Αυτό που χρειάζονται οι διαφημιζόμενοι από τα agencies, είναι… να στέκονται δίπλα τους ως σύμβουλοι για να επικοινωνούν με τον κατάλληλο τρόπο τις υπηρεσίες στον καταναλωτή, αφού πρώτα αποκωδικοποιήσουν τις ανάγκες του. Να αναζητούν την «απλότητα» της επικοινωνίας αφού πρώτα έχουν αφαιρέσει τον «θόρυβο» του business.

Στη σημερινή συγκυρία, η τεχνολογία συνεισφέρει… στην αλλαγή του τρόπου που δουλεύουμε, καταναλώνουμε και διασκεδάζουμε. Η τεχνολογία ξεπέρασε τις «αναγκαστικές αποστάσεις» κι έφερε αλλαγές που θα χρειάζονταν χρόνια για να συντελεστούν. Επιπλέον, ώθησε τις επιχειρήσεις να στραφούν στην εξυπηρέτηση μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες. Σε αυτές πρόσθεσαν επιπλέον δυνατότητες και διαδραστικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου με ομογενοποιημένη ποιότητα. Οι ανθρωποώρες που απελευθερώθηκαν από την ταχύτερη εξυπηρέτηση, επιστρέφουν σε εμάς τους πολίτες / καταναλωτές για να τις αξιοποιήσουμε πιο δημιουργικά!

Η μεγαλύτερη πρόκληση στο ψηφιακό οικοσύστημα σήμερα είναι… η υλοποίηση ενός ριζικού ψηφιακού μετασχηματισμού, που αλλάζει τις εσωτερικές διαδικασίες και το μοντέλο λειτουργίας των επιχειρήσεων, φέρνοντας μια ενιαία εμπειρία σε όλα τα κανάλια πώλησης. Οι επιχειρήσεις που θα τα καταφέρουν, θα βελτιώσουν την αποδοτικότητά τους και θα περάσουν μπροστά.

Η ταύτιση επιχειρηματικότητας και αειφορίας θα επιτευχθεί όταν… οι εταιρείες κατανοήσουν πως η ανάπτυξή τους συμβιώνει ισότιμα με την αειφορία. Στην περίοδο της πανδημίας, έγινε εμφανής η σημασία που δίνουν πλέον οι καταναλωτές στις επιχειρήσεις που νοιάζονται και συμμετέχουν στα προβλήματα της κοινωνίας και αναμένουν από τη «μάρκα» που θα επιλέξουν να επιστρέφει σταθερά και έμπρακτα ένα «μέρισμα συνεισφοράς».

Αν οι marketers θέλουν να είναι καινοτόμοι, πρέπει να… ακούν προσεκτικά τον πελάτη, να αφουγκράζονται τις πραγματικές του ανάγκες. Να διαβάζουν πίσω από τις εξελίξεις σε όλους τους κλάδους και πώς αυτές θα μπορούσαν να μετασχηματίσουν την αγορά τους. Και το κυριότερο να σκέφτονται απλά. Μια χαμένη ευκαιρία ήταν… μια κακή εμπειρία πελάτη που δεν ακούσαμε, δεν επεξεργαστήκαμε και δεν πήραμε ως μάθημα.