Κατά πόσον ο σημερινός καταναλωτής είναι δεκτικός σε νέα προϊόντα; Ποιες αξίες πρέπει αυτά να ενσωματώνουν ώστε να τον προσεγγίσουν; «Καινοτομία και ποιότητα», λέει κατ’ αρχάς ο Κώστας Αμπλιανίτης, μιλώντας για το «μπαράζ» νέων λανσαρισμάτων της Astra Medical Hellas Superfoods τον τελευταίο χρόνο.

Σε μια αγορά με υψηλό ανταγωνισμό όπως η αγορά των φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής, η Astra Medical Hellas Superfoods προχώρησε το τελευταίο διάστημα σε πλήθος νέων λανσαρισμάτων. Σύμφωνα με όσα μας λέει ο Κ. Αμπλιανίτης, Marketing Manager της εταιρείας, οι καταναλωτές σήμερα είναι δεκτικοί σε νέα προϊόντα, αρκεί αυτά να του προσφέρουν πραγματική βελτίωση στην ποιότητα της ζωής του.

Ποιες είναι οι αξίες που έχει το brand Superfoods και πόσο αυτές έχουν διαφοροποιηθεί στην πορεία του χρόνου;
Κώστας Αμπλιανίτης: Οι αξίες που πρεσβεύει το brand Superfoods ορίζονται στη φράση που διατύπωσε ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Ιωάννης Λιακόπουλος, κατά την έναρξη της λειτουργίας της. Η φράση «Χρήσιμα, Καινοτόμα, Ποιοτικά, Ασφαλή και Προσιτά για όλους προϊόντα» αποτελεί το πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργούμε. Αυτές οι αξίες δεν έχουν διαφοροποιηθεί καθόλου στο πέρασμα των χρόνων, αντιθέτως τις υπηρετούμε πιστά, με σεβασμό απέναντι στους καταναλωτές και στους επαγγελματίες της αγοράς.

Τον τελευταίο χρόνο είδαμε πολλά νέα προϊόντα στη διαφημιστική σας καμπάνια, σε αντίθεση με την προηγούμενη χρονιά, όπου δώσατε ιδιαίτερη έμφαση στον πράσινο καφέ…
Διευρύνουμε συνεχώς την γκάμα των προϊόντων μας, όχι με γνώμονα τον αριθμό αλλά με βάση την καινοτομία. Μόνο το τελευταίο εξάμηνο λανσάραμε το Μαύρο Σκόρδο Extra, το B17, το DurosX, το Polivit, τις μασώμενες βιταμίνες για παιδιά KIDS, το γάλα γαϊδούρας Cleopatra, το Yaluronik κ.α. Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι που για άλλη μια φορά κερδίσαμε τις εντυπώσεις με την καινοτομία των προϊόντων μας.

Βλέπετε αλλαγές στην συμπεριφορά του καταναλωτή στο φαρμακείο; Σε ποιο βαθμό εκπαιδεύεται από την επικοινωνία και σε ποιο επηρεάζεται από το σημείο πώλησης;
Η οικονομική κρίση έκανε τον καταναλωτή πιο επιλεκτικό και απαιτητικό. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι δεκτικός σε νέα προϊόντα, αρκεί βέβαια, αυτά να του προσφέρουν μια πραγματική βελτίωση στην ποιότητα της ζωής του. Σε ότι αφορά στην εκπαίδευση του καταναλωτή αλλά και του επαγγελματία της αγοράς, είμαστε από τις εταιρείες που την παρέχουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό μέσα από ένα πλήθος ενεργειών. Άλλωστε, μόνο μέσα από τη γνώση, ο καταναλωτής μπορεί να διαμορφώνει τη γνώμη του και να την υποστηρίζει αντίστοιχα και στο σημείο πώλησης.

Η διαφημιστική δαπάνη στα προϊόντα φαρμακείου συνεχώς αυξάνεται, ενώ οι εταιρείες διευρύνουν συνεχώς το portfolio των προϊόντων τους. Αυτό έχει επηρεάσει τον κύκλο ζωής των προϊόντων; Επίσης, πόσο σημαντικός είναι ο παράγοντας «χρόνος» για τα τμήματα marketing, ειδικότερα στο σχεδιασμό των προωθητικών ενεργειών και στη συνεργασία με το media agency;
Ο κύκλος ζωής των προϊόντων είναι φυσικό να επηρεάζεται, από τη στιγμή που συνεχώς νέα προϊόντα και νέες ιδέες έρχονται στην αγορά. Από την άλλη όμως, έχουμε προϊόντα που όσες αλλαγές κι αν υπήρξαν στην αγορά, παραμένουν best sellers. Να αναφέρω ενδεικτικά το Ιπποφαές Eubias, το Ζεόλιθο και τις Κάψουλες Κανέλας Extra, που συνεχίζουν να αποτελούν διαχρονικά την πρώτη επιλογή χιλιάδων καταναλωτών. Σε ότι αφορά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, έχουμε ως τμήμα marketing την υποδομή και τη γνώση ώστε να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες της εταιρείας ακόμα κι όταν ο χρόνος είναι περιορισμένος. Από την άλλη, δεν μπορώ να παραβλέψω την άριστη συνεργασία με το media agency που χειρίζεται το λογαριασμό μας, την Ira Media, που κατανοεί τις ανάγκες μας και ανταποκρίνεται σε αυτές με συνέπεια και επαγγελματισμό.

Πρόσφατα η Superfoods πέτυχε μία σημαντική δικαστική δικαίωση, που αφορά στο διαδίκτυο. Σε τι ακριβώς αφορά η εξέλιξη αυτή;
Η συγκεκριμένη απόφαση αφορά στη διαγραφή του domain www.super-foods.gr από τον μέχρι πρότινος φορέα του και στη μεταβίβασή του στον Ιωάννη Λιακόπουλο, ιδιοκτήτη της εταιρείας Astra Medical Hellas Superfoods Ε.Π.Ε. και ήδη κάτοχο και δικαιούχο τόσο του εθνικού εμπορικού σήματος Superfoods, όσο και του κοινοτικού Superfoods Nature’s Best Sellers, αλλά και του ονόματος χώρου www.superfoods.gr. Αυτή η απόφαση αποτελεί ένα ισχυρό ράπισμα σε όσους προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν το εμπορικό μας σήμα παράνομα, παραπλανώντας έτσι το καταναλωτικό κοινό.