Πλούσια σε νέα λανσαρίσματα, καμπάνιες και δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης ήταν η περσινή χρονιά για την κατηγορία απορρυπαντικών ρούχων. Οι εταιρείες εφάρμοσαν νέες τεχνολογίες, συνδυάζοντας την καινοτομία με την αειφορία και δίνοντας οικολογικό πρόσημο στα προϊόντα τους στις περισσότερες περιπτώσεις. Άλλωστε και οι διεθνείς τάσεις καταδεικνύουν ότι η στρατηγική της παγκόσμιας αγοράς μέχρι το 2026 θα βασιστεί στις τεχνολογικές καινοτομίες, τα βιώσιμα προϊόντα και την αειφορία.

Η αγορά απορρυπαντικών πλυντηρίων έδειξε να ισχυροποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο το 2020 και σύμφωνα με την Expert Market Research (EMR), η τάση διεύρυνσης θα συνεχιστεί μέχρι το 2026. Αντίστοιχη ήταν η εικόνα που κατέγραψε ο κλάδος στην ελληνική αγορά, καθώς με βάση τα στοιχεία της IRI Hellas, παρατηρήθηκε άνοδος τόσο σε επίπεδο όγκου, όσο και αξίας συναλλαγών στα συγκεκριμένα προϊόντα, γεγονός το οποίο σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς, οφείλεται κατά έναν μεγάλο βαθμό και στην πανδημία.

Η στρατηγική του κλάδου τα επόμενα χρόνια θα βασιστεί στις τεχνολογικές καινοτομίες, τα βιώσιμα προϊόντα και την αειφορία, χαρακτηριστικά τα οποία εντοπίζονται περισσότερο στα απορρυπαντικά σε υγρή μορφή. Τα πλεονεκτήματα των υγρών πλυντηρίου που αναγνωρίζει η παγκόσμια αγορά, σύμφωνα με την EMR είναι τα εξής: διαλύονται ευκολότερα στο νερό λόγω της σύνθεσής τους, είναι eco-friendly και αποτελεσματικά ακόμα και σε κρύο νερό, και χρειάζονται ελάχιστη ποσότητα νερού (στην περίπτωση των πολύ συμπυκνωμένων υγρών πλυντηρίου). Με δεδομένο λοιπόν ότι καλύπτουν τις τάσεις της αγοράς και παράλληλα είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον, συγκριτικά με τα απορρυπαντικά σε σκόνη, θα στηριχθούν από την παγκόσμια βιομηχανία, μέσω της ενδυνάμωσης των τμημάτων υγρών προϊόντων.

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΤΟ 2020
Αξιοσημείωτη άνοδο κατέγραψαν οι πωλήσεις των απορρυπαντικών πλυντηρίου το 2020, όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία της IRI Hellas. Ειδικότερα, η αξία τους το 2020 έφτασε τα 115,667 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 4,1% σε σχέση με το 2019, την ώρα που το 2019 είχαν καταγράψει οριακή άνοδο 0,87% (σε σχέση με το 2018). Ωστόσο, οι πωλήσεις σε units των προϊόντων απορρυπαντικών πλυντηρίου βαίνουν μειούμενες τα τελευταία χρόνια, υποχωρώντας με ρυθμό 5,2% το 2020, στα 16,6 εκατ. units, ενώ το 2019 είχαν καταγράψει πτώση μόλις 1,2%.

Στα επιμέρους προϊόντα, τα απορρυπαντικά για βρεφικά ρούχα κατέγραψαν αύξηση όγκου και αξίας κατά 9,2% και 4,8% αντίστοιχα, ωστόσο στα μαλακτικά ρούχων, ο όγκος αυξήθηκε μόλις κατά 2,1%, ενώ η αξία κατά 5,2%. Αντίθετη ήταν η εικόνα που παρουσίασαν τα απορρυπαντικά για ευαίσθητα ρούχα, καθώς όγκος και αξία υποχώρησαν κατά 6,9% και 4,5% αντίστοιχα.

ΑΕΙΦΟΡΙΑ, ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ VFM ΤΑΣΕΙΣ
Σε μια αγορά, η οποία με βάση τα στοιχεία κινήθηκε σε τροχιά διεύρυνσης το 2020, τα νέα προϊόντα που λανσαρίστηκαν είχαν ως στόχο, μεταξύ άλλων, να προσφέρουν στον καταναλωτή εξειδικευμένες λύσεις και καινοτομίες που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε η Εύρηκα, λανσάροντας τα δυο νέα ενισχυτικά πλύσης, το λευκαντικό Εύρηκα Quick White σε σκόνη και το πολυκαθαριστικό λεκέδων επίσης σε μορφή σκόνης Εύρηκα Quick Color, τα οποία είναι αποτελεσματικά και στο σύντομο πρόγραμμα πλύσης.

Το Εύρηκα Quick White με την προηγμένη τεχνολογία PWA υπόσχεται ορατή διαφορά από την πρώτη φορά, με ενισχυμένη λευκότητα ιδιαίτερα στα κιτρινισμένα υφάσματα. Το πολυκαθαριστικό λεκέδων Εύρηκα Quick Color με το νέο σύστημα ενζύμων Superior enzymecomplex αφαιρεί από τα χρωματιστά ρούχα όλους τους δύσκολους λεκέδες, ενώ παράλληλα φροντίζει τις ίνες των βαμβακερών ρούχων και τονίζει τα χρώματα. «Τα προϊόντα αυτά έχουν υψηλή αποτελεσματικότητα και την ίδια ώρα δρουν σε σύντομο χρόνο και είναι ιδανικά ακόμα και για το σύντομο πρόγραμμα πλύσης. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι συνηθισμένο να είναι αρκετά πιεστικός και οι καταναλωτές προσπαθούν να βρουν λύσεις και τρόπους είτε για να διεκπεραιώσουν όσες περισσότερες υποχρεώσεις γίνεται είτε να “δημιουργήσουν” περισσότερο ελεύθερο χρόνο», επισημαίνει ο Τάσος Λοπατατζίδης, Brand Manager της Εύρηκα Ελλάς.

Οι νέες τεχνολογίες, η καινοτομία και ο «πράσινος προσανατολισμός» ήταν μερικά από τα χαρακτηριστικά των προϊόντων που κυκλοφόρησαν το 2020. Σε αυτό το μονοπάτι κινήθηκε το Persil, χρησιμοποιώντας την πατενταρισμένη τεχνολογία Renew & Repair, αναβαθμισμένη φόρμουλα που εστιάζει στην αναδόμηση των υφασμάτων, αλλά και νέα βιώσιμη συσκευασία, από 25% ανακυκλωμένο πλαστικό.

Στη συνέχεια, το Persilλάνσαρε το Persil Renew & Blossom, το οποίο, σύμφωνα με την εταιρεία έχει εξαιρετικά αποτελέσματα στην αγορά, είναι κατάλληλο για όλα τα ρούχα και προσφέρει 3 σε 1 οφέλη: φροντίδα, καθαριότητα και σαγηνευτικό άρωμα. «Το άρωμα αποτελούσε πάντα κυρίαρχη τάση και κριτήριο στην επιλογή απορρυπαντικού. Οι αρωματικές κατευθύνσεις έχουν αλλάξει και οι καταναλωτές ζητούν διαφορετικά και πρωτότυπα αρώματα που να ταξιδεύουν τις αισθήσεις τους», υπογραμμίζει η Αθηνά Μουντζούρη, BrandManager Neomat.

H στρατηγική της Henkel περιλαμβάνει και την περιβαλλοντική αιειφορία, με συνθέσεις απορρυπαντικών που είναι αποδοτικές και σε χαμηλές θερμοκρασίες, προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο εξοικονόμηση νερού και ενέργειας. Επίσης, οι συσκευασίες των υγρών μπουκαλιών Dixan, Neomat και Persil είναι 100% ανακυκλώσιμες, ενώ το Persil είναι το πρώτο χρωματιστό μπουκάλι της εταιρείας από 25% ανακυκλωμένο πλαστικό.

«Στον τομέα απορρυπαντικών και προϊόντων οικιακής φροντίδας της Henkel έχουμε ένα ξεκάθαρο στόχο: Δουλεύουμε με όλες μας τις δυνάμεις, ώστε στο τέλος της μέρας να μπορούμε να λέμε πως ό,τι κάνουμε το κάνουμε για καλό. Κάτω από αυτή την ομπρέλα εντάσσονται οι κύριες πρωτοβουλίες για την αειφορία των μαρκών μας», σημειώνει η Μαντώ Καλαμποκά, Senior Brand Manager Dixan GR & CY andSustainability Manager.

Ένας παράγοντας, ο οποίος καθόρισε την τάση της αγοράς το 2020 ήταν η πανδημία, καθιστώντας το ενδιαφέρον για την υγιεινή ολοένα και μεγαλύτερο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το Dixan λάνσαρε τον Οκτώβριο του 2020 το Dixan gel Clean & Hygiene, το οποίο διεισδύει στις ίνες των ρούχων και προσφέρει υγιεινή καθαριότητα.

Επίσης, η καλύτερη αναλογία ποιότητας τιμής είναι μια τάση που έχει ενισχυθεί σήμερα ακόμα περισσότερο. «Στην κατηγορία των απορρυπαντικών γενικής χρήσης το Neomat έχει χτίσει το vfm trend στην πορεία των ετών, προσφέροντας ποιοτικές καινοτομίες στους καταναλωτές. Η τελευταία από αυτές είναι η σειρά Aromatherapy η οποία προσφέρει σαγηνευτικά αρώματα με αιθέρια έλαια που ταξιδεύουν τις αισθήσεις σε μια προσιτή τιμή», επισημαίνει η Αθηνά Μουντζούρη.

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Αν και το 2020 ήταν πλούσιο σε λανσαρίσματα προϊόντων, σε κάποιες περιπτώσεις υπήρξε ανάπτυξη και βελτίωση των υφιστάμενων. Το υγρό απορρυπαντικό Εύρηκα care black για μαύρα και σκούρα ρούχα, αναβάθμισε τη σύνθεσή του με την προσθήκη ενζύμων και Dye Transfer Inhibitor νέας γενιάς, τα οποία εμποδίζουν τη μεταφορά των χρωμάτων και προστατεύουν τα μαύρα και τα σκούρα ρούχα.

Επίσης, το νέο Εύρηκα Μασσαλίας κάνει χρήση της προηγμένης τεχνολογίας Stain Lift Power, του πιο εξελιγμένου συστήματος ενζύμων, που δυναμώνει την καθαριστική δράση του απορρυπαντικού, ενώ πλεόν έχει 20% πιο βελτιωμένη σύνθεση. Το υγρό απορρυπαντικό Εύρηκα Baby, υποαλλεργικό και δερματολογικά ελεγμένο με 100% φυτικό σαπούνι με λάδι ελιάς και εκχύλισμα από βιολογικό χαμομήλι έχει πλέον νέα φιάλη που συνδυάζεται με extra αποτελεσματική σύνθεση. Τα κύρια insights που κυριάρχησαν τη χρονιά που πέρασε ήταν τα προϊόντα που έχουν υψηλή αποτελεσματικότητα αλλά δρουν σε σύντομο χρόνο.

ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ & «ΠΡΑΣΙΝΗ» ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο νεανικό κοινό στοχεύει η καμπάνια της Εύρηκα για τα νέα προϊόντα πλύσης Εύρηκα Quick White και Εύρηκα Quick Color με το μήνυμα «Καμία πλύση χωρίς εύρηκα», η οποία βρίσκεται στον αέρα από τα τέλη του 2020 και θα συνεχιστεί για όλο το 2021. Και στις δύο τηλεοπτικές ταινίες πρωταγωνιστεί η Έλενα Χριστοπούλου, manager στον χώρο της μόδας, η οποία ως ambassador του brand, θα εμπνεύσει τις αξίες του τέλειου λευκού και του απόλυτα καθαρού ρούχου στο νεανικό κοινό, μέσα από τις προτάσεις της Εύρηκα.

Η εταιρεία επισημαίνει ότι «όπως τα καλλυντικά είναι σύμμαχος ομορφιάς, έτσι και η νέα σειρά ενισχυτικών πλύσης Εύρηκα Quick είναι “αξεσουάρ” για την λαμπερή εμφάνιση κάθε γυναίκας, που δεν έχει χρόνο αλλά εκτίθεται περισσότερο από ποτέ». Όσον αφορά τα διαφημιστικά spots το ένα είναι «ντυμένο» στο απόλυτο λευκό, προβάλλοντας το Εύρηκα Quick White, ενώ το άλλο μέσω του Εύρηκα Quick Color προτάσσει τα αψεγάδιαστα και χωρίς λεκέδες έντονα και ζωντανά χρώματα στα ρούχα.

Μέσα στο 2021, η καμπάνια αυτή θα πλαισιωθεί από digital διαγωνισμούς, ενώ παράλληλα θα δημιουργηθούν και τα www.eurekadiasimoleuko.gr και www.eurekalekedestelos.gr τα οποία εκτός από tips αποτελεσματικού πλυσίματος, θα περιλαμβάνουν αρθρογραφία με θέματα μόδας. Η εταιρεία διαθέτει, επίσης και το microsite www.eurekababy.gr, η αρθογραφία του οποίου ενημερώνει και πληροφορεί τις νέες και δυνητικές μαμάδες για θέματα σχετικά με τα βρεφικά ρούχα και το πλύσιμο, τα βρεφικά σκεύη, την εγκυμοσύνη, ενώ περιλαμβάνονται και γενικότερες πρακτικές συμβουλές για τα βρέφη. «Επιπλέον η παρουσία μας στο διαδίκτυο περιλαμβάνει και διαγωνισμούς όπου οι καταναλωτές κερδίζουν προϊόντα baby. Μάλιστα, στους 2 τελευταίους διαγωνισμούς που οι νικητές κέρδιζαν τα Εύρηκα newborn μιας ολόκληρης χρονιάς οι μοναδικές συμμετοχές έφθασαν τις 18.000», συμπληρώνει ο Τάσος Λοπατατζίδης.

Η Persil από την πλευρά της, πιστή στην ενδυνάμωση του προγράμματος αειφορίας για τα προϊόντα της, λάνσαρε την καμπάνια #Rethinkfashion by Persil. Μέσω αυτής, το Persil μιλάει στους καταναλωτές για το slowfashion, καλώντας τους να ξανασκεφτούν τον τρόπο που ψωνίζουν και χρησιμοποιούν τα ρούχα τους. «Έρευνες δείχνουν ότι υπάρχει τάση υπερβολικών αγορών, ενώ στην πραγματικότητα πολλά από τα ρούχα φοριούνται ελάχιστα. Το Persil έρχεται να μιλήσει γι’ αυτό και χάρη στη μοναδική σύνθεσή του να φροντίζει τα ρούχα ώστε να διατηρούνται σαν καινούρια για πολύ περισσότερο», δηλώνει o Αθανάσιος Καλουδιώτης, Senior Brand Manager Laundry Specialties & Home Care GR&CY της Henkel Hellas.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΚΕ ΑΠΟ ΤΑ BRANDS
Τα brands απορρυπαντικών ρούχων κράτησαν μια συνεπή στάση στοχευμένων δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και πρωτοβουλιών που βασίστηκαν στους πυλώνες άνθρωπος και περιβάλλον. Η Εύρηκα, στο πλαίσιο της ενίσχυσης των μέτρων προστασίας έναντι της διασποράς του κορωνοϊού, καθώς και της βελτίωσης της καθημερινότητας, διέθεσε προϊόντα αξίας 50.000 ευρώ σε οργανισμούς και δομές που παρέχουν βοήθεια ή φιλοξενία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Βόλο. Παράλληλα, στήριξε τους εργαζομένους της προχωρώντας πρόσφατα σε οριζόντια αύξηση 3% των αποδοχών τους, ως αναγνώριση της προσπάθειάς τους για την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών. Η προσφορά της Εύρηκα μέσω δράσεων ΕΚΕ, για το σύνολο του 2020 ξεπέρασε τις 100.000 ευρώ.

Μια διαφορετική διάσταση στην εταιρική κοινωνική ευθύνη έδωσε η Henkel, μέσω πρωτοβουλιών για την αειφορία και το περιβάλλον. Το πρόγραμμα του Dixan «Καθάρισε σε βάθος» εστιάζει όχι μόνο στην ανάσυρση των απορριμμάτων από τις θάλασσές και τους υδάτινους πόρους, αλλά και στην επεξεργασία τους μέσα από το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας επαναδημιουργώντας αντικείμενα από το πλαστικό που έχει ήδη ανασυρθεί από όλους τους καθαρισμούς.

«Ο καταναλωτής συνεχώς αλλάζει όπως και οι συνήθειες του. Μετά την περίοδο της κρίσης που αναγκάστηκε να αλλάξει τη συμπεριφορά και να εκλογικεύσει τις δαπάνες του, σήμερα αναζητά προστιθέμενη αξία στις αγορές του, ενώ είναι διατεθειμένος να δίνει κάτι παραπάνω για προϊόντα και μάρκες που έχουν καινοτομία και ενεργό δράση ευρύτερα στην περιβαλλοντική και κοινωνική αειφορία», τονίζει η Μαντώ Καλαμποκά, Senior Brand Manager Dixan GR & CY and SustainabilityManager στη Henkel Hellas.

Στο πλευρό των κατοίκων της Ευβοίας και της Καρδίτσας, που επλήγησαν από τα καταστροφικά φυσικά φαινόμενα το 2020, στάθηκε το Skip με το Κοινωνικό Πλυντήριο Skip, προσφέροντας τον καθαρισμό των ρούχων τους.

Η Persil η οποία έχει ως στόχο τη χρήση 100% ανακυκλώσιμων φιαλών, κατασκευασμένων από 50% ανακυκλωμένο πλαστικό, θέτει ως νέο στόχο, έως το 2030, να αντλεί τον άνθρακα που χρησιμοποιεί στις συνθέσεις των καθαριστικών προϊόντων της και των προϊόντων πλυσίματος από ανανεώσιμες ή ανακυκλωμένες πηγές. Ο στόχος αυτός συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα της Unilever, με τίτλο «CleanFuture», το οποίο προσδοκά να αλλάξει τον τρόπο κατασκευής και συσκευασίας κάποιων από τα πιο δημοφιλή προϊόντα καθαρισμού και πλυσίματος.

«ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ»
«Η φιλοσοφία μας είναι επικεντρωμένη στον άνθρωπο και στην ενίσχυση της ποιότητας ζωής. Μέσω της επικοινωνίας του brand Εύρηκα αναζητούμε τρόπους για τη καλύτερη ανταπόκριση στον σύγχρονο τρόπο ζωής όπου ο ελεύθερος χρόνος είναι συνεχώς λιγότερος και οι καταναλωτές προσπαθούν να βρουν λύσεις και τρόπους είτε για να διεκπεραιώσουν όσες περισσότερες υποχρεώσεις γίνεται είτε να “δημιουργήσουν” περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Προς αυτή την κατεύθυνση λανσάραμε τα δυο νέα ενισχυτικά πλύσης, το υπερλευκαντικό σε σκόνη Εύρηκα Quick White και το πολυκαθαριστικό λεκέδων σε μορφή σκόνης Εύρηκα Quick Color τα οποία είναι ιδανικά ακόμα και στο σύντομο πρόγραμμα πλύσης».
Τάσος Λοπατατζίδης, Εύρηκα Ελλάς

«ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ, VALUE FOR MONEY»
«Τάσεις όπως η αποτελεσματικότητα, η ποιότητα, το άρωμα, η ευκολία στη χρήση παραμένουν σημαντικές, ενώ σίγουρα η νέα κατάσταση με την πανδημία ενίσχυσε και κάποιες άλλες όπως αυτή της υγιεινής, της φροντίδας και του γενικότερου well being, καθώς και του value for money δηλαδή ένα προϊόν “να αξίζει τα λεφτά του”. Επιπλέον με τη νέα κατάσταση επιταχύνθηκε και το κομμάτι της ψηφιοποίησης όσο και αυτό της αιειφορίας σαν κριτήριο αγοραστικής απόφασης. Στον τομέα απορρυπαντικών και προϊόντων οικιακής φροντίδας της Henkel αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του καταναλωτή, καθώς και τις τάσεις και διαμορφώνουμε τη στρατηγική μας πάνω σε αυτές».
Μαντώ Καλαμποκά και Αθανάσιος Καλουδιώτης, Henkel Hellas

ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΟ ENGAGEMENT ΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΑ ONLINE ΣΧΟΛΙΑ
Έντονη κινητικότητα παρατηρήθηκε στις αναφορές των brands προϊόντων απορρυπαντικών ρούχων σε sites, blogs και Twitter, το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2020. Οι αναφορές έφτασαν τις 3.200 περίπου για τα εξεταζόμενα brands, Ariel, Dixan, Neomat, Persil, Planet και Skip. Το μεγαλύτερο μερίδιο δημοσιότητας καταγράφηκε για το Skip (48,3%), ενώ ακολούθησαν το Ariel (33,4%) και Dixan (9,5%). Τα Neomat και Persil πήραν από 3,5% και 3% αντίστοιχα, ενώ τα απορρυπαντικά ρούχων Planet κατέλαβαν μερίδιο δημοσιότητας 2,3%.

Αξίζει, να σημειωθεί ότι όλο και συχνότερα παρατηρούνται αναφορές από καταναλωτές σχετικά με τις διαφημίσεις των προϊόντων, καθώς και τις τηλεοπτικές εκπομπές, στα διαλείμματα των οποίων διαφημίζονται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η καμπάνια #SkipTousDiaxorismous, με το κοινωνικό μήνυμα «Ας κρατήσουμε τους διαχωρισμούς μόνο για το πλυντήριο». Αρκετές αναφορές (36%) επαίνεσαν την εταιρεία, ωστόσο, δεν ήταν λίγες οι αναφορές χρηστών (64%), που δήλωσαν ότι η εικόνα του ομόφυλου ζευγαριού, τους αποτρέπει από το να ξαναγοράσουν προϊόντα της.

Στο ίδιο μήκος κύματος και δεκάδες αναφορές στις εταιρείες που διαφημίζονται στα διαλείμματα των σειρών από την Τουρκία, καθώς πολλά sites, blogs και χρήστες του Τwitter προτρέπουν τον κόσμο να μην αγοράζει τα συγκεκριμένα προϊόντα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι πολλά επιτυχημένα σλόγκαν εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται σε χιουμοριστικές αναφορές, κυρίως tweets, όπως είναι το «29 κατασκευαστές πλυντηρίων συνιστούν Skip» και το «με μπλε και πράσινους κόκκους» του Ariel.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ PREMIUM, ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΗ ΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ PODS
Η αξία της παγκόσμιας αγοράς απορρυπαντικών ρούχων ανήλθε στα 71 δισ. δολάρια το 2020, σύμφωνα με την Expert Market Research, καθώς η αυξανόμενη διείσδυση των πλυντηρίων ρούχων στις αναπτυσσόμενες οικονομίες και οι τεχνολογικές εξελίξεις των προϊόντων, οδήγησαν τον κλάδο σε έναν μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4,7% την περίοδο 2016-2020. Η αξία της αγοράς αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο την περίοδο 2021-2026 φτάνοντας στα 93 δισ. δολάρια το 2026. Η EMS σημειώνει επίσης, ότι καταγράφεται αύξηση στις κατηγορίες premium, ενώ παρατηρείται αυξανόμενη ζήτηση για τα pods (δισκία) εξαιτίας του πλεονεκτήματός τους να αποθηκεύονται εύκολα.