώρας, για την ποιότητα των προϊόντων της, τις συσκευασίες της, αλλά και τις καινοτομίες της.