Νέες υπηρεσίες, ανάπτυξη πολυκαναλικών λύσεων, εργαλεία που ανταποκρίνονται στις τρέχουσες ανάγκες: ο κλάδος των ασφαλίσεων επιταχύνει τον ψηφιακό του μετασχηματισμό, επαναπροσδιορίζει το purpose του και επενδύει σε ολοκληρωμένη επικοινωνία, ανανεώνοντας σημαντικά την εικόνα του.

Σε αξιοσημείωτη διεύρυνση του portfolio των υπηρεσιών τους προχωρούν οι ασφαλιστικές εταιρείες, ενσωματώνοντας λειτουργίες που ευθυγραμμίζονται με τις νέες καταναλωτικές συνήθειες. Μέσα από μια omnichannel προσέγγιση, τα ψηφιακά εργαλεία γίνονται όλο και πιο κεντρικά στον στρατηγικό σχεδιασμό, με κατεύθυνση την αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών. Η επικοινωνία διαδραματίζει επίσης καθοριστικό ρόλο, με τα brands να επενδύουν στην αλληλεπίδραση, αλλά και σε ένα «ανθρώπινο» positioning, προτάσσοντας την αξιοπιστία και την αμεσότητα.

ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Λαμβάνοντας υπόψη το αντίξοο περιβάλλον που επικράτησε με την πανδημία, οι ασφαλιστικές εταιρείες κλήθηκαν να ενδυναμώσουν τον εξ’ ορισμού ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα τους, διαμορφώνοντας νέους όρους που διευκολύνουν την καθημερινότητα και εμπνέουν εμπιστοσύνη.

Σε αυτή τη λογική, ο ψηφιακός μετασχηματισμός έπαιξε καίριο ρόλο, σε άμεση συναρμογή με την ικανότητα ενσυναίσθησης. Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, Head ofMarketing, CRM & CCC της Allianz Hellas, μεταφέρει την εικόνα: «Σε εποχές όπου επικρατεί αβεβαιότητα και ανησυχία, οι άνθρωποι αναζητούν σταθερότητα, δύναμη και γνήσιο ενδιαφέρον. Όταν ξέσπασε η πανδημία, οι μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες όπως και η Allianz είχαμε τους πόρους για να στηρίξουμε την κοινωνία και τους πελάτες μας και να τους βοηθήσουμε να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της κρίσης.

Λόγω των συνθηκών είδαμε σε έναν παραδοσιακό κλάδο όπως η ασφαλιστική βιομηχανία, να επιταχύνεται η ψηφιοποίηση, να δημιουργούνται νέα προϊόντα και υπηρεσίες και να τροποποιούνται τα ήδη υπάρχοντα ώστε να παραμείνουμε πλήρως λειτουργικοί και στο πλευρό των ασφαλισμένων μας. Συνεπώς, αυτό που επικράτησε στην εταιρική επικοινωνία των ασφαλιστικών και πιστεύω θα κυριαρχήσει και φέτος είναι ότι ακούμε τα προβλήματα και τους φόβους των πελατών μας, έχουμε τους πόρους για να τους βοηθήσουμε να τα αντιμετωπίσουν και τους παρέχουμε ελπίδα για το αύριο».

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ PORTFOLIO ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Το mindset αυτό αποτυπώνεται στην επέκταση και αναβάθμιση του χαρτοφυλακίου υπηρεσιών, με νέες προτάσεις που καλύπτουν εξειδικευμένες ανάγκες, αξιοποιώντας και τις σύγχρονες τεχνολογίες. Η Allianz αναβάθμισε τη Φροντίδα Ατυχήματος με την προσθήκη real-time ενημέρωσης του ασφαλισμένου στο κινητό του, ενώ η GroupamaΑσφαλιστική λάνσαρε την υπηρεσία της Vehicle Tracking, μέσω της εταιρείας Mondial Assistance, που προσφέρει οδική βοήθεια και φροντίδα ατυχήματος στους ασφαλισμένους της.

Στο εξής, οι ασφαλισμένοι που θα επικοινωνούν με τη Mondial Assistance για να ζητήσουν οδική βοήθεια θα λαμβάνουν άμεσα ένα μήνυμα στο κινητό τους, το οποίο, μέσω ενεργού κρυπτογραφημένου συνδέσμου, θα τους επιτρέπει να παρακολουθούν, σε πραγματικό χρόνο, πού βρίσκεται το όχημα που έχει αναλάβει να τους εξυπηρετήσει. Από την πλευρά της, η Anytime της Interamerican παρουσιάζει μια νέα πρόταση για την ασφάλιση κατοικίας.

Τα νέα προγράμματα AnytimeHome είναι ευέλικτα, ειδικά σχεδιασμένα για ιδιοκτήτες, ενοικιαστές, καθώς και για όσους έχουν στεγαστικό δάνειο. Συγκεκριμένα, η Anytime διαθέτει τα προγράμματα ασφάλισης: Economic, για βασική κάλυψη, Value, για υψηλότερη προστασία από κλοπή ή κακόβουλες ενέργειες, και Premium, για απόλυτη κάλυψη απέναντι σε κάθε κίνδυνο. Και τα τρία προγράμματα εξασφαλίζουν το κτήριο, το περιεχόμενο ή και τα δύο.

Η Interamerican, ολοκληρώνοντας φέτος τον οργανωτικό μετασχηματισμό της, πραγματοποίησε οργανωτική διάκριση μεταξύ του retail και του corporate business, με στόχο την εξειδίκευση και την αποτελεσματικότητα. Η εταιρεία δημιούργησε και στελέχωσε ομάδα Eμπορικών και Eιδικών Κινδύνων (Corporate & Special Risk Solutions), ενισχυμένη και από στελέχη για αντασφάλιση, πωλήσεις και ανάλυση, η οποία αντιμετωπίζει ολοκληρωμένα τους κινδύνους με λύσεις τύπου «one stop shop». Παράλληλα, δίνει στις πωλήσεις του Corporate Business επιπλέον ταχύτητα στην άμεση υποστήριξη των συνεργατών ως πρώτο σημείο επαφής και, επιπλέον, λειτουργώντας ως σύνδεσμος μεταξύ συνεργατών και του underwriting της εταιρείας.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η επικοινωνιακή δραστηριότητα της αγοράς ασφάλισης, με έντονο το digital στοιχείο και έμφαση στην αλληλεπίδραση. Με αφορμή την επάνοδο μετά το πρώτο lockdown, η Allianz λάνσαρε την ψηφιακή καμπάνια #pausetostartagain, με ένα διαφημιστικό σποτ που έτρεξε σε internet και social media. Η καμπάνια καλούσε τους χρήστες να εστιάσουν στα θετικά στοιχεία που αποκόμισαν από την αναγκαία παύση και να ξεκινήσουν ξανά με αισιοδοξία και σιγουριά.

Η εταιρεία λάνσαρε επίσης μια τηλεοπτική καμπάνια, που κάλεσε το κοινό να υποδεχθεί με αισιοδοξία τη νέα χρονιά και να επικεντρωθεί σε όσα πραγματικά έχουν αξία, έχοντας στο πλευρό του την Allianz. Και οι δύο αυτές καμπάνιες δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με τη Mullenlowe Athens.

Από τον Απρίλιο του 2020, η Anytime μέσω της τεχνολογίας των Conversational Ads AdLingo, δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να ανοίξει διάλογο μαζί της με την εφαρμογή και υλοποίηση AI-powered προσωπικών συζητήσεων, προσφέροντας custom λύσεις για την ασφάλιση του αυτοκινήτου και του σπιτιού. Την υλοποίηση της προβολής μέσω των AdLingo ads της Google, ανέλαβε η Mindshare, προβάλλοντας τα conversational ads σε targeted websites & apps.

Η Anytime παρουσίασε επίσης μια 360 καμπάνια με την υπογραφή της Socialab. Ο σχεδιασμός και η πραγματοποίηση του project βασίζεται στη διαφορετική έννοια που απέκτησε το σπίτι την εποχή της πανδημίας και αποβλέπει, τόσο στην ενίσχυση του awareness, προβάλλοντας καθημερινές όμορφες στιγμές στο σπίτι, όσο και στην ανάδειξη του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της εταιρείας. Μέσα από την υλοποίηση μιας σειράς digital videos, social mediaυλικών και GDN banners, παρουσιάζεται η αλλαγή στις συνήθειες των ανθρώπων που προκάλεσε η πανδημία.

Νέα εταιρική επικοινωνία και για την Ergo Ασφαλιστική, που προτάσσει την έννοια της υπευθυνότητας, αλλά και της ευθύνης. Στο τηλεοπτικό σποτ, η υπευθυνότητα δεν παρουσιάζεται ως ζητούμενο, αλλά αναδεικνύεται ως ένα σημαντικό και ελπιδοφόρο δεδομένο στην καθημερινή πρακτική. Το λανσάρισμα της καμπάνιας έγινε με τηλεοπτικό σποτ και αναπτύσσεται και στο online περιβάλλον με στοχευμένα υλικά. Η παραγωγή της ταινίας έγινε από τη Filmikiσε σκηνοθεσία Eυθύμη Σανίδη Kosemund, ενώ τη μουσική και τον ήχο επιμελήθηκε η Rabbeats.

Με τέσσερα νέα διαφημιστικά σποτ εμπλουτίζεται η επικοινωνιακή καμπάνια της Groupama Ασφαλιστικής με βασικό μήνυμα «Αυτό θα πει Σίγουρα δίπλα σας», τα οποία φέρουν την υπογραφή του δημιουργικού τμήματος της διαφημιστικής εταιρείας Trabaho Ltd. Οι τέσσερις ταινίες αναδεικνύουν την εταιρική υπόσχεση «Σίγουρα δίπλα σας» με μοντέρνο, άμεσο και διακριτό τρόπο, σφραγίζοντας το πλήρες φάσμα των σύγχρονων καλύψεων της Groupama Ασφαλιστικής για την Υγεία, το Σπίτι, το Αυτοκίνητο, υπογραμμίζοντας, παράλληλα, το κύρος της ελληνικής θυγατρικής εταιρείας, ως μέλος του γαλλικού ομίλου Groupama.

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ONLINE ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ
Λαμβάνοντας υπόψη τη, σχεδόν ολοκληρωτική, μετατόπιση της καθημερινότητας στο ψηφιακό περιβάλλον, τα brands ασφάλισης εξελίσσουν συστηματικά τη διαδικτυακή τους παρουσία. Χρήσιμο και επίκαιρο περιεχόμενο, λειτουργικές ιστοσελίδες και πρωτοποριακές εφαρμογές συνθέτουν τη διαδικτυακή τους φαρέτρα, πολλαπλασιάζοντας τα touchpoints τους.

Με αυτό το mindset, η Eurolife FFH ξεκίνησε συνεργασία με τη Sleed, στο πλαίσιο της δημιουργίας και προώθησης περιεχομένου για το blog του ασφαλιστικού ομίλου. Η συνεργασία αφορά το κομμάτι της αρθρογραφίας για το blogτης Eurolife FFH, βασιζόμενη στην επικαιρότητα, την εποχικότητα, αλλά και τις εμπορικές ανάγκες του πελάτη, συνδυάζοντας την προώθηση των κατάλληλων προγραμμάτων με συμβουλές ανάλογες με τις ανάγκες του καταναλωτή σε κάθε στάδιο της ζωής του. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, η Eurolife FFH αποβλέπει στην παραγωγή και προώθηση περιεχομένου σχετικού με τις ανάγκες των πελατών της, καθώς και στη βελτίωση του SEO, με σκοπό την αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων.

Στην ανανέωση του public website της προχώρησε η Ευρωπαϊκή Πίστη ΑΕΓΑ, το οποίο δημιουργήθηκε μετά από συνεργασία με τη Linakis Digital. Ευθυγραμμισμένο με τη στρατηγική της για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της, το site εστιάζει στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων της. Επίσης, η εταιρεία ανανέωσε και το επενδυτικό της site, με αντίστοιχη αισθητική και δυνατότητες, με άξονα τον διαρκή εμπλουτισμό με περαιτέρω λειτουργικότητες, όπως προσωποποιημένο περιεχόμενο, διεύρυνση τιμολογήσεων και σε άλλα προγράμματα, online chat, κ.ά. Σε ριζική ανανέωση του portal των συνεργατών της προχώρησε η Allianz, ενώ πρόκειται να λανσάρει κι ένα καινοτόμο app με στόχο να αναβαθμίσει την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της στην Υγεία.

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ
Η επαφή με την κοινωνία επιχειρείται και μέσα από προγράμματα εκπαιδευτικού χαρακτήρα, με τις ασφαλιστικές εταιρείες να θέτουν στον πυρήνα της δραστηριότητάς τους την ανάπτυξη και την ασφάλεια της νέας γενιάς. Η Eurolife FFH σχεδίασε το δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ψηφιακή Ακαδημία: Student Edition, σε συνεργασία με το Cyber Security International Institute και την ερευνητική ομάδα SeRi (STEM-Engineering-Robotics-Informatics) του Τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Στόχος της δράσης είναι να προσφέρει τη δυνατότητα και τα εργαλεία σε μαθητές να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες και να αποκτήσουν βασικές γνώσεις προγραμματισμού, ρομποτικής και game development. Στο ίδιο πλαίσιο, η Ψηφιακή Ακαδημία: Parent Editionπεριλαμβάνει εκπαίδευση ενηλίκων, με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο και την προστασία των παιδιών από κυβερνοκινδύνους. Στόχος της συγκεκριμένης Ακαδημίας είναι να ενημερώσει, να ευαισθητοποιήσει και να εκπαιδεύσει τους γονείς σχετικά με τους online κινδύνους, τις διαδικτυακές απάτες, το cyber bullying, το digitalparenting και το online phishing.

Την πρωτοβουλία «Θέλω να Ζω ασφαλέστερα και καλύτερα» ανέλαβε η Interamerican, στο πλαίσιο της συνεργασίας της, για τρίτη σχολική χρονιά, με τον οργανισμό «The Tipping Point» (TTP). Το πρόγραμμα mentoring απευθύνεται σε μαθητές, με στόχο την ενημέρωση για θέματα που αφορούν τους οδικούς και καταστροφικούς κινδύνους, το φυσικό περιβάλλον και την ποιότητα ζωής, καθώς και στην πρόληψη και φροντίδα για καλύτερη υγεία, με εστίαση στη διατροφή και τη σωματική άσκηση. Για την υλοποίησή του, δημιουργήθηκε και φέτος από την εταιρεία κοινότητα εθελοντών μεντόρων από στελέχη και εξωτερικούς, τακτικούς συνεργάτες της, οι οποίοι θα συμμετάσχουν σε συνεδρίες, μέσω τηλεδιάσκεψης, σε πραγματικό χρόνο.

Εστιάζοντας και αυτή στην εκπαίδευση, η Axa Ασφαλιστική προσέφερε μία υποτροφία σπουδών πλήρους φοίτησης σε μια νέα κοπέλα που υποστηρίζεται από τα Παιδικά Χωριά SOS με τη συνδρομή του BCA College. Η υποτροφία, ύψους 21.000 ευρώ, δόθηκε ομόφωνα από την Επιτροπή Αξιολόγησης των τριών οργανισμών σε μια νέα ηλικίας 19 ετών, της οποίας η οικογένεια είχε πληγεί από την οικονομική κρίση και είχε χρειαστεί, από το 2015, την αρωγή του Κέντρου Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας που τα Παιδικά Χωριά SOS λειτουργούν στην Κυψέλη.

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ
Πρωτοβουλίες καταγράφονται και για την ευημερία του ανθρώπινου δυναμικού των ασφαλιστικών εταιρειών, κάτω από τη σκιά και της πανδημίας. Η Axa Ασφαλιστική πρόσφερε στο προσωπικό της τη δυνατότητα να υποβληθεί δωρεάν σε τεστ αντισωμάτων για τον Covid-19, καθώς και σε εμβολιασμό για την εποχική γρίπη. Η συγκεκριμένη ενέργεια εντάσσεται στο πρόγραμμα της εταιρείας We Care for You, που υλοποιείται από το 2014, στο πλαίσιο του οποίου ελήφθησαν και τα προληπτικά μέτρα του οργανισμού με τη νέα αύξηση κρουσμάτων κορωνοϊού. Παράλληλα, η έκτη εβδομάδα «We Care for You» της Axa, με τίτλο «Μακριά κι όμως τόσο κοντά», μεταφέρθηκε στο διαδίκτυο.

Η εταιρεία δημιούργησε το Αxa.tv, ένα ψηφιακό κανάλι αφιερωμένο στους ανθρώπους της, μέσα από το οποίο μεταδόθηκε το εβδομαδιαίο διαδραστικό πρόγραμμα της εβδομάδας «We Care for You». Μεταξύ άλλων, πραγματοποιήθηκε συνάντηση των εργαζομένων από όλη την Ελλάδα με τον CEO και τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής, καθώς και στοχευμένο πρόγραμμα για την ευεξία των ανθρώπων της. Δύο νέες εκπαιδευτικές ημερίδες υλοποίησε η Eurolife FFH, με στόχο την περαιτέρω κατάρτιση και ενίσχυση των δεξιοτήτων του δικτύου συνεργατών της.

Οι ημερίδες διοργανώθηκαν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε virtual class και επίκαιρες θεματικές. Τις έμφυλες διακρίσεις έθεσε στο στόχαστρο η MetLife Ελλάδας και ένωσε δυνάμεις με το Lean in Hellas. Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιούνται στοχευμένες δράσεις στο εσωτερικό της εταιρείας για την ενδυνάμωση και την επαγγελματική ανάπτυξη των γυναικών στελεχών της, καθώς και δράσεις για μια ισορροπημένη εργασιακή και προσωπική ζωή σε γυναίκες σε όλη την Ελλάδα.

ΤΟ PURPOSE ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Την ανάγκη η επικοινωνία να εμπνέεται από το purpose και να υποστασιοποιείται στην εμπειρία του πελάτη αναδεικνύει ο Χρήστος Θεοδωρίδης, Head of Marketing, CRM & CCC της Allianz Hellas, μιλώντας για την ανανέωση της επικοινωνίας της εταιρείας. Όπως σημειώνει ο ίδιος: «Φέτος, ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο για το brand Allianzμε μια ανανεωμένη και ενιαία επικοινωνία σε όλο τον κόσμο. Βασιζόμενοι στον σκοπό μας “We secure your future” εισάγουμε μια νέα υπόσχεση προς τους πελάτες μας που θα τους γεμίσει με “σιγουριά για το αύριο”.

Για τη νέα ταυτότητα του brand μας, συνεργάστηκαν άνθρωποι από όλο τον κόσμο και διεξάχθηκαν έρευνες πελατών σε πολλές χώρες. Η στρατηγική μας είναι η νέα μας ταυτότητα να πάρει “σάρκα και οστά” στη χώρα μας, μέσα από τα δημιουργικά μας υλικά, μέσα από διεθνούς εμβέλειας χορηγικές συνεργασίες, αλλά κυρίως μέσα από μία μοναδική εμπειρία Allianz για τους πελάτες μας».

IN THE NEWS
Η Εθνική Ασφαλιστική, σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα, εγκαινίασε την έναρξη διάθεσης τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων μέσω των ψηφιακών καναλιών της τράπεζας, Internet Banking και Mobile Banking, με το πρόγραμμα «Ασφάλιση Καρτών», παράλληλα και συμπληρωματικά με τη διάθεσή του από τα τραπεζικά καταστήματα.

Το πρόγραμμα «Ασφάλιση Καρτών» είναι το πρώτο κατά σειρά προϊόν που θα μπορεί να διατεθεί και ηλεκτρονικά, στο πλαίσιο της στρατηγικής των δύο εταιρειών για ασφαλιστικές λύσεις που απαντούν άμεσα και εύκολα στις καθημερινές ανάγκες της πελατειακής τους βάσης και καθιστούν τη διαδικτυακή πλατφόρμα one stopshop. Η «Ασφάλιση Καρτών» παρέχει ασφαλιστική κάλυψη, σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας της πιστωτικής, της χρεωστικής ή της prepaid κάρτας, καθώς και συγκεκριμένων προσωπικών αντικειμένων ή χρημάτων που μπορεί να κλαπούν ή να απωλεσθούν.

3 MARKETING TRENDS ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

  • Οι πραγματικές κριτικές είναι απαραίτητες: Δεδομένου του εντεινόμενου ανταγωνισμού αλλά και της έλλειψης εμπιστοσύνης, τo referral marketing είναι πιο χρήσιμο από ποτέ.
  • Επενδύστε σε εξατομικευμένο περιεχόμενο: Αξιοποιώντας τα data που διαθέτουν για τους πελάτες τους, οι εταιρείες είναι αναγκαίο να προσαρμόζουν την επικοινωνία και τις προτάσεις τους, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες.
  • Εξαλείψτε τα εσωτερικά silos: Οι πελάτες, κατά την επαφή τους με την εταιρεία, την αντιμετωπίζουν ως σύνολο και όχι κατά τμήμα. Οι πληροφορίες πρέπει να είναι προσβάσιμες σε όλες τις ομάδες, marketing, sales, customerservice, για βελτιωμένη εμπειρία και ενιαία εικόνα.

FOCUS POINTS

  • Ο κλάδος της ασφάλισης επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό του με online εργαλεία και omnichannel λύσεις
  • Η επέκταση και αναβάθμιση του φάσματος υπηρεσιών με προτάσεις που ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα αποτελούν προτεραιότητα
  • Η επικοινωνία παίζει καθοριστικό ρόλο, με έντονο το digital στοιχείο και έμφαση στην αλληλεπίδραση
  • Ειδική βαρύτητα αποκτά η online παρουσία, με σύγχρονες ιστοσελίδες και καινοτόμες εφαρμογές
  • Το ανθρώπινο δυναμικό μπαίνει σε πρώτο πλάνο, με πρωτοβουλίες που διασφαλίζουν την ανάπτυξη και την ευημερία του
  • Τα brands διευρύνουν τη στρατηγική εταιρικής ευθύνης, στρέφοντας το βλέμμα στην εκπαίδευση και προστασία της νέας γενιάς