Ύστερα από τη χορηγία της Betano στις τρεις μεγαλύτερες ομάδες του Πορτογαλικού ποδοσφαίρου, έρχεται άλλη μια χορηγική… «τριπλέτα» από την Kaizen Gaming. Η Stoiximan είναι ο μεγάλος χορηγός του Ολυμπιακού, του Παναθηναϊκού και του ΠΑΟΚ. Τη φιλόδοξη καμπάνια επικοινωνίας με 3600 υλικά ανέλαβε η Another Circus – μια συνεργασία επακόλουθη της επιτυχημένης κοινής πορείας των δύο εταιρειών.

Ένα με την ομάδα» είναι η υπογραφή στις τρεις διαφημιστικές ταινίες. Κάποιος που έχει παρακολουθήσει την πορεία της Kaizen Gaming θα θυμηθεί τα τρία τηλεοπτικά σποτ της Betano για την Benfica, την Porto FC και τη Sporting. Η ιδέα πάνω στην οποία στηρίζεται η καινούργια χορηγική καμπάνια της Stoiximan είναι κοινή με αυτήν της Betano, όπως μας λέει ο Γιάννης Λιβέρης, Creative Director στην Another Circus. Φίλαθλοι που «γίνονται ένα» με την ομάδα τους λίγο πριν αλλά και κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου αγώνα, όπου κι αν βρίσκονται. «Είναι μια αλήθεια που πρεσβεύει τον λαό της Ελλάδας, της Πορτογαλίας, αλλά και κάθε άλλης χώρας – και θέλαμε να αναδείξουμε την παγκόσμια αξία αυτής της ιδέας», διευκρινίζει ο Γ. Λιβέρης. Μας ενημερώνει ακόμη πως η Stoiximan έχει γενικά κοινό όραμα όσον αφορά τον τρόπο που χορηγεί ομάδες τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Πορτογαλία, οπότε ένας κοινός θεματικός άξονας ανάμεσα στις δύο χώρες όσον αφορά τη δημιουργική επικοινωνία των χορηγιών είναι επιθυμητός κι αναμενόμενος. «Πρόκειται άλλωστε για δύο χώρες που μοιράζονται πολλά κοινά σε επίπεδο κουλτούρας», συνεχίζει ο Γ. Λιβέρης.

Ακόμη, σημαντικό ζητούμενο στην περίπτωση της Πορτογαλίας αλλά ιδιαίτερα της Ελλάδας, ήταν οι ταινίες να είναι «ενωτικές» – να επικοινωνούν δηλαδή προς τα έξω την ισάξια πίστη και τη στήριξη του χορηγού και για τις τρεις μεγάλες ομάδες. Ο Γιάννης Λιβέρης εξηγεί πως κάτι τέτοιο επιτεύχθηκε διατηρώντας τις πολύ λεπτές ισορροπίες που κάνουν τον Παναθηναϊκό, τον Ολυμπιακό και τον ΠΑΟΚ διαφορετικές ομάδες μεταξύ τους, αλλά εξίσου δυνατές: «Άλλες εικόνες θα δει κάποιος στην κάθε ταινία, άλλες τοποθεσίες, άλλες “μούρες”. Αλλά στο τέλος της ημέρας, όλοι οι φίλαθλοι μοιράζονται την ίδια ακριβώς αγάπη για την ομάδα τους». Αυτό ήταν το βασικό μήνυμα που θέλαμε να βγει προς τα έξω.

Τώρα, αν έπρεπε να πούμε πιο στοχευμένα ποιο είναι το insight πάνω στο οποίο στηρίζεται η καμπάνια και συγκεκριμένα το storytelling των τριών σποτ, ο Γ. Λιβέρης εξηγεί πως είναι «αυτά τα 90 λεπτά» που μας καλούν όλους, από τους πιο χαλαρούς φιλάθλους μέχρι τους πιο πιστούς ακόλουθους να «ενωθούμε» νοητικά γύρω από ένα γήπεδο και να απολαύσουμε τον αγώνα. Πρόκειται για μια εμπειρία που ο καθένας ζει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο, αλλά είναι αδιαμφισβήτητα κοινή, και τη ζούμε ταυτόχρονα. «Αυτό από μόνο του έχει μια δόση μαγείας», σχολιάζει.

Ένα project τέτοιου μεγέθους, έχει φυσικά και τις δυσκολίες του. Η Εύα Χατζησωτηρίου, Production Manager στην Another Circus, μας λέει πως όσες περισσότερες είναι οι τοποθεσίες που έχεις να γυρίσεις, και όσοι περισσότεροι οι παίκτες και οι ηθοποιοί να συγχρονίσεις, ειδικά εντός «στενών» χρονικών περιορισμών, το task όλο και δυσκολεύει. «Αν αναλογιστεί κανείς πως το ζητούμενο τελικό αποτέλεσμα ήταν τρεις ταινίες μεγάλης διάρκειας, έτοιμες ακριβώς την ίδια ημερομηνία για προβολή, καταλαβαίνει πως οι απαιτήσεις ήταν αρκετά ψηλές», συμπληρώνει. Η ομάδα ωστόσο συμφωνεί πως η μεγαλύτερη δυσκολία δεν ήταν παραγωγικής φύσεως αλλά δημιουργικής, και πηγάζει από την ανάγκη να είναι και οι τρεις ταινίες ισάξιες αλλά διαφορετικές.

«Ένα έξτρα επίπεδο δυσκολίας ήταν πως θέλαμε να χωρέσουμε την μακρά ιστορία της κάθε ομάδας στο αντίστοιχο σποτ της, με έναν μοντέρνο τρόπο», προσθέτει ο Γ. Λιβέρης. Από αυτήν την ανάγκη προκύπτει η προσθήκη των εμβληματικών βετεράνων της κάθε ομάδας, του Δημήτρη Σαραβάκου, του Κριστιάν Καρεμπέ, και του Πάμπλο Γκαρσία. «Τοποθετώντας τους στον ίδιο χώρο με τους φιλάθλους του σήμερα, ο ένας πλάι στον άλλο, θέλαμε να δείξουμε πως παρόν, παρελθόν και μέλλον συμβαδίζουν και γίνονται “ένα” όταν μια ομάδα ετοιμάζεται για έναν μεγάλο αγώνα – όσους αγώνες κι αν παίξει» καταλήγει ο Γ. Λιβέρης. Από την ίδια ανάγκη ακόμη προκύπτει και η επιλογή του μουσικού κομματιού «Το πρωί με ξυπνάς με φιλιά» της Σοφίας Βέμπο, αφού πρόκειται για ένα τραγούδι βαθιά νοσταλγικό που μιλά στους Έλληνες, ασχέτως γενιάς. Η πορεία του χρόνου άλλωστε έχει αποδείξει τη διαχρονικότητά του.

Και η καμπάνια πράγματι φαίνεται ότι «μίλησε» στο κοινό. Τα σχόλια κάτω από τα βίντεο στο YouTube είναι -εκτός από πολλά- κατά κύριο λόγο, πολύ θετικά. «Πάνω από κάθε άλλο βραβείο και κάθε επίσημη αναγνώριση, για εμάς πρώτα μετρά η αναγνώριση του κόσμου» σημειώνει ο Γ. Λιβέρης. Τι αξία έχει μια διαφημιστική καμπάνια αν δεν αγγίζει εκείνους για τους οποίους δημιουργήθηκε; Ο Γ. Λιβέρης συμπληρώνει πως μεγάλη χαρά προκαλεί και το γεγονός ότι φίλαθλοι και από τις τρεις ομάδες χρησιμοποίησαν οργανικά το βίντεο που τους πρεσβεύει σε αναδημοσιεύσεις σε διάφορες σελίδες, αλλά και το ότι «ίσως για πρώτη φορά, ένας φίλαθλος του Παναθηναϊκού είδε στην τηλεόραση το σποτ του ΠΑΟΚ ή του Ολυμπιακού – και αντίστροφα – χωρίς να αλλάξει κανάλι».

Σε αυτό το σημείο να κάνουμε και μια αναφορά στις αντιπαλότητες που υπάρχουν στο ελληνικό ποδόσφαιρο, οι οποίες καλά κρατούν, ακόμα και σήμερα. Επομένως ένα τέτοιο κατόρθωμα δεν είναι και μικρό. Η Stoiximan έχει ως έναν από τους βασικότερους στόχους της την καλλιέργεια μιας υγιούς νοοτροπίας όσον αφορά τον αθλητισμό γενικότερα, και το ποδόσφαιρο ειδικότερα. Είναι πραγματικά ελπιδοφόρο αλλά και εμπνευστικό, λοιπόν, το να βλέπεις ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό – κι ότι το έναυσμα μάλιστα μπορεί να είναι μια διαφημιστική καμπάνια. Τελικά, «η διαφήμιση δεν πρέπει μόνο να αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα την οποία ζούμε, αλλά και αυτή που οραματιζόμαστε», καταλήγει ο Γ. Λιβέρης.