Στην κατηγορία Entertainment, με το «Αγάπα σαν να μην υπάρχει αύριο»

Πρόκειται για το 1ο ελληνικό «λιοντάρι» των τελευταίων τριών ετών, καθώς τα προηγούμενα ήταν το 2013 επίσης από την OgilvyOne, η οποία είχε τότε αποσπάσει δύο silver και ένα bronze lions, επίσης για τη Lacta. Σημειώνεται ότι τα Entertainment Lions είναι νεότευκτη κατηγορία, η οποία αναγνωρίζει τη δημιουργικότητα που μετατρέπει το περιεχόμενο σε κουλτούρα και συνδέεται με τους καταναλωτές με νέους τρόπους.

Ο Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής των Entertainment Lions, Jae Goodman, Chief Creative Officer and Co-Head CAA, δήλωσε «φανατικός θαυμαστής των καμπανιών της Lacta», αμέσως μετά την ανακοίνωση των νικητών, σε συνομιλία του με τον απεσταλμένο του Marketing Week στις Κάννες, Γεράσιμο Κατεβάτη. Ο J. Goodman συνεχάρη όλους τους συντελεστές του «Αγάπα σαν να μην υπάρχει αύριο», χαρακτηρίζοντάς τους ως την «ομάδα με τον πιο πρωτοποριακό τρόπο σκέψης στον κόσμο».

Ο ίδιος έκανε παραλληλισμό με τις διακρίσεις της OgilvyOne το 2013, καθώς ήταν και τότε μέλος της κριτικής επιτροπής και σχολίασε ότι «και στις δύο περιπτώσεις, οι συντελεστές έκαναν πολύ καλά αυτό που κάνουν οι κορυφαίοι δημιουργοί περιεχομένου: διηγήθηκαν μία δυνατή ιστορία και της έδωσαν interactive διάσταση». Η branded ταινία «Αγάπα σαν να μην υπάρχει αύριο», περιγράφει την ιστορία ενός άντρα ο οποίος εύχεται να μπορούσε να γυρίσει πίσω τον χρόνο για να επανορθώσει τα λάθη που έκανε στη σχέση του.

Cannes lacta

H ταινία ενέπλεξε τους θεατές, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν την ιστορία με δική τους παρέμβαση. Πίσω από την ταινία βρίσκονται οι δημιουργοί της επιτυχημένης online σειράς της Lacta «Κάνε το βήμα», με την Μυρτώ Κοντοβά στο σενάριο και τον Χρήστο Νικολέρη στην σκηνοθεσία, σε παραγωγή της Foss Productions.

Η ταινία εντάσσεται στην ευρύτερη επικοινωνία της Lacta που επιμελούνται για τη Mondelez International η OgilvyOne Athens και η Bold Ogilvy & Mather. Επισημαίνεται ότι το «Αγάπα σαν να μην υπάρχει αύριο» είχε επίσης κερδίσει στις αρχές της χρονιάς το Webby People’s Voice Award, για την καλύτερη διαφημιστική καμπάνια της κατηγορίας Food & Beverage, στα 20α ετήσια Webby Awards.

Ο Πάνος Σαμπράκος, Executive Creative Director της OgilvyOne Athens δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι και τρομερά χαρούμενοι, που αυτή η δουλειά κατάφερε να διακριθεί στις Κάννες. Η επιτυχία αυτή οφείλεται στην ταλαντούχα ομάδα των συντελεστών τόσο μπροστά όσο και πίσω από τις κάμερες, αλλά και στην εμπιστοσύνη ενός πελάτη που συστηματικά φροντίζει να συγκινεί και να εμπνέει το κοινό με πρωτότυπες ιστορίες και νέα formats. Μπράβο σε όλους!».

Η Αθηνά Ποπόφ, Marketing Manager Chocolate της Mondelez International, δήλωσε: «Αυτή η δουλειά, είναι αποτέλεσμα μίας ομάδας – για την ακρίβεια μιας παρέας – που τόσα χρόνια οραματίζεται, κοιτάει μπροστά, και συνεχώς βάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη, δουλεύοντας με το ίδιο πάθος και τον ίδιο ενθουσιασμό σαν κάθε καμπάνια να είναι η πρώτη φορά! Είναι τιμή μας και χαρά μας να έχουμε τέτοιους συνεργάτες και τέτοιους φίλους και τους ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για άλλη μία φορά για αυτή την εξαιρετική δουλειά!».

Innovation Lions: Η Τεχνητή Νοημοσύνη καθηλώνει την επιτροπή
Η κατηγορία Innovation Lions μπορεί να μην διαθέτει τη λάμψη των κλασικών κατηγοριών της Διαφήμισης, όμως είναι εκείνη από την οποία προκύπτουν αξιοθαύμαστες εφαρμογές που αποκαλύπτου τάσεις που θα επικρατήσουν στο μέλλον. Αυτή τη χρονιά η επιτροπή βράβευσε ένα έργο που πάει την Τεχνητή Νοημοσύνη ένα βήμα πιο πέρα. Η Google DeepMind London ανέπτυξε το λογισμικό AlphaGo το οποίο μπορεί να παίξει ένα πολύπλοκο επιτραπέζιο παιχνίδι που βασίζεται περισσότερο στην ανθρώπινη διαίσθηση και λιγότερο στη λογική που μπορεί να έχει ένας υπολογιστής.

Οι developers της Google κατάφεραν να μιμηθούν αυτήν την ανθρώπινη διαίσθηση και να «διδάξουν» τον υπολογιστή να παίζει το παιχνίδι όπως θα έκανε ένας άνθρωπος. Σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος της επιτροπής Innovation Emad Tahtouh, Διευθυντής Εφαρμοσμένης Τεχνολoγίας στην Finch Australia, χαρακτήρισε πρόκληση την αξιολόγηση του έργου, λόγω του βαθμού πολυπλοκότητας. «Η βράβευση του AlphaGo με το Grand Prix αποτελεί μήνυμα για την κατεύθυνση προς την οποία θα βαδίσει η τεχνολογία στα επόμενα χρόνια. Το έργο αυτό αντιπροσωπεύει όλα όσα αναζητούμε σε αυτήν την κατηγορία και αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αξιοποιηθεί αυτή η εξέλιξη».

Δείτε εδώ το case study: http://bcove.me/2mwgy7mk 

Mobile Lions: Το Cardboard συνεχίζει και κερδίζει

Στο Φεστιβάλ του 2015 οι σύνεδροι γνώρισαν και εκτίμησαν το Google Cardboard, το οποίο κέρδισε το Grand Prix στην κατηγορία Mobile, ως η μαγική συσκευή που κάνει το VR προσιτό σε όλο τον κόσμο. Φέτος το Cardboard παίζει και πάλι πρωταγωνιστικό ρόλο ως το μέσο της ενέργειας που απέσπασε την κορυφαία διάκριση στην κατηγορία Mobile. Οι Times της Νέας Υόρκης τιμήθηκαν για το VR περιεχόμενο που διέθεσαν στους αναγνώστες τους. Η ιστορική εφημερίδα μοίρασε 1 εκατομμύριο συσκευές Cardboard και έδωσε στο κοινό την ευκαιρία να παρακολουθήσει ντοκιμαντέρ, ρεπορτάζ αλλά και Branded περιεχόμενο από την General Electric και την Mini.

Ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Malcolm Poynton, global chief creative officer της Cheil Worldwide έκανε λόγο για τη συμβολή των VR συσκευών στην ανάπτυξη του Mobile: «Δεν είχαμε όσες VR υποψηφιότητες περιμέναμε, ωστόσο εκείνες που είδαμε ήταν πολύ καλά εκτελεσμένες. Ήταν δουλειές που φάνταζαν απίθανες μόλις έναν χρόνο πριν». Ο πρόεδρος πρόσθεσε ότι «το Mobile είναι το πιο συναρπαστικό πράγμα που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στον κόσμο του marketing. Δικός μας στόχος είναι να εντοπίζουμε και να επιβραβεύουμε δουλειές που φέρνουν το κοινό σε επαφή με τα brands και το κάνουν με ευφάνταστους τρόπους. Οι New York Times, όπως και όλα τα παραδοσιακά έντυπα Μέσα βρίσκονται σε μία δύσκολη, μεταβατική περίοδο, περνώντας από την αναλογική στην ψηφιακή εποχή. Με αυτή την ενέργεια αποδεικνύουν ότι αγκαλιάζουν τη νέα εποχή, εμπνέοντας και τους ομοίους τους».

Δείτε εδώ το video:

Creative Effectiveness Lions: Grand Prix στον πιγκουίνο Monty
H περίφημη χριστουγεννιάτικη καμπάνια που δημιούργησε το 2014 η adam&eveDDB για λογαριασμό της John Lewis αποφέρει ακόμη καρπούς. Το μεγάλο βραβείο για το Effectiveness πήγε στον αγαπητό πιγκουίνο Monty που είχε ζεστάνει τις καρδιές όλων και είχε κατακτήσει πέρυσι το Grand Prix στην κατηγορία Film Craft. Υπενθυμίζεται ότι τα Creative Effectiveness Lions δίνονται σε καμπάνιες που έχουν βραβευθεί στις Κάννες την προηγούμενη χρονιά, με βάση τα αποτελέσματα που έχουν φέρει για τον διαφημιζόμενο στο μεσοδιάστημα.

O πρόεδρος της επιτροπής Andrew Robertson, CEO της BBDO Worldwide, εξήγησε ότι η καμπάνια βραβεύθηκε επειδή έφερε πραγματικά και απτά αποτελέσματα για το brand. «Σε αυτήν την κατηγορία ψάχνουμε για καμπάνιες που έχουν φέρει αποτελέσματα. Φράσεις όπως ‘η πιο επιτυχημένη καμπάνια στο Shazam ή στο Facebook ή στο Twitter’ δεν μας εντυπωσιάζουν. Αυτό που θέλουμε είναι αποδείξεις και αριθμοί. Δεν μας αρκεί το ποσοστό αύξησης των πωλήσεων ή το impact με την αφηρημένη έννοια, θέλουμε το πραγματικό οικονομικό όφελος».

Δείτε εδώ το case study:

To «μάτι» του Marketing Week στις Κάννες
Γράφει ο Γεράσιμος Κατεβάτης, Creative Director, TDG

Το κύμα που προκάλεσε η υπερψήφιση του Brexit έφτασε και στην Croisette κι έχει επηρεάσει αρκετά το κλίμα εδώ. Υπάρχει μια παγωμάρα και κατά κάποιο τρόπο το υπονόησε και ο Philip Thomas, CEO των Cannes Lions όταν, σήμερα το πρωί, ευχαρίστησε όλους τους press delegates για το ότι κατόρθωσαν κι έφτασαν στην ώρα τους μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του βρετανικού δημοψηφίσματος.

Κατά τ’ άλλα:
• Ο «θεός» της ημέρας ήταν ο Inarritu. Ένας πραγματικός καλλιτέχνης! Συζήτησε επί σκηνής με τον Tham Khai Meng, Worldwide CCO της Ogilvy & Mather και το σημείο που ξεχώρισα ήταν τα εξής: ’Η αφήγηση μίας ιστορίας σε ένα λεπτό είναι σαν να συμπυκνώνει κανείς έναν ωκεανό μέσα σε μία σταγόνα νερό». Επίσης χαρακτήρισε την καριέρα του στη Διαφήμιση ως «μία ευτυχή σύμπτωση».
• Πολύ καλός επίσης και ο Shane Smith, Founder and CEO του Vice και Media Person of the Year για εφέτος,  ο οποίος ήταν ο οικοδεσπότης συζήτησης με τον Spike Jonze. Ο γνωστός σκηνοθέτης στάθηκε στους millenials λέγοντας: «είναι οι μεγαλύτεροι καταναλωτές Media στην ιστορία των Media. Οφείλουμε να μάθουμε να μιλάμε τη δική τους γλώσσα».