Αν λοιπόν είστε γονιός και ετοιμάζεστε για εξορμήσεις με το βλαστάρι σας στις παραλίες, ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχετε να αντιμετωπίσετε; Σύμφωνα με το brand Nivea στη Βραζιλία, το ένα ζήτημα είναι μην καεί ο Γιωργάκης απ’ τον ήλιο και το δεύτερο μην τον χάσετε από τα μάτια σας μέσα στην κοσμοσυρροή. Η μάρκα, αποφάσισε να απαντήσει και στα δύο, μέσα από μια διαφορετική καμπάνια.

Για το πρώτο πρόβλημα η απάντηση είναι εμφανής, αφού η Nivea διαθέτει πλήρη γκάμα αντηλιακών. Για το δεύτερο όμως; Πώς μπορεί ένα brand να λειτουργήσει ως «γκουβερνάντα», προσφέροντας στους γονείς μια μέρα ξενοιασιάς; Σε έντυπη καμπάνια για τα αντηλιακά της, η μάρκα πρόσθεσε ένα αποσπώμενο χάρτινο βραχιολάκι με ενσωματωμένο locator, το οποίο ο γονιός μπορούσε να προσαρμόσει στο χέρι του παιδιού. Στην ίδια καταχώριση, έβρισκε έναν κωδικό για να κατεβάσει στο smartphone σχετική εφαρμογή, στην οποία ταυτοποιούσε το βραχιολάκι και όριζε τη μέγιστη αποδεκτή απόσταση απομάκρυνσης του παιδιού.

Στη συνέχεια; Η… ξενοιασιά. Εάν ο εκάστοτε Γιωργάκης (με το βραχιολάκι) απομακρυνόταν πάνω από την προκαθορισμένη απόσταση, τότε η εφαρμογή αναλάμβανε να ειδοποιήσει τον γονιό με σήματα στο κινητό του. Επιπλέον –και εφόσον έχει ξεκινήσει η εκστρατεία αναζήτησης του περιπλανώμενου-, το ραντάρ κατεύθυνε τον γονιό, δείχνοντάς του αν πλησιάζει ή απομακρύνεται από το παιδί-βραχιολάκι…

Ω ναι, στην Ελλάδα του κυνισμού, η ιδέα αυτή της FCB Βραζιλίας γρήγορα θα παρομοιαζόταν με το βραχιόλι των φυλακισμένων, το λουράκι του σκύλου και άλλα πολλά. Δεν ξέρω βέβαια αν η ελληνική συνήθεια με τις αγριοφωνάρες είναι αποτελεσματικότερη και ας μην ξεχνάμε επίσης ότι η Βραζιλία είναι μια χώρα με υψηλά ποσοστά εξαφάνισης παιδιών. Σε κάθε περίπτωση, θα αποφύγω εδώ να αποφανθώ αν ο «έλεγχος» των παιδιών με ηλεκτρονικά μέσα είναι θεμιτός, μπορώ όμως να αναγνωρίσω τη δημιουργική προσέγγιση.

Οι άνθρωποι μελέτησαν ένα πρόβλημα, αναζήτησαν μια λύση και έφτιαξαν μια καμπάνια που όχι μόνον συνδυάζει την offline επικοινωνία με την online και με τον πραγματικό κόσμο, αλλά «κουμπώνει» ωραιότατα με το μήνυμα του brand Nivea Sun Kids: «More protection for your child». Το επόμενο βήμα δηλαδή, είναι να εμφανισθούν οι ίδιοι οι brand managers και να προσέχουν το παιδάκι σας όσο εσείς κοιμάστε στην ξαπλώστρα…