Μετά από το «time-out» που επέβαλε η πανδημία στον κόσμο των γηπέδων, τα αθλητικά sites βγαίνουν από τα «αποδυτήρια» με ανανεωμένο design και πρόγραμμα, καθώς και ακόμα μεγαλύτερη επένδυση σε πολυμεσικό περιεχόμενο. Η τεχνολογία αναβαθμίζει την εμπειρία των χρηστών, με τα υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης και τα καινοτόμα διαφημιστικά formats να προσφέρουν added value στους διαφημιζόμενους.

Σε multimedia πλατφόρμες ενημέρωσης και εμπειρίας εξελίσσονται τα αθλητικά websites, διευρύνοντας τη βεντάλια των επιλογών, τόσο προς το κοινό τους, όσο και προς τους διαφημιζόμενους. Η εδραίωση των σχέσεων εμπιστοσύνης με τους χρήστες μέσα από δυνατές υπογραφές, πλούσιο content, λανσάρισμα νέων podcasts και video περιεχομένου αποτελεί τη μία πλευρά της εξίσωσης. Την ίδια στιγμή, μετατρέπονται σε αδιαπραγμάτευτο τμήμα του marketing mixγια τους διαφημιζόμενους, που επενδύουν σε αυτά με όχημα ολοκληρωμένες καμπάνιες και engaging native περιεχόμενο.

Η «ΑΣΙΣΤ» ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ
Με την κρίση της πανδημίας να κρατά τα γήπεδα άδεια, στερώντας τον αθλητικό Τύπο από τη συνηθισμένη ροή περιεχομένου, οι digital sports publishers μετέτρεψαν την πρόκληση σε ευκαιρία και κράτησαν ζωντανό το ενδιαφέρον των φιλάθλων. Διεθνώς, το user-generated content αποτέλεσε σημαντικό pool, με μικρότερο συχνά κόστος παραγωγής, ενώ στην Ελλάδα οι ιστοσελίδες επέδειξαν εγρήγορση και ανταποκρίθηκαν άμεσα ανεβάζοντας τα standards τους.

Ο Γρηγόρης Μπάτης, Marketing Director της 24 Media, περιγράφει το σκηνικό: «Οι νέες συνθήκες που έφερε η πανδημία έκαναν το κοινό πιο απαιτητικό και πιο διψασμένο για ενημέρωση και ψυχαγωγία, κόντρα στη στασιμότητα που επικρατούσε τον πρώτο καιρό. Έτσι, δείξαμε γρήγορα αντανακλαστικά και βρήκαμε νέους τρόπους να ενημερώνουμε αθλητικά τους αναγνώστες μας, μετατρέποντάς τους σε ακροατές (podcasts) και θεατές (videos). Επισπεύσαμε τη στροφή μας προς το video content, δημιουργώντας ένα υπερσύγχρονο studio που φιλοξενεί ήδη 2 εκπομπές (The Show Must Go On, Game Night) και θα φέρει νέα projects από την επόμενη σεζόν».

Τη σημασία της αδιάλειπτης παρουσίας στην ενημέρωση με νέο προσανατολισμό τονίζει και ο Νικήτας Μαντάς, Commercial Director της Liquid Media: «Η αλήθεια είναι πως το οικοσύστημα των αθλητικών sites επλήγη από την παντελή έλλειψη αθλητικών δραστηριοτήτων για ένα πρωτοφανές χρονικό διάστημα. Παρ’ όλα αυτά, οι αναγνώστες στήριξαν το Gazzetta, αναζητώντας σφαιρική ενημέρωση για αυτό που ζήσαμε και φυσικά απαιτώντας το ίδιο νεύρο και τα ίδια αντανακλαστικά στο κομμάτι της όποιας αθλητικής επικαιρότητας. Το Gazzetta, και συνεπώς το κοινό του, προσαρμόστηκε άμεσα στα νέα δεδομένα και κυρίως στις νέες προτεραιότητες».

ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ BRANDS
Τα νέα δεδομένα αντικατοπτρίζονται και στις απαιτήσεις των brands για αποτελεσματικότερη προβολή, με την ανάγκη για δράσεις που ευθυγραμμίζονται με τις συνήθειες των χρηστών και τους εμπλέκουν με αυθεντικότητα να παραμένει στην κορυφή των προτεραιοτήτων.

«Είναι σαφής και λογική η στροφή των brands και των προϊόντων τους σε μια mobile-first λογική, καθώς η πανδημία επέτρεψε (και ανάγκασε) τα μαζικά κοινά να περνούν πολύ περισσότερο χρόνο μέσα στη μέρα στο κινητό τους», εξηγεί ο Νικήτας Μαντάς και προσθέτει: «Πέρα από αυτό, σταθερή είναι η τάση για προβολή και προώθηση των επικοινωνιακών τους αναγκών μέσω περιεχομένου το οποίο θα χρησιμοποιεί τη γλώσσα και το ύφος του Μέσου, κάτι το οποίο ως Gazzetta καλύπτουμε μέσω της επένδυσης σε ανθρώπινο δυναμικό και τεχνολογία και της γενικότερης ανάπτυξης των σχετικών εσωτερικών τμημάτων (native advertising and branded content, video and multimedia productions)».

Από την πλευρά της, η Ντέπη Παπάζογλου, Group Com-mercial Director της 24 Media τονίζει τη διαχρονική απαίτηση των διαφημιζόμενων για ουσιαστική σύνδεση με το κοινό και αναδεικνύει τις νέες δυνατότητες που έχουν πλέον στη διάθεσή τους. Σήμερα, σύμφωνα με την ίδια: «Συναντούμε όλο και περισσότερο διαφημιζόμενους που τα παλαιότερα χρόνια δεν θα χρησιμοποιούσαν εύκολα το αθλητικό περιβάλλον για να προβληθούν.

Σε αυτό συμβάλλει εκτός από τον μεγάλο όγκο και η ποικιλία του ανδρικού κοινού, το οποίο οι διαφημιζόμενοι μπορούν να το μελετήσουν σε βάθος και μέσω των programmatic καμπανιών, το πρωτογενές περιεχόμενο, η καλύτερη αισθητική του layout τα τελευταία χρόνια και, φυσικά, οι καινοτόμες native ενέργειες που αγκαλιάζει με ενδιαφέρον ο αναγνώστης. Επίσης, το engagement που δημιουργείται μεταξύ του site και του αναγνωστικού κοινού στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι ένα στοιχείο που οι διαφημιζόμενοι έχουν παρατηρήσει και αξιοποιούν έντονα με την οργανική ένταξή τους σε ενότητες που το διασφαλίζουν, όπως για παράδειγμα η live κάλυψη των αγώνων και οι live εκπομπές».

Ο ΧΡΗΣΤΗΣ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
Τοποθετώντας την εμπειρία του χρήστη στο επίκεντρο, οι ιστοσελίδες αθλητικού περιεχομένου επενδύουν στην ανανέωση της εικόνας τους, υιοθετώντας υψηλά αισθητικά standards για βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης, ενώ λανσάρουν νέες πλατφόρμες και δυνατότητες. Με βασικό μήνυμα «Μόνο Αθλητικά», το Sport24 λανσάρει ένα νέο ψηφιακό περιβάλλον, διατηρώντας τη δέσμευση για άμεση και αμερόληπτη αθλητική ενημέρωση, χωρίς οπαδισμό.

Παράλληλα, επενδύει στο Matchcenter, την πλατφόρμα live ενημέρωσης για όλα τα αθλήματα και διοργανώσεις, στο audio (podcasts) και videocontent (live shows, web series, sports docs), στο data journalism (Opta, InstatScout), σε πολύπλευρες betυπηρεσίες και περιεχόμενο, αξιοποιώντας όλες τις νέες πλατφόρμες και τεχνολογίες. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του νέου Sport24 έγινε από το Product & Technology τμήμα της 24 Media

Ολικό redesign και για το Gazzetta. Με κεντρικό σύνθημα της καμπάνιας του το #naperasei, το site με επισκεψιμότητα που ξεπερνά τους 6 εκατ. unique browsers το μήνα, προχώρησε σε ανασχεδιασμό με άξονα την ανάγκη για άμεση ενημέρωση και παροχή πρωτογενούς περιεχομένου στο κοινό του. Οι αποκλειστικές συνεντεύξεις, τα μεγάλα αφιερώματα, τα videos του Gazzetta TV, η μεγάλη σειρά από podcasts, το πλήρως ανανεωμένο live και το Gazzetta Plus έχουν τη δική τους θέση στη νέα κεντρική σελίδα, με τη βοήθεια του δυναμικού μενού.

«ΣΚΟΡΑΡΟΝΤΑΣ» ΨΗΛΑ ΣΤΟ INTERACTIVITY
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη μετατροπή των αθλητικών ιστοσελίδων σε σημεία συνάντησης και επικοινωνίας με το κοινό, διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για αλληλεπίδραση και engagement σε κάθε touchpoint. H δημιουργία ενεργών κοινοτήτων μετατρέπεται έτσι σε καίρια προτεραιότητα που κατευθύνει τη στρατηγική των sites. Όπως υποστηρίζει ο Νικήτας Μαντάς: «Ουσιαστικά, όλη η δομή του ανανεωμένου Gazzetta είναι ένας συνεχής διάλογος με το κοινό του.

Το ριζικό του redesignβασίστηκε στην εξυπηρέτηση αυτού του κοινού με ένα καθαρό και χρηστικότατο template, ενώ η εντατική δουλειά που γίνεται στα social media του Gazzetta στοχεύει στον πυρήνα αυτής της σχέσης Μέσου και κοινού. Τέλος, ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς και μοναδικό case study για την ελληνική αγορά, είναι το community των χιλιάδων εγγεγραμμένων χρηστών που συμμετέχει ενεργά μέσω των σχολίων σε όλες τις πλατφόρμες που έχουμε αναπτύξει, τόσο στο site όσο και στο δημοφιλές appτου Gazzzetta».

Προς αυτή την κατεύθυνση, ο τρόπος εδραίωσης σχέσεων που βασίζονται στη δυναμική αλληλεπίδραση είναι καθοριστικός και απαιτεί ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Τη σημασία της άρτιας προσέγγισης της επικοινωνίας επισημαίνει και ο Γρηγόρης Μπάτης: «Η επικοινωνία δεν είναι μια εύκολη δουλειά και σίγουρα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί ως προς την ερμηνεία της», αναφέρει ο ίδιος και συνεχίζει: «Επικοινωνία για εμάς δεν είναι να αφήνεις σχόλια κάτω από κείμενα που “γεννούν” καυγάδες, αλλά να δημιουργούμε εκπομπές που ένα μεγάλο κομμάτι τους είναι ο σχολιασμός του κοινού.

Επικοινωνία είναι επίσης να τολμάς να βγαίνεις από το comfort zone των δικών σου social media και να συμμετέχεις όπου γίνεται συζήτηση, όπως για παράδειγμα το σχόλιο του Sport24 στο δημοφιλέστερο group του Facebook “Thank You Next”, που είχε πολύ μεγάλη ανταπόκριση. Το θέμα της επικοινωνίας και του engagement είναι βασική προτεραιότητα για το Sport24, αλλά το χειριζόμαστε πολύ προσεκτικά και κάθε κίνησή μας προς αυτή την κατεύθυνση είναι μελετημένη. Οι εκπομπές με σχολιασμό, τα live videos μετά από έκτακτα γεγονότα, αλλά και πολλά νέα projects που πρόκειται να συμβούν στο άμεσο μέλλον και αφορούν κυρίως τα social media, είναι η απόδειξη της επένδυσής μας στο κομμάτι της επικοινωνίας».

ΕΛΚΥΣΤΙΚΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ
Πιστό κοινό, πλούσιο portfolio διαφημιστικών formats, τεχνικές υποδομές υψηλών προδιαγραφών και roster συνεργατών με ηχηρά ονόματα. Τα αθλητικά sites κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο του marketing budget διαμορφώνοντας ελκυστικά διαφημιστικά περιβάλλοντα για μια ευρεία γκάμα brands. Πού δίνουν μεγαλύτερη έμφαση;

Περιεχόμενο, αισθητική, εναλλακτικές προβολής
«Το σημαντικότερο πλεονέκτημα του Sport24 είναι η ταυτότητά του. Αποκλειστικά αθλητικό περιεχόμενο, premium και πρωτογενές σε συνδυασμό με έναν σχεδιασμό αισθητικά άρτιο και με μία συγκεκριμένη φιλοσοφία να τον στηρίζει, έχουμε ένα site με ξεκάθαρο αποτύπωμα. Το νέο Sport24 μας δίνει τη δυνατότητα να προβάλουμε εντονότερα το experience των live matches, προτείνοντας στην αγορά ένα προϊόν που προσφέρει engagement σε συνδυασμό με πολύ υψηλά metrics.

Επίσης, το studio του Sport24 είναι ένα σημείο όπου ο διαφημιζόμενος μπορεί να αξιοποιήσει όλους του δυνατούς τρόπους προβολής στο digital, από banner campaign και video spots, μέχρι αναφορές και τοποθέτηση προϊόντος. Επίσης, ενδυναμώνουμε το native προϊόν εξελίσσοντάς το σε brandexperience εργαλείο. Τα native κείμενα αποτελούν τη βάση μιας καμπάνιας με δορυφόρους τη bannercampaign, το influencer marketing, το social media strategy, το video, ακόμη και το event. Τέλος, το επόμενο διάστημα, η εισαγωγή εργαλείου DMP για τη συγκέντρωση data, θα αλλάξει εντελώς το offering της 24 Media συνολικά στην αγορά.»
Ντέπη Παπάζογλου, Group Commercial Director, 24 Media

Υπογραφές, υποδομή, multimedia περιεχόμενο
«Το Gazzetta πέρασε πρόσφατα στη νέα εποχή του μετά από ένα ολικό redesign, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα την αισθητική και τεχνολογική του αναβάθμιση, προσφέροντας μια νέα εμπειρία στον χρήστη και ταυτόχρονα βελτιωμένες υπηρεσίες και εργαλεία στους διαφημιζόμενους. Αυτό, σε συνδυασμό με την εντεινόμενη και κατάλληλη στελέχωση του συντακτικού δυναμικού, τόσο σε επίπεδο αθλητικού όσο και εμπορικού περιεχομένου, έχει καταστήσει το Gazzetta τον κύριο προορισμό της αγοράς σε ό,τι αφορά τα brands που επιθυμούν να συνδεθούν με τα sports και το ανδρικό κοινό.

Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να αναφέρω τη δημιουργία ενός in-house και πλήρως εξοπλισμένου studio, το οποίο έχει συμβάλλει σημαντικά στην παραγωγή φωτογραφικών και videoπαραγωγών και γενικότερα στην παραγωγή concept multimedia περιεχομένου. Επιπρόσθετα, έχουμε επενδύσει στην ανάπτυξη ενός πολύ δυνατού podcast πορτφολίου, το οποίο πολύ γρήγορα αγκάλιασε, τόσο το κοινό, όσο και η αγορά.»
Νικήτας Μαντάς, Commercial Director, Liquid Media

ΝΕΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ
H βεντάλια του περιεχομένου ανοίγει διαρκώς, με τα podcasts να κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος, αλλά και μεταγραφές προσώπων να ανανεώνουν το οικοσύστημα του αθλητικού publishing. Συνεχίζοντας να επενδύει στα podcasts και το οπτικοακουστικό περιεχόμενο, το Sport24 λάνσαρε πρόσφατα ακόμα ένα podcast για τους λάτρεις της αυτοκίνησης, το On The Road Again, με οικοδεσπότη τον Δημήτρη Μπαλή.

Επιπλέον, το podcast Ζοσιμάρ του Sport24 με τον Θέμη Καίσαρη κατατάχθηκε στην πρώτη θέση των charts του Spotify, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του σταθμού. Συγκεκριμένα, το 28o έκτακτο επεισόδιο και το 29ο επεισόδιο του podcast, τα οποία είχαν θέμα τις εξελίξεις στη European Super League, προτιμήθηκε περισσότερο από το κοινό για την ενημέρωσή του σχετικά με όσα συμβαίνουν στον χώρο του ποδοσφαίρου τις τελευταίες ημέρες.

Έμφαση στο κομμάτι των podcasts δίνεται και από το Gazzetta, το οποίο το τελευταίο διάστημα πραγματοποίησε σημαντικές προσθήκες στο δυναμικό του. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Παύλος Παπαπαύλου, ένας δημοσιογράφος με μεγάλη εμπειρία στον τομέα της τεχνολογίας και του gamingεισήλθε στην οικογένεια της Liquid Media και θα καλύπτει καθημερινά την ειδησεογραφία στο Gazzetta και στο Reader, θα μεταφέρει όλα τα νέα της αγοράς από τον συγκεκριμένο χώρο και θα γίνει ο ambassador της εταιρείας με στόχο να δώσει την απαραίτητη ώθηση για την επόμενη μέρα.

Με εβδομαδιαία videos, ένα «Εξωφρενικά Σημαντικό Πόντκαστ» και τακτική αρθρογραφία ως blogger, ο Μάκης Παπασημακόπουλος αποτελεί άλλη μία προσθήκη στην ομάδα του gazzetta.gr, ενώ ο Πάνος Σεϊτανίδης, μία ακόμη νέα άφιξη, θα καλύπτει για το Gazzetta τα μηχανοκίνητα σπορ.

FOCUS POINTS

  • Τα αθλητικά sites εμπλουτίζουν το περιεχόμενό τους με έμφαση σε video και podcasts, αλλά και στις δυνατές υπογραφές
  • Η αλληλεπίδραση και η δημιουργία ενεργών communities αποτελεί καίριο άξονα της στρατηγικής
  • H άρτια αισθητική και η επένδυση σε υποδομές για βέλτιστη εμπειρία χρήστη εξελίσσονται σε προτεραιότητα
  • Τα υψηλά επίπεδα engagement και η πληθώρα εναλλακτικών προβολής εξασφαλίζει στα αθλητικά sites προνομιακή θέση στο marketing mix